Дитячі пісеньки. Вивчіть разом з дітьми
Поради для батьків:
Як розвивати в дитині музичні здібності?
Ваш малюк справляє враження музичного дитини? Він обожнює дитячі мелодії, співає по дорозі в дитячий сад? Просить купити йому даний піаніно, а не ляльку або машинку? Можливо, ви – батько майбутнього великого музиканта! Як же розгледіти й розвинути унікальні здібності в дитині, які ознаки вказують на його музикальність?
Ознаки:
Дитина із задоволенням слухає музику, може по пам’яті наспівати почуті мелодії. Він дуже чутливий до тембру голосу оточуючих. Верескливий, неприємний голос може запросто вивести його з рівноваги.
У малюка з’являються свої музичні уподобання, він просить включити йому певні музичні твори. Якщо у дитини є іграшкові музичні інструменти, він намагається на них грати. Крихта не безцільно стукає по клавішах маленького піаніно чи барабанить різними предметами по пластинках металофона, а намагається відтворити почуту раніше мелодію.
Як допомогти розвитку здібностей.
Для підтримки та розвитку музичних здібностей дитини водите його на концерти і театральні вистави. Будинки слухайте музику разом з дитиною. Нехай малюк бачить вашу цікавість і доброзичливий настрій. Якщо ви граєте на якомусь музичному інструменті – це чудово! Проте не забувайте і про інших інструментах. Для повноцінного музичного розвитку дитини необхідно слухати твори, які звучать по-різному. Це збагачує його слуховий досвід. Купуйте дитині простий у використанні магнітофон і диски з музикою (дитячої, з мультиків чи класичної).
Співайте самі, тільки не спотворює мелодію. Дитина, яка захоплюється музикою, обов’язково буде вам підспівувати. Акомпанує собі на дитячих музичних інструментах: бубні, трикутнику, дзвіночках, металофоні. Розповісти дитині про музичних інструментах можна за допомогою простої гри. «Хто на чому грає»
Крім того, що ця гра дозволяє запам’ятати назви музичних інструментів, вона розширює кругозір і розвиває логіку дитини. Приготуйте картинки, на яких зображені люди, що грають на різних музичних інструментах. Розгляньте їх дуже уважно, промовляючи все, що на картинках зображено. Потім рухайте руками, наче граєте на барабані, і запитуйте: «На чому я граю?»
Якщо дитина не здогадалася відразу, підкажіть їй. Потім продемонструйте гру на піаніно, гармоні, гітарі, арфі. Якщо маля на всі питання відповідає вірно, трохи змініть правила. Нехай тепер він виконує ваші завдання. Наприклад, нехай зобразить, як грають на сопілці тощо.
Коли ви розповідаєте казки, вірші або співаєте пісеньки дитині, робіть це образно і з виразом. У вашому голосі він повинен чути різні звуки: гучні і тихі, ритмічні і безладні, плавні і уривчасті. Іноді говорите малюкові, що не можете згадати, як треба співати чи грати на музичному інструменті, дозвольте йому повчити вас.
Якщо дитина вивчила нову пісеньку чи підібрала якусь мелодію на музичному інструменті, запропонуйте їй виконати це перед бабусею або татом. Але не змушуйте її виступати, якщо вона соромиться. Скромна дитина краще нехай танцює і співає на самоті. Якщо малюк захоче сам, запишіть його в музичну школу або танцювальну студію. І не забувайте грати з дитиною в музичні ігри. Існує безліч ігор: з притупуванням, плескання, хороводами і пісеньками. Ігри сильно розрізняються за віковими можливостями. Зовсім маленькі дітки можуть лише підспівувати і плескати. А старші діти здатні на більш серйозне музикування.
Пам’ятка для батьків:
Вплив музики на дитину
Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення), спокою і гармонії до занепокоєння, пригніченості або агресії). У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.
Збудлива, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах), спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливим дітям із слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.
Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги. Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже у ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.
Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту панга вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому – заподіюють людині шкоду.
Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на самого мовця. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються у змісті мови і в її інтонаційному забарвленні.
А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, в свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші відносини з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос мовця породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м’яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.
Рекомендую осягати музику разом з дитиною; дивуйтеся, радійте разом коли музика звучить.
1.Нехай у вашому домі панує дух любові до музики;
2.Нехай у вас буде звучати багато іграшок; барабанчиків, дудочок, металофон. Можна організовувати сімейні оркестри, заохочувати «гру в музику».
3.Прояв музичних здібностей говорить про необхідність починати музичний розвиток дитини якомога раніше.
4.Дитина повинна засинати обовязково під колискову.
5.На каналі « З любовю до дітей» разом з дітьми виконуйте руханки, фізкультхвилинки. На Ютуб-каналі разом з дітьми дивіться казки «Про музичні інструменти», «Музичний магазин», тощо.
6.Не слід засмучуватися, якщо у вашого малюка немає настрою щось заспівати, або йому не хочеться танцювати. Або якщо і виникають подібні бажання, то спів, на ваш погляд, здається смішним, а рухи незграбні. Не турбуйтеся! Кількісні накопичення обовязково перейдуть в якісні. Для цього потрібен час і терпіння.
7.Не прикріплюйте вашій дитині ярлик «немузичний», адже ви нічого ще не зробили для того, щоб цю музичність у неї розвинути.
Бажаю здоров’я всім, любові, миру! У вас все вийде!