2019-2020 навчальний рік. Результати моніторингу обстеження дітей щодо засвоєння матеріалу відповідно вимог БК дошкільної освіти та програми.
З метою виявлення сформованості у дошкільників обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самого себе відповідно вимог Базового компоненту дошкільної освіти за підсумками 2019-2020 навчального року, наказу ДНЗ № 3 «Теремок» №113 від 02.09.2019року «Про організацію та проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників в ДНЗ у 2019-2020 н. р.» у дошкільному закладі проведене моніторингове обстеження дітей. Обстеження проводилося відповідно:
– за методикою кваліметричної моделі у вересні-жовтні (вихованці старших та логопедичних груп);
– за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» рецензенти Н.В.Омельченко –голова правління Всеукраїнського об’єднання «Асоціація працівників дошкільної освіти», Т. І. Туркот – кандидат пед. наук, доцент кафедри теорії і методики дошкільного виховання та початкової освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» у вересні, січні (вихованці середніх та молодших груп, груп раннього віку);
– за розділами програми «Віконечко» вересень, січень (спеціалізована група).
У травні 2020 року обстеження дітей з метою виявлення сформованості умінь, навичок та обсягу засвоєного матеріалу відповідно вимог програми не проводилось у зв’язку з карантином з COVID -19.Освітньо-виховна робота з дітьми проводилась через групи батьків у Viber та сайт закладу. Підсумки результатів моніторингу були зроблені на основі результатів обстеження у січні місяці (середні, молодші групи та групи раннього віку), спостережень під час проведення занять, спілкування з дітьми, робіт з зображувальної діяльності.
У ході обстеження були враховані основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дошкільників та повною мірою засвідчують повноту й цілісність їх розвитку – фізичного, психічного, соціального. Через проведення цілеспрямованої роботи складено загальне уявлення про те, наскільки діти оволоділи основними способами розумових дій, як розвинуті у них види діяльності, сформовані базові якості, компетентність дітей за видами діяльності та освітніми лініями.
Обстежено 286 дітей. Із них:
– старшого дошкільного віку – 91дитина;
– середнього дошкільного віку – 62 дитини;
– молодшого дошкільного віку – 64 дитини;
– раннього віку – 48 дітей;
– в спеціалізованій групі – 11 дітей, із яких 4 дітей ідуть до школи.
Узагальнюючи результати моніторингового обстеження рівня розвитку
дітей в ДНЗ можна зробити висновки:
Старша група А,Б,В та логопедична група А і Б
Група | Кіль-
кість дітей |
Високий рівень | Достатній рівень | Середній рівень | Низький рівень | ||||
Кіл-сть дітей | % | Кіл-сть дітей | % | Кіль-кість дітей | % | Кіл- сть дітей | % | ||
Старша група А | 19 | 13 | 68 % | 6 | 32% | – | – | – | – |
Старша група Б | 19 | 6 | 32% | 6 | 32 % | 7 | 36% | – | – |
Старша група В | 20 | 12 | 60 % | 3 | 15% | 5 | 25% | – | – |
Логопедична група А | 17 | 7 | 41 % | 10 | 59% | – | – | – | – |
Логопедична група Б | 16 | 6 | 38% | 10 | 62% | – | – | – | – |
СПЕЦІАЛІЗОВАНА ГРУПА «МЕТЕЛИКИ» ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗПР
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
високий | достатній | низький | Критичний | |
Рідна природа | 0 %
|
36 %
(4 дітей) |
46 %
(5 дітей) |
18 %
(2 дитини) |
Гра | 18 %
(2дитини) |
46 %
(5 дітей) |
18 %
(2дитини) |
18 %
(2 дитини) |
Образотворча діяльність | 0 %
|
36 %
(4 дітей) |
46 %
(3 дітей) |
18 %
(1 дитина) |
Праця | 0 %
|
46%
(5 дітей) |
46 %
(5 дитина) |
8 %
(1 дитина) |
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
високий | достатній | низький | критичний | |
Розвиваємо мову та мовлення | 19 %
(2 дітей) |
27 %
(3 дітей) |
27 %
(3 дітей) |
27 %
(3 дітей)
|
Конструювання | 36 %
(4 дітей) |
46 %
(5 дітей) |
9 %
(1 дитина) |
9 % (1 дитина) |
Цікава математика | 9 %
(1 дитина) |
46 %
(5 дітей) |
36 %
(4 дитини) |
9 %
(1 дитина) |
Дитина і
навколишній світ |
0 %
|
46 %
(5 дітей) |
36 %
(4 дитини) |
18 %
(2 дитини) |
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГОДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Кіль
кість обстежених дітей |
Освітні лінії | ||||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природному довкіллі | Гра дитини | |||||||||||
В | Д | С | Н | В | Д | С | В | Д | С | В | Д | С | ||
Серед
ня гр. А |
22 |
28%
|
58%
|
10%
|
4%
|
33%
|
45%
|
22% | 23%
|
45%
|
32% | 65%
|
26%
|
9% |
Серед
ня гр. Б |
21 |
29%
|
38%
|
19%
|
19% |
29%
|
47%
|
24% |
26%
|
46%
|
28% |
62% |
28%
|
9% |
Серед
ня гр. В |
24 |
4%
|
71%
|
21% | 4% |
5%
|
63% | 29% |
8%
|
42%
|
50%
|
63%
|
8%
|
29%
|
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГОДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В
Група | Загаль
на к-сть обстежених дітей |
Освітні лінії | ||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | ||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | ||
Середня гр. А | 22 | 58%
|
38%
|
4%
|
18%
|
45%
|
33%
|
4% | 12%
|
32%
|
51% | 5%
|
Середня гр. Б | 21 | 24%
|
57%
|
19%
|
29%
|
38% | 33%
|
– | 24%
|
29%
|
29%
|
19% |
Середня гр. В | 24 | 59%
|
37% | 4%
|
59%
|
33%
|
8%
|
– | 62%
|
34%
|
4%
|
–
|
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В
Група | Кіл-
кість обс- те- же- них дітей |
Освітні лінії | ||||||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природ. довкіл. | Гра дитини | |||||||||||||
В | Д | С |
Н |
В | Д | С | Н | В | Д | С | В | Д | С | Н | ||
Молод-
ша гр. А |
22 | 37%
|
60%
|
3%
|
30%
|
60%
|
10%
|
– |
32%
|
56%
|
12%
|
35%
|
60%
|
5%
|
–
|
|
Молод-
ша гр. Б |
22 |
6%
|
24%
|
63%
|
– |
62%
|
35%
|
3%
|
– | 37%
|
49%
|
12%
|
65%
|
30%
|
5%
|
–
|
Молод-
ша гр. В |
20 |
13%
|
62%
|
25%
|
7% | 2%
|
30%
|
64%
|
5% | 14%
|
63%
|
23%
|
5%
|
29%
|
63%
|
3%
|
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Загаль
на к-сть обстеж дітей |
Освітні лінії | |||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | |||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | |||
Молодша гр. А | 22 | 32%
|
61%
|
7%
|
38%
|
55%
|
7%
|
– | 23%
|
64%
|
13%
|
–
|
|
Молодша гр. Б | 22 | 67% | 32%
|
1%
|
– | 49%
|
43% | 6%
|
2% | 68%
|
20%
|
12%
|
– |
Молодша
гр. В |
20 | 17%
|
17%
|
65%
|
1% | 23%
|
34%
|
41% | 2%
|
10%
|
26%
|
54%
|
10%
|
За результатами проведеного моніторингу рівня розвитку дошкільників у дошкільному закладі станом на 16.03.2020 року можна зробити висновки, що вихованці старших груп мають тільки високий та достатній рівень розвитку і 100% готові до навчання в школі.
В середніх групах гарні показники мають вихованці усіх середніх груп. Лише з розділу «Особистість дитини» 16% дітей середніх груп мають низький рівень розвитку та розділу «Мовлення дитини» в середній групі А -5% дітей, середній Б -19% мають низький рівень. Вихователям необхідно спланувати та провести індивідуальну роботу протягом травня місяця та оздоровчого періоду.
Найкращі показники обстеження дітей на кінець 2019-2020 н. р. показали, що вихованці молодшої групи Б не мають низького рівня розвитку. В молодшій групі В з кожного розділу є діти які мають низький рівень. У зв’язку з карантином по COVID-19 батькам цих дітей надавались рекомендації для роботи вдома.
В спеціалізованій групі на підставі проведеної роботи було визначено рівень розвитку дітей за кожним з розділів навчальної програми, а також сформованість окремих умінь і навичок.
