21.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Тема: Хто в будиночку живе.

Мета: Формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв’язок в природі. Підвести дітей до розуміння, що всьому живому на землі потрібні вода і світло для життя. Стимулювати дитячу допитливість та зацікавленість у пізнанні природи. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати співчуття, бажання робити добрі справи, піклуватися про рослини і тварин.

Хід заняття

Д/г “Де чий будинок?”

Д/г “Розклади за кольорами”

Д/г “Хто що їсть”

20.09.2022

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Мета:  продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів;
навчати простих прийомів встановлення схожості та відмінності однорідних предметів; зіставляти форми предметів зі зразком; вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); вчити порівнювати предмети (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький);  розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук; виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.

Матеріал: іграшкові білочка, мишка, ведмедики (2), ялинки (2), кошики (2), яблука та груші (муляжі); дидактичні ігри: «Склади намисто», «Побудуй будиночок», «Залатай килимок».

Хід заняття.

Д/г «Склади намисто».

Д/г  «Побудуй будинок» (з геометричних фігур.

Д/г «Розклади по кошиках»

 19.09.2022

Мовлення

Тема: В гості до  лісових мешканців.

 

Мета: формувати уявлення дітей про лісових диких тварин, давати уявлення перо них, спосіб життя; вчити відповідати на питання за картинками;  збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення,увагу, спостережливість; виховувати любов та піклування до тварин.

 

Матеріали: картки із зображенням тварин, кошик із овочами, горіхами, шишками.

 

Хід заняття:

 

-Діти, пригадайте до кого ми з вами ходили в гості в минулий раз? (До бабусі на подвір`я.)

-Так, а з кого ми там зустріли? (Кішечку, собачку, корівку, кізоньку, порося…)

-Так, вірно. А як ми назвемо їх одним словом? (Домашні тварини.)

-Молодці!

-Сьогодні ми продовжимо розмову про тварин, про тих тварин які живуть у лісі. Це дикі тварини. (Вихователь показує картину лісу з дикими тваринами.)

-Дикі тварини бувають різні: великі і маленькі, хижі і травоїдні. Сьогодні ми познайомимось із травоїдними тваринками: це зайчик, білочка, їжачок.

(Вихователь показує картинки звірят),

-Погляньте, хто це? (Зайчик.)

-Правильно, погляньте, яка у нього шубка? (Сіренька, м`якенька, тепла.)

-У зайчика є вушка. Які вони? (Довгі, великі,)

-Які у зайчика лапки? (Швидкі, сильні.)

-Які у зайчика оченята? (Блискучі, темні.)

-Який хвостик? (Малесенький, пухнастий.)

-Де живе зайчик? (У лісі.)

-Чим живляться? (Корою дерев, травичкою, морквою, капустою)

(Далі вихователь показує картинку білочки і їжачка, задає питання…)

 

Чистомовка про зайчика:

Ить — ить- ить — заєць в поле тремтить,

Ем — ем — ем — він сховався за кущем,

Уха — уха — уха -але довгі в нього вуха,

ЇХ — їх — їх — не сховати зайцю їх.

 

Фізкультхвилинка:

Зайчик вушками пряде,

Що його чекає? (Долоньки біля вушка, прислухаються.)

Ні, вовків нема ні де! (Хитають головою.)

І вухань стрибає. (Стрибки вперед.)

А ось білочка прийшла, (Стрибають.)

Під дубком грибок знайшла, (Присідають.)

Радісно його зірвала,

І в дуплі своїм сховала.(Підстрибують.)

Стежкою їжак повзе, (Пригнулись, йдуть маленькими кроками.)

Гарне яблуко несе,

Та не в скриньці, не в корзинці,

Він несе його на спинці.

 

Дидактична гра “Гостинці для звірят.”

-Діти, подивіться у мене є кошик, а в ньому гостинці для звірят. (Вихователь показує кошик, з гостинцями.)

Вихователь пропонує кожній дитині дістати з кошика один плід, назвати його,  і сказати для кого цей гостинець.

-Це капуста. Вона для зайчика.

-Це горішки. Вони для білочки.

-Це яблучко. Воно для їжачка

-Це груша. Вона для їжачка.

-Це морква. Вона для зайчика.

-Це шишка. Вона для білочки….

 

Підсумок:

-Молодці, малята, пригостили звірят. Вони дякують, вам за це.

16.09.2022

Малювання

Тема: « Намисто для мами»

Мета: розвивати почуття ритму, самостійність. Виховувати зацікавленість, бажання допомагати іншим. Вчити дітей малювати крапки пальчиком на аркуші паперу, закріпити кольори.

Матеріал: аркуші паперу з зображенням ниточки, гуашеві фарби червоного кольору, вологі серветки, іграшка білочка, силуети дерев.

Словник: поповнити словник словами: намисто, намистинки, примакувати.

 

Хід заняття

 

Паровоз гудок дав

І вагончики помчав

Чох-чох, чух-чух,

Я далеко вас помчу

У-у-у!

-Ось ми і приїхали. Погляньте як гарно в лісі, які дерева. А хто це плаче біля ялиночки?

– Хто це? (білочка)

(Діти вітаються з білочкою, розглядають її)

 

15.09.2022

Дитина в соціумі

Тема :“Хто я?”
Мета: Вчити дітей орієнтуватись у визначенні протилежної статі, знати свою статеву належність, власне ім’я, виявляти інтерес до інших дітей які мають таке саме ім’я. Розвивати увагу, пам’ять. Виховувати позитивне ставлення до дітей іншої статі.
Обладнання: дидактичні ляльки різної статті, одяг для іграшок, іграшкові собачки.
Хід заняття.
Ігровий момент: прихід песиків.
– Хто до нас завітав?
– Цього собачку звати Руденький, а цього Чорновух. Як ви вважаєте, чого їх так назвали?
– А як я усіх вас називаю?
– А чим ви схожі? А чим ж ви відрізняєтесь один від одного?
Кожна людина має своє ім`я.
– Людині дають ім`я, коли вона маленька чи доросла?
Ім`я може дуже багато розповісти про людину. Почувши його ми одразу можемо сказати, про кого йдеться мова: про хлопчика чи дівчинку, про дорослого чи дитину.
Дидактична гра “Дівчинка чи хлопчик”.
Мета: навчити дітей визначати стать по імені, виховувати позитивне ставлення до дітей іншої статті.
Вихователь називає імена, а діти визначають кому воно може належати.
– Катя – це хлопчик чи дівчинка? – А у нас в групі є дівчинка Катя? (Дівчинка виходить до вихователя) – Катя красива, слухняна, завжди допомагає іншим…
Дидактична гра “Назви, що це?”
Мета: вчити називати одяг; розвивати мовлення, увагу.
Сьогодні до нас в гості прийшла лялька Натуся з своїм другом Андрійком. Натуся це хлопчик чи дівчинка? Андрійко це хлопчик чи дівчинка?
В Натусі та Андрійка є валіза. А що там? Вихователь дістає одяг діти називають ,що це.
Дидактична гра «Кому, що потрібно»
Мета: вчити розрізняти чоловічий одяг та жіночий.
Вихователь пропонує розділити одяг на дівочий та хлопчачий.
– Хто ходить у платі? …
Прощання з іграшками.

Конструювання

Тема: Дім для Нюши.

( Будівельний матеріал).

Програмовий зміст: ознайомити дітей з будівельним матеріалом, зацікавити ним, показати який він яскравий, барвистий; пояснити поняття форма, колір, розмір; заохочувати бавитися будівельним матеріалом, вчити будувати з нього споруди, а після гри – складати на місце; учити виконувати вказівки дорослих; викликати у дітей позитивні емоції; розвивати творчість, уяву.

Обладнання: кубики, цеглинки, пластини, піраміди, іграшки смішарики, велика вантажна машина.

Художнє слово: вірш В. Паронової «Кубики»

Хід заняття

І. Організаційний момент. Створення позитивного настрою.

– Доброго ранку, малята,

Любі хлопчики й дівчатка!

Ви сьогодні встали рано,

Мами вбрали вас аг гарно!

Покажіть де ваші ніжки

Що стрибають по доріжкам?!

А де, дітки, ваші ручки?

Ваші ротики-чомучки?

Очі дивляться навкруг,

Добре чує пара вух.

ІІ. Мотивація.

Кубики.

З кубиків будую дім –

Лялька буде жити в нім.

Стіл зроблю, диван і ліжко,

Рівно викладу доріжку.

                                         В. Паронова

Рухлива гра.

Будували ми будинки

(постувати долоньками об стіл)

Ставили рівненькі стінки

(руки рівно перед собою, долоні пальцями вверх)

Будували дах вгорі

(зімкнути руки над головою «будиночком»)

На потіху дітворі!

(поплескати в долоні)

 

 

ІІІ. Продуктивна діяльність.

Вихователь слідкує щоб діти справилися із завданням, за потреби допомагає.

ІV. Підсумок.

Заняття закінчується, вихователь пропонує дітям погратися з будиночками та смішариками.

14.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Тема: «Що нам осінь принесла в чудовий сад?»

Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про  фрукти,їх особливості (форма, колір, смак, де росте); розвивати вміння складати невеликі описові розповіді; закріплювати  навички дітей відповідати на запитання вихователя; вправляти в чіткій вимові голосних звуків; виховувати пізнавальний інтерес до природи.

Матеріал: фрукти, овочи, ілюстрації осінь в саду,каструли, клей, пензлики, папір жовтого кольору,зразки груши для кожної дитини.

Хід заняття

Вихователь. Послухайте віршик і скажіть, про яку пору року йде мова.

Як швидко літо проминуло!

Настала осінняя пора.

Немов на крилах промайнуло

Кохане літечко з двора…

— А яка пора року зараз? (Осінь.)

— Що можна почути восени в природі?

— Послухайте уважно і скажіть, що ви почули?

(Звучить аудіозапис: шум дощу, завивання вітру, гомін птахів, шелест листя.).

Вихователь.Сьогодні я йшла до дитячого садочка то біля воріт  знайшла «Чарівний мішечок».

Вихователь .– Дітки, «Чарівний мішечок» нам підкаже, про що ж буде наше заняття. По черзі витягніть предмет з мішечка і називайте, що ви дістали.

(Відповіді дітей)

    Розгляд ілюстрації « Осінь в саду »

Дидактичний вправа «З якого дерева плід?»

З яблуні збирають урожай … чого? Яблук.

З сливи збирають урожай … чого? Слив.

З груші збирають урожай … чого? Груш.

З персика збирають урожай … чого? Персиків.

З абрикоса збирають урожай … чого? Абрикосів.

Пальчикова гра «Компот»

Будемо ми варити компот.

Фруктів потрібно багато, ось.

(«Варять» – заважають пальчиком на долоньці)

Будемо яблука кришити,

грушу ми будемо рубати,

(ребром долоні стукають по інший долоньці)

Отожмем лимонний сік,

Злив покладемо і пісок,

(стискають кулачки)

Варимо, ми варимо компот,

Пригостимо дорогий  народ

(знову «варять»)

Дидактична гра « Зваремо компот »

( На столі лежать 3 каструлі і багато різних видів фруктів та овочів )

Кожна дитина обирає серед покладених перед ними овочів та фруктів потрібні фрукти і складають в потрібну каструлю, діти називають який компот вони  варять.

