Група раннього віку “Чомусики” Вихователі: Грищенко Л.М., Разумова Л.М.

10.06.2022 П’ятниця

Заняття: «Світ культури.Малювання»
Тема: Намисто для лисички

Мета: розвивати дрібну моторику рук, мовленнєву активність, увагу, закріпити назви кольорів, поняття «один-багато», вміння малювати пальчиками, вмочуючи їх у фарбу.

Хід заняття:

09.06.2022 Четвер

I Заняття

Дитина в соціумі + Літературне образотворення

Тема. «Навіщо бути добрим»

Мета: учити дітей усвідомлювати, що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо; вчити культури спілкування ( вітатися, прощатися, просити, відмовляти); створювати такі умови й відповідні ситуації, щоб дитина змогла проявити своє вміння спілкуватися, повчитися норм поведінки; виховувати тактовність, уміння дослуховуватися до порад старших, робити висновки.

Хід

Попередньо почитати оповідання В. Сухомлинського “Навіщо кажуть “Спасибі”.

Дрімучим лісом йшло двоє подорожніх. Дідусь і хлопчик. Було жарко і хотілося пити.

Нарешті вони прийшли до струмка. Тихо дзюрчала холодна вода. Мандрівники нахилилися, напилися. Дідусь сказав:

— Спасибі тобі, струмочку.

Хлопчик усміхнувся.

— Чого ти усміхнувся, хлопче? — запитав дідусь.

— Навіщо ви, дідусю, сказали струмкові “Спасибі”? Він же не жива істота і не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів.

— Це так. Якби води напився вовк, він міг би і не дякувати. Ми ж не вовки, а люди. Розумієш, навіщо людина каже “Спасибі”? А знаєш, кого це слово вшановує, звеличує, підносить?

Хлопчик замислився. Він ще ніколи не думав над цією мудрою істиною. Тепер саме час був подумати: дорога через ліс ще довга.

   В. Сухомлинський “Яблуко в осінньому саду”.

Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.

Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч із жовтим листком вони побачили на гілці велике, рожеве яблуко.

Оля й Ніна аж скрикнули від радості.

— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.

— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко.

Кожній хотілося потримати його в руках.

Оля хотіла, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися у цьому, а тому сказала сестрі:

— Хай тобі буде яблуко, Ніно…

Ніні теж хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона теж соромилася висловити це бажання, тому сказала сестрі:

— Хай тобі буде яблуко, Олю…

Яблуко переходило з рук у руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна й та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.

Віддали їй яблуко.

В маминих очах сяяла радість.

Мама розрізала яблуко і дала дівчаткам по половинці.

На лагідність відповідають добротою.

Бесіда

  • Що ж таке добро?
  • Яку людину називають доброю?( Добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками вона розраджує, заспокоює. Таку людину цінують і шанують, вона ввічлива і тактовна, з нею приємно спілкуватися)

Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти!

Дидактична гра «Оціни вчинки».

 

Галявина ввічливих слів | Класс Чемним треба бути скрізь (4 клас) - презентация онлайн

II Заняття

Ліплення

08.06.2022 Середа

 Дитина у природному довкіллі

Тема :”Щоб міцне здоров’я мати- про нього змалку треба дбати”

Пропоную відгадати загадку.
Всі від нього навкруги
Набираються снаги.
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце,
Всім воно життя дає –
Променисте… (сонце)

Так, це сонечко. Яку користь воно приносить людям, рослинам, тваринам?

Ви раді, коли сонечко світить? Чому?

Головне для людини – це здоров’я. Найбільше щастя у житті – здоров’я. Здоров’я – усьому голова. Давайте порівняємо наше здоров’я із сонцем. Чому? Тому, що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі. Якщо світить сонце, у нас радісний настрій, ми веселі, хочемо робити більше добрих справ. І знов таки-  людина, якщо здорова, вона працює, допомагає, активно відпочиває.
– Отже, найцінніший скарб планети – це людина, а найцінніший скарб людини – це здоров’я.

Що ж  треба робити, щоб мати міцне здоровя?

Щоб мати здоров’я, найперше це дотримання режиму дня.
– Чи знаєте ви, для чого режим дня?

– Чому треба його дотримуватися?
– Діти, для того, щоб людина  все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.

Дотримуйся режиму дня,
Живи по розпорядку:
Вмивайся, снідай і роби
Ранкову ти зарядку.

Обідати не забувай,
І трохи відпочити,
А вже тоді поквапсь скоріш:
Все встигнеш ти зробити.

Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалось над усе.

У народних приказках і прислів’ях збереглося безліч порад:
– Бережи здоров’я, поки молодий.
– Здоров’я мати – вік біди не знати.
– Хто праці не боїться – того хвороба сторониться.
– Як немає сили, то й світ не милий.
– Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.

Обговоріть  приказки і прислів’я.



Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зробіть чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу – все гаразд.
Отже наступне правило –   «Активний відпочинок».
(рухливі ігри,прогулянки несвіжому повітрі,спостереження, спорт)

Обговоріть з малятами це питання.

Так, здоров’я треба берегти, бо його важко відновити.

А ви все робите, щоб зберегти здоров’я?
Давайте пограємо у гру « Так чи ні».
-Щоденно роблю зарядку.
-Допізна дивлюся мультфільми.
-Відпочиваю на свіжому повітрі.
-Ввічливо спілкуюся з людьми.
-Сперечаюсь з друзями, батьками.
-Не чищу зуби.
-Намагаюсь робити добрі вчинки.
-Не провітрюю кімнату.
-Дотримуюсь режиму дня.

07.06.2022 Вівторок

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: “Квітка – семицвітка”

Мета: Закріпити знання про кількість предметів (1 квітка, багато жучків). Називати предмети за однаковим кольором (жовте сонечко, бджілка, качка). Формувати поняття зверху знизу ( зверху сонечко, знизу качечка)

   

06.06.2022 Понеділок

Мовлення дитини

Тема. “Літечко прийшло”

Психогімнастика «Квіточка».

Сядьте зручно. Ваші ноги, це коріння квіточки, яке міцно тримає її у землі, тіло – стебло квіточки, руки – листя квітки. Нахиліться вперед, уявіть, що легенький вітерець хитає вас. Потягніться листям до сонечка, пограйтеся з його променями, станьте зовсім стрункими, подивіться одне на одного, яка красива клумба утворилася у нашій групі.

Запропонуйте дитині послухати віршика Л. Савчук «Літо – літечко»

«В небі сонечко яскраве, в травах коники.

А у лісі кучерявім дзвонять дзвоники,

Схожа вродою із сонцем кожна квіточка,

Стигне вишня під віконцем – літо … Літечко!»

Гра «Знайди літо».

— Давайте запросимо літо до нас у гості. Але спочатку нам потрібно його знайти, воно сховалося в цих малюнках.

— Що зображено на малюнках?

— На яких малюнках заховалося літо?

— Як ви здогадалися?

Розгляньте з малюком малюнки та визначте , яку радість дарує дітям літо? Це можливість грати на свіжому повітрі,купатися у річці, грати у веселі ігри.

 

 

Разом з малюком вивчить коротенького віршика використовуючи мнемотаблицю «Наступило літечко!». 

3.06.2022 П’ятниця

Малювання

Тема. «Кульбаби»

Мета: поглиблювати знання малюків про навколишній світ природи, зокрема весняні квіти – кульбаби;продовжувати знайомити із нетрадиційними техніками малювання – виделкою. Формувати навички відтворення образу квітки, її будови і форми. Закріпити знання кольорів: зеленого, жовтого, білого. Сприяти розвитку творчих здібностей, фантазії, самостійності, охайності, зосередженості. Виховувати естетичний смак та дбайливе ставлення до природи.

Матеріали: аркуш паперу тонований у зелений або блакитний колір, фарба жовтого, зеленого, білого кольору, виделка, баночка з водою.

