-Які геометричні фігури ти бачиш?
-Скільки червоних кружечків?
-Скільки оранжевих квадратів?
-Якого кольору трикутники?
- 2.Д/в «Геометрична гойдалка»
20.07.2022 Середа
Тема дня: “У бабусі у селі”
1.Розгляньте малюнок, назвіть тваринок і хто чим любить ласувати.
2. Розгляньте уважно зображення і скажіть що є зайвим. Чому?
18.07.2022 Понеділок
Тема дня: «Свійські тварини»
Дорослий читає дітям віршики про свійських тварин. Діти по ходу читання спочатку називають тварину, про яку йдеться у кожному вірші, а потім показують зображення тварини на відповідному малюнку. Якщо малята не можуть самостійно впоратися із завданням, дорослий допомагає їм: називає тварину і пропонує дітям знайти і показати її зображення на малюнку або сам показує потрібний малюнок і запитує малят: хто це? Під час гри діти вправляються у звуконаслідуванні, імітуючи голос відповідної свійської тварини.
Він стояв хвостом махав.
– Хто такий? – питаю.
– Гав!
І відтоді, всім скажу,
Я із ГАВОМ тим дружу!
(Собака)
Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від…
(Кішки)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть! (Кізочка).
Рожевеньке та жирненьке,
Наче діжечка, кругленьке,
Є на рильці п’ятачок,
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте! (Порося).
І молочко біленьке,
Сметану й сир смачненькі,
Щоб дітвора була здорова.
Дає усім добра. .. (Корова).
Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
«І-го-го!» — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).
2. Розгляд іллюстрації “У бабусі на подвір’ї”.
3.Д/гра «Чия тінь?»
08.07.2022 П’ятниця
Заняття – Ліплення
Тема: «Моя улюблена комашка»
Мета: закріпити знання дітей про комах, їх значення в природі, розвивати дрібну моторику пальців рук, фантазію.
Вони всюди проживають,
По шість ніжок мають.
Можуть мати й крила,
Але це не птахи. (Комахи)
3.Самостійна робота дітей(з поданих варіантів діти обирають, яку комашку зліпити)
06.07.2022 Середа
Тема: «Комахи»
Мета: вчити дітей бути обережними щодо деяких комах; ознайомити з небезпекою, яку вони несуть, правилами поводження з ними; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати обачність.
Хід заняття
До квіточки лечу,
Лечу – дзижчу.
Дзум-дзум-жу-жу! –
Як звуть – не скажу.
(Бджола)
Дітям пропонується зображення бджоли:
Розгляньте уважно цю комашку та скажіть, що у неї є?
– Чому ми боїмося бджолу?
– Чи завжди бджоли жалять?
Послухайте історію про хлопчика Женю:
Женя з бджолами не дружив –
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли –
Та дражнила нажалили!
– Чому не можна дражнити бджіл?
– Чому ви боїтеся бджолиних укусів?
– Що робити, якщо через вашу необережність бджілка все-таки вкусить?
Наступна загадка:
Летить – пищить.
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є,
Свою кров проллє.
(Комар)
– Чим неприємні комарині укуси?
– А ще від цих укусів іноді можна захворіти. Тому з комариками краще не зустрічатися. У аптеках продаються засоби для боротьби з комарами.
Знову пропонується загадка:
Хто дзижчить уже від ранку,
Лізе в мисочку сметанки.
Спати діткам заважає,
Попід стелею літає?
(Муха)
Чим небезпечні мухи?
– Що робити, щоб мухи не завдали нам шкоди? …
Наприкінці пропонуємо декілька зображень комах, серед яких потрібно вилучити небезпечних.
Діти обирають і називають із запропонованих комах небезпечних.
4. Промовляння чистомовок
Підсумок: перегляд відео про комах –
04.07.2022р. Понеділок
Тема: «Хто у травичці живе?»
Мета: закріпити в активному словнику назви комах, збагачувати словниковий запас; формувати уявлення дітей, що кожна істота має право на життя; сприяти розвитку спостережливості в природному середовищі.
Хід заняття
Вони всюди проживають,
По шість ніжок мають.
Можуть мати й крила,
Але це не птахи.
– Ну що, здогадались хто це? Звісно, це … (комахи).
– Де ми можемо зустріти комах? (Вони живуть скрізь – в траві, на землі, під землею, на воді, під корою дерев).
– Давай пригадаємо правила поводження з комахами (Не ловити, не брати до рук, не класти в кишені чи коробочки).
Підсумок: Перегляд розвиваючого мультфільму про комах
01.07.2022 П’ятниця
Заняття Аплікація.
Тема: “Ласощі літа”.
Мета: розвивати у дітей пізнавальну активність, допитливості, прагнення до самостійного виконання аплікації; закріплювати назви кольорів, геометричних фігур; закріплювати вміння дітей наклеювати підготовлені деталі; виховувати вміння радіти результату.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Сіли рівно, озирнулись,
Один одному всміхнулись.
Якщо добре працювати –
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
ІІ. Сюрпризний момент.
Влітку – дітям насолода
Та зимова прохолода.
Влітку радо ми їмо
Найсмачніше … (морозиво).
ІІІ. Мотивація.
Дидактична гра «Яке морозиво?».
ІІІ. Практична діяльність.
ІУ. Підсумок.
29.06.2022р. Середа
Заняття.Дитина в соціумі.
Тема «Ми живемо в Україні»
Мета: розширити знання дітей про Україну, державні символи; сприяти формуванню почуття гордості за свою Батьківщину.
Хід заняття.
(Розгляд ілюстрації)
Запитання до дітей.- В якій країні ми живемо? Хто ми? На якій мові ми розмовляємо?
2.Ознайомлення дітей з національним одягом.
(діти розглядають зображення і називають елементи українського вбрання)
3.Ознайомлення дітей з державною символікою України.
4.Дидактисна гра: “Яка Україна?”
( https://www.youtube.com/watch?v=V1E_SQsci_E)
Підсумок: -То яка у нас Україна? Хто ми з вами?
27.06.2022 Понеділок
Заняття: Дитина в природному довкіллі
Тема. Доторкнись серденьком до природи
Програмовий зміст:дати дітям уявлення про ліс; згадати й закріпити правила поведінки в лісі та знання про мешканців лісу; вчити розрізняти та правильно називати дерева. Розвивати мислення, пам’ять, творче уявлення. Виховувати бережне ставлення та любов до природи, прагнення допомагати друзям нашим меншим.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Гра «Можна — не можна»
Гра «На кого схожа хмаринка?»
(Діти повинні уявити та назвати, кого нагадують хмаринки)
(Діти дивлячись на зображення тварин , називають їх.)
Гра «Чия тінь?»
(Діти мають знайти відповідну тінь до кожної тваринки)
24.06.2022 П’ятниця
Заняття: Аплікація
Тема: «Апетитна полуниця»
Програмовий зміст: вчити дітей робити об’ємну аплікацію; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з аплікації
Хід заняття
-Сьогодні ми звами зробимо об’ємну аплікацію – апетитну полуничку.
Віршик про полуницю
На галявці весняній
Виросла суничка:
Біла хусточка на ній,
Зелена спідничка.
— Яка гарна в нас сестричка!
Трави шепотіли.
Засоромилась суничка
І почервоніла.
Д,гра “Знайди тінь”
Практична робота
22.06.2022 Середа
Мовлення дитини
Тема: «Ми охайні малюки»
Мета:продовжувати розвивати активне мовлення, пам’ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес, мовленнєве дихання малюків; вчити їх правильно називати предмети, розуміти мовлення дорослого та відповідати на запитання; збагачувати активний і пасивний словник дітей назвами предметів особистої гігієни (мило, рушничок…); тренувати рухливість мовленнєвого апарату; формувати культурно-гігієнічні навички; виховувати охайність, акуратність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Хід заняття
Вихователь. Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Бажаю усім здоров’я й добра!
Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами повинні потрапили в гості до тітоньки Сови.
А допоможе нам казочка. Тож, слухайте уважно. Жив – був собі Язичок. Він мешкав у своєму будиночку – ротику. (Візьміть свої дзеркальця і подивіться, а у вас є язичок? Покажіть його?)
Ось біжить казковий коник (клац – клац).
Потім він зустрів півника (ку – ка – рі – ку!).
Песик поруч пробігав (гав – гав!).
На лужку паслась корівка (му – у – у!).
Раптом дмухнув вітерець (ш – ш – ш).
Він пригнав хмаринку, (дують на хмаринку з ватних дисків).
Перегляд мультфільму про Замазуру
Сподобалась вам казочка тітоньки Сови? Обговорення переглянутого.
Вивчить вірш напам’ять “Сонечка умита ” Г. Бойко
Підсумок: Пам’ятайте дітки про гігієну та чистоту
20.06.2022 Понеділок
Заняття: Літературне образотворення.
Тема: Читання казки «Про неслухняну хмаринку»
Мета: вчити дітей уважно слухати і розуміти зміст прочитаного; формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Хід заняття:
Без крил, а літає, ніхто її не б’є, а вона плаче.(Хмаринка)
Читання казки «Про неслухняну хмаринку».
Була собі хмаринка гарна і пустотлива ,і любила вона віх передражнювати, перекривляти. Летить вона якось по небу і бачить – зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив великого зайчика з великими довгими вухами і куцим хвостиком, образився зайчик: «Не дражнись ,хмаринко, будь-ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, а ж бачить цуценятко біжить. «Привіт, цуценятко!». «Привіт, хмаринко!», песик підніс голову догори і побачив такого ж песика як і він сам , але чомусь сумного. «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!»,- сказав песик. А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А згодом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то зайчиком, то ведмедиком, то квіточкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!».Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.
-Що буває коли хмаринки плачуть?
–А що ж таке дощик?
–Це краплинки води.
17.06.2022 П’ятниця
Малювання.
Тема: Кольорові повітряні кульки.
Мета: продовжувати формувати кольорові уявлення дітей, вчити співвідносити та називати кольори різних предметів; розвивати вміння сприймати мовлення дорослого; вправляти в умінні називати кольори; вчити малювати предмети круглої форми; розвивати дрібну моторику рук, увагу, охайність.
Обладнання: повітряні кульки круглої форми різного кольору, олівці, аркуші паперу з намальованими кольоровими «ниточками».
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку у небі пташки,
Доброго ранку тобі і мені!
ІІ. Сюрпризний момент.
(Вихователь заносить надуті різнокольорові кульки).
Повітряні кульки дарують нам свято,
Їх люблять дорослі й ще більше малята!
Повітряна кулька літати уміє,
А кожна дитина про це тільки мріє!
Повітряну кульку у небо пущу –
З привітом летить вона хай до дощу!
Дидактична гра «Підбери стрічку для кульки».
ІІІ. Мотивація.
ІУ. Продуктивна діяльність.
У. Пальчикова гімнастика.
Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога.
УІ. Підсумок.
Прилетіли кульки до наших маляток.
Хочуть діти кульками весело пограти.
Вгору, вниз, вліво, вправо,
Потім в коло їх зібрали.
Вітер кульки наздогнав
Та в таночку покружляв.
Всі малята граються, весело посміхаються.
(Діти граються повітряними кульками).
15.06.2022 Середа
Дитина в соціумі.
Тема: «Моя фізична форма»
Мета: уточнити поняття дітей про роль фізичних вправ та спорту для гарного стану здоров’я; виховувати позитивне ставлення до простих фізкультурних вправ та рухливих ігор.
Хід заняття
1.М.гра «Я дружу зі спортом»
Діти розглядають зображення і розповідають, хто чим займається.
2.Д.гра «Зі спортом дружити – що треба робити?»
Діти вправляються в утворенні від названих тематичних іменників відповідних дієслів, спочатку неозначеної форми, а потім першої особи однини.
Наприклад: Біг – я вмію бігати – я бігаю; Стрибки – я вмію стрибати – я стрибаю; Присідання – я вмію присідати – я присідаю; Нахили – я вмію нахилятися – я нахиляюсь…
3.Гра «Спортивний рахунок»
Діти дають відповіді на запитання, називаючи правильні числа.
-Скільки м’ячів потрібно для гри у футбол? Скільки скакалок не вистачає п’ятьом дівчаткам, якщо в них їх усього три? Скільки лиж має бути в лижника? Скільки снігових куль потрібно, щоб зібрати сніговика? Скільки кросівок у двох бігунів?
4.
5.Робота з літературним твором Л. Мовчун
Кролики на роликах
Три кролика на роликах.
Не кролики – королики!
Чи ж зможе і корова
Купить кролячі кролики
І стать, як кролик, ролером?
Запитання до вірша: – Про яких незвичайних спортсменів ідеться у віршику? Як ви думаєте, які якості кроликів допомагали їм так гарно кататися на роликових ковзанах? Чи хочете ви мати ролики?
6.Д вправа «Для чого потрібен інвентар?»
Діти розглядають зображення спортивного інвентарю і називають для яких спортивних ігор чи вправ він потрібен.
13.06.2022 Понеділок
Дитина в природному довкіллі
Тема: «Природа влітку»
Мета: формувати в дітей уявлення про деякі явища природи, що часто повторюються; дати дітям знання про особливості, характерні літу; навчити встановлювати зв’язок між явищими у природі (гріє сонце — іде дощ — з’являються калюжі, веселка); виховувати вміння милуватися навколишнім світом.
Хід заняття
— Що зображено на малюнках?
— На яких малюнках заховалося літо?
— Як ви здогадалися? (Відповіді дітей.)
2.Розповідь вихователя.
— Літо приготувало для нас «смачні сюрпризи».
Червона, солодка, пахуча.
Росту низько,
До землі близько. (Суниця.)
Це суниця запашна, солодка. А хто це між суницею ховається, кудись поспішає?
— Це невтомні мурахи будують собі будинок — мурашник. Подивіться на нього. (Вихователь демонструє малюнок.)
— А зараз помилуймося жучками, бджілками, метеликами, яких дуже багато в літньому садку. Будьте обережні й уважні в лісі, не їжте невідомих ягід, не торкайтеся комах.
— Як добре влітку. На вулиці тепло — гріє сонечко, виростає багато квітів і стигнуть ягоди.
Пташки теж радіють теплому літу. Вони літають високо. Що ще є на небі? (Хмари.)
-На що схожа хмаринка? А коли на небі з’являються темні хмари, то незабаром піде… (дощ). Дощик улітку теплий, а після нього на небі з’являється веселка.
Роздивимося веселку. Який колір вам подобається найбільше? (Відповіді дітей.)
Що в природі червоного, зеленого, жовтого кольору?
Підсумок заняття.
— Яка зараз пора року?
