Лист МОН № 190 від 26.08.2020 р. надає інформацію як працюватимуть дитячі садочки з вересня: рекомендації МОЗ та UNISEF/ З вересня заклади дошкільної освіти працюватимуть скрізь, окрім червоної зони адаптивного карантину.
Освітні експерти наполягають: безпека дітей, вихователів та родин — у пріоритеті, але важливо тримати баланс між розумними правилами гігієни і дистанціювання та розвитком і добробутом дітей. Тому перелік вимог до безпеки стислий і простий:
- вихователі — у масках, діти — без масок;
- батьки — у масках, коли передають дітей у садочок;
- діти миють руки щодві години, їм вимірюють температуру кожні 4 години;
- дітей чи працівників із температурую 37,2 і вище не допускають у садочок.
Вихователям рекомендовано:
- проводити більше занять на свіжому повітрі;
- обмежити активності дітей із фізичним контактом;
- вихователі можуть використовувати весь необхідний навчальний інвентар на заняттях, але слід дбати, щоб діти не контактували з ним;
- дистанціювати дітей у групі та під час споживання їжі.
Що заборонено в садочках:
- м’які іграшки, килимки з довгим ворсом, багаторазові рушники;
- заходити в приміщення груп у вуличному взутті;
- проводити свята чи заходи за участі дітей з інших груп.
Як UNISEF радить вихователям і батькам супроводжувати дітей у часи пандемії?
Маємо дотримуватися балансу між заходами безпеки в садочках і власне всебічним розвитком дітей. Ось головні поради світових освітніх експертів від UNISEF:
- Намагаючись захистити дітей від хвороби, не лякайте їх: безпека дітей — безумовний пріоритет, але через це дитячі садочки не повинні перетворюватися на лікарні. Зараз діти потребують середовища безпеки, розвитку і доброзичливості.
- Відвідування садочка має означати для дитини повернення до більш звичного розпорядку дня з розумним дотриманням правил гігієни.
- Практики та форми роботи з дітьми мають бути дружніми до них — наш світ багато в чому змінився, але діти залишаються дітьми.
- Дотримання фізичної дистанції між дітьми не повинне перешкоджати розвитку і соціальній взаємодії між ними, іграм, навчальним активностям. Багатьох педагогів коронавірус підштовхнув до креативності: хтось влаштовував віртуальні дитячі садки, хтось одягав прозору маску на обличчя для роботи з дітьми з порушенням слуху.
- Нагадуйте дітям про миття рук, мийте руки разом з ними, привчайте їх не торкатися обличчя та затулятися, коли вони кашляють і чхають. Ці навички допоможуть їм і в школі, і в дорослому житті.
- Надавайте дітям інформацію про коронавірус, але відповідно до віку дітей: пояснюйте їм, чому в садочках треба дотримуватися нових правил, як ці прості звички захищають здоров’я дітей та їхніх друзів, вихователів, батьків.
- Допомагайте дітям відчути контроль над ситуацією і своїм середовищем.