Відгадайте загадку:

Кульбабки | Dandelions (Ukr) - YouTubeГорів у траві росистій,

Ліхтарик золотистий,

Світив — і враз потух,

Перетворивсь на пух (Кульбаба)

— Так, це кульбабка.

— Де ростуть кульбабки і як їх можна розпізнати?

 

— Якого вони кольору? На що схожі?

— Із чого складається квітка? (Стебло, листя, квітка)

На леваду я пішла б,

Ціла купа там кульбаб:

Ніби сонечка малі

Посідали на землі.

(Н. Забіла)

Намалюйте галявину з кульбабами, щоб вони милували ваші очі своєю красою.

Читання вірша Т. Сажієнка “Кульбабка”

Ось уже весна навколо

Запросила діток в коло.

Вже кульбабки розквітають

І голівками кивають.

А голівки в них маленькі

І, як сонечко, жовтенькі.

Станьте, діти, станьте в коло,

Вже цвіте весна навколо!

2.06.2022 Четвер

Дитина в соціумі
Тема: «Ми помічники»
Мета: Формувати вміння та бажання допомагати та слідкувати за чистотою в домі,розвивати самостійність,навички самообслуговування,виховувати охайність.
Хід заняття
Д/гра «Як я допомагаю?»

Д/гра «Оціни вчинок»

1.06.2022 Середа

ДИТИНА У ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ

ТЕМА: КОРИСНА ЇЖА -ФРУКТИ І ОВОЧІ

МЕТА: Розширювати та поглиблювати знання дітей про користь овочів та фруктів для здоров’я людей. Формувати розуміння значення вітамінів для здоров’я та росту дитини. Закріпити вміння відрізняти корисну їжу від шкідливої. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
ХІД:

– Чи знаєте ви, що значить бути здоровим?. (Справді, це коли не хворієш, ростеш,коли гарний настрій, коли можна гратись на вулиці. )                                                                                                                                              – Щоб бути здоровими і сильними, боротися з мікробами і не піддаватися хворобам, треба їсти вітаміни. Вітаміни як солдати охороняють наш організм від злих шкідливих мікробів і різних хвороб.                         -Чи знаєте ви, де живуть вітаміни?(в овочах, фруктах)

 

ЗАГАДКИ:

Той, хто їсть його, той знає                                                                                                                                                      –Всіх мікробів він вбиває.                                                                                                                                                  Овоч цей корисний дуже,                                                                                                                                                      Та від нього сліз калюжа.(Цибуля)

З мене листя обдирають,                                                                                                                                                       Мене квасять, в борщ кидають,                                                                                                                                               В пирогах мене печуть                                                                                                                                                                І в салат мене січуть!(Капуста)

Борщ із нього варить ненька,                                                                                                                                                   В нього шкурочка тоненька,                                                                                                                                               Солодкуватий він на смак,                                                                                                                                              Фіолетовий _ _ _ _ _.(Буряк)

Соковите, червоненьке,                                                                                                                                                Круглобоке, солоденьке.(Яблуко)                                                                                                                                  Сонечко маленьке,                                                                                                                                                                       Кисло –солоденьке.                                                                                                                                                                    На частинки поділю                                                                                                                                                                   Своїх друзів пригощу.(Апельсин)                                                                                                                                        Цього фрукту по шматку                                                                                                                                                             В чай добавлю для смаку.                                                                                                                                            Запашистий та кисленький,                                                                                                                                                   Наче сонечко жовтенький.(Лимон)
ДИДАКТИЧНА ГРА “КОРИСНІ ТА ШКІДЛИВІ ПРОДУКТИ”

ДИДАКТИЧНА ГРА “ЗБЕРИ ВРОЖАЙ”

 

Дидактичні ігри та посібники для дитячого саду своїми руками ...

31.05.2022 Вівторок

Дитина у сенсорно пізнавальному просторі+ Дитина у природному довкіллі

«Сонечко»

Мета: Формувати знання дітей про об’єкт неживої природи – сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини.  Розвивати пізнавальну активність, сенсорні здібності дошкільнят, мовлення, мислення. Виховувати у малят основи екологічно – доцільної поведінки, любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

Хід заняття

Відгадайте загадкуЗаняття з сенсорики. Ранній вік. Тема:"Сонечко"

Із неба диво золоте

І світить нам, і гріє,

Ніщо без нього не росте

І всяк йому радіє.

Що це?(Сонечко)

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

(А. Барто)

Д/гра «Сонечко яке?»

Запропонувати дітям розповісти про сонечко: яке воно?(Жовте, кругле, тепле, ласкаве тощо)

Д/гра «На що схоже сонечко?»

сенсорна гра сонце сонечко круг форма анелок

Дидактична гра "На що схоже сонечко?" - все для вихователів на Sonechko.net.ua

 

Золота Рибка

Відшукайте сонце на небосхилі. Розкажіть дитині, де воно знаходиться високо чи низько. Як воно гріє зараз чому? Поясніть, що дивитися прямо на сонце не можна – це небезпечно для очей!

Д/гра “Промінчики для сонечка”

Спробуйте викласти промінчики для сонечка з олівців, цеглинок конструктора, мозаїки, природнього матеріалу тощо.

30.05.2022 Понеділок

Мовлення дитини + худ. література

Тема: «Читання твору Н. Забіли «Сорока-білобока»»

Мета: ознайомити дітей з віршованою казкою Н. Забіли «Сорока-білобока»; учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати зміст казки; закріплювати вміння відповідати на питання за змістом твору; розвивати навички елементарною оцінювання поведінки персонажів; збагачувати словник прикметниками та дієсловами; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією і формувати розуміння морального змісту казки; виховувати інтерес до художньо слова  і літератури, повагу до праці. узагальнити уявлення дітей про сороку; вчити розрізняти птахів за зовнішнім виглядом.

Хід

– Хто це? (Сорока). Привітайтеся з сорокою.

Народні пальчикові ігри

Пальчикова гімнастика

Сорока-білобока

На припічку сиділа.

Діткам кашу варила.

– Цьому дам, цьому дам,

Цьому дам, і цьому дам,

А цьому не дам!

Бо цей буцман

Дров пе носив,

Піч не топив,

Каші не варив,

Справжній ледар.

– Як називають сороку у цій грі? (Сорока-білобока) Ачому її так називають?

– Якого кольору в сороки крила? Якого кольору голова, хвіст, спинка? (Чорні) А якого кольору у неї боки? (Білого) Саме тому сорока й білобока, що в неї білі боки. Як називають дитинчат сороки? (Сороченятами) Послухайте казку.

Читання вірша Н. Забіли «Сорока-білобока»

У сороки-білобоки                                       Тільки п’ятий хоче спати,

П’ять малят-сороченят.                               Помагати не біжить,-

Усі чисто хочуть їсти,                                  У садочку в холодочку

Треба всім їм дати лад.                                Ліг на травці та й лежить.

От сорока-білобока                                      У сороки-білобоки

Поскакала на поріг                                       Все вже зроблено як слід.

І до хати працювати                                     Вся родина й господиня

Поскликала діток всіх.                                 Посідали за обід.

Цей, здоровий, носить дрова,                      Ті – до кашки, ці – до бражки,

Той, швидкий, пшоно товче.                       Ще й млинців по п’ять, по шість.

Третій в чашку цідить бражку,                    А ледаче хай поплаче!

А малий млинці пече.                                   Хто не робить, той не їсть!

Бесіда за змістом казки

– Як називається казка, яку ми послухал

– скільки в  сороки сороченят? (У неї п’ятеро сороченят.)

– Що зробила сорока, щоб усіх нагодувати?

– Пригадаймо слова казки.

Цей, здоровий, носить дрова,

Той, швидкий, пшоно товче…

Третій в чашку цідить бражку,

А малий млинці пече.

– Чи всі сорочата працювали? (Ні.

– А що воно хотіло робити?

