З метою виявлення сформованості у дошкільників обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самого себе відповідно вимог Базового компоненту дошкільної освіти за підсумками 2020-2021 навчального року, наказу ДНЗ № 3 «Теремок» №109 від 01.09.2020 року «Про організацію та проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників в ДНЗ у 2020-2021 н. р.» у дошкільному закладі проведене моніторингове обстеження дітей. Обстеження проводилося відповідно:
– за методикою кваліметричної моделі (вихованці старших та логопедичних груп);
– за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» рецензенти Н.В.Омельченко – голова правління Всеукраїнського об’єднання «Асоціація працівників дошкільної освіти», Т. І. Туркот – кандидат пед. наук, доцент кафедри теорії і методики дошкільного виховання та початкової освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» (вихованці середніх та молодших груп, груп раннього віку);
– за розділами програми «Віконечко» (спеціалізована група).
У ході обстеження були враховані основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дошкільників та повною мірою засвідчують повноту й цілісність їх розвитку – фізичного, психічного, соціального. Через проведення цілеспрямованої роботи складено загальне уявлення про те, наскільки діти оволоділи основними способами розумових дій, як розвинуті у них види діяльності, сформовані базові якості, компетентність дітей за видами діяльності та освітніми лініями.
Обстежено 286 дітей. Із них:
– старшого дошкільного віку – 89 дітей;
– середнього дошкільного віку – 56 дитини;
– молодшого дошкільного віку – 44 дитини;
– раннього віку – 48 дітей;
– в спеціалізованій групі – 8 дітей, із яких 3 дітей ідуть до школи.
Узагальнюючи результати моніторингового обстеження рівня розвитку
дітей в ДНЗ можна зробити висновки:
Група | Кіль-
кість дітей |
Високий рівень | Достатній рівень | Середній рівень | Низький рівень | ||||
Кіл-сть дітей | % | Кіл-сть дітей | % | Кіль-кість дітей | % | Кіл- сть дітей | % | ||
Старша група А | 21 | 20 | 95 % | 1 | 5% | – | – | – | – |
Старша група Б | 19 | 15 | 79 % | 4 | 21% | – | – | – | – |
Старша група В | 18 | 9 | 50 % | 9 | 50% | – | – | – | – |
Логопедична група А | 16 | 4 | 25 % | 12 | 75% | – | – | – | – |
Логопедична група Б | 11 | 6 | 54 % | 5 | 46% | – | – | – | – |
Всього | 85 | 54 | 63% | 31 | 37% |
СПЕЦІАЛІЗОВАНА ГРУПА «МЕТЕЛИКИ» ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗПР
На підставі проведеного діагностичного обстеження було визначено рівень розвитку дітей за кожним з розділів навчальної програми, а також сформованість окремих умінь і навичок.
Високий рівень розвитку мають 3 дітей; достатній рівень – 3 дітей;
низький рівень розвитку – 3 дітей.
Слід зазначити, що є одна дитина із критичним рівнем розвитку , яка є особливою та потребує індивідуального підходу у навчанні. Ці дані можна простежити за допомогою діаграми:
Результати рівня розвитку дітей спеціалізованої групи «Метелики”,травень 2021 рок
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
високий | достатній | низький | критичний | |
Математика | 30 %
(3 дітей) |
40 %
(4 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
20 %
(2 дітей) |
Дитина і
навколишній світ |
40 %
(4 дітей) |
20 %
(2 дітей) |
20 %
(2 дітей) |
20 %
(2 дітей) |
Гра | 50 %
(5 дітей) |
20 %
(2 дітей) |
20 %
(2 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
Конструювання | 50 %
(5 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
30 %
(3 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
Розвиваємо мову та мовлення | 20 %
(2 дітей) |
30 %
(3 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
40 %
(4 дітей) |
Розділи програми | Рівні розвитку | |||
високий | достатній | низький | критичний | |
Образотворча діяльність | 40 %
(4 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
40 %
(4 дітей) |
10 % (1 дитина)
|
Рідна природа | 20 %
(2 дітей) |
30 %
(3 дітей) |
40 %
(4 дітей) |
10 %
(1 дитина)
|
Праця | 40 %
(4 дітей) |
10 %
(1 дитина) |
40 %
(4 дітей) |
10 %
(1 дитина)
|
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Кіль
кість обстежених дітей |
Освітні лінії | |||||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природному довкіллі | Гра дитини | ||||||||||||
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
В
% |
Д % |
С
% |
|||
Серед
ня гр. А |
20 |
22
|
47
|
18
|
13
|
35
|
42
|
23 | 25
|
37
|
38 | 43
|
38
|
16 | 3 |
Серед
ня гр. Б |
16 |
24
|
61
|
15
|
– |
27
|
57
|
16 |
39
|
52
|
9 |
48 |
48
|
4 |
– |
Серед
ня гр. В |
20 |
50
|
30
|
20 | – |
65
|
20 | 15 |
45
|
40
|
15
|
65
|
35
|
– | – |
ГрУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В
Група | Загаль
на к-сть обстежених дітей |
Освітні лінії | ||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | ||||||||||
В
% |
Д
% |
С
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
||
Середня гр. А | 20 | 26
|
43
|
31
|
34
|
44
|
17
|
5 | 12 | 29
|
49 | 10 |
Середня гр. Б | 16 | 46
|
13
|
41
|
37
|
12 | 51
|
– | 46
|
13
|
41
|
– |
Середня гр. В | 20 | 55
|
40 | 5
|
60
|
30
|
10
|
– | 40
|
35
|
25
|
–
|
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В.
Група | Кіл-
кість обс- те- же- них дітей |
Освітні лінії | ||||||||||||||
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природ. довкіл. | Гра дитини | |||||||||||||
В
% |
Д
% |
С
% |
Н % |
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
||
Молод-
ша гр. А
|
19 |
22
|
61
|
22
|
– |
15
|
68
|
17 |
– |
19
|
55
|
26
|
54
|
39
|
7 |
–
|
Молод-
ша гр. Б |
13 |
68
|
23
|
9
|
– |
71
|
22
|
7
|
– | 50
|
32
|
18
|
57
|
23
|
20
|
–
|
Молод-
ша гр. В |
12 |
24
|
48
|
24
|
4 |
28
|
43
|
19
|
10 | 15 |
67
|
18
|
30
|
55 |
8
|
7
|
ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ А, Б, В
Група | Загаль
на к-сть обстеж дітей |
Освітні лінії | |||||||||||
Дитина у світі культури | Дитина в сенсорно-пізнав. просторі | Мовлення дитини | |||||||||||
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
В
% |
Д
% |
С
% |
Н
% |
||
Молодша гр. А | 19 | 46 | 39 | 15
|
– | 39
|
8
|
53
|
– | 37 | 11
|
52 | –
|
Молодша гр. Б | 13 | 60 | 27
|
13
|
– | 57
|
13 | 30
|
– | 54
|
25
|
21 | – |
Молодша
гр. В |
12 | 24
|
53 | 17
|
6 | 26
|
16
|
51 | 7 | 14
|
40 | 28 | 18 |
За результатами проведеного моніторингу рівня розвитку дошкільників у дошкільному закладі можна зробити висновки, що вихованці старших груп мають тільки високий та достатній рівень розвитку і 100% готові до навчання в школі.
В середніх групах гарні показники мають вихованці середньої групи Б і В . В середній А групі діти мають низький рівень розвитку майже з усіх ліній розвитку.
Гарні показники рівня розвитку на кінець 2020-2021 н. р. показали вихованці молодшої Б та молодшої А груп, які не мають низького рівня розвитку. В молодшій групі В з кожного розділу є діти, які мають низький рівень.
Вихователям молодших та середніх груп необхідно спланувати та провести індивідуальну роботу з дітьми, які мають низький рівень розвитку протягом оздоровчого періоду.