Група раннього віку “Малятко” Вихователі: Сердюк О. О., Мачула С. П.
04.07.2022 Понеділок
Тема: Відпочинок влітку
Програмовий зміст: пояснити дітям необхідність дотримуватись правил безпеки на воді; ознайомити з правилами безпечної поведінки на воді під час перебуванні на водоймі.
Хід заняття
1.Літні загадки
Влітку, всі до нього прагнуть,
Загоряти і купатися. На піску і на просторі Ну звичайно це… (Море) |
|
Полунички у сметанці,
Соловей щебече вранці, Дощик через ситечко, Наступило… (Літечко) |
|
Влітку дітям насолода
Та зимова прохолода. Влітку радо ми їмо Найсмачніше — …(Ескімо) |
|
Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний. Як же зветься цей товстун? Здогадалися?..(Кавун) |
|
Хтось у лузі біля річки
Загубив барвисті стрічки. Дощик вгледів, підібрав, Небеса підперезав. (Веселка) |
2.Дидактична гра «Що потрібно для відпочинку влітку»
3.Правила безпеки на воді від Лоли
30.06.2022 Четвер
Ліплення. Тема: Літак
Мета:продовжувати вчити дітей ліпити предмети з кількох частин, використовуючи знайомі прийоми (розкочування пластиліну прямими рухами рук, заокруглення та загострення кінців, накладання частин та їх притискування). Закріпити вміння ділити пластилін на 3 частини відповідно до зразка. Виховувати самостійність.
28.06.2022 Вівторок
Тема: Бесіда про літо. Загартування.
Мета: закріпити знання дітей про літо, характерні особливості, розвивати вміння відповідати на запитання, виховувати любов до природи, повторити і закріпити знання дітей про позитивний і негативний вплив води, повітря, і сонця на організм людини. Ознайомити з новими правилами і способами загартування. Продовжити формувати знання правил поведінки на сонці і воді; вчити організовувати відпочинок без загрози здоров’ю, закріпити знання про літо.
Хід заняття.
Дидактична гра “Розкажи про літо”(за мнемотаблицею)
Гра “Що сприяє загартуванню”
Рекомендації для батьків
22.06.2022 Середа
Дитина в соціумі + Мовлення дитини
Тема: «Щоб зростати сильним, спритним»
Мета: уточнити поняття дітей про роль фізичних вправ та спорту для гарного стану здоров’я; виховувати позитивне ставлення до простих фізкультурних вправ та рухливих ігор.
Хід заняття
1.М/гра «Я дружу зі спортом»
Діти розглядають зображення і розповідають, хто чим займається.
2.Д/гра «Зі спортом дружити – що треба робити?»
Діти вправляються в утворенні від названих тематичних іменників відповідних дієслів, спочатку неозначеної форми, а потім першої особи однини.
Наприклад: Біг – я вмію бігати – я бігаю; Стрибки – я вмію стрибати – я стрибаю; Присідання – я вмію присідати – я присідаю; Нахили – я вмію нахилятися – я нахиляюсь…
3.Гра «Спортивний рахунок»
Діти дають відповіді на запитання, називаючи правильні числа.
-Скільки м’ячів потрібно для гри у футбол? Скільки скакалок не вистачає п’ятьом дівчаткам, якщо в них їх усього три? Скільки лиж має бути в лижника? Скільки снігових куль потрібно, щоб зібрати сніговика? Скільки кросівок у двох бігунів?
4.
5.Робота з літературним твором Л. Мовчун
Кролики на роликах
Три кролика на роликах.
Не кролики – королики!
Чи ж зможе і корова
Купить кролячі кролики
І стать, як кролик, ролером?
Запитання до вірша: – Про яких незвичайних спортсменів ідеться у віршику? Як ви думаєте, які якості кроликів допомагали їм так гарно кататися на роликових ковзанах? Чи хочете ви мати ролики?
6.Д/вправа «Для чого потрібен інвентар?»
Діти розглядають зображення спортивного інвентарю і називають для яких спортивних ігор чи вправ він потрібен.
Підсумок : перегляд мультфільму про спорт.
20.06.2022 Понеділок
Дитина у природному довкіллі + літературне образотворення
Тема: “Вода – сік життя”
Мета: Ознайомити дітей з чинниками природи, їх впливом на здоров’я людей, вказати на значення води у житті людини. Привчати слухати літературні твори, розуміти їх зміст, вчити оцінювати вчинки героїв. Розвивати увагу, посидючість, цікавість.
Хід
Повітря, земля і вода – це Природа.
Природа -це Я. І Ти – це Природа.
У Божому світі під сонцем одним
Повинні ми жити у згоді.
Але люди не живуть у згоді з природою, часто забруднюють, нищать її. І від цього страждають усі, і насамперед тому, що погіршується здоров’я. А як ви думаєте, що треба робити, щоб жити у згоді з природою? Треба вчитися любити природу, розуміти її мову.
Прислухайтеся, що вам прошепотіла травичка, проспівав вітерець. Чуєте, як виспівують пташки? Про що вони розповідають нам?
Гуркоче в небі грозовому грім.
Стрибають горобці, радіють люди.
Здоров’я буде в нас усіх міцним,
Якщо природу ми любити будем.
Чи любите ви дощ? Як ви одягаєтеся в дощову погоду? Як ви думаєте, чи можна під час літнього дощу загартовуватися?
Фізкультхвилинка
Іди, іди, дощику (діти махають руками, ніби звертаються до хмари),
Зваврю тобі борщику ( колові рухи руками),
Поставлю на дуба (піднімають руки вгору долонями назовні),
Закличу голуба (махають руками, ніби крилами).
Поки голуб прилетить (махають кистями рук) –
Дощик ся розлетить (нахиляються і розводять руками перед собою).
Вода – основа життя і здоров’я. Вона є всюди. Навіть у нашому тілі. Подивіться на розрізані яблука, понюхайте розрізану цибулю. Що, потекли слинки та слізки? От вам і вода.
Вода, вода, водиченька –
В глибокую криниченьку
З високої хмаринки,
Білої хустинки.
Воду бережіть, діти, і вона вам віддячить. А чому треба берегти воду? Як вона віддячує людям за бережливе ставлення до неї?
Воду п’ють і люди, і рослини. Без води людина довго прожити не може. Так само і рослина, якщо довго немає дощу, в’яне.
Бережіть воду
Вода лилась із крана невпинною цівкою.
– Хто це тут порядкував? – суворо запитала Ніна.
То я руки мив, – почервонів Микола.
-А кран чого не закрутив?
-А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.
-Ледь-ледь, а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле б озеро натекло.
Де не взявся Гавчик. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з куухлика у мисочку. І Гавчик, помахуючи хвостом, заходився пити.
Тим часом кеухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки примули розправилися і посвіжішали.
-Усім, усім потрібна вода, – сказала повчально Ніна. – І людям, і птахам, і тваринам, і рослинам. А машини! Автомобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи, і фабрики без води не працюватимуть.
-Я все розумію, – сказав Микола й міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ні краплини.
15.06.2022 Середа
Дитина в соціумі + Мовлення дитини
ТЕМА:” Лялька захворіла”
МЕТА: Розвивати мовлення малят; закріплювати знання дітей про те, що ліки — не іграшка, що багато хвороб можна лікувати за допомогою вітамінів, які містяться в овочах і фруктах; виховувати у дітей бажання піклуватися про ляльок, виявляти співчуття до хворих; уміння надавати їм допомогу, бути доброзичливими одне до одного.
ХІД:
Звертаємо увагу дитини на те, що одна з ляльок не грається, а лежить на ліжку.
– А чому не грається лялька Оля? У неї температура, горять щічки. Вона захворіла. Як же так могло статися? Лялька Оля з’їла морозиво, і у неї заболіло горло. Вона дістала з аптечки таблетки і хотіла лікуватися.
– Чи можна таблетки брати без дорослих? (Ні)
– Що ж тепер робити?
Дитина пропонує викликати лікаря.
— Добре, я зараз зателефоную до лікаря і попрошу про допомогу. А поки лікар їде, покладемо ляльку в ліжко, а я розповім , що таке таблетки.
Розповідь про таблетки.
— Люди дуже часто хворіють. В одних болить голова, у інших руки чи ноги. А від чого може захворіти людина? Коли хто-небудь захворіє, його обов’язково потрібно лікувати. До хворого запрошують лікаря. Лікар оглядає хворого. Призначає йому таблетки. Таблетки можна пити дітям тільки тоді, коли їх дають дорослі. Вони стежать за тим, щоб усе було так, як сказав лікар.
Приходить лікар, оглядає ляльку, запитує , що сталося. Вимірює ляльці температуру. Призначає ліки.
Лікар. Ліки — це не іграшки і не цукерки. Таблетки в руки можна брати тільки дорослим. Але я хочу розповісти, що можна використовувати замість таблеток як ліки.
Загадки.
• Жовтий, ароматний, кислий,
А на смак приємний,
До чаю дуже гарний він, називається… (лимон).
• Зверху кіска, знизу спис.
Що за овоч в мене ріс? (Морква.)
• Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля.)
• Кругле та рум’яне,
Ароматне та гладке
На дереві росте. (Яблуко.)
Лікар дістає із кошика овочі та фрукти.
Лікар. У цих овочах і фруктах є багато вітамінів, і тому вони дуже корисні для дітей і дорослих. Але я хочу розкрити вам маленьку таємницю.
Овочі та фрукти бувають корисними тільки тоді, коли їх помили перед вживанням.
Дидактична гра «Відгадай на смак»
Мета: вчити дітей розрізняти овочі і фрукти за смаком; виховувати увагу.
Матеріал: яблуко, груша, цибуля, морква, лимон, огірок, помідор. Якщо дитина правильно називає овочі або фрукти, всі діти плещуть у долоні.
13.06.2022 Понеділок
Дитина у природному довкіллі + літературне образотворення
Тема: “НАВІЩО ДІТКАМ ЗУБКИ”
Мета: уточнити і закріпити знання дітей про зуби, засоби догляду та профілактику, про значення правильного харчування для здоров’я зубів, ознайомити з правилами користування зубною щіткою, виховувати культурно гігієнічні навички.
Хід заняття
– Доброго ранку, діти! Сьогодні в нас незвичайне заняття, а справжня цікава подорож в загадкову країну. – А он погляньте вже й будиночок видніється і нам назустріч вийшла маленька фея. Цікаво, хто ж вона? Ось послухайте.
Загадка про зуби
Повен хлівець білих овець.
Стоїть погрібець, а в ньому два ряди овець
Читання вірша про зубну фею
Живе собі фея маленька зубна,
грайлива , весела, потішна й смішна.
Пилок вона має дрібний і блискучий,
м’якенький, легенький і дуже пахучій!
Ним трусить на діток, щоб всі вони спали,
коли з-під подушок їх зубки збирає
в мішечок чарівний з ниток золотих,
шовкових і ніжних та дуже міцних.
Вона тії зубки у мушлі складає,
з них потім перлинки морські виростають,
а рибки перлинками ” в м”ячика” грають
і ними хатинки свої прикрашають.
Натомість монетки для діток дають,
а фея із друзями їх роздають,
усім дітлахам у солодкому сні,
щоб зубки в малят росли гарні й міцні!
Бесіда «Навіщо потрібні зуби»
– Але спочатку давайте доведемо зубкам їх важливість. Навіщо ж потрібні зуби? ( відповіді дітей).
Зубки прорізаються у дитинстві. Ці зуби обов’язково випадають. А в кого уже випав зубчик? Що лишилося на його місці? На місці зубчиків, які випадають, виростають нові зуби. Вони називаються постійні. Ці зуби, рівні, гарні, білі, широкі.
Дидактична гра «Що приносить зубкам користь, а що – шкоду?
Пограємо у гру «Так чи ні»
- Необхідно чистити зуби вранці та увечері перед сном.
- Їсти багато солодощів.
- Полоскати рот після їжі.
- Гризти горіхи, олівці, нігті.
- Зубну щітку тримати в чистоті.
- Не ходити до стоматолога.