— Чому вам подобається літо?
10.06.2022. П’ятниця
Заняття: Аплікація
Тема: «Грибочки».
Мета: формувати навички обривання паперу; учити приєднувати одну частину до іншої; виробляти вміння зберігати рівновагу, а також відчуття простору; навчати ділити ціле навпіл; розвивати точність зорового сприйняття, здатність комбінувати, перетворювати; поглиблювати знання дітей про їстівні гриби; виховувати любов до природи, бережне ставлення до всього живого.опад
ХІД ЗАНЯТТЯ
Мотивація
Зібралася білочка на гостину до їжачка, а що йому подарувати не знає. Давайте їй допоможемо. Чим їжачок полюбляє ласувати їжачок? (молоко, яблучки, грибочки). Зробімо грибочки!
Розминка для рук «Як ростуть грибочки»
— Стиснути руки в кулачки;
— дати «вирости» першому грибу — випростати великий палець;
— дати «вирости» другому грибу — випростати вказівний палець;
— дати «вирости» ще грибам, по черзі випростуючи рештупальців;
— дати «вирости» відразу всім «грибочкам»-пальцям.
Практична робота
Підсумок заняття
09.06.2022. Четвер
Заняття : Мовлення дитини
Тема: «Чим я відрізняюся від інших?»
Мета: пояснити дітям, що всі люди різні і відмінності роблять їх унікальними та цікавими для інших; формувати розуміння толерантності; розвивати уміння правильно і чітко висловлювати свої думки виховувати товариськість, організованість.
Хід заняття
Кожна людина відрізняється від інших своєю зовнішністю, віком, звичками, характером, мріями й захопленнями. Придивися до своїх однолітків. Ви — усі різні. Усі — неповторні. Й усі — особливі.
«Дружба — це …», «Тобі добре коли поряд…», «Мій найкращий друг…»
08.06.2022 Середа
ДИТИНА В СОЦІУМІ
Тема: Здорові зуби – запорука нашого здоров’я
Мета: уточнити і закріпити знання дітей про зуби, засоби догляду та профілактику, про значення правильного харчування для здоров’я зубів, ознайомити з правилами користування зубною щіткою, виховувати культурно гігієнічні навички.
Хід заняття
– Доброго ранку, діти! Сьогодні в нас незвичайне заняття, а справжня цікава подорож в загадкову країну. – А он погляньте вже й будиночок видніється і нам назустріч вийшла маленька фея. Цікаво, хто ж вона? Ось послухайте.
Загадка про зуби
Повен хлівець білих овець.
Стоїть погрібець, а в ньому два ряди овець
Читання вірша про зубну фею
Живе собі фея маленька зубна,
грайлива , весела, потішна й смішна.
Пилок вона має дрібний і блискучий,
м’якенький, легенький і дуже пахучій!
Ним трусить на діток, щоб всі вони спали,
коли з-під подушок їх зубки збирає
в мішечок чарівний з ниток золотих,
шовкових і ніжних та дуже міцних.
Вона тії зубки у мушлі складає,
з них потім перлинки морські виростають,
а рибки перлинками ” в м”ячика” грають
і ними хатинки свої прикрашають.
Натомість монетки для діток дають,
а фея із друзями їх роздають,
усім дітлахам у солодкому сні,
щоб зубки в малят росли гарні й міцні!
Бесіда «Навіщо потрібні зуби»
– Але спочатку давайте доведемо зубкам їх важливість. Навіщо ж потрібні зуби? ( відповіді дітей).
Зубки прорізаються у дитинстві. Ці зуби обов’язково випадають. А в кого уже випав зубчик? Що лишилося на його місці? На місці зубчиків, які випадають, виростають нові зуби. Вони називаються постійні. Ці зуби, рівні, гарні, білі, широкі.
Дидактична гра «Що приносить зубкам користь, а що – шкоду?
Пограємо у гру «Так чи ні»
07.06.2022. Вівторок
Заняття: Малювання «Прикрасимо одяг»
Мета: поглиблювати знання про одяг; ознайомлювати з поняттями
«вертикаль» і «горизонталь», з особливостями малювання гуашшю; учити правильно й акуратно використовувати фарби,орієнтуватися на аркуші; формувати вміння проводити горизонтальні і вертикальні лінії ватними паличками; розвивати спостережливість,естетичний смак,творчу уяву; виховувати охайність.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.Бесіда з дітьми.
-Яка зараз пора року?
-Так літо-гарна пора року. Поети складають про неї вірші, художники зображають її в своїх картинах, композитори створюють про неї музику.
-А яка погода буває влітку?
-Який одяг зазвичай ми носимо влітку?
2.Дидактична гра «Гардероб»
(на поданому зображені діти мають знайти та назвати той одяг, у якому можна ходити тільки восени, лише взимку, тільки навесні, лише влітку.)
3. -Дітки , сьогодні я вам пропоную прикрасити сукню для Марійки.
Підсумок заняття.
–Що ви сьогодні нового дізнались?
-Що більше всього вам сподобалось?
06.06.2022р. Понеділок
1. Дитина у природному довкіллі.
Тема: «Літо, літечко»
Мета: зацікавити малят змінами в природному довкіллі, які відбуваються напередодні літа; учити помічати ознаки закінчення весни.
Хід заняття
1.Бесіда «На порозі літо»
– Скажіть, яка пора року закінчилася? А яка розпочалася? А як називається перший місяць літа? Що ви знаєте про літо? Як поводиться в літні дні сонечко? Яку тривалість мають літній день і ніч? Яких дарунків ми чекаємо від літа?
2.Д.гра «Пташенята і звірята»
Педагог розповідає дітям, що у більшості представників тваринного світу з’являються дітки – пташенята і звірята.
«Знайди мамі її малюка»
https://naurok.com.ua/urok-dlya-1-klasu-z-integrovanogo-kursu-ya-doslidzhuyu-svit-tvarini-voseni-za-programoyu-o-savchenko-117974.html.
3.Гра «Весняні та літні квіти»
Із запропонованих зображень квітів діти обирають і називають весняні, а потім і літні квіти.
4.Робота з літературним твором Н.Забіла
ЧЕРВЕНЬ
Той, хто бачив, як розкішні маки вогняно цвітуть, як в садках дозрілі вишні аж гілки додолу гнуть, той, хто в пору косовиці на узліссі поміж трав соковиті полуниці в повні кошики збирав, той розкаже сам, напевно, чом це здавна між людей на Вкраїні зветься Червнем – перший літній місяць цей.
-Про який місяць року йдеться у віршику? -Яку пору року починає червень? – Які події в природі відбуваються у червні?
5.Д.гра «Розкажи про літо»
Діти, спираючись на запитання, складають невеличку розповідь про літо
-Яка пора року, який місяць настав? -Якої погоди ми чекаємо від літа? – Які ягоди подарує нам червень? -Які квіти розцвітуть з приходом літа? – Які клопоти чекають улітку на птахів та звірят?
Підсумок: перегляд мультфільму про літо
03.06.2022р. П’ятниця
Аплікація
Тема: “Соковита вишенька”
Програмовий зміст: створити у дітей радісний настрій; виховувати акуратність під час роботи з клеєм; розвивати інтерес до занять з аплікації.
Хід заняття
1.Загадка про вишні
Солоденька, червоненька Оця ягідка маленька. Має кісточку тверду. З’їм її, коли знайду. (Вишня)
2.Етапи виконання роботи
02.06.2022р. Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Мої друзі та подружки”
Програмовий зміст: уточнити поняття дітей про дружбу та дружні стосунки; виховувати прихильне ставлення до своїх друзів.