Тільки п’ятий хоче спати.

Помагати нс біжить,

.У садочку в холодочку

Ліг на травці та й лежить.

– Коли всі посідали обідати, чи продовжував п’ятий синочок лежати? Що він зробив?

– Чому п’ятий синочок так учинив?

– Сорока навчила найменшого синочка працювати.

– Як вона його навчила?

– Що сказала сорока після?

– Чи задоволена вона? .)

 Підсумок

– Що казала сорока про ледарів? (Хто не робить, той не їсть.)

 

27.05.2022 П’ятниця

Малювання

Тема. «Жучок сонечко»

Мета: учити дiтей малювати пальчиком або ватною паличкою. Удосконалювати навички зображення на площинi крапок, їх ритмiчного чергування. Розвивати мовлення, дрiбну та загальну моторику. Виховувати любов та турботливе ставлення до усього живого на Землi.

Купити "Альбом з малювання. 4 рік життя. 1 частина" Панасюк І.С ...

26.05.2022 Четвер

I Заняття

Дитина в соціумі + БЖД

Тема: «Небезпека від комах»

Мета: вчити дітей бути обережними щодо деяких комах. Ознайомити з небезпекою, яку вони несуть, правилами поводження з ними. Розвивати спостережливість, пам’ять. Виховувати обачність.

Гра «Відгадай»

До квіточки лечу,
Лечу – дзижчу.
Дзум-дзум-жу-жу! –
Як звуть – не скажу.
(Бджола)

Скільки живуть бджоли: Матка, Трутень, Бджола робоча

Дітям пропонується зображення бджоли:

Розгляньте уважно цю комашку та скажіть, що у неї є?
– Чому ми боїмося бджолу?
– Чи завжди бджоли жалять?

Послухайте історію про хлопчика Женю:

Женя з бджолами не дружив –
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли –
Та дражнила нажалили!

– Чому не можна дражнити бджіл?
– Чому ви боїтеся бджолиних укусів?
– Що робити, якщо через вашу необережність бджілка все-таки вкусить?

Наступнуа загадка:

Летить – пищить.
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є,
Свою кров проллє.
(Комар)

Комар рисунок (30 фото) » Рисунки для срисовки и не только

– Чим неприємні комарині укуси?
– А ще від цих укусів іноді можна захворіти. Тому з комариками краще не зустрічатися. У аптеках продаються засоби для боротьби з комарами.

Проводиться фізкультхвилинка:

Вийшли жаби полювати,
Комарів лихих ганяти.
Скік та скік!
Комарик зник…
Другий, третій –
На язик!

Віршик супроводжується відповідними рухами.

Знову пропонується загадка:

Хто дзижчить уже від ранку,
Лізе в мисочку сметанки.
Спати діткам заважає,
Попід стелею літає?
(Муха)

Муха — Викицитатник

Чим небезпечні мухи?
– Що робити, щоб мухи не завдали нам шкоди? …

Наприкінці пропонуємо декілька зображень комах, серед яких потрібно вилучити небезпечних.

Цікаві факти про комах

 Гра «Відгадай загадку»

Я труд поважаю
Все літо літаю у поле до гаю
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не люблю
Того жалом колю (Бджілка)

Фрукти, цукор полюбляє
Де солодке – відчуває.
В смужку в неї одежина –
Із комах уся родина. (Оса)

В мене довгий хоботок
З квіт збираю я пилок.
Ще яскраві крильця маю,
Безтурботно я літаю. (Метелик)

Заповзята трудівниця
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха –
Називається … (Мураха)

Їх дружина кров з нас п’є,
В неї хист до цього є.
Як під вухом запищить,
Так і хочеться набить. (Комар)

В нього крила, в нього вуса
Трохи я його боюся.
Як летить – так чути звук
Бронзовий великий. (Жук)

II Заняття

Ліплення

Тема. «Гусінь»

Мета: залучати малюків до мистецтва; учити бачити красу навколишнього світу; учити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети простої форми (кульки різного розміру) за допомогою дій – відривання, скочування, відтворюючи форму предметів та образів довкілля.

гусеница картинки, Фотографии и изображения - 123RF

Конспект заняття з ліплення із солоного тіста на тему: «Гусеничка ...

25.05.2022 Середа

Дитина у природному довкіллі

Тема. «Бджілка-трудівниця»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з найбільш поширеним видом комах нашої місцевості – бджолою, її нелегкою працею; поглиблювати знання дітей про будову комахи, спосіб пересування, про користь, яку вона приносить; розвивати увагу, пам’ять, спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

Бесіда про комах

Нас оточує чарівний світ живої природи. Кого ми відносимо до живої природи? (Рослини, тварини, пташки, комахи) Про яких живих істот ми вже говорили?

Цікаві факти про комах

Тепло вони всі полюбляють,

А взимку міцно засинають.

Це не звірята і не птахи,

Істоти звуться ці…(комахи).

Яких комах ви знаєте?

Знайомство з бджолою

Бджола (с изображениями) | Дошкольный, Украинский язык, Учебные идеи

Сьогодні ми познайомимося ближче з однією представницею світу комах.

Що воно за трудівничка?

Така собі невеличка,

По квітках собі літає

Та смачний медок збирає.

Любить працю, хоч мала –

Це відома всім…(бджола).

  • Як ми назвемо бджолу ласкаво? (Бджілка)
  • Коли розквітають квіточки – в лузі, квітнику чи садку – на них можна помітити дуже багато…Кого?(Бджіл)
  • Що роблять бджілки? (Літають по квітах)
  • Що вони збирають на квітках? (Нектар)
  • Бджілка цілісінький день літає з квітки на квітку і збирає нектар, потім несе його до вулика. У вулику нектар перетворюється на мед. Мед бджілкам потрібний для харчування взимку, коли немає квітів. А ще вони діляться ним з людьми.

Вулик лежак — Все про бджільництво | Сильна пасіка

Читання вірша М. Стельмах “Що за дім?І хто житиме у нім?”

Цілий ранок, цілий ранок

Тягне стружку мій рубанок:

З дідусем ми цілий день

Дім будуєм для людей,

Дім на тисячу людей!

Дім без вікон, без дверей!

Тільки є у домі вічко,

Вічко зовсім невеличке,

Є з вощиною і рами –

Пахнуть цвітом і медами.

Ми ладнаєм дах на дім,

А хто житиме у нім?

  • Що за дім? Де живе бджілка? (У вулику)
  • Люди влаштовують для бджілок спеціальні дерев’яні хатки, у яких їм гарно та затишно жити. І такі хатки називаються вуликами.
  • Скільки бджілок живе у вулику? (Багато)
  • І вони – одна велика родина, і дуже дружно працюють.
  • Які бджілки? (Дружні, працьовиті)
  • Де літають бджілки?
  • Навіщо бджілка літає з квітки на квітку?
  • Що вона збирає?
  • Куди несе нектар?
  • На що у вулику перетворюється нектар?
  • А який мед на смак? (Солодкий)
  • Який мед на запах? (Духмяний, пахучий)
  • А ще бджолиний мед дуже корисний, цілющий. Він зміцнює організм і проганяє хвороби.

Бесіда про будову бджілки

  • Завдяки чому бджілка вміє так спритно і швидко літати, що є в неї? (Крильця)
  • Які крильця у бджілки? (Маленькі, прозорі)
  • Що ще є у бджілки? (Голівка, очі, ніжки, тулуб, хоботок) Саме хоботком вона збирає нектар.
  • А як ви вважаєте, чи можна бджілок брати до рук? ( Ні не можна. Бджола може вжалити, і це буде дуже боляче. Та після укусу гине і сама бджола, вона вже не зможе приносити користь.)

Дидактична гра « Який мед?»

Дорослий називає рослину, а дитина утворює від її назви прикметник.

  • Липа – …(липовий мед);
  • Гречка – …(гречаний);
  • Акація – …(акацієвий);
  • Гірчиця – …(гірчичний);
  • Соняшник – …(соняшниковий).

24.05.2022 Вівторок

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

 Тема : «Допоможемо звірятам»

Мета: Закріпити знання дітей про кількість предметів та їх кольори.

 

23.05.2022 Понеділок

Мовлення дитини

Тема. «Мурашина сім’я»

Мета: ознайомити малят з мурахами як представниками комах, формувати у дітей уявлення про особливості зовнішнього вигляду, вдачі мурах, середовище їх мешкання тощо; розвивати мовлення, образне мислення, творчу уяву; закріпити поняття «жива істота», виховувати пізнавальний інтерес та дбайливе ставлення до об’єктів живої природи.

ДозвілляЗагадка

На узліссі бачу пень –

Повен пень черешень.

В ньому безліч трударів

Роблять хати без дворів.

Це не вулик, це не пташник,

                                                                           Це житло мурах – …(мурашник).

  • Чи доводилося вам бачити мурашник?
  • Хто мешкає в ньому?
  • Скільки мурашок живе в одному мурашнику?(Дуже багато)

Загадка про мурашку на українській мові | Загадки про мурах

  • Які вони?(Маленькі, чорні або коричневі)
  • А мурашник який, маленький? (Ні, великий, високий) І всі мурахи живуть разом.
  • Хто ж маленьким мурашкам збудував такий великий дім? (Мурашки самі збудували собі житло)
  • Отже, мурашки які? (Дружні, дуже працьовиті)
  • Ми вже знаємо комах, які живуть дружною родиною, зранку до ночі збираючи медок. Хто це? (Бджоли)
  • Що вміють робити бджоли, як вони пересуваються? (Літають, іноді повзають)
  • А мурашки вміють літати? (Ні)
  • Чому вони не літають, чого немає у мурашок? (Крилець) Тому мурашки бігають, повзають. А споруджуючи своє житло, мурашки, мов справжні вантажники, підіймають і носять бадилини, що набагато більші і важчі за них самих.

Читання вірша Л. Костенко «Мурашки думають про зиму»

ПРО МУРАШКУ Знайшов мурашка гарну бадилинку.

Везе-везе…везе-везе…

І так, і сяк, і вгору, і в долину! –

Така важка, ніяк не доповзе.

Прийшла на поміч рідна комашина.

Ще й коника гукнули стрибунця.

Три дні, три ночі царство мурашине

Рубало бадилину на дрівця.

  • Про кого розповідається у віршику?
  • Що знайшов мурашка?
  • Що намагався мурашка зробити з бадилинкою
  • Чому він сам не впорався з нею?
  • Хто допоміг мурашці перенести вантаж?

Бесіда про мурашок

  • Ще раз розгляньте мурашку, що у неї є?(Голівка, лапки, тулуб, вусики)
  • Мурашки не дуже добре бачать, але своїми вусиками надзвичайно гарно чують.
  • Скажіть, а мурашки – комахи найбільші чи найменші серед відомих істот?(Найменші)
  • Навесні та влітку мурашки… Що роблять?(Працюють, повзають, будують своє житло)
  • А взимку, коли мороз і холод, мурашки, як і решта комах… Що роблять?(Сплять у своєму будиночку)
  • Де можна зустріти житло мурашок – мурашник?(У лісі, на лузі, обабіч стежки)
  • Чи можна турбувати мурашок, руйнувати їхнє житло?(Ні) Мурашки – також живі істоти, і їх, як і всю природу, ми повинні… Що робити?(Оберігати)

20.05.2022 П’ятниця

Малювання

Тема. «Метелик у нетрадиційній техніці»

Мета: ознайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання губкою; розвивати творчу фантазію, естетичний смак, уміння впізнавати і сприймати образ.

Пропоную переглянути відеоролик

https://youtu.be/mvTmqLAAspY
https://youtu.be/iV_iepBDeUA

19.05.2022 Четвер

I Заняття

Дитина в соціумі

Тема. “Одягнемо вишиванку”

Мета: Викликати у дітей бажання поповнювати свої знання про Україну. Формувати цікавість до української вишиванки, національного одягу, традицій та культури свого народу. Ознайомити  з елементами українського національного одягу , навчати бачити спільне і відмінне в одязі хлопчиків та дівчаток.Розвивати спостережливість, мовлення. Виховувати національну гордість за український народ, любов до народних традицій, патріотичні почуття.

Презентація " День Вишиванки "

Презентація "Види орнаментів та символіка української вишивки ...

Дидактична гра: “Одягни українця та українку”.

День вишиванки - Спільна - Загальна - Дошка оголошень ...

Пізнайки: Одягни українку та українця

Пізнайки: Одягни українку та українця

Подивитися мультик про українську вишиванку.

II Заняття

Конструювання

Тема. “Будиночок для зайчика”

Мета: учити дітей називати деталі та споруду;  формувати конструктивні здібності: стійко ставити кубик на кубик, а зверху розміщувати цеглинку та ставити маленьку іграшку, працювати за зразком; закріплювати вміння розрізняти та називати будівельний матеріал, основні кольори.

Хід.

Зайчик прийшов до нас засмучений.  Він говорить. що лисичка забрала його  будиночок і вигнала його. Давайте допоможемо йому.

З чого можна будинок збудувати,

Щоб зайчику було зручно жити-поживати?

Кубики, цеглинки, призми візьмемо,

Швидко будинки зведемо.

Спочатку ставимо кубик; на деякій відстані ставимо знову кубик. Зверху кладемо горизонтально цеглинку. На цеглинку ставимо призму. Будинок готовий!

       

 

18.05.2022 Середа

Дитина в природньому довкіллі

Тема. « Метелик легкокрилий»

Мета: продовжити знайомити дітей зі світом комах, розширити уявлення про метелика як представника цього світу (частини тіла, особливості поведінки і т. д.); розвивати пізнавальний інтерес до живої природи, виховувати естетичні почуття та бережливе ставлення до неї.

Що за диво в лузі, діти?

Пурхають барвисті квіти!

Спритно крильцями махають,

І пустують, і літають.

Здогадались, діточки,

Що воно за квіточки?

(Метелики)

Як рятуються метеликиЯк метелики можуть зашкодити будівництву стіни Трампа - UaPost ...

  • Чи справді метелики схожі на квіти? Які вони? (Гарні, яскраві, барвисті)
  • Що є в метеликів? Які частини тіла?( Голівка, ніжки, тулуб, вусики, крила)
  • Яка частина тіла метелика найбільша та найяскравіша?( Крильця)
  • У природі є дуже багато різних метеликів. Які подобаються вам більше?

Пальчикова гра

Читання вірша Н. Забіли «Метелик»

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Сів метелик на травичку,

Може, думав – не помічу?

Блиснуть крилечка ясні –

Зразу видно вдалині.

Сів метелик на листочок –

Може, там сховатись хоче?

Блиснуть крилечка ясні –

Не сховатися тобі!

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду –

Метелика не знайду.

  • Про що розповідається у віршику, кого хотіла зловити дитина?(Метелика)
  • Чи хотілося метелику, щоб його піймали? Чому?(Метелик має жити на волі, літати по квітах, де йому добре, а спійманий метелик швидко загинув би)
  • Метелик хотів спочатку сховатися на травичці, на листочку, але його все одно було дуже добре видно. Чому? Що яскраво виднілося на зеленому фоні рослин?(Крильця)
  • Де вдалося метеликові заховатися?(Серед квітів)
  • Бо барвисті крила метелика схожі на що?(На пелюстки квітів)

Фотообої Тюльпани і метелики купити на стіну • Еко Шпалери

Дидактична гра «Куди присів метелик?»

Дорослий пересуває метелика по кімнаті і спонукає дитину сказати, де зараз сидить іграшковий метелик. («на столі», «на книжці», «під стільцем», «за столом» і т. д.)

  • Чи будете ви ловити метеликів?( Живих метеликів треба берегти, бо вони привносять у наш світ красу, чарівність)

17.05.2022 Вівторок

Дитина у сенсорно-пiзнавальному просторi

Тема: «Веселі комашки»

Мета: ознайомити дiтей з поняттям «один», «багато»; знайомити дiтей з жовтим бiлим кольорами, розвивати дрiбну моторику, мислення; виховувати стриманiсть .

Хiд заняття:

Д/гра «Один-багато»

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2 «Сонечко» Черкаської ...Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2 «Сонечко» Черкаської ...

Д/гра «Орієнтування в просторі»

Предмети у просторі - презентація з математики

Розглянь малюнки. Якого кольору бджiлка, а ромашка? Чи є у них спiльнi кольори? Якi? Назви їх.                 Бджілки: лучшие изображения (72) в 2020 г. | Пчелинное искусство ...Ромашка. Для детей. ~ Поэзия (Стихи для детей)

З’єднай за кольором

Подбери по цвету. Разноцветные паучки. #моторика #сенсорика #развитиемоторики #развитиесенс… | Preschool colors, Toddler learning activities, Preschool activities

16.05.20212 Понеділок

Мовлення дитини

Тема. « Комахи навколо нас»

Мета: продовжувати знайомити дітей із світом живої природи, зокрема найбільш поширеними видами комах нашої місцевості, спонукати малят запам’ятовувати їх назви, ознаки, способи пересування тощо; закріплювати знання про особливості весняної пори року; розвивати спостережливість, слухову та зорову увагу дітей, навчати їх сприймати на слух зачитані дорослим віршовані тексти; вправляти у звуконаслідуванні; збагачувати словниковий запас; сприяти накопиченню позитивних емоційних вражень малят про природне довкілля.

Вступна бесіда

  • Яка нині пора року?(Весна)
  • Так, у розпалі тепла і квітуча весна. А отже вся природа пробудилася від зимового сну і буяє своєю красою.
  • Як навесні змінилися дерева, кущі, що розпустилося на них?(Листячко)
  • Що виросло у нас під ногами обабіч стежинок?(Травичка)
  • Хто прокинувся в лісі навесні?(Ведмедик, їжачок)
  • А знаєте, з приходом весни прокидаються не тільки рослини і деякі звірята, але й маленькі, цікаві істоти – комахи.
  • Хто ж це такі?

Жук навозник обыкновенный, Dung Beetle - YouTube

Читання вірша В. Лучук «Чорний жук»

Чорний жук очима блима –

Чує кроки за плечима.

Дуже хороше йому

По землі ходити.

Він не хоче,

Чуєш, хлопче,

У коробці жити.

  • Про яку комаху розповідається у віршику?(Про жука)
  • Який цей жук?(Великий, чорний)
  • Що є у жучка?(тулуб, голівка, лапки, крильця, вусики)
  • Чи добре буде жукові, якщо його зловити і посадити в коробок?(Ні)
  • Жук в коробку загине.
  • Тому коли ви побачите жука на травичці чи квіточці, краще не чіпайте його, а спостерігайте за ним.
  • Що жуки вміють робити?(Повзати, літати, бігати)
  • Чи чули ви, як гуде жук, коли летить?(Звуконаслідування: «У-у-у!»)

Цікаві матеріали “Бджілка весело кружляє, із квіток медок збирає”

Читання вірша Г. Бойко «Бджілка»

Прилетіла бджілка –

Затремтіла гілка.

Довго чулось поблизу:

«Дзу-дзу-дзу!».

 

  • Яка комаха згадується у вірші?(Бджілка)
  • Яка вона(маленька, красива, полосата, жвава, працьовита)
  • Що вміють робити бджілки?(Літати, повзати, збирати мед)
  • Тому вони дуже потрібні.
  • Ви будете ловити бджілок під час прогулянки?(ні)
  • Правильно. У бджілок багато важливих справ, і не варто заважати їм. А то сувора бджілка може і вкусити того, хто її займає.

Метелик: опис, звички, місця проживання, відео, фото

Читання вірша О. Пчілки «Метелик»

Діти бігають, стрибають,

Далі весело гукають:

  • Ах, метелик! Подивіться!

Ось він, ось він метушиться!

Та який же гарний, гожий,

Наче квітка, прехороший!

  • Що ж це за комаха така, схожа на квітку?(Метелик)
  • Подобається вам метелик?
  • Який метелик?(Гарний, барвистий, яскравий)
  • Що вміє робити метелик?(Пурхати, літати з квітки на квітку)
  • Приємно спостерігати за польотом метелика?
  • Де живуть метелики?(У лузі, садку, на травичці) Серед квітів і трав метеликам дуже добре.

Види коників. Описи, назви і особливості видів коваликів

Читання вірша П. Король «Коник точить голосок»

Коник точить голосок

Об пшеничний колосок,

Щоб як слід співати

Жниварям на свято.

  • Про кого розповідає віршик?(Про коника)
  • Подивіться на нього уважно і скажіть, якого кольору коник?(Зеленого)
  • Нажаль, коник не вміє літати, як метелик, бджілка і жучок. Але його називають коником-стрибунцем, тому що він дуже добре вміє… Що робити?(Стрибати) А ще коник уміє співати, сюрчати в травичці. Особливо голосисті коники увечері.

Гра-імітація

Діти імітують рухи комах згідно віршованого тексту та вправляються у відповідних звуконаслідуваннях

Метелики тендітні

Зранку і до ночі

Літають поміж квітів,

Пелюстки їх лоскочуть,

Спокою не знають,

Крильцями махають.

(Діти змахують руками, як метелики крилами)

Та раптом де не взявся жук,

І ми почули дивний звук.

У-у-у! У-у-у!

Добре в лузі жить жуку.

(Діти «ропускають крила», як жук, промовляючи: «У-у-у!»)

А тут маленька бджілка

На вкриту цвітом гілку

Присіла по медок.

Багато тут квіток!

Дз-з-з! Дз-з-з!

(Діти зображують бджілку, промовляючи: «Дз-з-з!» то голосніше, то тихіше)

  • Із якими комахами ви познайомились?
  • Хто з них вам сподобався найбільше?

13.05.2022 П’ятниця

Малювання.

Тема. «Квітуча весняна гілочка »

Мета: закріплювати вміння дітей малювати фарбами  і використовувати всі знайомі прийоми малювання; створювати умови для втілення ініціативи малят; розвивати у дітей здатність відображати у малюнках свої враження від того, що їх оточує; виховувати старанність, зосередженість.

Хід заняття

Читання віршу:

Фарби різні ми візьмемо й весну малювать почнемо.

Буде в нас вона красна, і зелена, і ясна.

Буде сонячна, квітуча, тепла,чарівна, пахуча.

12.05.2022 Четвер

I Заняття

Дитина в соціумі

Тема. “На прогулянку підемо – одяг потрібний знайдемо”

Мета: вправляти в диференціації “одяг за сезоном” (весняний, літній, осінній, зимовий), закріпити назви одягу, знання дітей про послідовність одягання, розвивати уміння складати описову розповідь про одяг, розвивати увагу, пам’ять, мислення, виховувати дбайливе ставлення до одягу.

Бесіда на тему “Одяг
1. Для чого нам потрібен одяг?
2. Яким має бути одяг?
3. Як обрати одяг?

Одяг і взуття. Малим - презентация онлайн Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Який одяг підходить для хлопчика, а який для дівчинки?

Урок 7. Одяг | Крок до України відкритий урок з української мови Феклістової Л.І. - muravlivskazoh

З’ясуйте з дитиною, як невірно підібраний одяг може вплинути на стан здоров’я людини.

II Заняття

Ліплення

Тема. «Пірамідка».

Мета: формувати інтерес до ліплення, закріплювати уявлення про властивості пластиліну. Продовжувати вчити відокремлювати від великого шматка менші, розкочувати прямими і круговими рухами, з’єднувати кінці палички в кільце, складати пірамідку. Розвивати уяву, мислення, дрібну моторику пальців рук.

Хід заняття

До нас завітала гостя.

білочка | Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 11 “Вітерець” Конотопської міської ради Сумської області

Я пухнастий хвостик маю,

Та зайців я не ганяю.

Хатина в мене – не нора,

а на дереві бува.

(Білочка)

Пірамідку гарну маю,

нею граюся збираю.

А чи хочете, малята,

ви зі мною тут пограти?

 

Гра “Збери пірамідку”

Білолчка просить малят допомогти зробити пірамідки для її малят, маленьких білченят.

Пальчикова гімнастика

Пластилін до рук беру,

(Скласти пальчики в пучечки)

Стовпчик гарно я роблю,

(Потерти долоні одна об одну)

Кінчики з’єднаю,

(Пучечки пальчиків обох рук притискувати один до одного)

Не знайду і краю.

(Розкрити долоньки)

Спочатку робимо основу для пірамідки (коржик). До неї посередині прикріплюємо стовпчик. Далі разом катаємо кілька кілець. Щоб дитині не набридло заняття, можна ліпити колечка спільно: 2-3 кільця – дитина, 2-3 кільця – мама. Коли всі колечка готові, розкладаємо їх на дощечці для ліплення і визначаємо, в якій послідовності нанизати їх на штир.

Пирамида. Лепим с малышом из пластилина. Лепка из соленого теста ...

11.05.2022 Середа

Дитина у природному довкіллі.

Тема.”Власне тіло я вивчаю і його оберігаю”

Найпершим про це дізнався носик, який почув запах із кухні. Так буде завжди, якщо носик у дружбі з носовою хусточкою. До речі, а для чого треба їсти? Малюкові хочеться дізнатися, чому дівчатка носять бантики, дідусь – окуляри. Для чого треба вчасно лягати спати,ходити босоніж, обливатися водою. Що треба робити в разі виникнення болю. Як позбутися різного нездоров’я і бути завжди здоровим.
Щоб дитина знала, що таке здоров’я, що впливає на нього, що для нього корисне, а що – шкідливе, як зберегти і зміцнити своє здоров’я й здоров’я інших людей, мають ретельно подбати дорослі (батьки й педагоги).

Зверніть увагу дитини на серію картинок, познайомте їх із героями даної розповіді.

  

 

Разом з дитиною подумайте, про що ще не згадали герої даного сюжету?

Прочитайте дітям вірш Л.Лисенко “Про здоров’я “

Здоров’я — основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти,

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем.

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо страви нам росту і сил додають.

 Перегляньте цікавий мультик “Азбука здоров’я”

10.05.2022 Вівторок

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі

Тема. “Кмітливі малюки”

Мета: вправляти у диференціації кольорів, закріпити їх назви, продовжувати вчити групувати предмети, закріпити поняття “один-багато”. Розвивати мову, увагу, мислення.

Хід заняття

Закріпіть з дитиною поняття “один-багато”.

9.05.2022 Понеділок

Мовлення дитини.

Тема «Важливі справи»

Мета: розширити знання дітей про роботу дорослих; вчити дітей розповідати про знайомі види праці; викликати бажання допомагати; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення.

Хід заняття

  1. Бесіда про обов’язки кожного члена родини

-Подумайте і скажіть, чим займається вдома ваша мама? А тато які справи має?

  1. Д.гра «Вислови думку» (діти повинні продовжити речення)
  • Якщо не прибирати в хаті, то всюди буде…(брудно)
  • Якщо не варити їсти, то всі залишаться…(голодними)
  • Якщо не прасувати білизну, вона залишиться…(пом’ятою).
  • Вистава “Ріпка, або казка на городі”

    -Якою справою займалася разом вся родина у казці «Ріпка»? Хто взяв участь у цьому ділі? Чи  впорався б з ріпкою дідусь самостійно?

 

 

 

Иллюстрация для детской книги

Про яку родину, що мешкала разом, розповідається у цій казці? Хто в цій казці був працьовитий? Чи допомагали йому мишенята?

  1. Д.вправа «Працьовита родина»

-Розгляньте уважно  зображення та розкажіть чим займається кожен член родини.

6.05.2022 П’ятниця

Малювання

Тема «Квіти для матусі»

Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про весну та весняні квіти, та, що квіти – найприємніший подарунок; закріпити уявлення дітей про весняну квітку – тюльпан;  познайомити з нетрадиційною технікою малювання «малювання виделкою», залучати малюків до світу прекрасного, розвивати творчі здібності, формувати естетичний смак.

Tulip Yellow - Free photo on Pixabay

Пальчикова гімнастика

Ой у нашому садку

Квіти гарні в квітнику!

(Розкривати та закривати кулачки,

ніби пальчики – це пелюстки)

На стеблах гойдаються

Мені посміхаються!

(Виконувати рухи руками ліворуч-праворуч)

Я матусю поцілую,

Гарну квітку подарую.

(Показати обійми, поцілунок)

Розглядання зразка. Показ та пояснення виконання роботи.Презентація "Весняні квіти. Нетрадиційні техніки малювання"

5.05.2022 Четвер

I Заняття

Дитина в соціумі + худ. література

Тема. «День матері»

Мета: учити дітей уважно слухати літературні твори, розуміти їх зміст; стимулювати дітей до словесного означення власного емоційного ставлення до героїв твору; розвивати мовлення дітей, пізнавальну активність; виховувати любов та повагу до мами, шанобливе ставлення до неї, бажання бути помічниками для мами, робити корисне та приємне для інших.

Читання оповідання В. Сухомлинського «Найласкавіші руки»

 Маленька дівчинка приїхала з мамою до великого міста. Пішли вони на базар. Мама тримала доньку за руку. Дівчинка побачила стільки цікавого, що від радощів заплескала в долоні і… – загубилася в натовпі.

Загубилася й заплакала.

– Мамо! Де моя мама?

Люди обступили дівчинку, питають:

– Як тебе звати, дівчинко?

– Олею.

– А як маму кличуть? Скажи, ми її зараз же знайдемо.

– Маму кличуть… мамою… мамусею…

Люди всміхалися, заспокоювали дівчинку й знову питали:

– Скажи, які у твоєї мами очі – карі, голубі?

– Очі у неї… найдобріші…

– А коси? Яке волосся у мами – чорне, русяве?

– Волосся… найкрасивіше…

Знову всміхнулися люди. Питають:

– Скажи, які в неї руки?.. Може, якась родимка у неї на руці.

– Руки у неї… найласкавіші…

Пішли люди й оголосили по радіо:

«Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіше волосся, найласкавіші в світі руки».

І мама одразу знайшлася.

  • А як ви називаєте своїх матусь?
  • За що ви любите своїх мам?
  • Як ви їм допомагаєте?

Мовленнєва вправа «Моя мама»

Дібрати епітети до слова «мама» та з’ясувати, яка мама: гарна, красива, люба, добра, мила тощо.

Скоромовка для дітей

Мати, матінка, матуся,

Мама, мамочка, мамуся! –

Називаю тебе я,

Рідна ненечко моя!

Мовленнєва гра «Закінчи речення»

Мою матусю зовуть…(ім’я).

Волосся у матусі…(красиве, довге, коротке, світле, темне).

Мама дуже любить…(квіти, сонце, книги).

Я дуже люблю гуляти з матусею, ми ходимо до…(лісу, парку).

Моя матуся дуже…(красива, добра, ніжна).

Я свою матусю дуже…(люблю).

Читання уривка з вірша С. Олійника «Наші мами»

Степан Олійник. Наші мами. Вірш для дітей. Малюнок Олени Михайлової-Родиної Пам’ятаймо, любі діти,

Пам’ятаймо завжди з вами,

Що для нас у всьому світі

Найдорожчі – наші мами!

Нам – маленьким і дорослим –

Все дають вони з любов’ю:

Ніжне серце, світлий розум,

Сили нашому здоров’ю.

Найдорожчі мамі діти.

Дітям мама їх – так само.

Треба вчитись і робити

Так, щоб радувати маму!

II Заняття Четвер

Конструювання

Тема. «Квітка»

Мета: вчити будувати квітку за прикладом дорослого, передавати особливості предмета за допомогою конструктора лего; збагачувати практичний досвід у процесі конструювання; розвивати самостійність дрібну моторику.

Пригадати з чого складається квітка(стебло, листочки, пелюстки, серединка). Обговорити, якого кольору потрібен матеріал.

Пальчикові вправи. Для всіх вікових груп. - Книжковий інтернет-магазин - Видавництво Ранок

Конспект занятия по Лего-конструированию «Весенние цветы» (старшая ...

4.05.2022 Середа

Дитина у природному довкіллі.

Тема. «Частини мого тіла»

Мета: учити  називати частини тіла та основні рухи; формувати уявлення дітей про своє тіло, правила догляду за ним; виховувати культурно гігієнічні навички; стимулювати дітей до проявів самостійності у самообслуговуванні (умиватися, мити руки, витирати рушником обличчя).

Розгляньте малюнок.

Купити книгу Українська мова у малюнках. Моя перша книга в ...

Читання вірша Н. Карпенко «Будова тіла»

Познайомтесь, я дитина,

Хоч маленька, а людина.

Всі частини тіла знаю,

Визначаю й називаю.

Є у мене голова.

І вона творить дива,

Шия голову тримає,

Повертає, нахиляє.

Є у мене дві руки –
Це мої помічники.
А непосидючі ноги
Прокладають в світ дороги.
Тулуб з’єднує частини,
Є живіт у мене й спина.

Пальчикова гра «МИЄМО РУКИ»

ᐈ Мыть руки значок, рисунки чистые руки | скачать на Depositphotos®1.“Миємо руки”: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,

Добре руки з ним помили.

2.“Струшуємо водичку з рук”: пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води

Бризки з рук туди-сюди.

3.“Витираємо руки”: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру.

Д/ гра “Вивчаємо частини тіла”

Мета: розвивати вміння визначати частини тіла і показувати їх.

Очі

Очі, очі, оченята!

Як заплющу – буду спати,

Як відкрию – все побачу!

Насварять мене – заплачу.

(В. Паронова)

Носик

Тільки я у двір зайду –

Пахне грушами в саду,

Ароматом м’яти,

Теплим хлібом з хати…

  • Звідки знаєш, Костику?
  • Відчуваю носиком.

(І. Січовик)

 

Кажуть всі, що я великий

Кажуть всі, що я великий:

Сам взуваю черевики,

Сам вдягаю все на себе,

Не як-небудь, а як треба.

В безкозирці я іду,

Честь військовим віддаю,

Каблуками тільки цок! –

З мене ж буде морячок! (М. Стельмах)

3.05.2022 Вівторок

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема. «Кольори. Геометричні фігури. Круг»

Мета: закріпити знання кольорів, повторити та закріпити знання про круг.

Дидактична гра «Вивчаємо кольори»

Мета: вчити дітей класифікувати різні об’єкти за кольором, доповнювати задані рядки; закріпити знання кольорів (зелений, жовтий, червоний, синій, коричневий, сірий).

Завдання 

  • Назви по черзі все, що ти бачиш у верхньому рядку (зліва направо). Листок, коник, огірок, яблуко та гусінь – всі вони різні за кольором чи однакові? Назви колір.
  • Яку з чорно-білих картинок потрібно розфарбувати у такий колір? (Жабку).
  • Назви все, що ти бачиш червоним. Жовтим. Коричневим.
  • Добери картинку для кожного кольорового рядка.
  • Подивись уважно та скажи, що може змінити свій колір? (Листок, яблуко…).

Дидактична гра «Вивчаємо фігури. Круг.»

Геометричні фігури - Кравцова Марія Федорівнa

02.05.2022 Понеділок.

Мовлення дитини

Тема:  «Ми охайні малюки»

Мета: Розвивати вміння уважно розглядати ілюстрації, відповідати на запитання за її змістом, дати дітям можливість уявляти та висловлюватись. Учити дітей здійснювати контроль за додержанням особистої гігієни: закріплювати навички догляду за чистотою тіла (миття рук, ніг, обличчя), зубів, стежити за зачіскою. Закріпити  назви предметів гігієни.

Рисунок на тему гигиена (65 фото) » Рисунки для срисовки и не только

  • Кого ви бачите на ілюстрації?
  • Що робить дівчинка?
  • За допомогою чого вона купається?
  • Якою дівчинка буде після купання?

Дидактична гра «Відгадай»

Мета: Розвивати уміння знаходити предмет за його  характерними ознаками.

Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,

Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча і бабусі й мами.

Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,

Вам  ім’я моє знайоме, бо зубна я ….( щітка)

  Будуть зубки здоровенькі –

Я почищу їх гарненько.

Візьму в руки зубну щітку,

Густу і пухнасту.

Що крім цього треба дітки?

Ще й і зубну…(пасту)

Як купатися ідеш

І мене також береш.

Я гладеньке й запашне,

Ти намилюєш мене.

Всі мікроби змило

Я – корисне…(мило)

Як вибрати рушник, поради щодо вибору та відгукиКоли миюсь, чи вмиваюсь,

Потім ним я витираюсь.

Витирати сухо звик

Мій м’якесенький…(рушник)

Особиста гігієна. Вибір предметів особистої гігієни - презентація з основ безпеки життєдіяльності (ОБЖ)

Він по зачісках мастак,

Вас причеше гарно так.

І моє волосся,

Так давно вже повелося,

Що охайний молодець,

Той, хто має…(гребінець)

Читання вірша Р. Завадович «Миєм, діти,личка !»

У зеленім лузі

Там блищить криничка –

Вмиєм, вмиєм, друзі,

Оченька і личка.

Вмиєм чисто ручки,

Вмиєм чисто ніжки,

Щоб здоров’я мати,

Наче ті горішки.

Котик волохатий,

Білий і вусатий

Миється лапками,

Поки ляже спати.

На бистренькій річці

Поміж осокою

Стадо гусеняток

Миється водою.

Навіть ніжні квіти

Мають гарну звичку:

Рано-вранці влітку

Миють в росах личко.

Хлюп, хлюп, хлюп водичка,

Вмиєм, друзі, личка.

Вмиєм ручки, діти,

Щоб цвісти, мов квіти.

Ви вмиваєтесь вранці?  Що нам потрібно для вмивання? Хто ще полюбляє вмиватись ?Навіщо вмиваємося ? Що роблять діти, щоб бути охайнимии

Читання вірша “Чепуруха”  

1

29.04.2022 П’ятниця

Малювання.

Тема. «Віночок зі стрічками».

Мета: формувати знання малюків про українські обереги ( віночок зі стрічками); навчати прийомів малювання пензлем прямих та хвилястих, коротких і довгих ліній; закріплювати назви кольорів; закріплювати вміння правильно тримати пензлик, користуватися фарбою, водою, серветкою; спри яти розвитку самостійності.

  • Читання вірша Наталки Поклад “УКРАЇНОЧКА ОЛЕНКА”

Наталка Поклад, вірш Україночка Оленка. Малюнок Яни Кернер-Вернер ...До барвистого віночка
вишиваночка-сорочка,
фартушок, і чобітки,
й різноколірні стрічки.

Це Оленка-українка.
Як вона співає дзвінко!
Як сміються оченята!
Як танцюють ноженята!

 

 

 

 

  • Розгляд віночка. Що є в віночку? Окрім квітів, що ще вплетено у віночок? Якого кольору квіти: стрічки?

Розробки ранкових зустрічей "Україна - рідний край"

28.04.2022 Четвер

1 Заняття

Дитина в соціумі.

Тема. «Вогонь – друг чи ворог?»

Мета: формувати у малюків елементарні уявлення про користь вогню і небезпеку ігор з ним, ознайомити з правилами пожежної безпеки. Закріпити поняття «сірники не іграшка». Уточнити знання дітей про транспорт спеціального призначення – пожежну машину. Виховувати бажання бути обережним та обачним у побуті.

Хід заняття

Проект на тему: "Будинок з сірників"Сірники – добро і зло,

Знає місто і село.

Слід порадитись з батьками,

Що робити з сірниками.

Можна пічку розтопити,

Можна дім вогнем спалити.

Можна чай зігріть на лузі,

Можна ліс спалить на смузі.

Ти ж, подумай, все-таки,

А навіщо сірники?  Чим мама запалює вогонь на плиті, коли готує їжу? (Сірниками) А чи можна дітям брати сірники до рук? ( Ні, не можна. Це дуже небезпечно, бо може загорітися вогонь і статися пожежа).

Але й іншим буває вогонь – злим, як змій і жорстоким, як ворог.

  • Дидактична вправа «Небезпечні електроприлади» Дітям пропонується пояснити, чим можуть бути небезпечні зображені електроприлади.
  • БЕЗОПАСНОСТЬ - Средняя школа №16 г. Витебска
  • Дидактична вправа «Що зайве?» Дітям пропонується розглянути предмети і назвати ті, якими не можна гратися.
  • Rechi dlya skrynku_bezpeki
  • Підсумок: – Чи можна самим вмикати телевізор? А газову плиту? А палити сірники?
  • Дітям пропонується переглянути навчальний мультфільм «Уроки обережності» https://www.youtube.com/watch?v=NT5swB0otc0   

Малюємо разом з дитиною «Пожежна безпека. Малювання+дихальна вправа». Команда з п’яти пожежників попереджає «Сірники не тронь в них вогонь»

2 Заняття

Ліплення

Тема. «Парканчик»

Мета: навчати відтворювати образи навколишнього світу; учити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети простої форми( палички, ковбаски) за допомогою дій – відривання, розкочування, відтворюючи форму предметів; розвивати вміння виділяти форму, розмір, колір, просторове відношення предметів, створювати найпростіші композиції.

Ліплення з пластиліну для найменших. Відео- і фото-інструкція як ... Ліплення з пластиліну для найменших. Відео- і фото-інструкція як ...

27.04.2022 Середа

Дитина в природному довкіллі.

Тема. « Добрі справи навесні»

Мета: ознайомити дітей із працею людей навесні в сільському господарстві; установити зв’язки між працею і поведінкою людей після настання навесні змін у природі; закріпити назви інструментів, пов’язаних із весняними роботами; розвивати мислення, мовлення, спостережливість; виховувати повагу до праці.

Бесіда з дітьми

  • Яка зараз пора року?
  • А що весна нам принесла?( ясне сонце, яскраві квіти, тепло і співи птахів)
  • А ще весна принесла нові турботи. Недарма люди кажуть: «Весняний день рік годує». «Посієш вчасно – вродить рясно».
  • Як ви гадаєте, що люди садять о цій порі?

Заняття під час карантину. Тема "Праця людей навесні".

 

  • Загадки про робочий інвентар

Хоч і гостра, не зубата!

Копає землю нам …(лопата)

 

 

  •  Листя виберуть з землі,

Не лопата, а …(граблі).

 

 

Сапа напівкругла Україна нержавійка з черенком 150 мм (70-859), ціна 225 грн - Prom.ua (ID#385653411)

Поскаче наче жабка,

По рядочках в полі…(сапка).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Дидактична вправа « Хто працює на землі»

Подивитися картинки, назвати професії , що з ними пов’язані.

Тракторист профессии (49 фото) - красивые картинки и HD фото(Тракторист).

  •   (Садівник).

Читання вірша П. Воронька «Помагай».

Через поле, через гай

Ходить хлопчик Помагай.

Бачить хлопчик – садять сад,

Він поміг кінчити ряд.

Вмить приніс відро води

І полив аж два ряди.

Рій із пасіки пішов –

Помагай роя знайшов.

Обходивши луг і ліс,

Він в село його приніс.

За селом копали став, –

Помагай візок дістав.

Цілий день возив пісок,

Аж вищав його візок.

Ось і ти часу не гай,

Будь як хлопчик Помагай.

26.04.2022 Вівторок

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема. « Малята-помічники».

Мета: продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простих прийомів встановлення схожості й відмінності однорідних предметів, зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти й називати  кольори ( зелений, жовтий, синій, червоний, чорний, білий); учити добирати однакові за кольором предмети, групувати їх відповідно до кольору, чергувати за кольором; розрізняти й порівнювати предмети за величиною (великий – маленький).

Мої маленькі малята,

Любите бешкетувати,

Подивіться ви навколо.

Що це сталося довкола?

Кубики розсипані,

Ляльки гірко плачуть,

Треба лад навести

У нашій кімнаті!

Дидактична гра «Знайди предмет для ведмедиків»

Запропонувати дітям визначити великі та маленькі предмети і відповідно до їх розмірів розмістити (великого  ведмедя– на великий стільчик, маленького – на маленький тощо).

  

  • Гра «  Знайди таку ж геометричну фігуру».
  •  
  • Назвіть геометричні фігури та їх колір ,  на що вони схожі.
  • Група раннього віку "А" (Ягідка) | Конотопський дошкільний ...

25.04.2022 Понеділок

Мовлення дитини.

Тема.«Небезпечні предмети»

Мета: продовжувати знайомити дітей з  поняттям «безпечне» і «небезпечне» та усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності. Повторити  правила безпечного перебування вдома під час відсутності батьків. Учити безпеки поведінки в побуті (ріжучі, колючі предмети, мийні засоби, лікарські препарати); вибирати безпечне місце для ігор(небезпека відкритих вікон та балконів); та користування речами  домашнього вжитку, повторити  правила поводження з незнайомими предметами. Виховувати потребу повсякденного дотримання правил безпеки, вміння співчувати та допомогати, розвивати мислення, мовлення, увагу.

Хід заняття

Чистомовка:

Ра-ра-ра, любить грати дітвора,

Рі-рі-рі, я радію також грі,

Ру-ру-ру, починаймо разом гру,

Ри-ри-ри, всіх запрошую до гри.

Д/гра «Можна- не можна» ( коли можна- плескають у долоньки, коли не можна- тупотять ніжками).

  • Можна гратися сірниками? Самим запалювати сірники? Можна подати коробку із сірниками бабусі?
  • Можна підняти з підлоги татову запальничку і покласти її на стіл?
  • Можна дитині вашого віку брати ножа і чистити картоплину? Можна дітям мити картоплину під краном?
  • Можна гратися ліками? Можна приймати ліки, які приписав лікар під наглядом дорослого?
  • Можна пришити самому ґудзика до сорочки? Можна спостерігати за тим , як це робить мама?

 Пальчикова гра « Небезпечні предмети »

Голочка гостра шити уміє,

Дірку зашиє, ґудзик  пришиє.

Ножик нам фрукти почистить поможе,

Різати овочі добре він може.

Тертушка сир залюбки натирає,

Спинку колючу, жорстку вона має.

А молоток забиває цвяшки,

Спритно, швиденько і так залюбки.

Пилка зубаста, блискуча на вроду

Лезом розпилює тонку колоду.

Як підростеш будеш вміти все сам,-

Про обережність нагадуй рукам!

  • 1k osnzdr-bex-voron-12ukr
  • Д/гра «Назви небезпечні предмети»
  • Використання інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні ...
  • Перегляньте з малюком повчальний мультик.
https://youtu.be/t8x1wEt1uhI

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.