З яблук варять … який компот? Яблучний

Із слив варять … який компот? Сливовий

З груш варять … який компот? Грушевий

Дидактична гра «Впізнай на смак»

Дітям пропонується з закритими очима спробувати шматочок і назвати фрукт.

13.09.2022

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема : «Жук-сонечко»

Мета: учити дітей добирати однакові за кольором предмети, групувати їх відповідно до кольору, згідно зі словесними інструкціями вихователя; вчити розрізняти фігури за формою; закріплювати поняття «один — багато»; закріплювати назви основних кольорів (зеленого, червоного) та ознайомити з чорним кольором; розвивати пам’ять, спостережливість; виховувати інтерес до пізнання нового.

Матеріал: круги різних кольорів та овали червоного кольору; картинки із зображенням жуків; іграшка жук- сонечко.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь звертає увагу дітей на великого червоного жука, який сидить на килимку.

Два сонечка я знаю:

Мов куля золота,

Одне у небі сяє,

А друге ось літа.

За сонечком маленьким

Біжу я навпростець.

Ловлю його у жменьку,

Мов сонця промінець.

– Боятися не треба,

Лети собі у світ

І сонечку на небі

Мій передай привіт. (П.Мостовий)

— До нас сьогодні завітав незвичайний гість. Хто це? (Жук)

— Якого кольору жук? Яким коьором в нього цятечка?

— Які в нього вуса?

— Чули ви пісеньку жука? Заспіваймо її. Спочатку співатимемо тихенько: «жу-жу-жу-жу!» А тепер заспіваймо голосно.

Діти імітують пісеньку жука.

— Цей жук-матуся  прилетіла до нас не випадково. Вона просить, щоб ми допомогли їй знайти її діток, маленьких сонечок. Вони червоного кольору, схожі на свою матусю. Знайдімо їх серед цих фігур.

Діти підходять до столу, на якому розміщені круги різних кольорів та овали червоного кольору, і вибирають лише овали червоного кольору.

— Чому ви вирішили, що це дітки жука-матусі? (Відповіді дітей.)

— Скільки великих жуків? (Один)

— А маленьких? (Багато)

— Якого кольору жуки?

— Посадімо жучків на зелену смужечку, на травичку.

Діти виконують завдання.

А запросимо жуків разом з нами танцювати.

Під веселу музику діти виконують танцювальні рухи.

— Поки ми з вами танцювали, до нас у гості завітав ще один жук. Погляньте на нього. Вихователь виставляє на дошку зображення жука-бронзівки.

— Якого кольору жук? На що він схожий? (Відповіді дітей.)

— Цей жук теж шукає своїх малюків. Допоможіть йому.

Діти вибирають серед різних фігур зелені круги.

— А тепер біля жучка-тата покладіть малюків, схожих за кольором.

Діти поряд з жуком-бронзівкою розкладають круги зеленого кольору.

— Жучки зраділи і полетіли. Діти піднімають кольорові круги вгору та бігають по килимку.

Час комахам спочивати,

А малятам час гуляти.

12.09.2022

Мовлення

Тема: «Що нам осінь принесла?»

Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про овочі, фрукти, ягоди. Закріпити знання назв та характерних ознак 6-8 найбільш поширених видів овочів, 4-5 видів плодоягідних культур.

Розрізняти овочі за вершками та коренеплодами. Збагатити словник дітей словами-порівняннями, образними словами. Вчити дітей класифікувати дари осені  за певною ознакою, користуватися узагальнюючими словами: овочі, фрукти, ягоди. Закріпити правила безпечної поведінки в лісі, в саду. Виховувати  любов та інтерес до природи.

Матеріал: демонстраційний – картини «Осінь», «Сад», «Город»; муляжі овочів та фруктів; роздатковий – картки для гри «Що зайве?».

Хід заняття:

Вихователь. Діти, яка зараз пора року? (Вихователь заносить ляльку-осінь).

Вихователь. Хто до нас зайшов у гості? Давайте привітаємось. Запрошуємо осінь погостювати у нас. А я хочу розповісти  дуже цікаву легенду про осінь.

Вихователь розповідає легенду.

За легендою Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила

батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

Вихователь. Чи виконує осінь наказ Сонця? Чи любимо ми осінь? За що?

Дидактична вправа «Осінь яка?» (діти називають: щедра, багата, різнобарвна, золота, дощова…).

Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь.

У легенді говориться, щоб осінь все своє багатство віддавала людям. Давайте поміркуємо, чи виконує Осінь наказ Сонця. Осінь нас запрошує у подорож до лісу.

(Вихователь вивішує картину «Ліс»).

– Який ліс зображено на картині ?

– Які дерева восени? Які листочки восени?

– Які дари Осені ми можемо знайти в лісі ?

– А зараз назвіть всі кольори осені.

Вихователь. Як ви бачите, осінь все своє багатство віддала природі і тому ми її називаємо якою? Давайте, діти, пригадаємо як потрібно поводитись в лісі щоб не завдати шкоди ні собі, ні природі.

А тепер Осінь запрошує нас у сад (вивішується картина «Сад»).

Вихователь. Розгляньте картину і назвіть що принесла Осінь до саду.                                             Як називається все це одним словом? Зверніть увагу на фрукти, які розташовані по краях картини. Роздивились? А тепер до вас таке завдання :

Ось це все багатство принесла Осінь до нас у сад.

Вихователь. Пригадаємо, що потрібно зробити щоб фрукти були корисними для нас і не принесли шкоду нашому здоров’ю.