Хід заняття
1.Робота з літературним твором
«Новий м’яч»
Вийшла Клава у двір з новеньким м’ячем. Одразу до неї дівчатка підбігли.
-Давай пограємося, – кажуть.
А Клава притиснула м’яч до себе й відповідає: «Я з ним ще сама не гралася. Я тільки спробую». І почала долонею бити м’яч об землю. Легко підстрибує м’яч. То червоний бік покаже, то синій, о то закрутиться так, що аж в очах мигтить. А дівчаткам ще дужче хочеться в м’яча погратися.
-Ну давай же, – нетерпляче просять вони.
-Я ще лівою рукою трішки пограюся, – відповідає їм Клава. А сама і лівою, і правою грається – нікому м’яча не дає.
Постояли дівчатка та й почали розходитися. Раптом м’яч вислизнув із Клавиних рук і пострибав під паркан, у кущі. Кинулася Клава за ним – не догнала. Нахилилася до куща, а там кропива, кусюча така! Всю руку Клаві пожалила. Не може м’яча дістати.
-Дівчатка! – загукала вона. – Та куди ж ви? Давайте в м’яча гратися.
А дівчатка їй відповідають:
-Сама тепер грайся!
Запитання до тексту: – Як ви думаєте, чи добре вчинила Клава? Чи гарною подружкою вона була для дівчаток? Коли Клава звернула увагу на своїх подружок і покликала їх? Чи справедливо вчинили дівчатка, відмовившись від гри з Клавою? Як, на вашу думку, має поводитися справжній друг?
2.Гра – роздум «Хто для тебе справжній друг?»
Дітям пропонують поміркувати й дати відповідь на запитання: «Кого, яку людину, ви вважаєте хорошим, справжнім другом?»
3.Гра «Скільки друзів»
Ішли вулицею хлопці, друзі веселенькі-
Два чорнявих, два білявих, ще й один – руденький.
Стріли подружок хлоп’ята, гарненьких, рум’яних:
Двоє з кісками дівчаток, двоє кучерявих.
-Скільки всього було друзів-хлопчиків?(П’ятеро) Скільки подружок стрілося їм? (Чотири подружки) Кого було більше: дівчаток чи хлопчиків? (Хлопчиків)
4.Д.гра «Про дружбу і про друга»
Дорослий просить дітей підібрати якомога більше слів-відповідей на його запитання.
-Хороший друг – це друг який? (Вірний, правдивий, чесний, добрий, чуйний…)
-Разом з другом добре що робити? (Гратися, малювати, гуляти, спілкуватися…)
01.06.2022. Середа
1. Дитина в соціумі.
Тема: «Щоб зростати сильним, спритним»
Мета: уточнити поняття дітей про роль фізичних вправ та спорту для гарного стану здоров’я; виховувати позитивне ставлення до простих фізкультурних вправ та рухливих ігор.
Хід заняття
1.М.гра «Я дружу зі спортом»
Діти розглядають зображення і розповідають, хто чим займається.
2.Д.гра «Зі спортом дружити – що треба робити?»
Діти вправляються в утворенні від названих тематичних іменників відповідних дієслів, спочатку неозначеної форми, а потім першої особи однини.
Наприклад: Біг – я вмію бігати – я бігаю; Стрибки – я вмію стрибати – я стрибаю; Присідання – я вмію присідати – я присідаю; Нахили – я вмію нахилятися – я нахиляюсь…
3.Гра «Спортивний рахунок»
Діти дають відповіді на запитання, називаючи правильні числа.
-Скільки м’ячів потрібно для гри у футбол? Скільки скакалок не вистачає п’ятьом дівчаткам, якщо в них їх усього три? Скільки лиж має бути в лижника? Скільки снігових куль потрібно, щоб зібрати сніговика? Скільки кросівок у двох бігунів?
4.
5.Робота з літературним твором Л. Мовчун
Кролики на роликах
Три кролика на роликах.
Не кролики – королики!
Чи ж зможе і корова
Купить кролячі кролики
І стать, як кролик, ролером?
Запитання до вірша: – Про яких незвичайних спортсменів ідеться у віршику? Як ви думаєте, які якості кроликів допомагали їм так гарно кататися на роликових ковзанах? Чи хочете ви мати ролики?
6.Д вправа «Для чого потрібен інвентар?»
Діти розглядають зображення спортивного інвентарю і називають для яких спортивних ігор чи вправ він потрібен.
Підсумок : перегляд мультфільму про спорт дітям –
31.05.2022 Вівтрок
Заняття. Мовлення дитини.
Тема. «Про обачність пам’ятай»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми; закріпити знання про безпеку вдома; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях.
Хід заняття:
30.05.2022р. Понеділок
1. Дитина у природному довкіллі.
Тема: «У передчутті спекотного літа»
Мета: зацікавити малят змінами в природному довкіллі, які відбуваються напередодні літа; учити помічати ознаки закінчення весни.
Хід заняття
1.Бесіда «На порозі літо»
– Скажіть, яка пора року закінчується? А яка має розпочатися? А як називається перший місяць літа? Що ви знаєте про літо? Як поводиться в літні дні сонечко? Яку тривалість мають літній день і ніч? Яких дарунків ми чекаємо від літа?
2.Д.гра «Пташенята і звірята»
Педагог розповідає дітям, що у більшості представників тваринного світу з’являються дітки – пташенята і звірята.
«Знайди мамі її малюка»
https://naurok.com.ua/urok-dlya-1-klasu-z-integrovanogo-kursu-ya-doslidzhuyu-svit-tvarini-voseni-za-programoyu-o-savchenko-117974.html.
3.Гра «Весняні та літні квіти»
Із запропонованих зображень квітів діти обирають і називають весняні, а потім і літні квіти.
4.Робота з літературним твором Н.Забіла
ЧЕРВЕНЬ
Той, хто бачив, як розкішні маки вогняно цвітуть, як в садках дозрілі вишні аж гілки додолу гнуть, той, хто в пору косовиці на узліссі поміж трав соковиті полуниці в повні кошики збирав, той розкаже сам, напевно, чом це здавна між людей на Вкраїні зветься Червнем – перший літній місяць цей.
-Про який місяць року йдеться у віршику? -Яку пору року починає червень? – Які події в природі відбуваються у червні?
5.Д.гра «Розкажи про літо»
Діти, спираючись на запитання, складають невеличку розповідь про літо
-Яка пора року, який місяць настав? -Якої погоди ми чекаємо від літа? – Які ягоди подарує нам червень? -Які квіти розцвітуть з приходом літа? – Які клопоти чекають улітку на птахів та звірят?
Підсумок: перегляд мультфільму про літо
27.05.2022 П’ятниця
Тема: «Хто живе у траві»
Мета: вчити дітей бути обережними щодо деяких комах; ознайомити з небезпекою, яку вони несуть, правилами поводження з ними; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати обачність.
Хід заняття
До квіточки лечу,
Лечу – дзижчу.
Дзум-дзум-жу-жу! –
Як звуть – не скажу.
(Бджола)
Дітям пропонується зображення бджоли:
Розгляньте уважно цю комашку та скажіть, що у неї є?
– Чому ми боїмося бджолу?
– Чи завжди бджоли жалять?
