З метою виявлення сформованості у дошкільників обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самого себе відповідно вимог Базового компоненту дошкільної освіти за підсумками 2017-2018 навчального року, наказу ДНЗ № 3 «Теремок» №112-од від 05.09.2018 року «Про організацію та проведення
моніторингу рівня розвитку дошкільників в ДНЗ у 2017-2018 н. р.» та напередодні вступу до школи з 23.04.2018 року по 20.05.2018 року у дошкільному закладі проведене моніторингове обстеження дітей. Обстеження проводилося відповідно:
– за методикою кваліметричної моделі (вихованці старших та логопедичних груп);
– за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» рецензенти Н.В.Омельченко –голова правління Всеукраїнського об’єднання «Асоціація працівників дошкільної освіти», Т.І.Туркот – кандидат пед. наук, доцент кафедри теорії і методики дошкільного виховання та початквої освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» (вихованці груп раннього віку, молодших та середніх груп);
– за розділами програми «Віконечко» (діти спеціалізованої групи ).
В обстеженні приймали участь директор (завідувач) ДНЗ Литвиновська В.Ю., вихователь – методист Зимовець Л.О., практичний психолог Резник В.О., інструктора з фізкультури Личкун А.В., вихователі усіх вікових груп.
Обстеження проводилося з використанням методів та прийомів кваліметричної моделі, проведення бесід, вивчення результатів діяльності дітей (малюнки, роботи з аплікації), нескладних експериментів (у вигляді доручень дитини, дидактичних ігор тощо), спостереження за дітьми.
У ході обстеження враховані основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дошкільників та повною мірою засвідчують повноту й цілісність їх розвитку – фізичного, психічного, соціального. Через проведення цілеспрямованої роботи складено загальне уявлення про те, наскільки діти оволоділи основними способами розумових дій, як розвинуті у них види діяльності, сформовані базові якості, компетентність дітей за видами діяльності та освітніми лініями.
Обстежено 307 дітей. Із них:
– старшого дошкільного віку – 105 дітей (74 дитини йде до школи, 14 – залишається на другий рік в старших групах в ДНЗ, 6 – йдуть в логопедичну групу і 9 – залишаються в логопедичних групах на повторний курс навчання);
– середнього дошкільного віку – 70 дитини;
– молодшого дошкільного віку – 73 дітей;
– раннього віку – 48 дітей;
– в спеціалізованій групі – 11 дітей, із яких 3 дітей ідуть до школи.
Узагальнюючи результати моніторингового обстеження рівня розвитку
дітей в ДНЗ можна зробити висновки:
Група | Кіль-
кість дітей |
Високий рівень | Достатній рівень | Середній рівень | Низький рівень | ||||
Кіл-сть дітей | % | Кіл-сть дітей
|
% | Кіль-кість дітей | % | Кіл- сть дітей | % | ||
Старша група А | 22 | 16 | 73% | 5 | 23% | 1 | 4% | – | – |
Старша група Б | 24 | 13 | 54% | 8 | 33% | 3 | 13% | – | – |
Старша група В | 24 | 13 | 55% | 7 | 29% | 4 | 16% | – | – |
Логопедична група А | 17 | 12 | 70% | 5 | 30% | – | – | – | – |
Логопедична група Б | 18 | 9 | 50% | 8 | 44% | 1 | 6% | – | – |
СПЕЦІАЛІЗОВАНА ГРУПА «МЕТЕЛИКИ» ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ
ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
Високий | Достатній | Низький | Критичний | |
Рідна природа | 3 дітей -27% | 5 дітей -46% | 3 дітей -27% | – |
Гра | 8 дітей -72% | 2 дітей -18 % | 1дитина – 10% | – |
Образотворча діяльність | 2 дітей -19% | 4 дітей -36% | 5 дітей -45% | – |
Праця | 3 дітей – 28% | 4 дітей -36% | 4дітей – 36% | – |
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
Високий | Достатній | Низький | Критичний | |
Мова і мовлення | 6 дітей -54% | 4 дітей -36% | – | 1 дитина -10% |
Конструювання | 9 дітей -80% | 1 дитина –
10 % |
1дитина – 10% | – |
Математика | 5 дітей -45% | 5 дітей -45% | 1 дитина -10% | – |
Дитина і навколишній світ | 7 дітей – 63% | 3 дітей -27% | 1дитина – 10% | – |
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Кіль
кість обстеже- них дітей |
Освітні лінії | |||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природному довкіллі | Гра дитини | ||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | В | Д | С | В | Д | С | ||
Середня гр. А |
21 |
36% 7діт |
57%12д. |
7% 2д. |
67% 14д |
28% 6діт |
5% 1дит |
51% 11д. |
48%
10д. |
1%
1дит |
58%
13д. |
42%
8діт |
– |
Середня гр. Б |
24 |
25%
6діт |
54%
13д. |
21%
5діт |
27%
6діт |
51%
13д. |
21%5діт | 45%
11д. |
43%
10д. |
12%3діт | 26%6 діт | 74%
18д. |
– |
Середня гр. В |
25 |
13%
4дит |
60%
15д. |
27%6д. | 15%
5д. |
48%12д. | 37%8д. | 12%
3д. |
60%
15д. |
28%
7діт |
15%
4дит |
63%
16д. |
22%-
5д. |
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В
Група | Загаль
на к-сть обстежених дітей |
Освітні лінії | ||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | ||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | ||
Середня гр. А |
21 |
32%
7дітей |
60%-
13 діт. |
8%-
1дит |
33%- 7 діт.
|
54%
11діт
|
13%
3 діт |
– | 23%
5 діт |
58%
12д. |
19%4дит | – |
Середня гр. Б |
24 |
28%-
7 діт. |
57%-
14 діт |
15%
3 діт |
47%-
12 діт |
37%9 діт | 16%
3 діт |
– | 27%
6 діт |
43%
10 д. |
29%
7 діт |
1%
1 д. |
Середня гр. В |
25 |
17%
4 діт |
56%115 діт. | 27%
6 діт |
21%
5 діт. |
52%
14 д. |
25%
5діт. |
2%
1 д. |
9%
2 д. |
57%
14 д. |
30%
7 діт |
4%
1 д. |
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Кіль
кість обс тежених діт. |
Освітні лінії | |||||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природному довкіллі | Гра дитини | ||||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | Н | В | Д | С | В | Д | С | Н | ||
Молод
ша гр.А |
24 |
35%
8 діт |
45%
11 д. |
20%
5 діт |
27%
6 д. |
51%
13д |
15%
3 д.
|
7%
-1
|
19%
5 д. |
49% 12 д |
32% 7 д. |
29% 7 д |
54% 13 д |
13% 3 д. |
4% 1 д |
Молод
ша гр. Б |
24 |
72%
– 16 діт |
26%
7 діт |
2%
-1дит
|
74%
-17 діт. |
23%
-5 діт. |
2%
-1дит |
1%
-1 |
34%
-8 діт |
55%
-13 діт. |
11%
-3 дит. |
46%
-11 діт |
45%
-10 діт. |
8%
-2 діт. |
1%
-1 |
Молод
ша гр. В |
25 |
32%
8 діт |
41%
-10 діт. |
27%
-8 д. |
27%
-8д. |
55%
-13 діт |
18%
-4діт |
– | 12%
-3 д |
55%
-13 діт. |
28%
-7 діт |
39%
-9 діт. |
40%
10 діт |
20%
-5 діт |
1%
-1 |
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Загаль
на к-сть обстежених дітей |
Освітні лінії | ||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | ||||||||||
В | Д | С | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | ||
Молодша гр. А | 24 | 14%-
4дит. |
47%-
11діт. |
39%
9 діт |
25%-
6 діт.
|
52%13д.
|
16%
4дит |
7%
2 д. |
18%
5 діт |
46%
11 д. |
26%
6 діт |
10%-
2д. |
Молодша гр. Б | 24 | 81%-
19діт. |
16%-
4 дит. |
3%-
1дит |
49%-
12діт. |
8%-
2дит |
39%
9 діт |
4%1д. | 70%
17д. |
13%
3діт |
17%
4дит |
– |
Молодша
гр. В |
25 | 10%
5діт. |
56%
13 діт |
34%
7 діт |
61%
15діт. |
35%
8діт. |
4%-
1дит |
2%
1д. |
26%
7діт. |
38%
9діт. |
34%
8діт |
2%
1д. |
За результатами проведеного моніторингу рівня розвитку дошкільників у дошкільному закладі на кінець 2017-2018 н.р. серед старших груп найкращі показники мають вихованці старшої групи А та логопедичної групи А, в яких 70% дітей мають високий рівень розвитку. Низького рівня розвитку дітей в жодній старшій групі немає, тобто вихованці старших груп 100% готові до навчання в школі.
В середніх групах найкращі показники мають вихованці середньої групи А, низького рівня розвитку у дітей в цій групі немає. Вихователям середньої групи В необхідно провести індивідуальну роботу з дітьми, які мають низький рівень розвитку з освітньої лінії «Мовлення дитини» (1 дитина), «Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку» (1 дитина) та «Гра дітей» (5 дітей).
Найкращі показники обстеження дітей на кінець 2017-2018 н.р. показали вихованці молодшої групи Б. В молодшій групі А показники найнижчі.
В спеціалізованій групі беручи до уваги показник сформованості базових якостей та компетентності у дітей відповідно розділів програми «Віконечко» мають високий рівень розвитку 45%, достатній рівень -45%.
Низький рівень має дитина, яка має вади у розвитку за зазначеними діагнозами лікарів.