Вихователь. А зараз Осінь запрошує нас у город. (Вивішати  картину «Город»). Уважно розгляньте картину і скажіть :

– Що росте на городі?

– Як назвати все це одним словом?

– Які овочі ростуть у землі?

– Які над землею?

Вихователь. Ось і закінчилась наша подорож. Ми переконалися, що Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує людям щедрий урожай. Зараз ми ще  покажемо осені які ми кмітливі, розумні…

Завдання  «Закінчи речення»:

  1. Яблука, груші, сливи, черешні, абрикос це –(фрукти).
  2. Картопля, капуста, помідор, огірок, часник це –(овочі).
  3. Суниця, малина, смородина, порічки це –(ягоди).

Вихователь. У мене в руках ланцюжок дарів Осені. Завдання до вас визначити і сказати :

– Що тут солодке?

– Що тут гірке?

– Що тут кисле?

– Що тут соковите?

– Що тут довге?

– Що тут кругле?

– Що тут корисне?

Дидактична гра «Впізнай за смаком» (діти закривають очі, вихователь дає їм шматочок овоча або фрукта, діти впізнають їх за смаком і називають).

Вихователь. Осені дуже сподобалось у нас на занятті, сподобались наші ігри, ваші знання. Але вона повинна йти далі бо скоро – яка пора року? Вона прощається з вами. До побачення!

9.09.2022

Малювання

Тема: «Плями для жирафи»

Мета: продовжувати вчити дітей малювати нетрадиційним способом ( за допомогою

картопляних штампів), правильно розміщувати зображення на аркуші паперу, закріпити

вміння малювати фарбами (гуаш); розвивати увагу, дрібну моторику рук; виховувати

самостійність та охайність під час роботи.

Матеріал: зображений силует жирафи на жовтого кольору аркуші паперу формату А4

(на кожну дитину), іграшка – жирафа, фарба коричневого кольору, пластмасові тарілочки

під фарби і картопляні штампи (на кожну дитину).

Попередня робота: перегляд мультфільму «У зоопарку»

Хід заняття:

Діти вітаються з гостями. Потім вихователь пропонує привітатися одне з одним –

подарувати свій гарний настрій.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку у небі пташки,

Доброго ранку , тобі і мені!

Чути звукозапис голосу жирафи.

– Що це за шум? Діти, я зараз подивлюсь, хто це може бути.

Вихователь показує іграшкову жирафу.

– Діти, а хто це завітав до нас у гості? (Відповідь дітей: Жирафа)

– Так, це жирафа.

– Якого кольору жирафа? (Жовтого)

– А яка в неї шия? (Довга)

– Тіло жирафи вкрите жовтою шерстю із коричневими плямами. Погладьте жирафу і

відчуєте. Яка вона на дотик. (М’якенька)

– У жирафи плями є скрізь: і під вушками, на голові, шиї, спині й ногах.

У жирафи плями, плями,

Плями, плямочки є скрізь,

 

У жирафи плями, плями,

Ти на неї подивись.

– Жирафа дуже висока. Покажіть, дітки, яка висока жирафа? (Діти підіймають вгору руки і

говорять:Жирафа висока)

– А ви, діти, які? (Діти присідають, показуючи, які вони низенькі)

– У жирафи не тільки довга шия, а й довгі ноги, хвіст, язик. Покажіть свої язички. На

голові у жирафи є вушка та ріжки. Їсть жирафа листя з високих дерев, тому й шия у неї

така довга.

– Жирафа принесла нам фотографії своїх друзів жираф. Подивіться чим вони не схожі на

нашу гостю жирафу? (У них немає плям)

– Треба допомогти жирафі і намалювати плями для її друзів на цих фотографіях.

(Вихователь пропонує дітям сісти за столи на свої місця)

– Я вже намалювала плями у жирафи на фотографії. Подивіться.

– Якого кольору плями? (Коричневого)

– Якої форми плями? (Круглої)

– Скільки плям у жирафи? (Багато)

– Так, плями я намалювала скрізь, по всьому тілу жирафи: на голові, шиї, тулубі й ногах.

– Перед тим, як малювати, давайте пограємо трішечки нашими пальчиками.

Жирафа має довгу шию,

(Діти витягують руку, згинають у кисті)

У хмарах вуха свої миє,

(Повороти кистю)

Їсть листочки та зернини,

(Розкривають та закривають пальці)

Бачить світ із височини.

(Повороти кистю)

Любить з вітром танці

(Розправляють пальці та стискають у кулачок)

З сонцем бавитись уранці.

(Вільні рухи кистю руки)

 

– Відпочили, наші пальчики? Час ними попрацювати.

– Зараз я вам покажу, як треба правильно малювати плямочки. Дивіться уважно, як я буду

малювати. Вирівняйте спиночки, а ручки покладіть на коліночки.

– Малювати я буду незвичайним способом. Для цього у мене є ось такий штамп із

картоплі. Я беру штамп правою рукою за один кінчик, ось так. (Вихователь пропонує

дітям теж взяти картопляний штамп у праву руку, а потім просить щоб діти поклали їх на

своє місце у пластмасову тарілочку)

– Я вмочую другим кінчиком штампу у тарілочку із фарбою коричневого кольору.

Вмочую дуже обережно, щоб не розбризкати фарбу з тарілочки і притискаю його до

аркушу паперу, а потім прибираю. Ось у мене вийшла перша плямочка. (Вихователь

робить плями по всьому тілу жирафи)

– Давайте ще раз пригадаємо як ви будете малювати. Якою рукою ми беремо штамп? Як

ми беремо штамп правою рукою? (За один кінчик) Як треба брати? (Дуже обережно)

– Після того, як ви намалювали,штамп потрібно буде покласти на своє місце у тарілочку.

Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя дітям вразі потреби.

– Жирафа, вам, вдячна за допомогу. Тепер всі друзі – жирафи мають такі гарні плямочки

як і у нашої гості.

– Що ми сьогодні з вами робили?

– Чим малювали плями?

– Для кого ми малювали плями?

– Тепер нашій гості час прощатись. Приходь до нас ще, жирафа.

8.09.2022

Дитина в соціумі

Тема: «Весела мандрівка»

Завдання: учити дітей складати невелике описове оповідання разом з вихователем, активізувати вживання в мовленні різних частин мови: іменників, прикметників і дієслів; сприяти розвитку психічних процесів і позитивних емоцій, виховувати активність, ініціативність, любов до природи і тварин.

Матеріал: дерева, Лисичка, Зайчик, Ворона.

 

Хід заняття:

  1. Організаційний момент. Психогімнастика.

У людей бувають різні настрої. Іноді буває сумно. Покажіть, як нам сумно. (Діти роблять сумні обличчя). А буває дуже весело. Покажіть, як нам весело. (Діти посміхаються).

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко

Дуже раді всі малята

Плескають в долонечки.

(Діти плескають)

 

Мовленева вправа «Доброго ранку!»

 

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, тобі і мені!

 

  1. – Діти, хто залетів до нас у групу?

(кар-кар-кар)

Ворона – Каркуша, вітається. Прилетіла до нас в гості із запрошенням в осінній ліс.

– Як нам дістатися до лісу, адже він знаходиться далеко?

 

Ми поїдемо на потягу.

Паравозик наш біжить,

Паравозик наш пихтить,

Вирушає потяг точно

І везе собі садочком

Всю веселу дітвору,

Ту-ту-ту, у-у-у!

 

Ось ми і дісталися лісу. У лісі завдяки осені відбулися значні зміни.

 

– Діти, ми у лісі. Нас зустрічають жителі лісу.

– Хто це?

Лисичка, Зайчик і Ведмедик.

– Лисичка яка?

– Як ходить Лисичка?

Вона замітає сліди, щоб ніхто не здогадався, що вона вистежує здобич. Вона вимовляє «Тяв-дзявк».

– Як ходить Лисичка?

Діти імітують ходьбу Лисички.

– А ось зайчик прибіг.

– Зайчик який?

– Як зайчик стрибає?

 

Гра «Зайчики сіренькі сидять».

 

Ворона любується, як діти гарно виконали завдання. Хвалить дітей.

Ворона:

– А як це ви такі розумні, стільки всього знаєте!

Діти:

– Так. Ми багато чого знаємо, а ще вчимося.

Вихователь:

– Нам потрібно поспішати в дитсадок, там на нас чекає багато цікавого. До побачення Вороно, лісові мешканці. Нам з вами було дуже весело і цікаво. Сідаємо в поїзд і відправляємось. Поспішаємо.

Паравозик наш біжить

Паравозик наш пихтить

Вирушає потяг точно

І везе собі в садочок

Всю веселу дітвору.

Ту-ту-ту, у-у-у.

7.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Тема: “Водичко, водичко

Мета: ознайомити дітей з властивостями води: вона мокра, ллється, холодна, тепла, без смаку. Формувати усвідомлене позитивне ставлення до свого організму: вода дає здоров’я; залучати дітей до повторення потішки, вчити дітей відповідати на питання вихователя; розвивати мову дітей, увагу, виховувати дбайливе ставлення до води, бажання допомагати.

Словник: поповнити словник словами: вода, ллється, прозора, холодна, тепла, купати.

Матеріал: лялька Оленка, фартушки, ємкість з теплою водою, лійка з холдною водою, рушники, чашечки з водою, ванночка з водою, мило, мочалка, рушник, відвар з ромашки, суха ромашка, ілюстрація “Ромашка”

 

Хід заняття

Малесенькі ніжки

Йшли по доріжці

Туп-туп-туп

Хто водичку попиває,

Той здоров’я добре має

Ось така вода

Без смаку вона

Нею умиваються

У ній всі купаються

Одяг перуть, їжу варять

І рослини поливають

Водичко, водичко

Умий Оленці личко

Рожев та біле,

Як яблучко спіле

Хлюп, хлюп, водиченько

Хлюп, хлюп на личенько

І на ручки

І на ніжки

Хлюп, хлюп, хлюп

Той хто умивається –

З рушничком вітається.

Киця прокидається – лапкою вмивається

Квітка прокидається – росами вмивається

Сонце прокидається – хмаркою вмивається

Ну а ми з сестричкою вмиємось водичкою.

 

6.09.2022

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема : «Бджілка та ромашка»

Мета: ознайомити дітей з поняттям «один-багато»; знайомити дітей з жовтим та білим кольорами; вчити розміщувати предмети; позначати за допомогою кольору властивості предмета (ромашки); забезпечувати розуміння поняття «вгорі — внизу»; розвивати дрібну моторику, мислення; виховувати стриманість.

Матеріал: бджілка, ромашка ; один жовтий круг, 4 білих круга.

Хід :

У групі, на килимку «росте» ромашка.

Вихователь

Всі скоріш до мене, діти,

Тихо, тихо, не шуміти.

Диво-квітка в нас росте,

Саме час нам гру почати!

Вихователь звертає увагу дітей на ромашку.

— Як називається ця квітка? Якого кольору в неї пелюсточки? Якого кольору серединка?

На стрункій високій ніжці,

Біля річки, на лужку,

У косинці-білосніжці

Стріла квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхалася мені.

Хочу я її зірвати,

А бджола сказала: — Ні!

До групи «залітає» бджілка.

— Малята, погляньте, як високо літає бджілка! Станьте навшпиньки, підніміть ручки і покажіть, як високо летить бджілка.

Діти виконують рухи,підіймаючи руки до гори.

Бджілка прилетіла,

На квіточку присіла,

Пісню заспівала

І медок зібрала.

Вправа «Вгорі-внизу»

Вихователь піднімає бджілку догори і промовляє: «Бджілка вгорі» — діти встають, саджає бджілку на квітку: «Бджілка внизу» — діти присідають.

Вправа повторюється 3-4 рази.

— Чи хочете ви пограти з бджілками?

— Ось погляньте, скільки бджілок-подружок прилетіло.

Вихователь показує бджілок.

— Скільки їх? (Багато)

— Бджілок багато, а квіточка в нас лише одна. Зробімо для бджілок квіточки ось із цих кружечків.

Вихователь супроводжує показ поясненням.

— Я візьму жовтий кружечок і покладу його на стіл. Це буде серединка. А потім я візьму білі кружечки і покладу навколо жовтого. Погляньте, яка гарна ромашка.

Діти виконують завдання, вихователь допомагає. Хто з дітей зробив ромашку, отримує бджілку.

Час настав нам всім пограти,

Бджілкам треба політати.

На слова вихователя «Бджілки вгорі» діти піднімають руки вгору і бігають по килимку. На слова «Бджілки внизу» діти саджають бджілок на квіти.

Добре гралися, малята,

Треба нам відпочивати.

З ким сьогодні грали?

Що з кругів складали?

5.09.2022

Мовлення

Тема: «Подорож Колобка»

Програмовий зміст:

Вчити дітей будувати прості речення, погоджувати слова в реченні в роді, числі і відмінку; правильно вживати в реченні прийменники: на, під.

Словник: Продовжити збагачувати словник дітей іменниками (вовк, заєць, їжак, лисиця, миша), прикметниками (довгі, сіренька, маленький). Виховувати уважність, посидючість.

Матеріал: набір іграшок (колобок, їжак, зайчик), ялинка, макет дерева, листя, хатинка, площинні картинки звірят, геометричні фігури.

Хід заняття

Вихователь:

–         Погляньте, малята хто до нас прийшов? (Колобок)

–         А хто мені скаже з якої казки до нас прийшов колобок? (Колобок)

–         Від кого він утік? (Від діда, від баби, від зайця, від вовка, від ведмедя)

–         Колобок і від нас хоче втекти, але ми тихесенько підемо за ним в казкову подорож. Хочете? (Так)

Гра «По рівненькій доріжці»

(Разом з колобком діти підходять до ялинки)

По рівненькій доріжці

Крокують наші ніжки

Рівненькі в нас доріжки,

Раз, два , два, раз, два!

Вихователь

–         Колобочку дуже сподобалася ялинка.

Давайте і ми її уважно розглянемо.

–         Яка ялинка? (Гарна, зелена, пухнаста, колюча)

–         Що ви бачите на ялинці? (шишки, пташку)

–         Де ростуть шишки? (на ялинці)

–         Де сидить пташка? (на гілці)

–         Так, пташка зараз сидить на гілці, а що ще вона вміє робити? (літати, клювати зернятка, стрибати)

–         Ой, який Колобок непосидючий. Що ще він побачив?

–         (Під ялинкою лежить купка листя, діти і вихователь піднімають по одному листочку і знаходять їжака)

У кущах щось шарудить –

Зазирнем туди на мить.

Подивіться, що ми бачим?

Це ж летить колючий м’ячик… (їжак)

Вихователь:

–         А що ж це він тут робить? (спить)

–         А чому їжак спить? (до зими готується)

–         Де спить їжак? (під ялинкою)

–         Який їжак? (колючий, сірий)

–         А що робить їжак, коли він щось боїться? (фиркає)

–         Як їжачок фиркає? (показ дітей)

–         Давайте його прикриємо листочками хай далі собі спить.

(Колобок котиться далі і зупиняється біля пенька)

Вихователь:

–         Дітки де зупинився Колобок? (біля дерева)

–         Ой, а хто це сидить на пеньку? (заєць)

–         Як ласкаво можна назвати зайця? (зайчик)

–         Де сидить зайчик? (на пеньку)

–         Що тримає зайчик в лапках? (моркву)

–         А що ще він любе їсти? (гілочки, травичку ,яблучка)

Вихователь: У зайчика великі вуха, вони йому потрібні, щоб добре чути. А ще у зайчика є маленький хвостик, коли він злякається – хвостик тремтить. У нього сіренька шубка.

–         А чи завжди у нього сіра шубка? (зимою у нього біла шубка)

–         Чому? (щоб серед снігу його не побачили хижі звірі)

–         Так, дітки, зайчик дуже обережний, і тому міняє сіру шубку на білу.

–         А кого в лісі боїться зайчик? (лисицю, вовка, ведмедя)

–         А що зайчик вміє робити? (стрибати)

Фізхвилинка

Сірий зайчик сів і жде (Присідають)

Спритно вушками пряде (Приклавши руки до голови, згинають і розгинають їх)

Зимно зайчику стояти

Треба трошки пострибати (Стрибають)

Так стомились його ніжку (Ходьба на місці)

Відпочити б зайцю трішки.

Вихователь: А наш Колобок веде нас далі… (Зупиняються біля хатинки)

–         Яка гарна хатинка. Хто ж у ній живе?

Д/гра «Хто в будиночку живе?»

(Вихователь показує хвостики тварин – вовка, лисиці, миші)

–         Хто живе в будиночку? (вовк)

–         А тут хто заховався? (лисиця)

–         Хто показує вам свій хвостик? (мишка)

(вихователь виставляє тварин попереду будинка)

–         Правильно малята в цій хатинці живуть лісові звірята.

–         З ким в хатинці живе лисичка? (з мишкою і вовком)

–         З ким в хатинці живе вовк? (з лисичкою і мишкою)

–         Як ходить лисичка? (діти імітують лисицю)

–         Як говорить мишка? (пі-пі-пі)

–         Який вовк? (злий, голодний, сердитий)

–         Вам сподобалась наша подорож? (так)

–         Тож нам час повертатися до себе у групу, але спочатку слід попрощатися з Колобком і звірятами. (Допобачення!)

Вихователь:

(підходимо до столиків у групі)

–         Малята, а зараз я вам пропоную скласти з геометричних фігур тих тварин, яких ми зустріли у лісі.

–         Тож сідайте на місця і нумо до роботи!

–         Тож кого ми зустріли в лісі? (Діти по черзі називають тварин, яких складали.)

–         Молодці, малята, як гарно ви сьогодні працювали, а що вам більше всього сподобалось на занятті? (діти називають)

Тож слід нам попрощатися з нашими гостями. (Допобачення!)

2.09.2022

Малювання

Мета: Створити умови для розвитку творчих здібностей. Формувати пізнавальну активність дітей.Вчити дітей за допомогою ватної палички наносити ритмічні мазки.Вчити передавати в малюнку враження від навколишнього життя. Закріпити знання дітей про характерні особливості осінньої погоди.Показати прийоми отримання точок, використовуючи точку як засіб виразності. Вчити впізнавати і правильно називати синій колір, розвивати почуття кольору і ритму, естетичне сприйняття і бажання малювати.

Виховувати акуратність.Дати дітям елементарні уявлення про призначення парасольки.

Матеріал: Гуаш (синього кольору, ватяні палички, серветка, аркуш паперу на якій зображений парасольку, парасольку для гри, мольберт.

Хід заняття:

Вихователь входить в групу з парасолькою в руці і читає вірш:

Дощик, дощик, повно лити,

Малих діточок мочити.

Парасолька мерщій розкриємо,

Від дощу себе закриєм

Вихователь звертається до дітей: – Діти! Вам сподобалося вірш? Про що він?

Відповіді дітей: – Про дощик.

Вихователь: – Настала похмура, дощова осінь. Дощик йде все частіше і частіше. У дворі сиро і холодно, кругом калюжі. А які речі знадобляться нам, щоб ми не промокли?

Вихователь пропонує дітям вибрати необхідні картинки, розташовані на столі і помістити на мольберт.

Діти показують: Куртку, гумові чоботи, парасолька.

Вихователь: – Діти, а що ж нам допоможе сховатися від дощу?

Відповіді дітей: – Парасолька.

Вихователь: – Правильно парасольку!

Далі, вихователь разом з дітьми розглядає різні парасольки – дитячі і дорослі.

Вихователь: – Парасольки бувають різного розміру і різного забарвлення. Вони виготовлені зі спеціального матеріалу, який не пропускає воду. Щоб вода не збиралася на ньому, а скочувалася, верхня частина у парасольки має обтічну, округлу форму, а утримуємо його за допомогою ручки.

Вихователь звертається до дітей: – Парасолька у нас вже є, тому пропоную вам пограти в гру «Сонечко і дощик».

Рухлива гра «Сонечко і дощик».

Правила гри. За сигналом дорослого на слова «сонце» – діти «гуляють» (під супровід бубна, стрибають, бігають. Як тільки вихователь вимовляє слова «дощик» – збираються під розкритим парасолькою поруч з дорослим (гра проводитися 2-3 рази).

Після гри вихователь запрошує дітей сісти на свої місця.

Далі вихователь звертається до дітей: – Сьогодні я вас навчу малювати дощик за допомогою ватної палички. Вихователь докладно пояснює послідовність малювання гуашевими фарбами. Діти спостерігають за діями вихователя.

Вихователь: – Спочатку слід вмочити ватяну паличку в синю фарбу і прикласти до паперу, аркуш паперу притримуємо рукою-помічницею і малюємо крапельки дощу. Ритм малювання крапельок вихователь супроводжує ритмом слів: «кап-кап-кап, кап-кап-кап». Потім вихователь пропонує дітям намалювати дощик «як у мене». Діти виконують самостійно. Педагог індивідуально допомагає тим дітям, у кого виникають труднощі. Заохочує дітей, які супроводжують ритм відбитків ритмом слів: «кап-кап, кап-кап, кап-кап». Під час всього заняття вихователь стежить за поставою дітей і за правильністю прийомів малювання. У разі необхідності, вихователь бере руку дитини в свою, і малює разом кілька точок.

Діти розглядають свої малюнки, педагог хвалить дітей за роботу і читає дітям вірш Г. Верді

У небі хмаринки набігли,

Але з собою ми парасольку взяли.

Голосно б’ють об землю краплі, –

Чи не боїмося ми ні краплі.

1.09.2022

Дитина в соціумі

Тема «Дитячий садок»

Програмовий зміст: допомогти дітям адаптуватися в груповій кімнаті, показати розташування окремих предметів і об’єктів; формувати уявлення про призначення й функцію деяких предметів; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, мислення; виховувати інтерес та бережне ставлення до довкілля.

Вступна частина

В и х о в а т е л ь                        Доброго ранку,

Доброго дня.

Зичимо всім ми лише добра.

Як знайомих я зустріну

— Привітаюсь неодмінно:

Добрий ранок, добрий день,

А прийду в дитячий сад —

Привітаюсь до малят.

Основна частина

Як слід вітатися вранці?  Як ми привітаємося вдень? увечері?

Пропоную вам, малята, Ім’я один одного запам’ятати.

Дидактична вправа «Назви своє ім’я»

М’яч скоріш передавай,

Своє ім’я всім називай…

— Ось ми всі і познайомилися.

В подорож запрошую малят,

Подорожувати кожен рад.

Будемо групою мандрувати,

В усі куточки заглядати.

Куточки всі розглянемо,

Для чого вони — запам’ятаємо.

Вихователь пропонує дітям створити потяг, ставши один за одним.

Потяг наш гудок подав

І по колії помчав.

Всіх забрав у свій вагон,

Залишив пустий перон.

Діти переміщуються груповим приміщенням, наслідуючи гудок паровоза.

Зупинка «Книжкова»

— Що перед нами?

— Що знаходиться на поличці?

— Якого розміру книжки?

— Що можна робити з книгами?

— Як слід поводитися з книгами?

— Яка твоя улюблена книжка?

Паровоз гудок подав,

Знов у подорож помчав.

Діти знову утворюють потяг, продовжують переміщуватися груповою кімнатою.

Зупинка «Юних талантів»

— Що перед нами?

— Що стоїть на поличках?

— Навіщо потрібні олівці, фломастери, фарби?

— Що лежить на столі?

— Що б ти зробив з пластиліном?

На місця скоріш сідаємо,

Далі в подорож вирушаємо

Діти знову утворюють потяг, продовжують переміщуватися груповою кімнатою.

Зупинка «Іграшкова»

— Що перед нами?

— Скільки шаф?

— Що стоїть на поличках шаф?

— Що ви любите робити з іграшками?

Діти знову утворюють потяг, продовжують переміщуватися груповою кімнатою.

Зупинка «Зелений куточок»

— Що стоїть на поличках?

— Хто живе в куточку?

Заключна частина

Діти знову утворюють потяг, зупиняються посередині килима.

Весело ми подорожували,

В усі куточки завітали.

Куточки разом розглядали,

А назви ви запам’ятали?

— На яких зупинках ми побували?

— Що разом розглядали?

Будемо разом в групі жити,

Будемо садочок наш любити.

Ліплення

Тема: «Мило для ляльки Марічки» (ліплення)

Мета: спонукати дітей до ліплення різних простих форм, стимулювати їх до творчих проявів під час оформлення виробу; вчити на готовому виробі робити пальцем заглиблення; розвивати творчі прояви дітей; виховувати інтерес до процесу ліплення, ініціативність, самостійність.

Матеріал: пластилін, дощечки, стеки, серветки, різне за формою мило.

Хід заняття

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання.

Вихователь.

Привітаємось, малята!

Будемо на гостей чекати.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Ігрова ситуація. Дітки сьогодні до нас в гості завітала лялька Марічка.

Марічка. Добрий день любі друзі.

Вихователь. Щось  нашій групі дивне відбувається! Хтось не знайомий оселився у нас!  Давайте разом відшукаємо незнайомця. А Марічка нам в цьому допоможе.

(Діти разом з вихователем  і лялькою Марічкою вирушають на пошуки)

Вихователь. А  хто це сховався в нашій шафі?

Діти. Мікроб!

Вихователь. Звідки він тут узявся?

Діти. Хтось не помив руки!

Вихователь. Всі діти в садочку добре знають що після прогулянки на вулиці, перед сніданком, обідом та вечерею необхідно ретельно вимити руки з милом. Так?

Діти. Так!

Вихователь. Хто ж не вимив руки?

Марічка. Вибачте мої любі друзі це я не помила руки.  Перед тим як завітати в гості, я гралася на вашому майданчику. Там стільки цікавих іграшок та ще й пісок.

Мікроб.  На  брудних долоньках я потрапив  у вашу групу. І тепер звідси нікуди не піду!

Вихователь. Дітки а що нам допоможе позбавитися мікробів?

Діти. Мило!

Всі сідають за стіл. На столі зразки мила.

Вихователь. Пропоную Вам розглянути мило. Для  чого потрібне мило, яке воно на колір, запах, яку має форму.

Вихователь. Дітки перед початком роботи зробимо невеличку гімнастику для пальчиків.

Пальчикова гімнастика. «На роботу».

Старший встав — не лінувався.

Вказівний за ним піднявся —

Розбудив сусід його.

Той — свого, а той — свого.

Встали вчасно всі брати —

На роботу треба йти.

(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: «Встали вчасно всі..» широко розставити пальці.)

Вихователь. Давайте всі разом зробимо мило для Марічки.

Інструктаж з техніки безпеки.

  1. Пластилін не можна їсти.
  2. Інструменти для роботи Не можна брати до роту.
  3. Під час заняття не можна заважати один одному.

Вправа ліплення «Мило для ляльки Марічки»

На столі дощечки, пластилін,стеки, зразки мила.

Діти за допомогою вихователя виконують завдання. Педагог підтримує бажання малят прикрасити готові вироби — намалювати паличкою довільні візерунки або зробити пальчиком заглиблення, — активізуючи задоволення від спільної праці.

Вихователь. Ми з Вами гарно попрацювали, а тепер трішки відпочинимо.

Фізкультхвилинка. (лунає музика)

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

III. ПІДСУМОК

Марічка. Дякую Вам друзі. Я обіцяю дотримуватися правил особистої гігієни.

Вихователь. Діти тепер в нас є засіб  який переможе всі мікроби. Пропоную Вам навчити Марічку як правильно треба мити руки з милом.

Діти разом з вихователем та лялькою  Марічкою йдуть мити руки