Беручи до уваги середній показник сформованості навчальної компетенції, більшість дітей відповідно до розділів програми мають достатній рівень (50 % ) і низькій рівень (50 % ). Діти, які мають низький та критичний рівень розвитку потребують індивідуального підходу у навчанні. У зв’язку з карантином по COVID-19 вони не відвідують дошкільний заклад і педагогами цієї групи проводяться онлайн навчання та надаються рекомендації батькам для подальшої роботи з цими дітьми,
6 | 32% | 6 | 32 % | 7 | 36% | – | – | ||
Старша група В | 20 | 12 | 60 % | 3 | 15% | 5 | 25% | – | – |
Логопедична група А | 17 | 7 | 41 % | 10 | 59% | – | – | – | – |
Логопедична група Б | 16 | 6 | 38% | 10 | 62 % | – | – | – | – |
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
високий | достатній | низький | Критичний | |
Рідна природа | 0 %
|
36 %
(4 дітей) |
46 %
(5 дітей) |
18 %
(2 дитини) |
Гра | 18 %
(2дитини) |
46 %
(5 дітей) |
18 %
(2дитини) |
18 %
(2 дитини) |
Образотворча діяльність | 0 %
|
36 %
(4 дітей) |
46 %
(3 дітей) |
18 %
(1 дитина) |
Праця | 0 %
|
46%
(5 дітей) |
46 %
(5 дитина) |
8 %
(1 дитина) |
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
високий | достатній | низький | критичний | |
Розвиваємо мову та мовлення | 19 %
(2 дітей) |
27 %
(3 дітей) |
27 %
(3 дітей) |
27 %
(3 дітей)
|
Конструювання | 36 %
(4 дітей) |
46 %
(5 дітей) |
9 %
(1 дитина) |
9 % (1 дитина) |
Цікава математика | 9 %
(1 дитина) |
46 %
(5 дітей) |
36 %
(4 дитини) |
9 %
(1 дитина) |
Дитина і
навколишній світ |
0 %
|
46 %
(5 дітей) |
36 %
(4 дитини) |
18 %
(2 дитини) |
|
||||||||||||||
Середня група А
Середня група Б
Середня група Б
Середня група В
Середня група В
Середня група В
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Кіл-
кість обс- те- же- них дітей |
Освітні лінії | ||||||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природ. довкіл. | Гра дитини | |||||||||||||
В | Д | С |
Н |
В | Д | С | Н | В | Д | С | В | Д | С | Н | ||
Молод-
ша гр. А |
22 | 37%
|
60%
|
3%
|
30%
|
60%
|
10%
|
– |
32%
|
56%
|
12%
|
35%
|
60%
|
5%
|
–
|
|
Молод-
ша гр. Б |
22 |
6%
|
24%
|
63%
|
– |
62%
|
35%
|
3%
|
– | 37%
|
49%
|
12%
|
65%
|
30%
|
5%
|
–
|
Молод-
ша гр. В |
20 |
13%
|
62%
|
25%
|
7% | 2%
|
30%
|
64%
|
5% | 14%
|
63%
|
23%
|
5%
|
29%
|
63%
|
3%
|
Молодша А група
Молодша група Б
Молодша група В
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Загаль
на к-сть обстеж дітей |
Освітні лінії | |||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | |||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | |||
Молодша гр. А | 22 | 32%
|
61%
|
7%
|
38%
|
55%
|
7%
|
– | 23%
|
64%
|
13%
|
–
|
|
Молодша гр. Б | 22 | 67% | 32%
|
1%
|
– | 49%
|
43% | 6%
|
2% | 68%
|
20%
|
12%
|
– |
Молодша
гр. В |
20 | 17%
|
17%
|
65%
|
1% | 23%
|
34%
|
41% | 2%
|
10%
|
26%
|
54%
|
10%
|
Молодша А група
Молодша Б група
Молодша В група
За результатами проведеного моніторингу рівня розвитку дошкільників у дошкільному закладі станом на 16.03.2020 року можна зробити висновки, що вихованці старших груп мають тільки високий та достатній рівень розвитку і 100% готові до навчання в школі.
В середніх групах гарні показники мають вихованці усіх середніх груп. Лише з розділу «Особистість дитини» 16% дітей середніх груп мають низький рівень розвитку та розділу «Мовлення дитини» в середній групі А -5% дітей, середній Б -19% мають низький рівень. Вихователям необхідно спланувати та провести індивідуальну роботу протягом травня місяця та оздоровчого періоду.
Найкращі показники обстеження дітей на кінець 2019-2020 н. р. показали, що вихованці молодшої групи Б не мають низького рівня розвитку. В молодшій групі В з кожного розділу є діти які мають низький рівень. У зв’язку з карантином по COVID-19 батькам цих дітей надавались рекомендації для роботи вдома.
В спеціалізованій групі на підставі проведеної роботи було визначено рівень розвитку дітей за кожним з розділів навчальної програми, а також сформованість окремих умінь і навичок.
Беручи до уваги середній показник сформованості навчальної компетенції, більшість дітей відповідно до розділів програми мають достатній рівень (50 % ) і низькій рівень (50 % ). Діти, які мають низький та критичний рівень розвитку потребують індивідуального підходу у навчанні. У зв’язку з карантином по COVID-19 вони не відвідують дошкільний заклад і педагогами цієї групи проводяться онлайн навчання та надаються рекомендації батькам для подальшої роботи з цими дітьми,