Послухайте історію про хлопчика Женю:
Женя з бджолами не дружив –
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли –
Та дражнила нажалили!
– Чому не можна дражнити бджіл?
– Чому ви боїтеся бджолиних укусів?
– Що робити, якщо через вашу необережність бджілка все-таки вкусить?
Наступна загадка:
Летить – пищить.
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є,
Свою кров проллє.
(Комар)
– Чим неприємні комарині укуси?
– А ще від цих укусів іноді можна захворіти. Тому з комариками краще не зустрічатися. У аптеках продаються засоби для боротьби з комарами.
Знову пропонується загадка:
Хто дзижчить уже від ранку,
Лізе в мисочку сметанки.
Спати діткам заважає,
Попід стелею літає?
(Муха)
Чим небезпечні мухи?
– Що робити, щоб мухи не завдали нам шкоди? …
Наприкінці пропонуємо декілька зображень комах, серед яких потрібно вилучити небезпечних.
Діти обирають і називають із запропонованих комах небезпечних.
4. Промовляння чистомовок
2. Заняття – Ліплення
Тема: «Моя улюблена комашка»
Мета: закріпити знання дітей про комах, їх значення в природі, розвивати дрібну моторику пальців рук, фантазію.
26.05.2022 Четвер
Тема: «Розваги на воді»
Мета: ознайомити дітей з основними правилами поводження на літній водоймі; закріпити знання про безпеку вдома; розвивати навички самозбереження та уміння передбачати наслідки своїх дій.
Хід заняття:
–За декілька днів настане яка пора року? Так літо. Давайте згадаємо літечко. Хто з вас відпочивав біля моря чи річки? А що вам найбільше запам’яталось? Я вам прочитаю віршика, а ви скажете, яких помилок припустилися звірята.
Каченята-пустуни
З – під води у каченяток
Виглядають лише п’яти.
А забава в них одна:
Хто пірне й дістане дна!
Забавлялись на стрімнині
Та й застрягли між корінням…
Бідні, крильцями тріпочуть,
Бо втікти із вирви хочуть.
Тато – качур допоміг –
Врятувати діток зміг!
-До чого призводять небезпечні ігри на воді? (Можна втопитися). Яка біда може спіткати, якщо діти будуть жартома тягти одне одного під воду? (Можна захлинутись). Чим загрожує пірнання в неперевірених місцях? (Можна вдаритися або застрягти і не винирнути)
Перегляд мультфільму « Уроки тітоньки Сови – Водойми»
Тема: “Гілка бузку” (в техніці “стусан”- зім’ятим папером)
Програмовий зміст: закріпити вміння малювати гілку бузку способом стусана; формувати почуття композиції і ритму; виховувати естетично-моральне ставлення до природи через зображення її образу в своїй творчості.
Хід заняття
1.Розгляд ілюстрації
Загадка про бузок
Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де запашний цвіте …
(Бузок)
(http://jak.bono.odessa.ua/articles/maljunki-ditej-v-netradicijnij-tehnici-maljuvannja.php)
2. Потім робимо відбитки фіолетовим
3. І зелені листочки
25.05.2022р. Середа.
Заняття: Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: «Підсумкове заняття»
Мета: повторення та закріплення раніше пройденого матеріалу; формувати вміння дітей виконувати нескладні математичні завдання.
Хід заняття
– Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?
5. Д/гра: “Виклади за зразком”
5. Д.гра
24.05.2022р. Вівторок
1. Мовлення дитини.
Тема: «Ой летів жук»
Мета: вправляти дітей в умінні правильно вимовляти шиплячий звук [ж]; розвивати мовленнєве дихання, монологічне мовлення, увагу, вміння добирати іменники до прикметників.
Хід заняття
1. Ігровий момент – загадка про жука
Чорне тіло, чорний вус,
Ніби справжній сажотрус.
Є і роги, та не бик,
Шість ніг та без копит. (Жук)
2. Складання описової розповіді про жука
-Якого жук розміру? Якого кольору? Скільки лап має? Чим живиться? Де мешкає? Як пересувається?
3. Читання оповідання Н.Калініної «Про жука»
До дитячого садка привезли пісок. Малюки граються. Оленка з піску зробила пиріжок.
Стоїть, дивиться, радіє:
— Який гарний пиріжок я зробила!
Раптом пісочний пиріжок заворушився, і виліз із нього великий чорний жук. Сидить і вусами ворушить, на Оленку поглядає.
Оленка злякалася, заплакала.
Підійшла Віра Іванівна, взяла жука за спинку, посадила на землю і сказала:
— Цей жук нешкідливий. Ти його не чіпай — і він тебе не чіпатиме. Грайся, нічого не бійся.
Запитання за змістом твору
— Де відбувалася подія?— Що привезли до дитячого садка?— Як гралися малюки?— Що Оленка зробила з піску?— Чому вона зраділа?— Що трапилося з пиріжком?— Який був жук і що він робив?— Чому Оленка заплакала?— Хто заспокоїв Оленку?— Що вихователь сказав про жука?— А де ви бачили жуків?— Яку користь вони приносять?— Що трапилося, якби зникли всі жуки?— Чи можна ловити і знищувати жуків? Чому?— В яких казках є жуки?
4. Д.вправа «Назви слово» – діти називають слова що починаються на звук [ж]
5. Проговорення чистомовок
Підсумок: Чи можна побачити жуків узимку? Чому? Куди зникають жуки восени?
23.05.2022р. Понеділок
Тема: «Світ комах»
Мета: закріпити в активному словнику назви комах, збагачувати словниковий запас; формувати уявлення дітей, що кожна істота має право на життя; сприяти розвитку спостережливості в природному середовищі.
Хід заняття
Вони всюди проживають,
По шість ніжок мають.
Можуть мати й крила,
Але це не птахи.
– Ну що, здогадались хто це? Звісно, це … (комахи). – А що комашки роблять взимку?
– Так, взимку комахи сплять, відпочивають у своїх домівках: бджілки у вуликах, мурашки в мурашниках, жучки в ґрунті в нірках або просто під корою дерев, де їх майже ніхто не турбує.
– Де ми можемо зустріти комах? (Вони живуть скрізь – в траві, на землі, під землею, на воді, під корою дерев).
– Давай пригадаємо правила поводження з комахами (Не ловити, не брати до рук, не класти в кишені чи коробочки).
Підсумок: Перегляд розвиваючого мультфільму про комах
20.05.2022р. П’ятниця
Тема: «Пташиний двір»
Мета: закріплювати знання дітей про свійських птахів та їх характерні ознаки; спонукати до мовленнєвого спілкування; вправляти у звуконаслідуванні птахів.
Хід заняття
-На картині зображені свійські птахи – це такі птахи, яких годує і за якими доглядає людини. Усі птахи майже однакової будови – у всіх птахів є голова, шия, тулуб, дві лапи, два крила, хвіст, дзьоб. Розгляньмо півника. Який він? Що у нього є? Як співає півник? (діти розглядають та розповідають про курочку і курчатко)
3. Д.гра «Де чия тінь?» (діти знаходять кожному птаху його тінь)
Діти за допомогою мнемотаблиці складають описові розповіді про птахів: пітушок, індик, курочка, гусак, каченятко.
19.05.2022р. Четвер
Тема: «У світі комах»
Мета: Уточнити та збагатити знання дітей про комах; розвивати загальну і дрібну моторику, логічне мислення; активізувати пам’ять і сприймання; викликати у малят цікавість до спостереження за комахами в природі.
Хід заняття
1.Загадки про комах
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла. (Метелик)
-Де можна найчастіше зустріти метелика? Що є у метелика?
У червоного малятки
На спині краплинки-цятки,
Чорні вуса, голова,
Люблять лагідні слова. (Жучок-сонечко)
-Цей жучок хоч і маленький, але рятує багато рослин від шкідників. Зимують ці комахи в щілинах, в купі сухого листя, а вилітають з першим весняним теплом.
Ця комашка-розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку. (Мурашка)
Я працюю поважно,
Все літо літаю
У поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.(Бджола)
-Що є у бджоли? Бджілки кружляють над квітами, збирають солодкий нектар з них і несуть у вулик-будинок.
https://www.youtube.com/watch?v=BXToLHfbSyo
4.Малювання «Пурхають метелики»
етапи виконання роботи – http://ped-kopilka.com.ua/blogs/anastasija-komisarenko/master-klas-3940.html
21 травня 2020 “День вишиванки”
Перегляньте з дітьми відеоролик:
18.05.2022р. Середа.
Тема: «Цікаві завдання для малят»
Програмовий зміст: формувати вміння дітей виконувати нескладні математичні завдання; закріпити знання дітей про геометричні фігури, вміння порівнювати предмети за кількістю;
Хід заняття
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Гра «Сонечко» https://www.youtube.com/watch?v=_oflqjMSrW4
17.05.2022. Вівторок.
І. Мовлення дитини.
Тема: «Птахи наші друзі»
Програмовий зміст: розширити знання дітей про птахів; вчити дітей розрізняти птахів за зовнішнім виглядом; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення.
Хід заняття
Вони бувають сизі, білі,
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають.
І линуть в сині голубій
Птахи чудові — …
(Голуби)
-Завдяки чому пташка вміє так спритно і швидко літати? Що в неї є?(Крильця) Що ще є у пташки? (голівка, очі, ніжки, тулуб, дзьоб)
М.вправа «Розкажи про голуба»
-Який він голуб?(гарний, сірий, швидкий, дзьобатий)
-Що вміє робити голуб? (літати, дзьобати, стрибати)
-Як ласкаво назвати голуба? (голубок, голубчик, голубочок)
– У голуба є друзі-птахи. Хто вони, дізнаєтеся, відгадавши про них загадки:
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)
Дзоб міцний і гарні крила,
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить, –
«Кар, кар, кар!» – усе кричить.
(Ворона)
Балакуча ця вертуха!
Ліс її щоденно слуха –
Довгохвоста, білобока …
Ну й плетуха! Це – …
(Сорока)
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)
Вправа «Хто як кричить?»
-Які пісеньки співають птахи? Як співає горобчик?(Цвінь-цвірінь!). Як співає сорока?( Тр-р-р!). Як співає ворона (Кар-кар!). Як співає голуб?(Гу-гу!)
Підсумок: перегляд відео про птахів https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
16.05.2022. Понеділок.
І. Дитина в природному довкіллі.
Тема: «На квітучій галявині»
Мета: поглибити знання дітей про характерні особливості весни; формувати вміння визначати і називати основні частини рослини; виховувати бережливе ставлення до квітів
Хід заняття
-Що зображено на малюнку?
Як називається ця квіточка?
Якого вона кольору?
Яка її особливість?
2. Д.вправа «Що є у квітки»
Діти називають і показують частинки квітки
Відгадування загадок про квіти
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка…(Нарцис)
3. Д.гра «Знайди контур»
Діти підбирають до кожної квітки контур
4. Д. вправа «Назви квіточку»
-Розгляньте зображення і назвіть кожну квіточку
13.05.2022. П’ятниця.
1.Мовлення дитини + Дитина в соціумі
Тема: «Я всім допомагати звик – я маленький помічник»
Програмовий зміст: підтримувати в малюка бажання бути корисним для інших, оволодівати різними практичними вміннями, надавати посильну допомогу одноліткам і дорослим.
Хід заняття
-Кому та у яких справах ви допомагаєте? Як ви звикли допомагати батькам, бабусі й дідусеві та друзям? Чи подобається вам відчувати себе справжнім умілим помічником? Чи треба, на вашу думку, нав’язувати свою поміч, якщо від неї відмовляються?
Вдома я часу не гаю – і дорослим…(помагаю)
Всім допомагати звик я – маленький…(помічник)
Помагати неодмінно треба старанно й …(сумлінно)
Справу добре я зробила, мене ненька…(похвалила)
Всі дівчатка та хлоп’ята помагають мамі й…(тату)
Допоможуть малюки – будуть радісні…(батьки)
3.Мовленнєва гра «Труд у різні пори року»
Діти розглядають сюжетні картинки про сезонну працю людей і складають розповідні речення
2.Аплікація
Тема: «Апетитна полуниця»
Програмовий зміст: вчити дітей робити об’ємну аплікацію; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з аплікації
Хід заняття
-Сьогодні ми звами зробимо об’ємну аплікацію – апетитну полуничку.
Віршик про полуницю
На галявці весняній
Виросла суничка:
Біла хусточка на ній,
Зелена спідничка.
— Яка гарна в нас сестричка!
Трави шепотіли.
Засоромилась суничка
І почервоніла.
Етапи виконання роботи за посиланням – http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/obemna-aplikatsija-apetitna-polynitsja.html.
12.05.2022. Четвер.
І заняття. Дитина в соціумі + Художня література
Тема. «Читання казки «Федорине горе» »
Програмовий зміст: продовжувати формувати у дітей уявлення про чистоту і охайність; виховувати позитивне ставлення до праці, бажання допомагати.
Хід заняття
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3181
3. Бесіда за змістом казки
-Я звати бабусю з казки? Яке горе сталося з бабусею? Чому це сталося? Який посуд втік від бабусі? Яка Федора була, а яка стала потім? Чим закінчилася казка?
Загадки про посуд
Буваю глибока,буваю мілка,
Буваю велика,буваю мала,
То борщику,то кашки повна (тарілка)
Неначе паровоз, гуде,
Шумить, кипить, і пара йде,
Смачний заварює нам чай.
Хто ж він такий? От відгадай.(Чайник)
Є у блюдечка подружка,
що одне лиш має вушко.
Можеш кралю цю зустріти,
як захочеш чай попити.(Чашка)
(https://www.pinterest.com/pin/750201250406255689/.)
Д.гра “Що зайве”
(діти розглядають зображення групи певних предметів і визначають, який предмет є зайвий і чому?
ІІ заняття. Малювання
Тема. «Вчимо виделку малювати»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з новою нетрадиційною технікою малювання – пластмасовими виделками; розвивати уяву, самостійності та образного мислення.
Хід заняття
Читання віршика «Кульбабки – сонечка»
Немов ліхтарики яскраві
В траві розкидані рясні,
Кульбабок усмішки яскраві
Нас зігрівають на весні.
Вітерець легенький їх гойдає,
І сонце мружиться з небес:
Ніяк воно не розгадає,
Що то за чудо із чудес?
Усі галявини палають
І бавлять очі, як магніт.
Привіт свій щирий посилають
Кульбаби – сонечка у світ.
Інші приклади та етапи малювання виделкою за посиланнями – https://www.youtube.com/watch?v=yZ_PAUxPr40
11.05.2022 Середа.
І заняття. Логіко -математичний розвиток.
Тема “Орієнтування у часі. Геометричні фігури”.
Мета: формувати вміння розрізняти та називати час доби (ранок, день, вечір, ніч); закріпити знання дітей про геометричні фігури; вправляти в умінні розрізняти та називати геометричні фігури, класифікувати їх за кольором та назвою; корегувати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати бажання займатися математичною діяльністю.
1.Гра «Визнач частину доби»
2.Вправа «Що таке доба?»
3.Відгадування загадок про частини доби.
Махнула птиця крилом,
Закрила півсвіту
Чорним рядном. (Ніч)
* * *
До вечора вмирає
Вранці оживає. (День)
* * *
Завітав до тітки – ночі,
Позіхнув, розплющив очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже .. (Ранок)
День пройшов. Сідає сонце.
Сутінки повільно крадуться.
Запалюйте лампи, свічки –
Настає темний … (Вечір)
4.Фізкультхвилинка
Раз два Ліва права
Лапки вліво лапки вправо
Стати разом на носки
Присідання і стрибки
Біг на місці починай
Спинку спинку не згинай
А тепер усім лягти
Лапки швидше розвести
Сісти-видих встати-вдих
До роботи час усім!
5.Вправа «Підбери латочку до кожної дірки» (Закріпити знання дітей про геометричні фігури).
6.Гра «На яку фігуру ми схожі?»
ІІ заняття Конструювання
Тема: «Чарівна квіточка»
Мета: розвивати фантазію , уяву, дрібну моторику пальців рук, закріпити просторове уявлення, назви кольорів, виховувати зосередженість.
Після конструювання ваші пальчики стомились, тому треба зробити пальчикову гімнастику:
Виросла висока квітка на галявині, (ручки у дітей вгору піднімаємо)
Ранком весняним розкрила пелюстки. (долоні розкрили)
Всім пелюсткам красу і харчування (ворушать пальчиками)
Дружно дають під землею корінці. (ручки опустили вниз і поворухнули пальчиками).
10.05.2022. Вівторок.
Мовлення дитини.
Тема «Діло майстра величає»
Програмовий зміст: розширити знання дітей про роботу дорослих; вчити дітей розповідати про знайомі види праці; викликати бажання допомагати; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу до праці дорослих.
Хід заняття
Роботу, яку виконує кожен член сім`ї і називають сімейними обов`язками. Але, якщо мама, тато , бабуся чи дідусь зайняті або захворіли, що повинні робити інші члени дружної сім`ї?
-Подумайте і скажіть, чим займається вдома ваша мама? А тато які справи має?
3. Вправа”Поміркуй і розкажи”
-Якою справою займалася разом вся родина у казці «Ріпка»? Хто взяв участь у цьому ділі? Чи впорався б з ріпкою дідусь самостійно?
|
Про яку родину, що мешкала разом, розповідається у цій казці? Хто в цій казці був працьовитий? Чи допомагали йому мишенята?
Д.вправа «Працьовита родина»
-Розгляньте уважно зображення та розкажіть чим займається кожен член родини.
9.05.2022р. Понеділок.
I Дитина в природному довкіллі.
Тема «Наша планета та її мешканці»
Програмовий зміст: ознайомити дітей зі змістом слова «людство», дати поняття про те, що люди бувають різних народностей і рас, займаються різною працею залежно від місця проживання;
Хід заняття.
Бесіда «Наша планета та її мешканці»
–Ми живемо на планеті, яка називається Земля. Наша Земля – куляста й блакитна. Блакитна, тому що більшу частину її поверхні складає вода – моря і океани. А там, де суша, ростуть дерева, мешкають різні тварини й птахи і, звичайно, живуть люди. Як ви думаєте, всі люди, які населяють землю, одинакові чи різні? (Вони різні)
Люди – жителі планети Земля можуть мати різний колір шкіри, волосся, забарвлення та форму очей. Вони розмовляють різними мовами. І проживають у різних країнах.
Таких країн, як наша Україна, на Землі надзвичайно багато. У кожної країни, як і в нас, є головне місто – столиця, є свої державні символи – прапор та герб і своя державна мова.
Дидактична гра «Назви жителя»
– Де ми з вами живемо? (в Україні). Як називаються жителі України? (Українці).
У Англії – англійці
Іспанії – іспанці
Італії – італійці
Туреччині – турки
Словаччині – словаки
Німеччині – німці
-Дидактична гра «Добре чи погано» (дорослий задає запитання, а діти якщо згодні – плескають в долоні, якщо ні – то не плескають): Посадити дерево – це добре? А зірвати квітку? Допомогти пташці? Викинути сміття у лісі? Зламати гілочку на дереві? Полити квіти на клумбі? Підняти папірець з землі?
06.05.2022р. П’ятниця
Інтегроване заняття. Мовлення дитини + Дитина в соціумі+ Ліплення.
Тема. «У моїй кімнаті лад»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з ігровою кімнатою, закріпити назви меблів, їх призначення; покращувати навички діалогічного мовлення; виховувати бережливе ставлення до особистого майна, акуратність.
Хід заняття:
-Що ти бачиш на малюнку? Які меблі стоять у кімнаті? Чи знаєш ти їх призначення? Як ти допомагаєш прибирати свою кімнату?
– Як можна допомогти ведмедику, якщо він забруднився?
– Як ми допоможемо зайчику, що змок, забутиу у дворі під дощем?
– Чи можна допомогти лисичці, у якої відклеївся носик?
-Сьогодні ми будемо ліпити іграшку, а яку саме, ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
Всі його ногами б’ють,
Відпочити не дають.
Він не журиться, не плаче –
На зеленім полі скаче! (М’яч).
( https://handmadebase.com/uk/modeling-from-plasticine-for-children-from-15-years-n/.)
Підсумок: дітям пропонується переглянути повчальний мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=j642uQO7aVM
05.05.2022р. Четвер
І заняття.Дитина в соціумі
Тема «Кожній речі своє місце»
Програмовий зміст: формувати у дітей уявлення про зовнішній вигляд людини; вчити дітей стежити за собою і за своїм одягом.
Хід заняття.
Бесіда про охайність.
Що ми розуміємо під зовнішнім виглядом людини? Чому людина, яка має охайний вигляд, викликає у нас симпатію, а неохайна – осуд. Яку людину називають привабливою? З якою людиною неприємно знаходитися поруч? Як ви розумієте слова: «Ледачі охайними не бувають». Розкажіть, як ви доглядаєте за своїми речами.
Д.вправа «Кожній речі своє місце» (діти називають елемент одягу чи взуття та показують куди його треба розмістити).
Перегляд пізнавального мультфільму –https://www.youtube.com/watch?v=yFELDH9Mwb8
ІІ заняття. Малювання
Тема “Гілка бузку” (в техніці стусан зім’ятим папером)
Програмовий зміст: закріпити вміння малювати гілку бузку способом стусана; формувати почуття композиції і ритму; виховувати естетично-моральне ставлення до природи через зображення її образу в своїй творчості.
Хід заняття
1.Розгляд ілюстрації.
Загадка про бузок
Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де запашний цвіте …
(Бузок)
(http://jak.bono.odessa.ua/articles/maljunki-ditej-v-netradicijnij-tehnici-maljuvannja.php)
04.05.2022р. Середа.
Заняття.Логіко-математичний розвиток.
Тема «Закріплення геометричних фігур»
Програмовий зміст: закріпляти навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної; удосконалювати навички орієнтування на площині і у просторі;
Хід заняття
-Які геометричні фігури ти бачиш?
-Скільки червоних кружечків?
-Скільки оранжевих квадратів?
-Якого кольору трикутники?
– Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?
3.Д/г «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»
«Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)
***«В мене ось такі кути.
Вони схожі, як брати.
І чотири сторони
Однієї довжини» (Квадрат).
***«Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай!
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).
4.Вправа «Зайва фігура»https://www.pinterest.com/pin/589760513674131731/.)
5.Д.гра «Склади за зразком».
03.05.2022 Вівторок
Заняття. Мовлення дитини.
Тема.«Наша щедра грядочка»
Програмовий зміст: розширити знання дітей про роботу дорослих навесні, викликати бажання допомагати; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення.
Хід заняття
-Які справи у людей навесні? (обкопування і побілка дерев, висаджування квітів у садках, праця людей на городах). Які інструменти використовують для роботи?
Діти із зображеного на картинці обладнання вибирають і називають те:
-що потрібне для роботи у саду;
-що потрібне для роботи на городі.
Щоб город перекопати, беремо до рук …(лопати)
Потім у велику грядку висіваємо…(зернятка)
Буде сонце і тепло, щоб зернятко…(проросло)
А чому рослина сходить? Бо корінчики п’ють …(воду)
Наприклад: грядка – грядочка, земля – земелька, насіння – насіннячко, картоплина – картоплинка…
02.05.2022 Понеділок.
Заняття. Дитина в природному довкіллі.
Тема. «Весняні квіти»
Мета: ознайомлювати дітей з представниками рослинного світу – весняними квітами, їх назвами; розвивати вміння відгадувати загадки; виховувати пізнавальний інтерес до живого довкілля.
Хід заняття.Відгадування загадок про весняні квіти.
Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)
Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка…(Нарцис)
29.04.2022 П’ятниця
І заняття. Мовлення дитини. БЖД.
Тема. «Про обачність пам’ятай»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми; закріпити знання про безпеку вдома; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях.
Хід заняття:
ІІ заняття. Аплікація.
Тема. «Небезпечні гриби»
Мета: ознайомити дітей з основними чинниками довкілля – грибами; вчити наклеювати зображення предмета, правильно розміщувати його на аркуші паперу; закріплювати прийоми наклеювання; викликакти почуття задоволення від виконаної роботи.
Матеріал: деталі грибів ( ніжка білого кольору, шапочка червоного кольору) кружечки, папір, клей, пензлик, серветки.
Хід
Вам про дивне диво
Розкажу правдиво.
Що малі звірята
Не могли впізнати?
Пробігала лиска.
– Величенька миска!
Пролітала сойка.
– Гарна парасолька!
А їжак міркує:
– Як ніхто не чує?
Парасолька свіжа,
Наче справжня їжа! (Гриб)
Показ прийомів наклеювання частин гриба та розміщення на шапочці білих кружечків.
28.04.2022р. Четвер
І заняття.Дитина в соціумі.
Тема. «Моя безпека»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з небезпечними предметами, які можуть стати причиною погіршення здоров’я; закріпити знання дітей про власну безпеку .
Хід заняття:
Червона голівка, жовтенький бочок.
На вигляд звичайний – тонкий і малий.
Буває він добрий, буває і злий.
«Сонце»
Дружить лис з великим лісом. Лебідь дружить з плесом чистим.
Чайки дружать із морями. Весни – з першими квітками.
А із сонцем кожен дружить, Бо його всі люблять дуже:
І дорослі, і малята – В сонця друзів скрізь багато.
Бесіда за змістом: – Про що йдеться у вірші? З ким друже лис? А чайки з ким дружать? Весна з ким дружить? Хто дружить із сонцем? А вам подобається дружити з сонечком? Чому?
27.04.2022. Середа.
Заняття. Дитина в сенсорно -пізнавальному просторі.
Тема. Кількісна і порядкова лічба. Орієнтування в просторі.
Програмовий зміст: продовжувати навчати дітей кількісної й порядковій лічби в межах 5; закріпити вміння дітей орієнтуватися в просторі; закріпити кольори.
Хід заняття
-Скільки тваринок зображено на малюнку? Хто найбільший? Хто найменший? Хто з тваринок стоїть першим? Другим? Третім? Четвертим? П’ятим?
2. Д.гра «Орієнтування в просторі»
-Де сидить кошеня? А цуценя? Де сидить ведмедик? А де стоїть паровозик?
Д.вправа «Посади метелика на квітку»
-Розгляньте квіти. Яка квітка(за кольором)буде першою? Другою? Третьою? Четвертою? Скільки зображено метеликів? На яку квіточку (за рахунком)сяде зелений метелик? А синій? Жовтий?Червоний?
Вправа «Не помились»
-Розглянь малюнок і допоможи знайти свою квітку.
26.04.2022. Вівторок.
І заняття. Мовлення дитини
Тема. Небезпечні речі потрібно знати малечі
Хід.
Мета гри: закріплення знань про небезпечні предмети та способи поводження з ними; розвиток мислення та уяви; виховання відповідального ставлення до свого життя та життя оточуючих.
Матеріали та обладнання: виготовлена з картону скринька з підписом «Скринька безпеки», картки із зображенням безпечних та небезпечних предметів.
На столі розміщено скриньку та картки з малюнками безпечних і небезпечних предметів. Ведучий пропонує дитині обрати по одній картці з безпечним і небезпечним предметом та обґрунтувати свій вибір, відповівши на запитання дорослого. Після обговорення відповіді дитини, вона кладе картки до скриньки.
Орієнтовні запитання:
Які правила необхідно виконувати при користуванні цією річчю?
Мета: допомогти дітям запам’ятати основну групу небезпечних предметів, розвивати увагу.
Обладнання: картинки із зображенням небезпечних предметів.
Дорослий загадує загадку, а діти відгадують і знаходять відповідну картинку. Дорослий просить подумати і сказати, чим ці предмети небезпечні? Діти розповідають, яку небезпеку має кожен предмет.
25.04.2022 Понеділок
Дитина в природному довкіллі.
Тема. «Наша безпека у наших руках»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з небезпечними ситуаціями, що виникають у житті, закріплювати знання про те, що росте в лісі, чому не можна збирати дітям ягоди; формувати знання про правила поведінки в природі, розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи виховувати слухняність, обережність, обачність.
Хід заняття
-Сьогодні у нас надзвичайно цікавий день бо попереду нас чекає мандрівка. А подорожувати ми з вами будемо на потязі.
-Скільки потяг має вагончиків? Якого вони кольору?
– Діти, погляньте і скажіть куди ми з вами потрапили?
– Подивіться, лісом гуляють дві маленькі дівчинки. А хіба можна самим ходити до лісу? Яка небезпека може очікувати у лісі на дитину?
Дидактична вправа «Небезпека в лісі» (діти розглядають картки і розповідають, яка небезпека чекає на дитину у лісі).
– Отже, у лісі можна гуляти тільки з дорослими, але також дотримуючись певних правил. Тож давайте їх повторимо!
Не можна: розпалювати багаття, руйнувати пташині гнізда, забирати тварин та пташок додому, смітити у лісі, руйнувати мурашники, знищувати гриби та рослини, лякати звірів та пташок, галасувати.
Пропонується дітям переглянути навчальний мультфільм: https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI