-Які геометричні фігури ти бачиш?
-Скільки червоних кружечків?
-Скільки оранжевих квадратів?
-Якого кольору трикутники?
- 2.Д/в «Геометрична гойдалка»
Група ІІ молодша «В» «Зірочка».
05.06.2020р. П’ятниця
Аплікація
Тема: “Соковита вишенька”
Програмовий зміст: створити у дітей радісний настрій; виховувати акуратність під час роботи з клеєм; розвивати інтерес до занять з аплікації.
Хід заняття
1.Загадка про вишні
Солоденька, червоненька Оця ягідка маленька. Має кісточку тверду. З’їм її, коли знайду. (Вишня)
2.Етапи виконання роботи
Група ІІ молодша «В» «Зірочка».
04.06.2020р. Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Мої друзі та подружки”
Програмовий зміст: уточнити поняття дітей про дружбу та дружні стосунки; виховувати прихильне ставлення до своїх друзів.
Хід заняття
1.Робота з літературним твором
«Новий м’яч»
Вийшла Клава у двір з новеньким м’ячем. Одразу до неї дівчатка підбігли.
-Давай пограємося, – кажуть.
А Клава притиснула м’яч до себе й відповідає: «Я з ним ще сама не гралася. Я тільки спробую». І почала долонею бити м’яч об землю. Легко підстрибує м’яч. То червоний бік покаже, то синій, о то закрутиться так, що аж в очах мигтить. А дівчаткам ще дужче хочеться в м’яча погратися.
-Ну давай же, – нетерпляче просять вони.
-Я ще лівою рукою трішки пограюся, – відповідає їм Клава. А сама і лівою, і правою грається – нікому м’яча не дає.
Постояли дівчатка та й почали розходитися. Раптом м’яч вислизнув із Клавиних рук і пострибав під паркан, у кущі. Кинулася Клава за ним – не догнала. Нахилилася до куща, а там кропива, кусюча така! Всю руку Клаві пожалила. Не може м’яча дістати.
-Дівчатка! – загукала вона. – Та куди ж ви? Давайте в м’яча гратися.
А дівчатка їй відповідають:
-Сама тепер грайся!
Запитання до тексту: – Як ви думаєте, чи добре вчинила Клава? Чи гарною подружкою вона була для дівчаток? Коли Клава звернула увагу на своїх подружок і покликала їх? Чи справедливо вчинили дівчатка, відмовившись від гри з Клавою? Як, на вашу думку, має поводитися справжній друг?
2.Гра – роздум «Хто для тебе справжній друг?»
Дітям пропонують поміркувати й дати відповідь на запитання: «Кого, яку людину, ви вважаєте хорошим, справжнім другом?»
3.Гра «Скільки друзів»
Ішли вулицею хлопці, друзі веселенькі-
Два чорнявих, два білявих, ще й один – руденький.
Стріли подружок хлоп’ята, гарненьких, рум’яних:
Двоє з кісками дівчаток, двоє кучерявих.
-Скільки всього було друзів-хлопчиків?(П’ятеро) Скільки подружок стрілося їм? (Чотири подружки) Кого було більше: дівчаток чи хлопчиків? (Хлопчиків)
4.Д.гра «Про дружбу і про друга»
Дорослий просить дітей підібрати якомога більше слів-відповідей на його запитання.
-Хороший друг – це друг який? (Вірний, правдивий, чесний, добрий, чуйний…)
-Разом з другом добре що робити? (Гратися, малювати, гуляти, спілкуватися…)
Група ІІ молодша «В» «Зірочка».
03.06.2020р. Середа
1. Дитина в соціумі.
Тема: «Щоб зростати сильним, спритним»
Мета: уточнити поняття дітей про роль фізичних вправ та спорту для гарного стану здоров’я; виховувати позитивне ставлення до простих фізкультурних вправ та рухливих ігор.
Хід заняття
1.М.гра «Я дружу зі спортом»
Діти розглядають зображення і розповідають, хто чим займається.
2.Д.гра «Зі спортом дружити – що треба робити?»
Діти вправляються в утворенні від названих тематичних іменників відповідних дієслів, спочатку неозначеної форми, а потім першої особи однини.
Наприклад: Біг – я вмію бігати – я бігаю; Стрибки – я вмію стрибати – я стрибаю; Присідання – я вмію присідати – я присідаю; Нахили – я вмію нахилятися – я нахиляюсь…
3.Гра «Спортивний рахунок»
Діти дають відповіді на запитання, називаючи правильні числа.
-Скільки м’ячів потрібно для гри у футбол? Скільки скакалок не вистачає п’ятьом дівчаткам, якщо в них їх усього три? Скільки лиж має бути в лижника? Скільки снігових куль потрібно, щоб зібрати сніговика? Скільки кросівок у двох бігунів?
4.
5.Робота з літературним твором Л. Мовчун
Кролики на роликах
Три кролика на роликах.
Не кролики – королики!
Чи ж зможе і корова
Купить кролячі кролики
І стать, як кролик, ролером?
Запитання до вірша: – Про яких незвичайних спортсменів ідеться у віршику? Як ви думаєте, які якості кроликів допомагали їм так гарно кататися на роликових ковзанах? Чи хочете ви мати ролики?
6.Д вправа «Для чого потрібен інвентар?»
Діти розглядають зображення спортивного інвентарю і називають для яких спортивних ігор чи вправ він потрібен.
Підсумок : перегляд мультфільму про спорт дітям –
Група ІІ молодша «В» «Зірочка».
02.06.2020р. Вівторок
Заняття із світу культури. Малювання
Тема: “Барви літа” (за задумом)
Програмовий зміст: створити у дітей радісний настрій, захоплення і подив від розмаїття барв, кольорів літа. Вчити відчувати характер кольорів і створювати свій образ літа.
Хід заняття
– Дітки, сьогодні до нашого дитячого садочка надійшов лист. Ось подивіться який він великий і гарний. А прийшов він із далекої Півночі від пінгвінів. Ви хочете дізнатись, що там написано?
– «Добрий день, дорогі діти! Пишуть вам пінгвіни із далекої Півночі. Ми знаємо, що ви дуже гарні і розумні діти. Ви багато знаєте, любити читати, малювати, танцювати, співати, гратися. І ми вирішили попросити у вас допомоги. Справа в тому, що ми навчаємося в своїй північній художній школі і наш художній керівник дав нам завдання намалювати літній пейзаж. Але проблема в тому, що ми живемо у країні де завжди лежить сніг і ми ніколи не бачили літа, яке воно, якого кольору. Допоможіть нам будь-ласка зобразити літній пейзаж. До побачення. Чекаємо від вас листа.»
– Допоможемо пінгвінам?
– Закрийте очі , пригадайте літечко, як ви відпочивали, Подумайте, які кольори передають тепле, сонячне літо. Малюйте те, що вам найбільше подобається влітку, нехай це буде ваше літо, яким ви його бачите.
Приклади дітям на допомогу:
Група ІІ молодша «В» «Зірочка».
01.06.2020р. Понеділок
1. Дитина у природному довкіллі.
Тема: «У передчутті спекотного літа»
Мета: зацікавити малят змінами в природному довкіллі, які відбуваються напередодні літа; учити помічати ознаки закінчення весни.
Хід заняття
1.Бесіда «На порозі літо»
– Скажіть, яка пора року закінчилася? А яка розпочалася? А як називається перший місяць літа? Що ви знаєте про літо? Як поводиться в літні дні сонечко? Яку тривалість мають літній день і ніч? Яких дарунків ми чекаємо від літа?
2.Д.гра «Пташенята і звірята»
Педагог розповідає дітям, що у більшості представників тваринного світу з’являються дітки – пташенята і звірята.
«Знайди мамі її малюка»
https://naurok.com.ua/urok-dlya-1-klasu-z-integrovanogo-kursu-ya-doslidzhuyu-svit-tvarini-voseni-za-programoyu-o-savchenko-117974.html.
3.Гра «Весняні та літні квіти»
Із запропонованих зображень квітів діти обирають і називають весняні, а потім і літні квіти.
4.Робота з літературним твором Н.Забіла
ЧЕРВЕНЬ
Той, хто бачив, як розкішні маки вогняно цвітуть, як в садках дозрілі вишні аж гілки додолу гнуть, той, хто в пору косовиці на узліссі поміж трав соковиті полуниці в повні кошики збирав, той розкаже сам, напевно, чом це здавна між людей на Вкраїні зветься Червнем – перший літній місяць цей.
-Про який місяць року йдеться у віршику? -Яку пору року починає червень? – Які події в природі відбуваються у червні?
5.Д.гра «Розкажи про літо»
Діти, спираючись на запитання, складають невеличку розповідь про літо
-Яка пора року, який місяць настав? -Якої погоди ми чекаємо від літа? – Які ягоди подарує нам червень? -Які квіти розцвітуть з приходом літа? – Які клопоти чекають улітку на птахів та звірят?
Підсумок: перегляд мультфільму про літо
29.05.2020 П’ятниця
Тема: «Хто живе у траві»
Мета: вчити дітей бути обережними щодо деяких комах; ознайомити з небезпекою, яку вони несуть, правилами поводження з ними; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати обачність.
Хід заняття
До квіточки лечу,
Лечу – дзижчу.
Дзум-дзум-жу-жу! –
Як звуть – не скажу.
(Бджола)
Дітям пропонується зображення бджоли:
Розгляньте уважно цю комашку та скажіть, що у неї є?
– Чому ми боїмося бджолу?
– Чи завжди бджоли жалять?
Послухайте історію про хлопчика Женю:
Женя з бджолами не дружив –
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли –
Та дражнила нажалили!
– Чому не можна дражнити бджіл?
– Чому ви боїтеся бджолиних укусів?
– Що робити, якщо через вашу необережність бджілка все-таки вкусить?
Наступна загадка:
Летить – пищить.
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є,
Свою кров проллє.
(Комар)
– Чим неприємні комарині укуси?
– А ще від цих укусів іноді можна захворіти. Тому з комариками краще не зустрічатися. У аптеках продаються засоби для боротьби з комарами.
Знову пропонується загадка:
Хто дзижчить уже від ранку,
Лізе в мисочку сметанки.
Спати діткам заважає,
Попід стелею літає?
(Муха)
Чим небезпечні мухи?
– Що робити, щоб мухи не завдали нам шкоди? …
Наприкінці пропонуємо декілька зображень комах, серед яких потрібно вилучити небезпечних.
Діти обирають і називають із запропонованих комах небезпечних.
4. Промовляння чистомовок
Підсумок: перегляд відео про комах –
2. Заняття – Ліплення
Тема: «Моя улюблена комашка»
Мета: закріпити знання дітей про комах, їх значення в природі, розвивати дрібну моторику пальців рук, фантазію.
28.05.2020 Четвер
Тема: «Розваги на воді»
Мета: ознайомити дітей з основними правилами поводження на літній водоймі; закріпити знання про безпеку вдома; розвивати навички самозбереження та уміння передбачати наслідки своїх дій.
Хід заняття:
–За декілька днів настане яка пора року? Так літо. Давайте згадаємо літечко. Хто з вас відпочивав біля моря чи річки? А що вам найбільше запам’яталось? Я вам прочитаю віршика, а ви скажете, яких помилок припустилися звірята.
Каченята-пустуни
З – під води у каченяток
Виглядають лише п’яти.
А забава в них одна:
Хто пірне й дістане дна!
Забавлялись на стрімнині
Та й застрягли між корінням…
Бідні, крильцями тріпочуть,
Бо втікти із вирви хочуть.
Тато – качур допоміг –
Врятувати діток зміг!
-До чого призводять небезпечні ігри на воді? (Можна втопитися). Яка біда може спіткати, якщо діти будуть жартома тягти одне одного під воду? (Можна захлинутись). Чим загрожує пірнання в неперевірених місцях? (Можна вдаритися або застрягти і не винирнути)
Перегляд мультфільму « Уроки тітоньки Сови – Водойми»
Тема: “Гілка бузку” (в техніці “стусан”- зім’ятим папером)
Програмовий зміст: закріпити вміння малювати гілку бузку способом стусана; формувати почуття композиції і ритму; виховувати естетично-моральне ставлення до природи через зображення її образу в своїй творчості.
Хід заняття
1.Розгляд ілюстрації
(https://natural-museum.ru/flora/syringa/%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%8C.)
Загадка про бузок
Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де запашний цвіте …
(Бузок)
(http://jak.bono.odessa.ua/articles/maljunki-ditej-v-netradicijnij-tehnici-maljuvannja.php)
2. Потім робимо відбитки фіолетовим
3. І зелені листочки
27.05.2020р. Середа.
Тема: «Підсумкове заняття»
Мета: повторення та закріплення раніше пройденого матеріалу; формувати вміння дітей виконувати нескладні математичні завдання.
Хід заняття
-Де сидить кошеня? А цуценя?
-Де сидить ведмедик? А де стоїть паровозик?
-Хто стоїть за парканом? Хто знаходиться на паркані? Де стоїть свинка?
-Де сидить зайчик? Де граються курчата? Скільки курчат? Де літають комашки? Хто знаходиться між курчатками і комашками?
– Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?
5. Д/гра: “Виклади за зразком”
5. Д.гра «Право – ліво» (Куди ідуть звірята?)
26.05.2020р. Вівторок
Тема: «Ой летів жук»
Мета: вправляти дітей в умінні правильно вимовляти шиплячий звук [ж]; розвивати мовленнєве дихання, монологічне мовлення, увагу, вміння добирати іменники до прикметників.
Хід заняття
Чорне тіло, чорний вус,
Ніби справжній сажотрус.
Є і роги, та не бик,
Шість ніг та без копит. (Жук)
-Якого жук розміру? Якого кольору? Скільки лап має? Чим живиться? Де мешкає? Як пересувається?
До дитячого садка привезли пісок. Малюки граються. Оленка з піску зробила пиріжок.
Стоїть, дивиться, радіє:
— Який гарний пиріжок я зробила!
Раптом пісочний пиріжок заворушився, і виліз із нього великий чорний жук. Сидить і вусами ворушить, на Оленку поглядає.
Оленка злякалася, заплакала.
Підійшла Віра Іванівна, взяла жука за спинку, посадила на землю і сказала:
— Цей жук нешкідливий. Ти його не чіпай — і він тебе не чіпатиме. Грайся, нічого не бійся.
Запитання за змістом твору
— Де відбувалася подія?— Що привезли до дитячого садка?— Як гралися малюки?— Що Оленка зробила з піску?— Чому вона зраділа?— Що трапилося з пиріжком?— Який був жук і що він робив?— Чому Оленка заплакала?— Хто заспокоїв Оленку?— Що вихователь сказав про жука?— А де ви бачили жуків?— Яку користь вони приносять?— Що трапилося, якби зникли всі жуки?— Чи можна ловити і знищувати жуків? Чому?— В яких казках є жуки?
Підсумок: Чи можна побачити жуків узимку? Чому? Куди зникають жуки восени?
25.05.2020р. Понеділок
Тема: «Світ комах»
Мета: закріпити в активному словнику назви комах, збагачувати словниковий запас; формувати уявлення дітей, що кожна істота має право на життя; сприяти розвитку спостережливості в природному середовищі.
Хід заняття
Вони всюди проживають,
По шість ніжок мають.
Можуть мати й крила,
Але це не птахи.
– Ну що, здогадались хто це? Звісно, це … (комахи). – А що комашки роблять взимку?
– Так, взимку комахи сплять, відпочивають у своїх домівках: бджілки у вуликах, мурашки в мурашниках, жучки в ґрунті в нірках або просто під корою дерев, де їх майже ніхто не турбує.
– Де ми можемо зустріти комах? (Вони живуть скрізь – в траві, на землі, під землею, на воді, під корою дерев).
– Давай пригадаємо правила поводження з комахами (Не ловити, не брати до рук, не класти в кишені чи коробочки).
Підсумок: Перегляд розвиваючого мультфільму про комах
22.05.2020р. П’ятниця
Тема: «Пташиний двір»
Мета: закріплювати знання дітей про свійських птахів та їх характерні ознаки; спонукати до мовленнєвого спілкування; вправляти у звуконаслідуванні птахів.
Хід заняття
-На картині зображені свійські птахи – це такі птахи, яких годує і за якими доглядає людини. Усі птахи майже однакової будови – у всіх птахів є голова, шия, тулуб, дві лапи, два крила, хвіст, дзьоб. Розгляньмо півника. Який він? Що у нього є? Як співає півник? (діти розглядають та розповідають про курочку і курчатко)
3. Д.гра «Де чия тінь?» (діти знаходять кожному птаху його тінь)
Діти за допомогою мнемотаблиці складають описові розповіді про птахів: пітушок, індик, курочка, гусак, каченятко.
21.05.2020р. Четвер
Тема: «У світі комах»
Мета: Уточнити та збагатити знання дітей про комах; розвивати загальну і дрібну моторику, логічне мислення; активізувати пам’ять і сприймання; викликати у малят цікавість до спостереження за комахами в природі.
Хід заняття
1.Загадки про комах
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла. (Метелик)
-Де можна найчастіше зустріти метелика? Що є у метелика?
У червоного малятки
На спині краплинки-цятки,
Чорні вуса, голова,
Люблять лагідні слова. (Жучок-сонечко)
-Цей жучок хоч і маленький, але рятує багато рослин від шкідників. Зимують ці комахи в щілинах, в купі сухого листя, а вилітають з першим весняним теплом.
Ця комашка-розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку. (Мурашка)
Я працюю поважно,
Все літо літаю
У поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.(Бджола)
-Що є у бджоли? Бджілки кружляють над квітами, збирають солодкий нектар з них і несуть у вулик-будинок.
https://www.youtube.com/watch?v=BXToLHfbSyo
4.Малювання «Пурхають метелики»
етапи виконання роботи – http://ped-kopilka.com.ua/blogs/anastasija-komisarenko/master-klas-3940.html
21 травня 2020 “День вишиванки”
Перегляньте з дітьми відеоролик:
20.05.2020р. Середа.
Тема: «Цікаві завдання для малят»
Програмовий зміст: формувати вміння дітей виконувати нескладні математичні завдання; закріпити знання дітей про геометричні фігури, вміння порівнювати предмети за кількістю;
Хід заняття
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Гра «Сонечко» https://www.youtube.com/watch?v=_oflqjMSrW4
19.05.2020. Вівторок.
І. Мовлення дитини.
Тема: «Птахи наші друзі»
Програмовий зміст: розширити знання дітей про птахів; вчити дітей розрізняти птахів за зовнішнім виглядом; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення.
Хід заняття
Вони бувають сизі, білі,
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають.
І линуть в сині голубій
Птахи чудові — …
(Голуби)
-Завдяки чому пташка вміє так спритно і швидко літати? Що в неї є?(Крильця) Що ще є у пташки? (голівка, очі, ніжки, тулуб, дзьоб)
М.вправа «Розкажи про голуба»
-Який він голуб?(гарний, сірий, швидкий, дзьобатий)
-Що вміє робити голуб? (літати, дзьобати, стрибати)
-Як ласкаво назвати голуба? (голубок, голубчик, голубочок)
– У голуба є друзі-птахи. Хто вони, дізнаєтеся, відгадавши про них загадки:
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)
Дзоб міцний і гарні крила,
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить, –
«Кар, кар, кар!» – усе кричить.
(Ворона)
Балакуча ця вертуха!
Ліс її щоденно слуха –
Довгохвоста, білобока …
Ну й плетуха! Це – …
(Сорока)
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)
Вправа «Хто як кричить?»
-Які пісеньки співають птахи? Як співає горобчик?(Цвінь-цвірінь!). Як співає сорока?( Тр-р-р!). Як співає ворона (Кар-кар!). Як співає голуб?(Гу-гу!)
Підсумок: перегляд відео про птахів https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
18.05.2020. Понеділок.
І. Дитина в природному довкіллі.
Тема: «На квітучій галявині»
Мета: поглибити знання дітей про характерні особливості весни; формувати вміння визначати і називати основні частини рослини; виховувати бережливе ставлення до квітів
Хід заняття
-Що зображено на малюнку?
Як називається ця квіточка?
Якого вона кольору?
Яка її особливість?
2. Д.вправа «Що є у квітки»
Діти називають і показують частинки квітки
Відгадування загадок про квіти
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка…(Нарцис)
3. Д.гра «Знайди контур»
Діти підбирають до кожної квітки контур
4. Д. вправа «Назви квіточку»
-Розгляньте зображення і назвіть кожну квіточку
15.05.2020. П’ятниця.
1.Мовлення дитини + Дитина в соціумі
Тема: «Я всім допомагати звик – я маленький помічник»
Програмовий зміст: підтримувати в малюка бажання бути корисним для інших, оволодівати різними практичними вміннями, надавати посильну допомогу одноліткам і дорослим.
Хід заняття
-Кому та у яких справах ви допомагаєте? Як ви звикли допомагати батькам, бабусі й дідусеві та друзям? Чи подобається вам відчувати себе справжнім умілим помічником? Чи треба, на вашу думку, нав’язувати свою поміч, якщо від неї відмовляються?
Вдома я часу не гаю – і дорослим…(помагаю)
Всім допомагати звик я – маленький…(помічник)
Помагати неодмінно треба старанно й …(сумлінно)
Справу добре я зробила, мене ненька…(похвалила)
Всі дівчатка та хлоп’ята помагають мамі й…(тату)
Допоможуть малюки – будуть радісні…(батьки)
3.Мовленнєва гра «Труд у різні пори року»
Діти розглядають сюжетні картинки про сезонну працю людей і складають розповідні речення
2.Аплікація
Тема: «Апетитна полуниця»
Програмовий зміст: вчити дітей робити об’ємну аплікацію; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з аплікації
Хід заняття
-Сьогодні ми звами зробимо об’ємну аплікацію – апетитну полуничку.
Віршик про полуницю
На галявці весняній
Виросла суничка:
Біла хусточка на ній,
Зелена спідничка.
— Яка гарна в нас сестричка!
Трави шепотіли.
Засоромилась суничка
І почервоніла.
Етапи виконання роботи за посиланням – http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/obemna-aplikatsija-apetitna-polynitsja.html.
14.05.2020. Четвер.
І заняття. Дитина в соціумі + Художня література
Тема. «Читання казки «Федорине горе» »
Програмовий зміст: продовжувати формувати у дітей уявлення про чистоту і охайність; виховувати позитивне ставлення до праці, бажання допомагати.
Хід заняття
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3181
-Я звати бабусю з казки? Яке горе сталося з бабусею? Чому це сталося? Який посуд втік від бабусі? Яка Федора була, а яка стала потім? Чим закінчилася казка?
Буваю глибока,буваю мілка,
Буваю велика,буваю мала,
То борщику,то кашки повна (тарілка)
Неначе паровоз, гуде,
Шумить, кипить, і пара йде,
Смачний заварює нам чай.
Хто ж він такий? От відгадай.(Чайник)
Є у блюдечка подружка,
що одне лиш має вушко.
Можеш кралю цю зустріти,
як захочеш чай попити.(Чашка)
(https://www.pinterest.com/pin/750201250406255689/.)
Д.гра «Що зайве»
(діти розглядають зображення групи певних предметів і визначають, який предмет є зайвий і чому?
ІІ заняття. Малювання
Тема. «Вчимо виделку малювати»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з новою нетрадиційною технікою малювання – пластмасовими виделками; розвивати уяву, самостійності та образного мислення.
Хід заняття
Читання віршика «Кульбабки – сонечка»
Немов ліхтарики яскраві
В траві розкидані рясні,
Кульбабок усмішки яскраві
Нас зігрівають на весні.
Вітерець легенький їх гойдає,
І сонце мружиться з небес:
Ніяк воно не розгадає,
Що то за чудо із чудес?
Усі галявини палають
І бавлять очі, як магніт.
Привіт свій щирий посилають
Кульбаби – сонечка у світ.
Інші приклади та етапи малювання виделкою за посиланнями – https://www.youtube.com/watch?v=yZ_PAUxPr40
13.05.2020 Середа.
І заняття. Логіко -математичний розвиток.
Тема “Орієнтування у часі. Геометричні фігури”.
Мета: формувати вміння розрізняти та називати час доби (ранок, день, вечір, ніч); закріпити знання дітей про геометричні фігури; вправляти в умінні розрізняти та називати геометричні фігури, класифікувати їх за кольором та назвою; корегувати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати бажання займатися математичною діяльністю.
1.Гра «Визнач частину доби»
2.Вправа «Що таке доба?»
3.Відгадування загадок про частини доби.
Махнула птиця крилом,
Закрила півсвіту
Чорним рядном. (Ніч)
* * *
До вечора вмирає
Вранці оживає. (День)
* * *
Завітав до тітки – ночі,
Позіхнув, розплющив очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже .. (Ранок)
День пройшов. Сідає сонце.
Сутінки повільно крадуться.
Запалюйте лампи, свічки –
Настає темний … (Вечір)
4.Фізкультхвилинка
Раз два Ліва права
Лапки вліво лапки вправо
Стати разом на носки
Присідання і стрибки
Біг на місці починай
Спинку спинку не згинай
А тепер усім лягти
Лапки швидше розвести
Сісти-видих встати-вдих
До роботи час усім!
5.Вправа «Підбери латочку до кожної дірки» (Закріпити знання дітей про геометричні фігури).
6.Гра «На яку фігуру ми схожі?»
ІІ заняття Конструювання
Тема: «Чарівна квіточка»
Мета: розвивати фантазію , уяву, дрібну моторику пальців рук, закріпити просторове уявлення, назви кольорів, виховувати зосередженість.
Після конструювання ваші пальчики стомились, тому треба зробити пальчикову гімнастику:
Виросла висока квітка на галявині, (ручки у дітей вгору піднімаємо)
Ранком весняним розкрила пелюстки. (долоні розкрили)
Всім пелюсткам красу і харчування (ворушать пальчиками)
Дружно дають під землею корінці. (ручки опустили вниз і поворухнули пальчиками).
12.05.2020. Вівторок.
Мовлення дитини.
Тема «Діло майстра величає»
Програмовий зміст: розширити знання дітей про роботу дорослих; вчити дітей розповідати про знайомі види праці; викликати бажання допомагати; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення.
Хід заняття
-Подумайте і скажіть, чим займається вдома ваша мама? А тато які справи має?
-Якою справою займалася разом вся родина у казці «Ріпка»? Хто взяв участь у цьому ділі? Чи впорався б з ріпкою дідусь самостійно?
|
Про яку родину, що мешкала разом, розповідається у цій казці? Хто в цій казці був працьовитий? Чи допомагали йому мишенята?
Д.вправа «Працьовита родина»
-Розгляньте уважно зображення та розкажіть чим займається кожен член родини.
08.05.2020р. П’ятниця
Інтегроване заняття. Мовлення дитини + Дитина в соціумі+ Ліплення.
Тема. «У моїй кімнаті лад»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з ігровою кімнатою, закріпити назви меблів, їх призначення; покращувати навички діалогічного мовлення; виховувати бережливе ставлення до особистого майна, акуратність.
Хід заняття:
-Що ти бачиш на малюнку? Які меблі стоять у кімнаті? Чи знаєш ти їх призначення? Як ти допомагаєш прибирати свою кімнату?
– Як можна допомогти ведмедику, якщо він забруднився?
– Як ми допоможемо зайчику, що змок, забутиу у дворі під дощем?
– Чи можна допомогти лисичці, у якої відклеївся носик?
-Сьогодні ми будемо ліпити іграшку, а яку саме, ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
Всі його ногами б’ють,
Відпочити не дають.
Він не журиться, не плаче –
На зеленім полі скаче! (М’яч).
( https://handmadebase.com/uk/modeling-from-plasticine-for-children-from-15-years-n/.)
Підсумок: дітям пропонується переглянути повчальний мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=j642uQO7aVM
07.05.2020р. Четвер
І заняття.Дитина в соціумі
Тема «Кожній речі своє місце»
Програмовий зміст: формувати у дітей уявлення про зовнішній вигляд людини; вчити дітей стежити за собою і за своїм одягом.
Хід заняття. Бесіда про охайність.
Що ми розуміємо під зовнішнім виглядом людини? Чому людина, яка має охайний вигляд, викликає у нас симпатію, а неохайна – осуд. Яку людину називають привабливою? З якою людиною неприємно знаходитися поруч? Як ви розумієте слова: «Ледачі охайними не бувають». Розкажіть, як ви доглядаєте за своїми речами.
Д.вправа «Кожній речі своє місце» (діти називають елемент одягу чи взуття та показують куди його треба розмістити).
Перегляд пізнавального мультфільму –https://www.youtube.com/watch?v=yFELDH9Mwb8
ІІ заняття. Малювання
Тема “Гілка бузку” (в техніці стусан зім’ятим папером)
Програмовий зміст: закріпити вміння малювати гілку бузку способом стусана; формувати почуття композиції і ритму; виховувати естетично-моральне ставлення до природи через зображення її образу в своїй творчості.
Хід заняття
1.Розгляд ілюстрації.
Загадка про бузок
Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де запашний цвіте …
(Бузок)
(http://jak.bono.odessa.ua/articles/maljunki-ditej-v-netradicijnij-tehnici-maljuvannja.php)
06.05.2020р. Середа.
Заняття.Логіко-математичний розвиток.
Тема «Закріплення геометричних фігур»
Програмовий зміст: закріпляти навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної; удосконалювати навички орієнтування на площині і у просторі;
Хід заняття
-Які геометричні фігури ти бачиш?
-Скільки червоних кружечків?
-Скільки оранжевих квадратів?
-Якого кольору трикутники?
– Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?
3.Д/г «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»
«Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)
***«В мене ось такі кути.
Вони схожі, як брати.
І чотири сторони
Однієї довжини» (Квадрат).
***«Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай!
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).
4.Вправа «Зайва фігура»https://www.pinterest.com/pin/589760513674131731/.)
5.Д.гра «Склади за зразком».
05.05.2020 Вівторок.
Заняття. Мовлення дитини.
Тема.«Наша щедра грядочка»
Програмовий зміст: розширити знання дітей про роботу дорослих навесні, викликати бажання допомагати; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення.
Хід заняття
-Які справи у людей навесні? (обкопування і побілка дерев, висаджування квітів у садках, праця людей на городах). Які інструменти використовують для роботи?
Діти із зображеного на картинці обладнання вибирають і називають те:
-що потрібне для роботи у саду;
-що потрібне для роботи на городі.
Щоб город перекопати, беремо до рук …(лопати)
Потім у велику грядку висіваємо…(зернятка)
Буде сонце і тепло, щоб зернятко…(проросло)
А чому рослина сходить? Бо корінчики п’ють …(воду)
Наприклад: грядка – грядочка, земля – земелька, насіння – насіннячко, картоплина – картоплинка…
04.05.2020 Понеділок.
Заняття. Дитина в природному довкіллі.
Тема. «Весняні квіти»
Мета: ознайомлювати дітей з представниками рослинного світу – весняними квітами, їх назвами; розвивати вміння відгадувати загадки; виховувати пізнавальний інтерес до живого довкілля.
Хід заняття.Відгадування загадок про весняні квіти.
Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка…(Нарцис)
30.04.2020р. Четвер
І заняття. Дитина в соціумі.БЖД.
Тема. «Про обачність пам’ятай»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми; закріпити знання про безпеку вдома; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях.
Хід заняття:
29.04.2020. Середа.
Заняття. Логіко-математичний розвиток
Тема. Кількісна і порядкова лічба. Орієнтування в просторі.
Програмовий зміст: продовжувати навчати дітей кількісної й порядковій лічби в межах 5; закріпити вміння дітей орієнтуватися в просторі; закріпити кольори.
Хід заняття
-Де знаходиться яблуко? А грушка? -Хто стоїть за парканом? Хто знаходиться на паркані? Де стоїть свинка?
28.04.2020р. Вівторок.
Мовлення дитини.
Тема «У світі дорожнього руху».
Мета: продовжувати вчити дітей відгадувати загадки; поглибити знання дітей про правила безпечної поведінки; вчити дітей складати невеликі розповіді з власного досвіду; сприяти розвитку фонематичного слуху.
Хід заняття. Відгадування загадки.
Щоб був завжди безпечним шлях
У всіх – у тебе і у мене,
По черзі ці вогні горять –
Червоний, жовтий і зелений. (Світлофор)
Наприклад: Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги? Чому дітям треба міцно тримати за руку дорослого під час переходу дороги? Чому дорогу потрібно переходити по пішохідному переході?
27.04.2020р. Понеділок
Дитина в природному довкіллі.
Тема. «Наша безпека у наших руках»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з небезпечними ситуаціями, що виникають у житті, закріплювати знання про те, що росте в лісі, чому не можна збирати дітям ягоди; формувати знання про правила поведінки в природі, розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи виховувати слухняність, обережність, обачність.
Хід заняття
-Сьогодні у нас надзвичайно цікавий день бо попереду нас чекає мандрівка. А подорожувати ми з вами будемо на потязі.
-Скільки потяг має вагончиків? Якого вони кольору?
– Діти, погляньте і скажіть куди ми з вами потрапили?
– Подивіться, лісом гуляють дві маленькі дівчинки. А хіба можна самим ходити до лісу? Яка небезпека може очікувати у лісі на дитину?
Дидактична вправа «Небезпека в лісі» (діти розглядають картки і розповідають, яка небезпека чекає на дитину у лісі).
– Отже, у лісі можна гуляти тільки з дорослими, але також дотримуючись певних правил. Тож давайте їх повторимо!
Не можна: розпалювати багаття, руйнувати пташині гнізда, забирати тварин та пташок додому, смітити у лісі, руйнувати мурашники, знищувати гриби та рослини, лякати звірів та пташок, галасувати.
Пропонується дітям переглянути навчальний мультфільм: https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI
24.02.2020 П’ятниця
І заняття. Дитина в соціумі + мовлення дитини.
Тема. «Вулиця»
Мета: розвивати пізнавальний інтерес дітей; дати знання про засоби пересування; уточнити і розширити уявлення дітей про будову автомашин, їх призначення; навчити розрізняти 5–6 видів автомашин за зовнішнім виглядом, знаходити їх зображення на картках розумових дій; закріпити основні правила дорожнього руху та поведінки пішоходів на вулиці. Закріпити вміння дітей продовжувати речення сказане дорослим, відгадувати загадки, називати транспорт, зображений на іллюстрації та називатийого складові частини; групувати наземний та повітряний транспорт.
Хід заняття. До нас завітав господар вулиць у місті. Як ви гадаєте, хто це? Послухайте загадку і відгадайте!
Як переходиш вулицю,
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Трикольорові очі
Я маю недарма.(Світлофор).
Вихователь (показує іграшковий світлофор). Він має три ока, усе бачить на своїх дорогах.
Якого кольору очі? Світлофор приніс нам цікаву таблицю і картки.
Робота з коректурною таблицею
Погляньте на таблицю. Які машини зображено на картинках? (Легковий автомобіль, вантажівка, пожежна машина (можливі інші відповіді).
Не літає — гуркотить,
Жук по вулиці біжить.
Очі-вогники горять.
Як жука такого звать? (Легковий автомобіль).
Запитайте дітей про те, де на таблиці розміщено картинку із зображенням легкового автомобіля чи інших машин (праворуч, ліворуч, угорі, унизу, посередині).
Дидактична вправа «Закінчи речення»
Динамічна пауза. Гра «Світлофор»
Гру проводять з метою закріплення знань про кольори світлофора, їхнє значення; розвитку уваги і реакції.
Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець — плескають у долоні; якщо червоний — присідають без руху і звуку. (Повторити двічі–тричі.)
(Імітація рухів за текстом вірша.)
Подивись ліворуч,
А потім праворуч,
Якщо хочеш ти
Дорогу перейти.
І якщо побачиш,
Будь-яку машину,
Почекай на місці,
Щоб не було біди.
ІІ заняття. Аплікація.
Тема. «Небезпечні гриби»
Мета: ознайомити дітей з основними чинниками довкілля – грибами; вчити наклеювати зображення предмета, правельно розміщувати його на аркуші паперу; закріплювати прийоми наклеювання; викликакти почуття задоволення від виконаної роботи.
Матеріал: деталі грибів ( ніжка білого кольору, шапочка червоного кольору) кружечки, папір, клей, пензлик, серветки.
Хід
Вам про дивне диво
Розкажу правдиво.
Що малі звірята
Не могли впізнати?
Пробігала лиска.
– Величенька миска!
Пролітала сойка.
– Гарна парасолька!
А їжак міркує:
– Як ніхто не чує?
Парасолька свіжа,
Наче справжня їжа! (Гриб)
Показ прийомів наклеювання частин гриба та розміщення на шапочці білих кружечків.
23.04.2020р. Четвер
І заняття.Дитина в соціумі.
Тема. «Моя безпека»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з небезпечними предметами, які можуть стати причиною погіршення здоров’я; закріпити знання дітей про власну безпеку .
Хід заняття:
Червона голівка, жовтенький бочок.
На вигляд звичайний – тонкий і малий.
Буває він добрий, буває і злий.
«Сонце»
Дружить лис з великим лісом. Лебідь дружить з плесом чистим.
Чайки дружать із морями. Весни – з першими квітками.
А із сонцем кожен дружить, Бо його всі люблять дуже:
І дорослі, і малята – В сонця друзів скрізь багато.
Бесіда за змістом: – Про що йдеться у вірші? З ким друже лис? А чайки з ким дружать? Весна з ким дружить? Хто дружить із сонцем? А вам подобається дружити з сонечком? Чому?
22.04.2020. Середа.
І заняття. Логіко -математичний розвиток.
Тема. Високий-низький. Орієнтування у часі.
Хід. Дидактична гра «Вищий – нижчий».
21.04.2020. Вівторок.
І заняття. Мовлення дитини
Тема. Небезпечні речі потрібно знати малечі
Хід.
Мета гри: закріплення знань про небезпечні предмети та способи поводження з ними; розвиток мислення та уяви; виховання відповідального ставлення до свого життя та життя оточуючих.
Матеріали та обладнання: виготовлена з картону скринька з підписом «Скринька безпеки», картки із зображенням безпечних та небезпечних предметів.
На столі розміщено скриньку та картки з малюнками безпечних і небезпечних предметів. Ведучий пропонує дитині обрати по одній картці з безпечним і небезпечним предметом та обґрунтувати свій вибір, відповівши на запитання дорослого. Після обговорення відповіді дитини, вона кладе картки до скриньки.
Орієнтовні запитання:
Які правила необхідно виконувати при користуванні цією річчю?
Мета: допомогти дітям запам’ятати основну групу небезпечних предметів, розвивати увагу.
Обладнання: картинки із зображенням небезпечних предметів.
Дорослий загадує загадку, а діти відгадують і знаходять відповідну картинку. Дорослий просить подумати і сказати, чим ці предмети небезпечні? Діти розповідають, яку небезпеку має кожен предмет.
17.04.2020.П’ятниця.
Заняття. Художня література + Аплікація
Тема. Читання казки «Пригоди яєчка».
Мета: учити дітей слухати і розуміти зміст художнього твору; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом казки; формувати уявлення про нестандартні способи виконання аплікації – прийом обривання паперу.
Хід заняття
-Діти, сьогодні у нас святкове заняття, бо незабаром настане велике свято Великдень. Це свято завжди настає навесні. Люди готуються до нього, прибирають гарно в хаті, печуть смачний хліб — паску, фарбують та розписують яйця.
-Послухайте казочку про яєчко яке стало писанкою. Казка називається “ПРИГОДИ ЯЄЧКА”.
Одного разу знесла яєчко, таке гарне, біленьке . Побачила, поклала його до кошика, щоб зробити писанку, а сама пішла до хати. Яєчко не захотіло лежати в кошику та покотилося.
Тут його побачило . Воно здивувалося, та й питає: «Що це за диво таке?» А яєчко говорить, що його до кошика поклала , щоб воно писанкою стало. А каже: «Щоб писанкою стати, треба спочатку тебе пофарбувати».
Воно змахнуло своїми крильцями, яєчко стало жовтеньким. А потім до яєчка наблизилося . Воно на яєчку намалювало свій малюнок ріжками. За прийшло . Воно також намалювало малюнок. А потім прибіг маленький , він теж хвостиком намалював свій знак. А прийшла і побачила, що яєчко стало писанкою, бо його спочатку пофарбувало , потім свої малюнки намалювали , і . Ось так яєчко перетворилося на .
Бесіда за змістом казки:
-Як називається казочка?
-Хто зніс яєчко?
-Що бабуся хотіла зробити з яєчком?
-Кого яєчко зустріло першим? Другим? Третім? Останнім?
-Чи стало яєчко писанкою?
-А зараз я пропоную вам , діти, зробити своє великоднє яєчко у техніці – обривна аплікація: https://www.youtube.com/watch?v=Ce2RJv6Goeo
16.04.2020р. Четвер.
Тема: «Весна прийшла, свято принесла»
Програмовий зміст: сприяти розвитку інтересу дітей до свята Великодня; дати уявлення про те, як люди готуються до цього свята; розвивати бажання брати активну у підготовці до свят.
Продовжувати вчити дітей виготовляти готові орнаменти під час аплікації, правильно коритсуватися матеріалом для аплікації. Розвивати дрібну моторику рук, окомір; відчуття кольору, естетичний смак; самостійність, творчість. Виховувати старанність. виховувати повагу до традицій свого народу.
Хід заняття.
Що несе мені вона?
Сонце, квіти і в додаток
Ціп’яток – курчаток,
Пташеняток у садку,
Зайченятоу у ліску,
На голівоньку вінок,
А у кошик – крашанок.
Великдень – одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. З першим променем сонця священик в церкві сповіщає: «Христос воскрес!», а прихожани хором відповідають: «Воістину воскрес!».Під час урочистого обходу храму святять паски, крашанки та різний наїдок. Потім усі розходяться по домівках, щоб сповістити одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом. Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього збиралася вся родина. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці і отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися. До свята готуються заздалегідь — печуть паски, роблять крашанки й писанки.
-Що зображено на картині?
-Як називається солодкий смачний хлібець?
-Як називаються розписані яєчка?
-Як люди вітаються на Великдень?
Ось і кошик в мене є з великодніми писанками та крашанками.
Яйця фарбують у різні кольори та дарують зі словами «Христос Воскрес!» та у відповідь треба казати «Воістину Воскрес!» Розглянути з дітьми, як прикрашають писанки.
Запропонувати дітям виготовити писанку (аплікація -техніка обривання паперу).Дитяча поробка на Великдень для дітей з порваного кольорового паперу. Для початку пошматуйте папір різного кольору на маленькі частинки. Потім запропонуйте дітям прикрасити вирізані з білого паперу пасхальні яйця, приклеюючи на них шматочки кольорового паперу.
15.04.2020.Середа.
Заняття. Логіко-математичний розвиток.
Тема. Величина предметі: порівняння за розміром.
Мета. продовжувати знайомити дітей з поняттями великий-маленький; вміти порівнювати предмети за розміром; розвивати вміння відгадувати загадки.
Хід заняття.
– Діти, сьогодні ми вирушемо з вами в мандрівку до лісу. Давайте дізнаємося, до кого ми підемо у гості.
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (Ведмідь)
Так, це ведмедик, і ми сьогодні підемо до нього у гості.
– Дидактична гра «Допоможемо зайчику»
– Щоб дійти до ведмедика , нам потрібно допомогти його лісовим друзям. Кому ж ми будемо допомагати першому?
1) Довгі вуха, куций хвіст, невеликий сам на зріст.
На городі побував, нам капусту попсував. Довгі ноги – скік та скік… Ми погнались, він утік… ( Зайчик)
Правильно, першому будемо допомагати зайчику.
– А хто знає, як звати дитинча зайчика? (Зайченя)
– А які вони за розміром, давайте порівняємо
Дивина! Живий клубок
Покотивсь у наш садок.
Має сотню голочок,
Хто це, друзі?(Їжачок)
– Так, це їжачок.
– А що полюбляють їжачки? (яблучка, грибочки)
– Давайте нагодуємо їжака та його маленького синочка.
– Які за розміром яблучка будемо давати маленькому їжачку? А великому?
Підсумок: дітям пропонується переглянути навчальний мультфільм «Порівнюємо предмети»: https://www.youtube.com/watch?v=zO_69ZyEXNI
14.04.2020 Вівторок.
Мовлення дитини.
Тема. Весна.
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про весну її ознаки; розвивати словесно – логічне мислення; вчити добирати риму до слів; вправляти у правильності вимови за допомогою чистомовок.
Хід заняття.
Що роблять дерева навесні? (прокидаються, квітнуть, зеленіють). Що роблять діти? (бавляться, гуляють, радіють сонечку). Що роблять пташки навесні? (прилітають, співають, в’ють гнізда). Що робить травичка? (зеленіє, росте). Що робе сонечко? (світить, пригріває, посміхається).
2.Дидактична гра «Назви лагідно» (Назване слово дорослим дитина змінює на лагідну форму)
Лист – листочок, струмок – струмочок, ріка – річечка, сонце – сонечко, пташка – пташечка, трава – травичка, квітка – квіточка…
3.Промовляння чистомовок.
На-на-на – настала весна
Ок-ок-ок – розтанув сніжок
Ки-ки-ки – прилетіли шпаки
Ки-ки-ки – всюди білі квітки
Че-че-че – вода в річці тече
Ки-ки-ки – заспівали пташки
Ей-ей-ей – заспівав соловей
Са-са-са- на дворі краса
4.Гра «Придумай риму про весну» (діти добирають риму до віршованих рядків). Скажіть, яка іде весна?
Чудова, ніжна…(чарівна).
І раді всі міста і села,
Бо йде до нас весна…(весела).
Летить на сушу і на море
Повітря чисте і…(прозоре).
У полі теплий вітер віє,
А небо у горі…(синіє).
Веселе сонечко розквітло.
Весна летить прозора й…(світла)
У квіти землю одягає
І пісню радості…(співає)
13.04.2020р. Понеділок.
Тема «Наша планета та її мешканці»
Програмовий зміст: ознайомити дітей зі змістом слова «людство», дати поняття про те, що люди бувають різних народностей і рас, займаються різною працею залежно від місця проживання;
Хід заняття.
–Ми живемо на планеті, яка називається Земля. Наша Земля – куляста й блакитна. Блакитна, тому що більшу частину її поверхні складає вода – моря і океани. А там, де суша, ростуть дерева, мешкають різні тварини й птахи і, звичайно, живуть люди. Як ви думаєте, всі люди, які населяють землю, одинакові чи різні? (Вони різні)
Люди – жителі планети Земля можуть мати різний колір шкіри, волосся, забарвлення та форму очей. Вони розмовляють різними мовами. І проживають у різних країнах.
Таких країн, як наша Україна, на Землі надзвичайно багато. У кожної країни, як і в нас, є головне місто – столиця, є свої державні символи – прапор та герб і своя державна мова.
Дидактична гра «Назви жителя»
– Де ми з вами живемо? (в Україні). Як називаються жителі України? (Українці).
У Англії – англійці
Іспанії – іспанці
Італії – італійці
Туреччині – турки
Словаччині – словаки
Німеччині – німці
-Дидактична гра «Добре чи погано» (дорослий задає запитання, а діти якщо згодні – плескають в долоні, якщо ні – то не плескають): Посадити дерево – це добре? А зірвати квітку? Допомогти пташці? Викинути сміття у лісі? Зламати гілочку на дереві? Полити квіти на клумбі? Підняти папірець з землі?…
10.04.2020р. П’ятниця.
Заняття.Дитина в соціумі.
Тема: «Космічний політ»
Мета: формувати елементарні уявлення дітей про природу космосу; розвивати пізнавальний інтерес.
Хід.
Що є у космосі? На якій планеті ми живемо? Як можна потрапити в космос?
Крил немає, а летить,
Космонавт у ній сидить.
Не літак і не комета,
А космічна це… (Ракета)
Вправа «Ракета”. Як ракета збирається в політ? [р-р-р-р-р-р]. Як гуде її мотор? [з-з-з-з-з-з]. Як вогонь вилітає з хвоста? [ш-ш-ш-ш-ш]. Як ракета робить старт?[ф-ф-ф-ф-ф].
Дітям пропонується переглянути пізнавальний мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=lToqcZYewlg
ІІ заняття.Ліплення.
Тема: «Зірки і комети»
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з технікою рельєфного ліплення; викликати інтерес до створення рельєфної картини із зірками, сузір’ями і кометами; розвивати почуття форми і композиції.
Хід заняття.
09.04.2020р. Четвер
Заняття.Дитина в соціумі+художня література.
Тема «Ми живемо на Україні»
Мета: розширити знання дітей про Україну, державні символи; сприяти формуванню почуття гордості за свою Батьківщину.
Хід заняття.
Заняття.Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Логіко-математичний розвиток.
Тема заняття: «Геометричні фігури»
Мета: вправляти в порядковій лічбі, обстеженні знайомих геометричних фігур дотиково-руховим і зоровим способами; продовжувати вчити впізнавати і правильно набирати фігури – круг, квадрат, трикутник; закріпити вміння орієнтуватися у часі, використовуючи поняття «спочатку», «потім».
Матеріали та обладнання: демонстраційний ( круг, квадрат, трикутник), три картки із зображенням квадрата, двох кругів, трикутника, ілюстрації та предметні малюнки до теми « Частини доби ») ; роздавальний ( конверт, на якому зображені три геометричні фігури з недомальованими частинами, у конверті ( круг, квадрат, трикутник); три картки із зображенням хлопчика, чоловіка, дідуся; шість карток із зображенням героїв казки «Ріпка»; кольорові олівці).
Хід заняття.
1.Гра «Домалюй».
Дорослий повідомляє, що ведмедик ніс нам конверт, на якому були намальовані геометричні фігури, але дорогою вони загубилися. Ведмедик забув, які фігури були намальовані на конверті, й те пер ми не зможемо його відкрити. Дорослий пропонує допомогти ведмедикові пригадати ці фігури.
У дитини на столі конверт, на якому зображені три геометричні фігури з недомальованими частинами.
Запитання: Що в них незвичайного? Де слід домалювати лінії, щоб утворилися цілі фігури? (домалювати фігури.) Яка геометрична фігура перша, друга, остання?
2.Гра «Веселі фігури».
Дитина дістає геометричні фігури із конверта і викладає в такому самому порядку, як і на зразку.
Запитання: Чим схожі між собою трикутник і квадрат? Скільки кутів і сторін у квадрата? Скільки кутів у круга? Чим круг відрізняється від трикутника і квадрата?
3.Гра «Спочатку і потім».
Дорослий дає дитині два набори карток
Запитання: Хто зображений на картках? Герої якої казки є серед цих зображень?
Пригадай, хто тягнув ріпку спочатку, хто – потім.
Потім розкласти картки по порядку. Аналогічно виконується завдання з картками, на яких зображена людина в різному віці.
07.04.2020. Вівторок.
І заняття. Мовлення дитини.
Тема заняття: «День народження Мурчика»
Мета: активізувати в мовленні слова – назви тварин, учити вживати узагальнюючи: іграшки, тварини; вчити складати розповідь за серією сюжетних картинок за допомогою дорослого, будувати речення; вправляти у вживанні іменників у родовому відмінку; вчити вживати слова ввічливості; розвивати увагу, мовлення, мислення, вміння відгадувати загадки; виховувати дружні стосунки.
Матеріал: іграшка або зображення тварин (кота, собаки, свині, кішки, півника, курочки, кози), серя сюжетних картинок із зображенням святкування дня народження.
Хід заняття
1.Ігровий момент. Сьогодні в котика Мурчика день народження. Він хоче запросити до себе своїх друзів. Відгадай, хто до нього прийде в гості?
2.Загадки.
Хто з хвостиком і вушками?
У кого лапки з подушками?
Як ступа – ніхто не чує.
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від...( кішки )
Гавкає, кусає, а в дім не пускає.(Собака)
Хто співає на паркані
У червоному жупані й чобітку
Як назвати їх одним словом? (Тварини)
Друзі приготували для котика пісеньки. Як говорить собачка? (кішка, свинка і т. д.)
Мурчик і його друзі дуже люблять гратися у схованки і пропонують погратися з ними.
Дорослий виставляє іграшки і пропонує дитині запам’ятати їх. Потім прибирає одну, дитина має назвати, кого не стало.
06.04.2020 Понеділок.
І заняття. Дитина в природному довкіллі+ художня література.
Тема: «Уже квітень за вікном».
Мета: закріпити знання дітей про пори року, з яких частин складається дерево (корінь, стовбур, гілки, листя).; назви перелітних птахів; назви первоцвітів та квітучих навесні дерев. Вчити підбирати ознаки весни відповідно до кольору (що може бути зеленим, жовтим, білим, чорним, синім). Розширити уявлення про характерні ознаки весни (ранньої та пізньої весни).Виховувати допитливість, розвивати мовлення.
Хід заняття.
Бесіда про весну. Яка пора року? По яким озакам ви дізналися? Що роблять діти біля дерев? Кого вище бачите на цій іллюстрації? Що роблять дівчатка у квітнику? Які дерева стоять біля будику? Що роблять весною люди?
Прочитати вірш Наталі Забілої “КВІТЕНЬ”
Весно, весно! Перші квіти
Розцвітають на землі.
Сині проліски привітно
Зводять вінчики малі.
І хоч, може, буде влітку
Більше квітів запашних,
Та для нас найперша квітка
Наймиліша від усіх.
Ми завжди її помітим,
Весну в дім принесемо.
І тому цей місяць Квітнем
По заслузі ми звемо.
Як називаєтьс вірш? Хто автор? Про що говориться у вірші? Про які квіти згадує у вірші автор? Яка квітка наймиліша?
Бесіда про квіти весни.
https://www.youtube.com/watch?v=3OxW-SXgBgQ
03.04.2020 П’ятниця. І І заняття. Мовлення дитини + дитина в соціумі.
Тема: «Свійські тварини»
Програмовий зміст: поглибити та закріпити знання дітей про свійських тварин і їх характерні ознаки; продовжити вчити малят вправлятися у звуконаслідуванні; розвивати мовлення вихованців; збагачувати їх словниковий запас; навчати уважно слухати віршики про тварин; зіставляти малюнок та іграшку, що зображує одну і ту саму тварину; виховувати дбайливе ставлення до тваринного світу.
Хід заняття.
Педагог читає дітям віршики про свійських тварин. Діти по ходу читання спочатку називають тварину, про яку йдеться у кожному вірші, а потім показують зображення тварини на відповідному малюнку. Якщо малята не можуть самостійно впоратися із завданням, дорослий допомагає їм: називає тварину і пропонує дітям знайти і показати її зображення на малюнку або сам показує потрібний малюнок і запитує малят: хто це? Під час гри діти вправляються у звуконаслідуванні, імітуючи голос відповідної свійської тварини.
Він стояв хвостом махав.
– Хто такий? – питаю.
– Гав!
І відтоді, всім скажу,
Я із ГАВОМ тим дружу!
(Собака)
Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від…
(Кішки)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть! (Кізочка).
Рожевеньке та жирненьке,
Наче діжечка, кругленьке,
Є на рильці п’ятачок,
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте! (Порося).
І молочко біленьке,
Сметану й сир смачненькі,
Щоб дітвора була здорова.
Дає усім добра. .. (Корова).
Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
«І-го-го!» — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).
2. Розгляд іллюстрації “У бабусі на подвір’ї”. Кого ви бачите на картині? Хто на передньому плані зображений.? Що робить котик? Поросятко? Хто плаває у озері? Як зовуть маленьких дитинчат курки? А качки? Зайдіть їх а картині. 3.Д/гра «Хто як кричить»
Вихователь спочатку ставить дітям запитання, а потім спонукає їх відтворити відповідне звуконаслідування — голос тієї чи іншої свійської тварини, наприклад: Хто хрокає? (Свинка.) Як хрокає свинка? («Хро-хро!».) Хто мукає? (Корова.) Як вона це робить? («Му-у-у!».) Хто бекає? (Баранець.) Як баранчик бекає? («Бе-е-е!».) Хто мекає? (Кізка.) Як кричить кізка? («Ме-е-е!».)
Педагог читає віршовані рядки, діти повторюють у слід за дорослим відповідне звуконаслідування та на кожен рядок загинають пальці. На останній рядок показують «ріжки», витягнувши вказівний та середній пальці (або вказівний та мізинця).
Раз зустрілись кошенята: «Няв» Няв!».
Потім стрілись цуценята: «Гав» Гав!».
Потім стрілись лошата: «І-го-го» І-го-го!».
Потім стрілись ягнята: «Бе-е» Бе-е!».
Козенята пробігали: «Ме-е! Ме-е!».
Гострі ріжки показали.
ІІ заняття. Аплікація
Тема: «Свійська тварина»
Мета. Формувати вміння викладати з готових фігур за ілюстративною схемою свійських тваринок та наклеювати їх.
-Дитині можна запропонувати зробити декілька або за вибором
02.04.2020 Четвер.
І заняття. Дитина в соціумі.
Тема: «Сім’я Сонця»
Програмовий зміст: формувати знання про планету Земля, уявлення про Сонце як зірку, навколо якої обертаються планети; дати знання про космос як простір, що існує за межами планети Земля, про космонавтів; ознайомити дітей із моделлю Землі – глобусом; збагачувати лексичний словник новими, раніше невідомими словами космос, космонавт, глобус.
Хід заняття.
Які кольори ви бачите на глобусі?. Якого кольору найбільше?
Розповідь дорослого про сонце.
ІІ заняття.Малювання.
Тема: «Парасолька»
Програмовий зміст: розвивати вміння дітей зафарбовувати олівцем малюнок, не виходячи за контур; розвивати бажання самостійно вибирати візерунок для прикрашання предмета; розвивати увагу і пам’ять дітей; сприяти розвитку самостійності, охайності в роботі.
Хід заняття.
1.Бесіда про сонечко та дощик. Яка зараз пора року? чи світить сонечко? А коли світить сонечко буває дощик? А коли йде дощик, що ми беремо з собою коли йдемо на вулицю? Розгляд парасольки.
2.Гра «Сонечко і дощик»
3.
Показ і пояснення виконання роботи.
3.Самостійне виконання роботи.
01.04.2020р. Середа
Тема: «Геометричні фігури. Орієнтування у часі»
Мета: продовжувати вчити дітей розуміти і відповідати на запитання «скільки?», вирази «скільки-стільки», «порівну», «більше», «менше», поняття «один», «багато». Формувати поняття про рівність і нерівність груп предметів, розвивати вміння розрізняти предмети за величиною та формою, шляхом прикладання, обстежувати геометричну фігуру. Закріплювати знання про частини доби (ранок, день, вечір, ніч), вміння орієнтуватися у часі. Розвивати інтерес до пізнавальної діяльності.
Хід.
– У цьому гарному будиночку живе півник. У нього є своя улюблена кімната з гарним віконечком. Ви помітили, діти, що в цьому будиночку віконечка не прості, вони всі різні (різного кольору та форми). Півник має віконечко без кутів. Якої форми віконечко у нашого півника? А знаєте, чому півник вибрав собі таке віконечко? Бо воно схоже на сонечко. Півник вранці прокидається і голосно співає свою пісеньку. Яку пісеньку він співає? І у небі з’являється сонечко (вихователь виставляє на магнітній дошці зображення сонечка), і всі діти збираються в садочок.
Коли це буває? Яка частина доби? А що ми робимо вранці?
31.03.2020р. Вівторок.
Тема: «Шануймо дідуся і бабусю» (складання розповіді за сюжетними картинками)
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про сім’ю як про людей, які живуть разом, люблять один одного; дати уявлення про те, як формується сім’я, із яких членів родини складається, які сімейні свята відмічаються; познайомити з поняттям «родинне дерево»; закріпити й розширити знання дітей про своїх родичів, їх обов’язків у родині; вправляти дітей в утворенні відносних прикметників.
Хід заняття.
1.Пальчикова гімнастика «Цей пальчик…»
Цей пальчик — дідусь.
Цей пальчик — бабуся.
Цей пальчик — татусь.
Цей пальчик — матуся.
Цей пальчик — я.
От і вся моя сім’я!
Повторити, закріпити поняття “сім’я”.
Бесіда, запитання за ілюстраціями, складання розповідей. Кого ви бачите на картиі? Що робить мама? Тато? Скільки дітей ви бачите на ккартині? Давайте адамо їм імя. Ким доводяться дівчинка хлопчикам? А хлопчики дівчинці? Що роблять діти?
30.03.2020р. Понеділок.
Тема: «Перелітні птахи»
Програмовий зміст: повторити назви птахів; розширювати знання дітей про перелітних птахів; розвивати уяву; співпереживати, співчувати.
Хід заняття.
-Яка зараз пора року? Згадаємо перелітних птахів.
-Які це птахи? (які відлітають, а потім прилітають)
-А яких перелітних птахів ми знаємо? ( шпак, гуси, зозуля, ластівка, лелека (картинки на дошці).
2.Показ фільму «перелітні птахи» (Інтернет ресурс – https://youtu.be/N6RajwdL2CY).
27.03.2020р. П’ятниця.
1.Мовлення дитини + дитина в соціумі.
Тема: «Ласкаво просимо до нашої оселі»
Програмовий зміст: сприяти розвитку мовлення, слухової уваги, образного мислення; розвивати прихильність і любов до своєї оселі; формувати в дітей знання своєї домашньої адреси; розширити та поглибити уявлення дітей про різні види помешкань (будинок, квартира – сучасні та хата – старовинна);розвивати вміння фантазувати на запропоновану тему. виховувати бажання підтримувати чистоту в своєму будинку.
Хід заняття.
Хто це, хто до нас повзе?
І на спині щось везе.
Чи то терем; чи то хата?
Ось така наша задача».
2.Бесіда за зображеннями.
– Що спільного в цих малюнках? Це житло.
– А чи ви маєте своє житло? Чи схоже воно на будинок равлика?
– Давайте спробуємо розповісти, де ми з вами мешкаємо, які у нас будинки і квартири. А спочатку скажемо: ми живемо в місті чи у селі?
Розповідь вихователя. Зараз ви перебуваєте в дитячому садочку. А коли наступить вечір ви повернетесь до своїх домівок. В них ви проживаєте зі своїми батьками.
Вихователь пропонує дітям скласти розповідь про рідну оселю за планом.
26.03.2020р. Четвер.
І. Дитиа в соціумі.Безпека життєдіяльності +малювання (інтегроване заняття).
Тема: « Що шкодить моєму здоров’ю»
Мета. формувати у дітей елементарні уявлення про бактерії та мікробів, про користь та шкоду бактерій, про засоби захисту від хвороботворних мікробів, формувати розуміння важливості турботи про власне здоров’я, закріпити прості способи боротьби з мікробами та бактеріями, сприяти формуванню здорового способу життя; розвивати пізнавальну та творчу активність, зв’язне мовлення, уяву, логічне мислення, креативність, прагнення до самостійної діяльності;
Хід заняття.
25.03.2020р. Середа
І заняття. Логіко-математичний розвиток.
Тема: «Величина предметів. Геометричні фігури»
Програмовий зміст: закріплювати вміння порівнювати за довжиною, шириною предмети однакових розмірів, використовувати способи накладання і прикладання; спонукати до вживання слів «довгий»-«короткий», «широкий» – «вузький», «однакові»-«різні»; вправляти в умінні розрізняти геометричні фігури, визначати форми предметів на основі порівняння її з геометричними фігурами; розвивати увагу, мислення.
Хід заняття.
Подивіться на малюнок.
У кожної дитини набір карток із зображенням різної кількості предметів (від 1-3). Вихователь піднімає цифру і пропонує дітям показати картку з відповідною кількістю предметів.
24.03.2020р. Вівторок.
І заняття.Мовлення дитини.
Тема: «Родинний затишок»
Програмовий зміст: уточнити та закріплювати знання дітей про родину, членів сім’ї, вчити розповідати про них; поповнювати словниковий запас прикметниками, іменниками; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати любов та шанобливе ставлення до членів своєї родини, бажання їм допомагати.
Хід заняття.
– До нас завітали ведмеді. Як ви думаєте, хто серед них тато, мама, синок? Мама і тато ведмедика просять допомоги. Їх маленький син цілу зиму пустував у барлозі, не давав батькам спати, не слухав їх зауваження та ще й ображав їх. Давайте, діти, розкажемо малому пустуну про важливе значення сім’ї, про відносини та повагу між її членами.
– Що таке родина?
– Хто є членом родини?
Наприклад: мама – добра; тато – сильний; бабуся – лагідна; дідусь – мудрий; сестричка – маленька; братик – старший і т.д.
23.03.2020р. Понеділок.
І заняття.Дитина в природному довкіллі.
Тема: «Весна ледачих не любить»
Програмовий зміст: формувати уявлення про особливості екологічно-доцільної трудової діяльності людини у весняну пору року; учити дітей емоційно сприймати результати людської праці; поглиблювати та збагачувати знання про трудові дії та процеси, якими займаються навесні; закріпити в словнику назви трудових дій, пов’язаних із весняною порою року; виховувати почуття поваги до праці, свідоме позитивне ставлення до весняної пори.
Хід заняття.
– Діти, яка зараз пора року? Так, весна… Весна приносить не лише пробудження природи від зимового сну але й весняні турботи. Погляньте на цю картину..
* Бесіда за картиною «Праця навесні»
Дітям пропонується завершити розпочаті вихователем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій.
20.03.2020р. П’ятниця.
Тема: «Усі піклуються про мене»
Програмовий зміст: формувати позитивне, доброзичливе ставлення до оточуючих людей; прагнення уникати конфліктів під час спілкування з іншими; дотримуватись основних норм культури спілкування; розвивати емоційну чутливість малят; виховувати любов до рідних, прихильність до друзів, чемність та толерантність стосовно малознайомих та незнайомих людей; учити малят цінувати тих, хто любить їх та піклується про них; розвивати навички розповідного мовлення, поповнювати словниковий запас антонімами, учити малят виражати своє ставлення до інших людей.
Хід заняття.
Психогімнастика «Привітання» (привітання долоньками)
Дидактична гра «Ти живеш серед людей»
Перед проведенням гри вихователь нагадує дітям, що людей у світі живе надзвичайно багато і серед них є різні – рідні, друзі, знайомі та чужі й незнайомі нам люди. Діти стають півколом перед педагогом, а той бере в руки м’яч. Вихователь пояснює дітям правило гри. Дорослий кидає тій чи іншій дитині м’яч і ставить їй питання, а малюк має піймати м’яч, дати відповідь і повернути м’яч дорослому. Решта малят стежить за відповідями товариша і за потреби виправляють його або допомагають.
19.03.2020р. Четвер. І. Дитина в соціумі+художня література.
Тема: «У своїй родині найліпше дитині»
Програмовий зміст: розширювати уявлення дітей про сім’ю, її склад, родинні відносини; продовжувати знайомити малят з творами В. Сухомлинського, вчити відтворювати зміст оповідання за запитаннями вихователя; формувати вміння давати етично-моральні оцінки та судження діям героїв твору; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати любов та повагу до членів родини, бажання про них піклуватися, допомагати їм.
Хід заняття.
Вихователь запрошує дітей утворити коло, узятися за руки та привітати одне одного.
Діти передають червоне сердечко по колу і називають того, хто стоїть праворуч, пестливим іменем.
– Так, малята, сім’я – це найрідніші люди, з якими живемо разом, які люблять одне одного, турбуються одне про одного, допомагають. Усі мають свою родину. Хто становить родину? Завдяки мамі у татові ви з’явилися на світ. Вони завжди були поруч, учили вас ходити, говорити, читали вам казки, доглядали, коли ви хворіли.
2.Малювання.
Тема: «Квіти весни»
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання; вчити дітей малювати долонькою; повторити знання кольорів (червоний, зелений);розвивати почуття композиції.
Хід заняття
18.03.2020р. Середа.
І заняття.Логіко-математичний розвиток.
Тема: «Куля. Кількісна лічба.»
Програмовий зміст: Вправляти дітей у порядковій і кількісній лічбі, у порівнянні множин шляхом прикладання та лічби; продовжувати вчити орієнтуватись у просторі відносно себе та інших предметів, викладати предмети зліва направо. Закріпити назви та ознаки плоских та об’ємних геометричних фігур (квадрат, овал, прямокутник, циліндр, куля, піраміда, куб).
Хід заняття.
Діти, ви знаєте багато цікавих казок, любите їх героїв, і серед казок, які вам подобаються, є й казка про трьох веселих братиків з рожевими п’ятачками і кумедно закрученими хвостиками. Здогадались, хто вони? Так, це троє поросят: Ніф-Ніф, Наф-Наф і Нуф-Нуф. Пригадуєте: поросятам довелося жити в лісі, пережити різні цікаві пригоди, ховатись від голодного злого вовка. Сьогодні три поросятка — наші гості й ми разом пограємося. Ось вони! ( Показати дітям плоскі зображення трьох поросят).
Але, діти, у кожній казці обов’язково є якісь злі сили, які заважають добрим героям. Є ворог і у наших друзів. Це… Так, вовк! [На дошці з’являється зображення вовка).
Вихователь збирає у коробку «камінці», які розбирають діти, при цьому кожна дитина називає, на яку об’ємну геометричну фігуру схожий «камінець» — циліндр, кулю, піраміду, куб.
17.03.2020р. Вівторок
Тема: «Тато, мама, я – це моя сім’я»
Програмовий зміст: формувати уявлення про сім’ю та її членів, про доброзичливих відносинах рідних людей; про емоційний стан членів сім’ї; виховувати любов і повагу до своїх рідних; формувати поняття: мій дім, моя сім’я;
Хід заняття: