Рекомендації для батьків і вихователів: «Булінг в дитячому садку: як допомогти дитині уникнути цькування

          Булінг – свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

           Булінг може проявлятися як тиск:

  • психологічний
  • фізичний

          Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози побиття під час ігор.

Як міняється поведінка дитини:

         Дитина – жертва булінгу поводиться не звично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер такта дитина:

  • не хоче одягатися вранці
  • шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
  • просить батьків забрати її з дитячого садка раніше.
  • плаче – вигадує хворобу
  • не контактує з однолітками у дворі;
  • грає наодинці
  • в дитячому садку не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх
  • усамітнюється при будь-якій нагоді
  • грає поламаними іграшками
  • не має друзів у групі.

ГАРЯЧА ЛІНІЯ ЩОДО БУЛІНГУ: 116 000

ГАРЯЧА ЛІНІЯ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВУ: 116123; 0800500335

ПІДТРИМКА І ЛЮБОВ – КЛЮЧОВІ ФАКТОРИ ВАШОЇ ТУРБОТИ ПРО ДУШЕВНЕ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ. ДУЖЕ ЧАСТО ДІТИ В САДОЧКУ СТРАЖДАЮТЬ ВІД РІЗНОМАНІТНИХ ОБРАЗ З БОКУ ОДНОЛІТКІВ. БАТЬКАМ ВАРТО ЗНАТИ, ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ, НЕ ЗАШКОДИВШИ ЩЕ БІЛЬШЕ.

  1. Для того, щоб прийняти правильне рішення і допомогти малюкові, необхідно знайти причину знущань дітей над вашим чадом. Найчастіше в дитячих садах дражнять тих, хто слабший – морально чи фізично, соромливих, спокійних, боязких і тихих дітей.
  2. Важливо підняти дитині самооцінку – (похвалою і любов’ю) – він гідний і повинен вимагати до себе поваги з боку оточення. Якщо своєчасно не виправити ситуацію, то низька самооцінка буде “рости” разом з малюком, страхи і комплекси йому забезпечені. Найголовніший помічник дитині-жертві – доброзичлива і любляча атмосфера в сім’ї. Дитина повинна розуміти, що його будинок – його фортеця. Тут він “свій”, тут зрозуміють, підтримають, допоможуть. Саме батьки готують малюка до дитячого садка, школи і життя. Навчайте його, вчіть комунікації.
  3. Психологи рекомендують не шкодувати дітей в такому випадку, адже це тільки посилить у них відчуття слабкості, безпорадності і ще більшу невпевненість в собі. Головне – надихнути дитину не боятися, тоді він відчує себе захищеним і більш впевненим, навчиться вирішувати проблеми самостійно. Не варто вчити дітей нападам, потрібно навчити їх захисту, щоб вони не нападали у відповідь або потурали образ, а вимагали поваги до себе.
  4. Батькам не варто намагатися вирішити проблему самостійно, ефект буде короткочасним. Якщо це стало регулярним, то потрібно підключати вже дорослих, що сам він це не зупинить. Мало того, в поодинці подібне не зупинить ніхто і ніколи. Це не слабкість дитини, це закон – “один в полі не воїн”. Коли дитина побачить, що до проблеми стосуються не з істерикою, а конструктивно, тоді почне давати інформацію. І ось тут починається батьківська “ювелірна робота”. Якщо цькування в саду не припиняється – варто піднімати питання на батьківських зборах і сходити разом з дитиною або всіма учасниками конфлікту до психолога. Також фахівці рекомендують записати дитину на активний вид спорту. Якщо і це не допомагає – варто перевести дитину в інший садок.

Профілактика булінгу у дошкільному закладі освіти

            Емоційний фон перебування дитини у закладі освіти можна виміряти  за допомогою методики «Тепломір настрою». Персонажі «Тепломіра настрою» мають різні вирази обличчя, що дозволить дітям провести паралелі та якнайкраще зрозуміти власний настрій. Рекомендуємо використовувати цю методику кожного ранку, що дозволить вихователю відслідковувати емоційний стан дитини. Головною умовою цього методу є можливість для дитини протягом дня змінити свою позначку на «Тепломірі настрою». Однак бажано, щоб дитина пояснила, чому її настрій змінився.                          

         Також у рамках профілактик булінгу (цькування) дітей необхідно навчати керувати своїми емоціями та почуттями. З цією метою  можна використати вправи для згуртування дітей.                                                     

         З метою запобігання проявам нетерпимості до інших людей та формування толерантного ставлення у здобувачів освіти рекомендуємо використовувати метод відеолекторію через перегляд відеороликів, соціальної реклами, мультиплікаційних фільмів із подальшим обговоренням. Пропонуємо підбірку мультиплікаційних фільмів, які допоможуть сформувати у дітей толерантне ставлення та дадуть відповіді на актуальні для них питання: – Чому одні нетерпимі до інших? – Чому той, хто відрізняється від оточуючих, частіше залишається на самоті та стає об’єктом насмішок, а іноді – й проявів колективного цькування? – Як можна попередити виникнення цих явищ? Саме на ці питання дадуть відповіді мультфільми: «Жив собі чорний кіт», «Про пташок», «Курка, яка несла всяку всячину», «Гидке каченя».

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *