Рекомендації для вихователів: “Адаптації дітей до дошкільного навчального закладу”

У процесі адаптації дитини до умов ЗДО дослідники виокремлюють кілька основних етапів характерних для більшості малят:

На першому етапі майже у всіх дітей спостерігаються ознаки нестабільності в емоційній сфері, психологічний дискомфорт. Мабуть, немає жодного малюка, який не страждав би через розлуку з рідними. Діти відмовляються від спілкування, іграшок, хворобливо реагують на розставання з батьками — плачуть, розлучаючись і зустрічаючись із ними. У групі поводяться неспокійно, часто вередують, постійно запитують про маму, просяться додому, можуть відмовлятися від їжі; буває так, що дитину нічим не можна заспокоїти.

На другому етапі діти з безлічі незнайомих дорослих виділяють для себе вихователя. Вони починають реагувати на ласку і пропозиції погратися, звертаються до нього за допомогою і підтримкою, якщо виникають труднощі при виконанні режимних процедур або якщо щось не виходить. Малюки хочуть, щоб вихователь їх утішив, коли вони сумують за домівкою і за мамою: діти прагнуть постійного фізичного контакту, хочуть отримувати увагу й ласку, позитивну оцінку своєї діяльності, впевненість у тому, що батьки все-таки прийдуть.

На третьому етапідіти починають користуватися іграшками, що є у групі, досліджувати незнайомі предмети й навколишнє оточення.Малюки активно привертають увагу вихователя, прагнуть залучити його до своєї діяльності, якщо виникають труднощі під час гри, звертаються за допомогою, відгукуються на пропозиції погратися разом.

На останньому етапі малюки починають цікавитися іншими дітьми, потребують спілкування з ними, прагнуть привернути до себе увагу товаришів, утримати її, посміхаються при зустрічі з ровесниками, заглядають в очі, пропонують іграшки. Діти починають гратися з однолітками, емоційно висловлюються, кривляються, наслідуючи інших, отримуючи задоволення від таких забав.

Скільки триває адаптаційний період?

Тривалість адаптаційного періоду залежить від багатьох факторів:

  1. Підготовки до відвідування садка (розповіді про нього, знайомство з вихователями тощо).
  2. Фізичного здоров’я (відсутність хронічних хвороб, схильності до застуд).
  3. Навичок самостійності (одягання, ходіння «на горщик», володіння виделкою).
  4. Режиму дня.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЯМ

  1. Теплий, доброзичливий прийом обумовлює перші враження дитини про дитсадок, її настрій, готовність попрощатися з мамою.
  2. Налагодженню теплих стосунків сприяють індивідуалізовані звертання. Малюки, які прийшли з сім’ї, не реагують на узагальнене «діти». Але звертатися слід до них, з одного боку, індивідуально, на ім’я .
  3. Важливо використовувати пальчикові та рухливі ігри на заняттях.
  4. Підготувати фонотеку спокійної музики для проведення режимних моментів/
  5. Протягом дня використовувати елементи тілесної терапії (брати дитину на руки, обіймати, погладжувати). Не допускати тривалого плачу дитини.
  6. Неухильно дотримуватия режиму дня, гратися на свіжому повітрі, бути поруч в укритті, тримаючи дитину за руку.
  7. Якщо дитина погано їсть, не варто годувати її силоміць.
  8. У період адаптації дуже важливо проявити максимум терпіння до будь-якого з прохань і навіть вередувань дитини та заслужити її довіру, це – основне завдання вихователя.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.