Друга молодша група А “Малятко”. Вихователі: Сердюк О.О.,Мачула С.П.
Вівторок 10.01.23 Мовлення+ малювання. Кумедний сніговичок.
Мета: Продовжувати формувати знання про сніг його властивості. Учити дітей відповідати на запитання.Складати невеликі розповіді.Збагачувати словниковий запас словами, що ознають ознаки зимових явищ.Розвивати дрібну моторику руки під час малювання, мову. Виховувати любов до природи.
Хід заняття:
А зараз давайте намалюємо багато сніговичків, щоб вони не розтавали і з нами гралися.
Понеділок 09.01.23 Дитина у соціумі. Зимові свята. Щедрівка.
Мета: розширити знання дітей про зиму,ознайомити з головними зимовими святами. Розповісти про значення свят у житті людей.Розвивати мовлення, увагу,пам’ять.Виховувати бажання говорити правильно.
Хід заняття: Діти з наступанням зими до нас приходить багато свят.Це свято Миколая, Різдво, Новий рік, Шедрик. Дорослі і діти завжди чекають цих свят.
06.01.2023 П’ятниця
Ранкове привітання
“Білі метелики”
Заучування вірша Г. Бойко “На санчатах”
Мета:Формувати знання дітей про зимові розваги. Розвивати мову, пам’ять, увагу, виразність.
Заняття 1:
Хід заняття
05.01.2023 р.Четвер
Заняття 1:Мовлення дитини
Тема:Читання казки “Рукавичка”.
Мета:Формувати вміння дітей уважно слухати казки, відповідати на запитання за їх змістом. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, активный словник дітей.Закріпити знання про зиму. Виховувати пізнавальний інтерес до народної творчості.
Хід
Заняття 2:Дитина у світі культури.
Ліплення “Сніжинки”
Мета:Формувати вміння дітей ліпити сніжинки. Розвивати моторику рук та пальців, творчість, естетичний смак. Виховувати охайність під час роботи з пластиліном
04.01. 2023.Середа
Ранкове привітання.
Заняття 1:Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема :Число 1,цифра1.Оріентування у часі.
Мета :Продовжувати вправляти дітей в лічбі предметів,та орієнтуванні в часі. Ознайомити з числом та ціфрою 1. Розвивати зорову увагу та память, логічне мислення, мову. Викликати бажання заніматися.
Поради батькам.
03.01.2023. Вівторок.
Доброго ранку!
Заняття 1: Мовлення дитини
Тема:Бесіда про зиму.Читання казки В. Сухомлинського. “Як хлопчик хотів приголубити сніжинку”
Мета:Закріпити знання дітей про зиму. Формувати вміння дітей уважно слухати казку та відповідати на запитання дорослого за її змістом. Розвивати зв’язне мовлення,активізувати словник дітей прикметниками,вміння інсценізувати казку. Виховувати увагу, інтерес до слухання літературних творів
Заняття 2:Дитина у світі культури.
Малювання “Ялинка з вогниками”
Мета :Формувати вміння дітей малювати ялинку з вогниками. Закріпити знання про новорічні свята. Розвивати дрібну моторику рук почуття кольору естетичний смак. Виховувати охайність під час роботи з фарбами.
Руханка від матусі
Заняття 3: Фізкультура за планом інструктора з фізкультури
02.01.2023. Понеділок
Доброго ранку Шановні батьки та любі малята!
Вітаємо Вас з Новим роком! Бажаємо здоров’я,успіхів, миру!
Ранкове привітання. Мета: Викликати позитивні емоції до зими та віршованих творів. Розвивати мову, увагу, вміння відповідати на запитання дорослого. Запитання:-Про яку пору року йдеться у вішику?
-Що зробив сніжок?
Заняття 1:Дитина у соціумі+мовлення дитини.
Тема:”Вкрила снігом все зима”
Мета:Продовжувати формувати знання дітей про зиму, зимові явища та зимовий одяг, Розвивати мову, пам’ять, мислення. Заохочувати малят до різноманітних ігрових дій. Закріпити правила безпечної поведінки. Виховувати товариськість та доброзичливість.
30.12.22 П’ятниця. Природа.Зайчик- побігайчик.
Мета: Розширити знання дітей про диких тварин,зокрема зайців, їх спосіб життя.Вчити розглядати картину,відповідати на запитання.Розвивати логічне мислення..Виховувати любов та інтерес до тварин.
Хід заняття:
27.12.22 Вівторок.Мовлення.Зимонька – зима.
Мета: Ознайомити дітей із зимовими розвагами.Вчити розрізняти предмети за характерними ознаками.Закріпити вміння відповідати на запитання.Розвивати увагу, мислення, пам’ять.Виховувати бажання розважатися з однолітками.
Послухайте казочку про мишку.
Малювання.Сніг, сніжок.
Мета: Продовжувати вчити малювати сніжок різними способами(пензликом,патичком).Закріпити вміння розміщувати сніжок по всьому аркушу малюнку.Розвивати увагу, уяву,мислення.Виховувати бажання малювати.
Хід заняття: Діти,давайте послухаємо пісеньку.Про що вона?
01.12.22 Четвер.Мовлення. Український одяг.
Мета: Поглибити знання дітей про український національний одяг.Закріпити назву одягу. Розвивати мову, пам’ять, мислення. Виховувати почуття гордості за свою країну.
Українці ми маленькі,
Українці тато й ненька,
І сестричка й братик милий
В Україні народились!
Конструювання.Веселі чоловічки.
Мета: Продовжувати формувати вміння малят конструювати з предметів які нас оточують( кришечок та сірників). Закріпити знання правильного поводження з сірниками, геометричну фігуру квадрат. Розвивати окомір, дрібну моторику. Виховувати інтерес та бажання конструювати.
30.11. 22.Середа
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі.
Тема:” День народження Ясі”
Мета :Формувати поняття “багато-один”, “вгорі-внизу”. Закріпити поняття “зліва-зправа”. Розвивати мову, логічне мислення, увагу. Викликати бажання займатися.
Дидактична гра” Зліва-зправа”
Розкажи, що зліва, зправа, у середені
Заняття 2: Музичне (за планом муз керівника)
29. 11. 2022р.Вівторок
Ранкова руханка. Мета:Викликати бажання робити вранці зарядку. Розвивати рухливість, позитивні емоції.
Заняття 1: Мовлення дитини
Тема :Інтегроване заняття “Подорож до осіннього лісу”.
Мета: Продовжувати надавати знання дітям про осінні зміни в природі(рослини, тварини). Розвивати зв’язне мовлення,вміння відгадувати загадки, поширювати словник прикметниками. Викликати позитивне ставлення до занять.
Заняття 2:Дитина у світі культури.Малювання
Тема :”Листопад – листопад “ Мета:Формувати вміння дітей малювати листопад, ритмічними мазками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, м’язи рук та пальців, почуття кольору. Виховувати охайність під час роботи з фарбами.
28.11.2022 Понеділок
Ранкове привітання
Дитина у соціумі
Розповідь української народної казки
” Ріпка”
Мета : Продовжувати знайомити дітей з українським народним фолькльором,уважно слухати казку, розуміти її зміст, відгадувати загадки. Розвивати пізнавальний інтерес, мову, увагу, мислення, пам’ять, Виховувати працьовитість, бажання приходити на допомогу.
Хід.
25.11.22 Природа.
Як лісові тварини готуються до зими.
Мета: Продовжувати знайомство з тваринами які живуть у лісі. Підготовку їх до зими. Закріпити назви тварин.Учити відповідати на запитання. Розвивати мислення, мову. Виховувати позитивне ставлення до тварин.
Хід заняття:
Заняття з фізкультури.
23 .11.2022 Середа Сенсорний розвиток.
«Наш веселий друг квадрат».
Мета: познайомити дітей з квадратом.Формувати вміння складання фiгур з окремих частин.Учити обстежувати фігуру дотиково = руховим і здоровим способом.Закріпити вміння порівнювати предмети способом накладання.Розвивати логічне мислення.Виховувати позитивне ставлення до занять
Хід заняття:Знайдiть предмети схожі на квадрат.
Заняття музичне
Хід заняття
21.11.22 Понеділок Дитина у соцiумі. Наш нацi ональний український куточок.
Мета: продовжувати розширювати знання дiтей про нацiональнi символи України. Закріпити знання про національний одяг, віночок зі стрічками, вишиті рушники.Розвивати допитливість, мовлення. Виховувати інтерес до наііональної культури.
Х i д заняття:
Давайте вивчемо вiршик. БАТЬКІВЩИНА.
МОЯ рідна Батьківщина.
Має назву Україна.
В мене нація своя.
Українець в мами я.
18.11.22.П’ятниця
Заняття 1:Дитина у природному довкіллі
Тема: “Пізня осінь”
Мета:Продовжувати формувати знання дітей про пізню осень та сезонні явища. Розвивати увагу, мовлення, пізнавальний інтерес . Виховувати бажання милуватися осінніми пейзажами
Заняття 2. Фізкультура(за планом інструктора з фізкультури)
17.11.22р.Четвер
Заняття 1: Мовлення дитини
“Осіння прогулянка”
Мета :Формувати вміння дітей пом ічати Барви осені. Закріпити і розширити знання про осінні явища,назви осінніх місяців,пов’язувати народну мудрість їз характерними ознаками осені. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, зосередженість.Виховувати позитивне ставлення до осені
Заняття 2: Дитина у світі мистецтва.Аплікація
Тема:”Барви осені”
16.11.22р.Середа
Ранкове привітання
Заняття 1: Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Осінь в гости завітала”.
Мета :Формувати знання дітей про знаходження предметів – леворуч-праворуч. Закріпити поняття “богато-один”. Розвивати мову, увагу, логічне мислення. Виховувати пізнавальний інтерес до занять.
Заняття 2. Музичне(за планом муз керівника)
15.11.22.р.Вівторок
Доброго ранку!
Малята, пропоную вам Веселу ранкову руханку
Мета: Формувати вміння та бажання робити зарядку вранці. Розвивати увагу, рухливість.Викликати позитивні емоції
Заняття1: Мовлення дитини
Тема: “Допоможемо птахам”
Мета:Формувати вміння дітей розрізняти та називати птахів нашої місцевості, та допомогати ім під час холодів.Вправляти в вмінні утворювати нові слова в зменшувально-пестливій формі. Розвивати мову, зорову увагу та пам’ять, активізувати словник дітей. Виховувати гуманне ставлення до птахів
Заняття 2:Дитина у світі культури. Малювання
Тема:”Клубочки для котика”
Мета :Формувати вміння дітей малювати олівцями клубочки для котика.Розвивати моторику рук та пальців. Закріпити кольори . Виховувати бажання малювати.
14.11.22р Понеділок
Ранкове привітання.
Заняття: Дитина у соціумі
“Постільна білизна”
Дидактична гра “Покладемо ляльку спати”.
Мета :Надавати знання дітям про Постільна білизну, її призначення. Розвивати вміння дітей уважно слухати віршовані твори відповідати на запитання дорослого.
Виховувати інтерес до нородної творчості.
Хід
Малята, подивіться, чій це будиночок?
-Хто у ньому живе?
-Яка лялька? Яке в неї волосся, очі.
-Як вона одягнута, що в неї на голівці.А на ніжках?
Давайте пограемо з нашей лялькою
Гра”Дім для ляльки”
Пятница 11.11.2022 Природа домашні тварини
Мета: Поглибити та закріпити знання дітей про свійських тварин; про їх спосіб життя, сформувати уявлення про користь, яку приносять людям. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять. Коригувати мовлення дітей, мислення та словниковий запас. Виховувати любов і дбайливе ставлення до домашніх тварин
Хід занятя: Доброго ранку, мої малята!
Діти, до нас сьогодні завітала лялька Марічка, і хоче розповісти про свої пригоди які трапилися з нею . Її запросила бабуся до себе в гості , щоб познайомити Марічку , з своїми улюбленцями – свійськими тваринами. Дівчинка не знала хто такі ці свійські тварини, тому з задоволенням вирушила на гостину до своєї бабусі.
Першим кого вона зустріла був песик Сірко. Він радісно привітав Марічку веселим лаєм.( імітація , як привітався песик)
– А ,що полюбляє їсти песик? Запитала дівчинка в бабусі. Бабуся розповіла , що найбільшою насолодою для песика є кістка. Живе пес в будці, а дитинчат собак називають цуценятами. Собаки охороняють подвір’я, і є найкращими друзями людини. Так , як собаки живуть біля людини і вона їх доглядає,то вони відносяться до свійських тварин.
– Діти, де живуть собаки? Як називають дитинчат собаки?
Марічка помітила наступну тваринки. Це була кішка Мурка. Кішка теж привіталася до Марічки (імітація як говорить кішка).
– Бабусю, кішка теж є свійською твариною? Запитала дівчинка.
– Так, відповіла бабуся, адже кішка живе теж біля людини , і людина за нею доглядає. Кішка ловить мишей,любить їсти сметанку, молоко. Дитинчат кішки називають кошенятами.
– Як називають дитинчат кішки? На кого полює кішка?
І тут дівчинка почула дивні звуки, що долинали з хліва.
– Хто , це , бабусю?
Щоб дізнатися, хто видавав дивні звуки потрібно скласти пазл, та пізнати тваринок.
Бабуся запросила Марічку поглянути, на тварин, що живуть у хліву.
Це була корівка, та порося.
Марічко, поглянь, це корівка, сказала бабуся. Вона з тобою вітається ( імітація як говорить корівка). Вона дає смачне молоко з якого роблять сметану, сир. Корова любить пастися у лузі. А взимку їсть сіно яке заготовили на зиму. Дитинчат корівки називають – телятами. А це порося воно теж живе в хліву.( імітація , як говорить порося). Воно дає людям м’ясо, сало. Дитинчат свині називають поросятка. Вони також відносяться до свійських тварин тому що, живуть біля людей, які за ними доглядають.
– Як називаються дитинчата корівки( свині)?
– Що дає корівка людині?
Прийшли до нас звірятка:
Котик, песик,
Свинка і корівка
В нас сімейка пречудова
Живуть ці звірі біля людини
Дидактична гра « Свійські чи дикі»
Подивіться свійські тваринки переплуталися з дикими. Знайдімо свійських тварин
Молодці ви гарно справилися з цим завданням. Але трапилося ще одне лихо. Маленькі звірята загубилися. Чи допоможемо їм відшукати своїх мам?
Гра « Знайди маму»
Діти знаходять дорослу тварину і її дитинчат. Називають їх.
Дидактична гра «Нагодуй тварину»
А тепер давайте почастуємо наших тварин. Але що робити? Вся їжа лежить у купі. Кого і чим будемо частувати?( Корівці дамо травичку, кішці – молоко, кролику_ морквину, собаці – кістку…)
Молодці , гарно упорались з цим завданням. Тепер тварини нагодовані.
9.11.22 Середа
Тема: “Порівняння предметів за висотою. Орієнтування в часі”
Мета: ознайомити дітей із виситою предметів, учити порівнювати предмети за висотою, позначаючи результати порівняння словами: вищий, нижчий; продовжувати вчити розрізняти й називати частини доби: день, ніч; виховувати інтерес до занять, охайність у користуванні роздавальним матеріалом.
08. 11.2022 .Вiвторок. Мовлення дитини.
«Моя сім’я.»
Мета: формувати в дiтей уявлення про сiм’ю. про її скдад., роль тата i мами в сім”ї. закріплювати імена близьких. Розвивати зв’язане мовлення. Виховувати любов і повагу до рідних.
Хід заняття:
Пальчикова гімнастика «Моя сім’я»
Давайте уявимо, що кожен наш пальчик – це хтось із членів нашої родини.
Перший пальчик – наш дідусь,
Другий пальчик – то бабуся,
Третій пальчик – наш татусь,
А четвертий – то матуся,
А мізинчик – наш малюк.
Перегляд і обговорення відео
Заняття 2. Малювання. Їжачок.
Мета: Продовжувати малювання зубною щіточкою, передавати образи навколишнього дійсності.Розвивати уважність і зорову пам’ять. Виховувати любов до тварин.
Хід заняття:
Понеділок 07. 11. 2022.
Дитина в соцiумi.
Частини тіла
Мета: формувати елементарні уявлення дітей про особливості будови тіла людини, його складові частини та їх призначення; – учити вихованців показувати за проханням дорослого ту чи іншу частину свого тіла, називати її та за допомогою вихователя розказувати про неї; – сприяти розвитку рухової активності малят, удосконалювати увагу та координацію рухів; – виховувати початкові поняття про вплив на здоров’я людини позитивних та негативних чинників.
Хід заняття: Діти -А зараз я буду загадувати вам загадки. Ви будете їх відгадувати і відгадку показувати на собі.
Чи не знімають на порозі
Разом з чобітьми (ноги).
Оля весело біжить
До річці по доріжці
А для цього потрібні
Нашої Оле (ніжки).
Оля ягідки бере
За дві, по три штучки,
Але для цього потрібні
Нашій Олі (рученята).
А також я пропоную вам виконати наступну вправу. Називається воно «Покажи на ляльці і на собі» ЦЕ наша лялька Оля . вона зовсім не знає частин свого тіла .
Діточки вам потрібно домогти олі . намалювати Нашу ляльку та розфарбувати різними кольромами частини тіла.
Також гарненько розімніться. Ви гарно попрацювали.
4.11.22р.П’ятниця
Ранкове привітання
Заняття: Дитина у природному довкіллі
Тема:”Хто в лісі живе”.
Мета:Формувати знання дітей про мешканців лісу, вправляти в вмінні відадувати загадки. Розвивати увагу, мовлення спостережливість. Виховувати любов до тварин, бажання їм допомогати.
03.11.22 Четвер.
Ранкове привітання “Листопад”
Заняття 1:Мовлення дитини
“Зайченя захворіло”
Мета: Формувати вміння дітей відповідати на запитання, складати невеликі розповіді. Розвивати мовне дихання, силу голосу, зв’язне мовлення. Виховувати співчуття, бажання допомогати іншим у біді.
Словник:лікар, градусник, рецепт, ліки
-Малята, розкажіть, що трапилося з зайчиком?
Як його лікувала Аринка?Чи хворіли ви коли-небудь?
-Що у вас боліло? Хто допоміг вам одужати?
-Які речі використовував лікар в своїй роботі. Назвіть їх.
Заняття 2: Конструювання
“Спорудження Теремок”
Мета :Формувати вміння та бажання дітей втілювати сюжетно-ігровий задум-будувати Теремок. Закріпити будівельний матеріал та його особливості. Розвивати фантазію, мислення. Виховувати наполегливість, увагу.
Малята, які звірі прийшли до Теремка?
-Що трапилося з Теремком, коли прийшов ведмедик?
Давайте, Допоможемо звірям побудувати новий красивий, просторий, Теремок.
Ось такий,Теремок, у мене, а які Теремочки получились у вас?
Надсилайте будь ласка нам.
02.11.22р.Середа
Заняття: Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема :“В осінньому лісі у прудкої білочки”.
Мета :Формувати знання дітей про геометричні фігури.
Ознайомити з квадратом,вправляти в вмінні обстежувати фігуру дотико-руховим і здоровим способом. Закріпити форму та розмір предметів. Сприяти розвитку розумових умінь. Розвивати мову, увагу, пам’ять. Виховувати позитивне ставлення до занять.
01.11.2022р.Вівторок
Ранкове привітання
Заняття 1: Мовлення дитини
Тема:”Наш веселий дитсадок”
Мета:Продовжувати формувати знання дітей про дитячий садок, та людей які в ньому піклуються про діток. Розвивати зв’язне мовлення зорову та слухову увагу, активізувати словник дітей. Виховувати бажання ходити до садочка.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cnCp9CbgAVw
Заняття 2:Малювання
Тема:”Дробинка”
Мета :Формувати вміння дітей малювати прямі вертикальні та горизонтальні лінії.
Розвивати дрібну моторику, фантазію, естетичний смак. Виховувати охайність під час роботи.
Хід
Розглянемо малюнок
-Що це за машина?
-Що в неї є?
Зверніть увагу на драбину,
-Навіщо вона потрібна?
Давайте Допоможемо пожежникам намалюємо довгі драбини.
(малюємо дві паралельні, вертикальні лінії, додамо горізонтальні лінїї на відповідній відстані)
Малята, а які драбини, намалювали ви?
Надсилайте, будь ласка, мені буде дуже цікаво
31.10.22 Понеділок
Ранкове привітання
Заняття: Дитина у соціумі
Тема :”Як стати великим..”
Мета : Продовжувати формувати поняття великий-маленький.Закріпити вірш М. Познанської “Правда ж, мамо, я великий”.Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, активізувати словник дієсловами. Виховувати охайність, слухняність.
Хід заняття
Повторення вірша М. Познанської “Правда ж, мамо, я великий”
Правда ж, мамо, я великий.
Сам взуваю черевики.
Зашнуровую шнурочки.
Сам вбираюся в сорочку.
Сам лице и руки мию.
Сам зачісуватись вмію.
І не плачу я ніколи…
Скоро я піду до школи.
Малята, чи сподобалася вам казочка?
Про кого вона?
Яким хотіло стати кошеня?
Чи допоміг йому в цьому дощик. Чому?
Чи став наш котик великим?
Хто йому допоміг?
А ви великі чи маленьки?
28.10.2022 П’ятниця
Тема: Природа. Вода безцінний дар природи.
Мета: формувати уявлення дітей про роль та цінність води, розвивати пізнавальний інтерес до води та її властивостей.
Хід заняття:
27.10.22 Четвер
Мовлення дитини
Тема: Якою буває погода
Мета: вчити дітей розрізняти й називати чотири стани погоди, називати компоненти природного довкілля та їх якості; вправляти в умінні правильно вживати іменники в однині та множині; формувати чітку вимову звуків, зокрема звука (ш) з різною силою голосу; розвивати мовлення, поповнювати словниковий запас дітей; виховувати пізнавальний інтерес до природного довкілля.
Хід заняття:
26 .10.2022 Середа
Сенсоріка
Тема: «В гості до ведмедика»
Мета: вчити діток порівнювати предмети за шириною (методом накладання); закріпити поняття «вузький», «широкий»; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять ;виховувати інтерес до заняття, слухання казок.
Хід заняття : Дітки, сьогодні ми з вами послухаємо казочку про чарівного ведмедика , який ненароком потрапив до дитячого садка. А чи знаєте ви, як називається цей ведмедик ? Так. Це Золотоволосик олодці! Отже, сідайте зручніше і слухайте уважно. Я вам розкажу, що трапилось з нашим ведмедиком . Жив колись давно ведмедик – Золотоволосик у лісі, де було багато дерев, різних звірів та птахів. Він дуже любив гратися із синичками, які були для нього вірними друзями. Але одного разу наш ведмедик засумував. Синичка запитала у нього, чому він такий сумний . Ведмедик – Золотоволосик відповів , що хоче знайти своїх рідних ,своїх братиків та сестричок. Мудра синичка, яка облітала чимало світу і багато знала, розповіла йому, що чула про дивне місце, де живуть такі ведмедики, як Золотоволосик. Але дістатись до того місця досить складно. Проте ніякі перешкоди не могли зашкодити нашому ведмедику і він чимскоріш вирушив у дорогу. Йшов він крізь густі дерева і дійшов до річки. Через річку пролягли дві кладки: широка та вузька. Але Золотоволосик не знав яку кладочку йому обрати. : Дітки, допоможемо нашому другу перейти через річку. Як ви вважаєте, через яку кладку наш Золотоволосик зможе перейти ( діти визначають методом накладання).
25.10.22 Вівторок
Мовлення дитини
Тема: “Магазин іграшок”
Мета: учити дітей правильно і чітко промовляти звуки; формувати у малят уміння уважно роздивлятись предмети, уточнювати слова ознаки; вчити складати словесний опис предметів, порівнювати, виявляти та називати схожості та розбіжності в них; виховувати дбайливе ставлення до іграшок; розвивати зв`язне мовлення, пам`ять, увагу.
Хід заняття :
Дидактична гра “Порівняймо йграшки.”
-Один м`ячик великий, а інший…(маленький.)
-Один гумовий, а інший…(пластмасовий.)
-Одна машинка зелена, а інша…(жовта.)
Чистомовки про іграшки:
-Шина — шина — шина — у Сашка швидка машина.
-чі — чі — чі — є у діточок м`ячі.
-щу — щу — щу — ляльці хустку полощу.
-жи — жи — жи — ти до іграшок біжи.
-жи — жи — жи — скласти їх допоможи.
Малювання
Тема: “Чарівні листочки”.
Мета: донести до дітей барвисту красу «золотої осені». Вчити дітей малювати в техніці, яка називається «друк», наносити фарбу на зворотню сторону листочка від середини до країв, самостійно добирати потрібні листочки та гармонійно поєднувати кольори. Робити відбитки на аркуші, зображуючи листочки.Розвивати уяву, образне мислення, сприймання. Виховувати любов до природи, бажання відтворювати свої фантазії на папері.
Обладнання: гуашеві фарби; листочки різних дерев; серветки; білий папір; пензлики; стаканчики з водою; зразки роботи.
Хід заняття :
Відгадайте загадку:
В зеленім лісі ненароком,
Якийсь художник побував.
У золотисто – жовтий колір,
Усі дерева перефарбував.
– Ти хто такий? – всі дивувались,
– Чому тебе не бачим досі!
Та придивися добре,
І ти тоді побачиш …. (Осінь)
– Правильно, цією невидимкою – художником є чарівниця осінь.
1. Беремо листочок за кінчик.
2. Кладемо його на клейонку, зворотною стороною догори. Чому? – добре видно прожилки, випуклості, рельєфні ший більше пензлик.
3. Наносимо фарбу потрібного кольору від середини до країв, притримуємо листок при цьому вказівним пальцем лівої руки.
4. Миємо та витираємо пензлик.
5. Беремо листок за кінчик і переносимо його на аркуш, кладемо зафарбованою стороною.
6. Зверху накриваємо листок серветкою і легенько притискаємо долонькою.
7. Забираємо листок, а на його місці залишається гарненький відбиток – точнісінька копія його самого.
24. 10. 2022 .Понедiлок. Дитина в соціуму.
Правила дорожнього руху.
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з правилами
безпечного переходу дороги по пішохідному переходу; закріплювати знання
дітей про сигнали світлофора; виховувати усвідомлене ставлення до правил
безпечної поведінки на дорозі; вчити уважно слухати і відповідати.
Хід заняття :
Діти, до нас завітав господар вулиць у місті. Як ви гадаєте, хто
це? Послухайте загадку і відгадайте!
Як переходиш вулицю,
На мене подивись.
Я шлях вкажу надій
Де небезпек нема,
Трикольорові очі
Я маю недарма.
Діти. Світлофор.
21.10.2022 П’ятниця
Ранкове привітання.
Заняття:Дитина у природному довкіллі
Тема: “Праця людей восени”
Мета :Формувати знання дітей про працю людей восени. Розвивати зв’язне мовлення, поширювати словник дієсловами. Виховувати пізнавальний інтерес, повагу до праці.
Рекомендації для батьків
“Граємо разом”
20.10.22р Четвер
Ранкове привітання
Заняття: Мовлення дитини
Тема:”Наш одяг”
Мета:Продовжувати формувати знання дітей про одяг його значення та чистоту. Розвивати мову, зорову увагу, пам’ять,активізувати словник. Викликати бажання спілкуватися з дорослими та однолітками.
Заняття 2: Ліплення
Тема: “Тарілочки для сороченят”
Мета: продовжувати знайомити дітей з властивостями пластиліну. Спонукати експериментувати з ним і оволодівати прийомами ліплення: скочувати грудочки в кулю і розплющувати її між долонь. Розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук. Виховувати цікавість до занять з ліплення, вміння радіти результатам роботи.
Хід
Сорока-ворона
На припічку сиділа,
Діткам кашу варила.
-Цьому дам і цьому дам,
А тому не дам!
Давайте зробимо тарілочки для сороченят.
Скачайте спочатку кульку, розм’якшивши пластилін в руках.
Придавіть зверху пальцями, формуючи рівний круглий коржик. Потім заготовку придавіть всією долонею, щоб вирівняти поверхню.
Придавіть центральну частину круглою кришечкою, формуючи дно тарілки. Необхідно виділити бортики.
Відриваючи невеликі шматочки від білого бруска, створюючи з них кульки, декорують бортики тарілки. Спочатку кріпите кульки на тарілку на рівній відстані один від одного, потім натискайте на них пальцем, щоб розплющити і отримати горошок.
Ось і все, тарілочка з пластиліну готова. Можна годувати сороченят.
19.10.22р.Середа
Заняття:Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема:”Ранок, день, вечір, ніч.”
Мета:Формувати вміння дітей розрізняти та називати відрізки доби:ранок, день, вечір, ніч. Вправляти в поняттях вчора, сьогодні, завтра. Закріпити геометричні фігури. Розвивати мислення, мовлення. Виховувати спостережливість, увагу.
18.10.2022р.Вівторок
Заняття 1: Мовлення дитини
Тема: Заучування вірша. М. Познанської ” Правда ж, мамо, я великий?” за мнемотаблицею
Мета:Формувати вміння та бажання заучувати вірші за мнемотаблицей. Закріпити. поняття великий-маленький.Розвивати мову, увагу, пам’ять. Виховувати бажання спілкуватися з дорослими.
Заняття 2: Малювання”Червона калина”
Мета:Формувати вміння дітей малювати пальчиком кетяги калини. Розвивати дрібну моторику рук та пальців. Викликати інтерес до малювання.
17.10 2022р.Понеділок
Заняття: Дитина у соціумі
“Друзі наші маленьки”
Мета:Уточнити та розширити уявлення дітей про домашних тварин. Розвивати пізнавальний інтерес,увагу,мову Виховувати турботливе ставлення до них.
14.10.22 П’ятниця.
Мовлення: Козацькому роду нема переводу.
Мета: Познайомити дiтей з iсторiсю виникнення козацтва, звичаями та побутом козакiв. Розвивати мислення, мову. Виховувати почуття патрiотизму.
13 10.22 Четвер
Мовлення дитини: Літературне образотворення.
Тема: “Ходить гарбуз по городу”
Мета: розширювати та поглиблювати знання дітей про овочі, їх відмінності, місце вирощування, про страви, які можна з них приготувати; вчити дітей відгадувати загадки; формувати вміння дітей складати описові розповіді про овочі за допомогою схем-моделей, активізувати словник дітей словами-назвами овочів; вчити заучувати вірш за допомогою мнемотехніки; розвивати зв’язне мовлення дітей, удосконалювати артикуляцію, дикцію; виховувати цікавість до занять; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Хiд заняття:
Малювання: Морквинка для зайчика.
Мета : продовжувати формувати вмiння дiтей малювати фломастером.Закрiпити кольори, малювання предметiв продовгуватоi форми. Розвивати дрiбну моторику руки, пам’ять, мислення. Виховувати бажання малювати. Х iд заняття..
Сьгодні до нас завiтав зайчик пограймо з ним.
пригостимо зайчика морквинкою.
12.10.22 Середа
Сенсорний розвиток.
Тема: порiвняння за величиною , геометричнi фiгури
Мета: продовжувати формувати у дiтей поняття про величину предметiв. Вмjти порjвнювати за розмiром.Закрiпити геом. ф iгури( круг, квадрат, трикутник, овал). Розвивати память, мислення. Виховувати самостiйнiсть.
Хiд заняття: Порiвняй за розмiром
Заняття . Фiзичний розвиток.
Вiвторок. 11.10.22
Дитина в соцiумi.
Тема: Дощик крапає осiннiй.
Мета: продовжувати розпiзнавати й називати ознаки осiнньоj погоди.( дощ , листопад). Розвивати увагу, пам ‘ять мовлення. Виховувати естетичне почуття краси природи.
Хід заняття: Вiдгадайте загадку.Крап= крап= хмаринка плаче.Ой , сумна вона, одначе! Що iз хмароньки полоще? Це рясний осiннiй….. дощик.
Заняття:Музичне.
07.10.2022 П’ЯТНИЦЯ
Заняття:Дитина у природному довкіллі
Тема : “Осінні явища”
Мета: Формувати вміння дітей розрізняти та називати ознаки осінньої погоди:світить сонце, іде дощ, дме вітер, листопад. Розвивати спостережливість, мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ ять. Виховувати естетичне відчуття краси природи восени.
Паради для батьків
“Чим заняти дитину на вихідних”
СХД “Осінні фантазіі”
06.10.2022 ЧЕТВЕР
Заняття 1: Мовлення дитини
Тема:”Звуки осені”
Мета :Формувати вміння дітей складати невелички. розповіді про осінь, її прикмети та звуки. Вправляти в звуконаслідуванні. Активізувати словник. Розвивати слухову увагу мовлення,спостережливість. Виховувати бажання милуватися осіннєю красою
Малята, розкажить, які звуки в природі почув їжачок? Кого він зустрив на своєму шляху? Чи сподобалася йому прогулянка лісом? Які, ще звуки в природі, восені вам доводилося чути?
Заняття 2:Ліплення
Тема:”Грибочок”
Мета :Формувати вміння дітей ліпити грибочок повздовжніми рухами рук, з’єднувати частини, та робити поглиблення шляпці грибочка. Розвивати дрібну моторику рук та пальців. Виховувати бажання ліпити, охайнисть під час роботи.
05.10.2022 СЕРЕДА
Заняття:Дитина у сенсорно пізнавальному просторі
Тема: “В гості до ведмедика”
Мета: продовжувати вчити обстежувати світ предметного довкілля за допомогою зору та дотику, закріпити поняття великий-маленький, більший-менший, один-багато; розвивати мовлення, логічне мислення, увагу, виховувати пізнавальну активність.
Хід заняття
04.10.2022 ВІВТОРОК
Заняття 1:Мовлення дитини
Тема :Зустрічаємо осінь.
Мета:Формувати вміння дітей утворювати слова-ознаки, поширювати словник прикметникам Вправляти в умінні вігадувати загадки. Розвивати зв’язне мовлення, мовне дихання , пам’ять. Викликати позитивні емоції до осені
Заняття 2: Малювання
“Вітер листячко гайдає”
Мета:Формувати вміння дітей малювати листячко на деревах, ритмічними мазками пензла. Розвивати естетичний смак, фантазію, орієнтацію на аркуші паперу. Викликати бажання малювати.
Намалюємо, різнокольорові листочки на деревах
03.10.2022 ПОНЕДІЛОК
Заняття: Дитина у соціумі
Тема:”Зваримо борщик”
Мета: Формувати вміння дітей обирати овочі для української страви-борщ. Розвивати мислення, увагу, пам’ять, мовлення. Виховувати пізнавальний інтерес, позитивні емоції.
Хід заняття:
Розгляньте та назвіть овочі
Які овочі ми візмемо, щоб зварити борщик
Молодці! Гадаю усі впоралися з цим завданням?
А чи всі ви любите, смачний і корисний борщик?
Послухайте веселий віршик
“Зайці в полі варять борщ”
Коли йде осінній дощ
Зайці в полі варят борщ
Зайці варят борщ у полі
З буряков і бараболі
Зайці моркву в борщ кладуть
І капусту в борщ січуть
Листья кидають із лавра
Щоб удався борщ на славу
🎵 АУДІОКАЗКА НА НІЧ – “БОРЩ” Зварю тобі борщику | Терапевтичні казки для дітей українською мовою 💙💛 – YouTube https://m.youtube.com/watch?v=6lvVtHN8xxU
П’ятниця 30.09.2022
Дитина в природному довкіллі. Кімнатні рослини.
Мета : дати дітям уявлення про кімнатні росли-ни та їх складові, формувати поняття про те, що рослини потребують догляду, поливання, розпушування землі тощо. Розвивати інтерес до рослин, допитливість і спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до рослин, бажання доглядати за ними, вирощувати їх.
Хід заняття
Давайте розглянемо наші квіти і назвімо їх. Пам’ятайте, рослини які живуть в кімнатних умовах називаються кімнатними .
Середа 28.09.22
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Мета: знайомити дітей з геометричною фігурою кругом, застосовуючи прийом обстеження дотиково-руховим способом; вчити порівнювати два контрастні за величиною предмети, використовуючи прийом накладання, позначати результати порівняння словами: великий, малий; розвивати мислення; виховувати інтерес до занять з математики, охайність у користуванні роздавальним матеріалом.
Хід
До нас завiтав iжачок. Малята, вiн хоче з вами погратися i розповiсти про геометричну фiгуру круг.
Завдання :знайдіть предмети схожі на круг
Вівторок 27.09.22
Мовлення
Тема: «Наведемо всюди лад»
Мета: продовжувати формувати у дітей навички господарсько-побутової
праці; закріплювати вміння та бажання бачити безлад у груповій кімнаті;
прибирати за допомогою вихователя іграшки та предмети на місця;
виконувати дії за вказівкою та показом вихователя; виховувати старанність у
роботі, відповідальність за доручену справу, бажання працювати у колективі,
допомагати один одному, радіти результатом роботи.
Хід заняття :
– Малята, погляньте, на порозі нашої групової кімнати влаштувався
котик.
– Давайте згадаємо пальчикову гімнастику про кицю:
Пальчикова гімнастика «Наша киця»
Наша киценька маленька,
(Діти згинають руки перед грудьми і, опустивши кисті донизу, ліворуч.)
нахиляють голову праворуч
В неї мордочка кругленька,
( Обводять долонею навколо обличчя .)
Лапки в киці є м’якенькі,
( Стискають і розтискають пальці
На них -кігтики гостренькі
Наша кицюнька зрання
( Шкребуть пальцями по колінцям
Точить кігтики щодня.
Отака в нас кішечка,
(Стукають долонями по стегнах.)
Пустотлива трішечки.
Дітки але сталась біда наша киця випадково хвостиком зачепила полички . Вони впали , допоможіть киці навести лад в кімнаті .
Малювання: Дощик.
Мета: продовжувати вчити дiтей малювати боком пальчикiв короткi вертикальнi лiнii. Розвивати уяву, мислення. Виховувати iнтерес до малювання.
Хід заняття:
Діти давайте з вами послухаємо пісеньку про дощик ,а тепер давайте намалюємо дощик пальчиком.
Понеділок 26.09.22
Дитина в соціумі
Тема: Дидактична гра: «Хто що робить?»
Мета: продовжити розвивати вміння співвідносити дія людини з його професійною діяльністю; виховувати повагу до людини праці. Хід заняття: картки із зображенням представників різних професій. із зображенням об’єкта їх діяльності, знайти на зображенні : «Хто будує будинки?»; «Хто шиє сукні?», «Хто продає молоко?»
23.09 2022р П’ятница
Дитина у природному довкіллі. Валеологія.
Тема: “Личко, ручки треба мити, щоб здоровим завжди бути”
Мета:Поглибити знання дітей про значення чистоти для збереження та зміцнення здоров’я. Закріпити знання про призначення мила, з. щітки, рушника, гребінця. Розвивати бажання дотримуватись особистої гігієни. Виховувати культурно- гігієнічні навички.
Хід заняття:
Розгляньте малюнки і назвіть ці предмети. Як вони допомогають вам дотримуватись особистої гігієни
Які ще правила здоров’я ти знаеш.?
Поради для батьків
22.09.2022р.ЧЕТВЕР
Мовлення дитини
“Ми охайні малюки”
Заучування уривка вірша Г. Бойко “Здоровим будь” (за мнемотаблицю)
Мета :Продовжувати знайомити дітей з предметами гігієни та їх призначенням.Формувати вміння та бажання заучувати вірші за мнемотаблицю. Розвивати мову, зорову увагу, пам’ять . Виховувати охайність, культурно-гігієнічні навички
Малята, Послухайте казку, що може трапитися, як що нехтувати правилами гігієни
Що трапилося з Мишеняком Мишко. Чому?
Аплікація
Тема:”Кольорові доріжки”
Мета : Формувати вміння дітей викладати різнокольорові доріжки чергуючи кубики за кольором. Розвивати естетичний смак, вміння орієнтуватися на площіні. Виховувати охайність під час роботи.
21. 09.2022р. СЕРЕДА
Дитина у Сенсорно-пізнавальному просторі
Тема:”Квіти та метелики”
Мета:Формувати поняття про кількість предметів, вміння порівнювати їх, за допомогою складання пари. Закріпити поняття “багато-один”, вміння оперувати поняттями “більше – менше – порівну. Розвивати мислення. Виховувати уважність.
Гра”Знайди відмінності “
20.09.22р. ВІВТОРОК
Мовлення дитини.
Тема:”На Базарі”
Мета: Формувати вміння дітей складати описові розповіді з 3-4речень про овочі. Розвивати мову, активізувати словник прикметниками. Викликати пізнавальний інтерес.
Хід занятя:
Малята, запрошую вас сьогодні за овочами на базар
Подивіться, ось базар.
Різний є для вас товар.
Можно все ось тут знайти.
Тож проходь и щось купи!
Що продают на базарі?
А де росте городина?
Які овочі вы бачите?
Дидактична гра “Опиши овочі”(за схемою)
Малята, я теж купила овочі. Відгадайте, які?
Малювання
Тема:”Полагодимо парканчик”
Мета:Формувати вміння дітей малювати прямі вертикальні лінії. Розвивати вміння правильно тримати пензлик. Познайомити із коричневим кольором. Виховувати охайність, зацікавленість.
19.09. 2022 ПОНЕДІЛОК
Дитина у соціумі
Тема: “Сонечко, виглянь у віконечко.”
Мета:Розширювати знання дітей про сонечко, залучати малят до розігрування потішок, та віршів.
Розвивати мову, увагу, пізнавальну активнисть. Викликати позитивні емоціі
Хід заняття
16.09.2022р.П’ЯТНИЦЯ
Дитина у природному довкіллі.
Тема :Що вродило на городі.
15.09.2022р.ЧЕТВЕР
Мовлення дитини
Тема:Читання оповідання В. Сухомлинського “Лялька під дощем”
Мета:продовжувати розширювати уявлення дітей про моральні якості людини: доброту, чуйність, порядність, турботливість, співчуття; формувати негативне ставлення до проявів егоїзму, байдужості, жорстокості; закріпити знання про властивості води, її роль у житті людини; вчити робити елементарні висновки з приводу побаченого; розвивати мислитель ні операції, мовлення; виховувати бажання виявляти доброзичливість до оточуючих людей, спонукати дітей до прояву позитивних емоцій
Хiд заняття:
Читання оповiдання “Лялька під дощем” – Василя Сухомлинського
А ви малята, як поводитися зі своїми іграшками?
14.09. 2022 СЕРЕДА
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема:”Велике-маленьке”
Мета: розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та мовлення; формувати вміння співставляти предмети за величиною; збагачувати словниковий запас прикметниками, що характеризують величину предметів. Виховувати увагу, зосередженість.
13.09. 2022 Вівторок
Малювання “Соковита морквинка”
Мета: Вчити поєднувати процес зображення Закріплювати уміння дітей правильно набирати фарбу на пальчики розвивати творчу уяву, та інтерес до образотворчої діяльності . Виховувати дбайливе ставлення до тварин бажання працювати.
12.09.2022 ПОНЕДІЛОК
Дитина у соціумі
Тема:”Овочі та фрукти.”
Мета :Розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть (фрукти на деревах, овочі на городі, в полі); формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь; вчити визначати овочі та фрукти на смак, називати їх колір; розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість.
Хiд заняття .
Д/гра “Знайди овочi та фрукти 🍉🍏🥕🌽🍋🥦🥒🍅 та помiсти ïх в кошик .”
Зроби смачний салат з овочей 🍅🥒🥔
09.09.2022 П’ЯТНИЦЯ
Дитина у природному довкіллі
Тема: Їжачок – Хитрячок
Мета: формувати вміння дітей розпізнавати фрукти, розвивати зорову увагу, пам’ять.Вміння відгадувати загадки.
ЗАГАДКИ ВІД ЇЖАЧКА.
Чи знаете ви, які фрукти ми любимо їсти?
Про які фрукти йдеться у віршику?
Спробуйте вивчити віршик на пам’ять.
08.09.2022 ЧЕТВЕР
Мовлення дитини
Тема: “В магазині іграшок”
Мета:Продовжувати формувати вміння правильно називати предмети-іграшки. Активізувати словник дітей іменниками та прикметниками в родовому відмінку. Розвивати мовлення, увагу. Виховувати бережне ставлення до іграшок.
Хід заняття
Розгляньте малюнок
Куди прийшли діти?
Які іграшки вони побачили в магазині, назвіть їх.
Розкажить про іграшку, яка вам більш сподобалась?
Як можно з ними грати?
МАГАЗИН ІГРАШОК
Аплікація
Тема:”Постигли яблука”
07.09.2022 СЕРЕДА
Дитина у сенсорно пізнавальному просторі
Тема: “Вередливе ведмежатко”
Мета: формувати вміння дітей розуміти і розрізняти поняття “високий”, “низький”;розвивати вміння дітей порівнювати предмети; спонукати дітей виявляти активність, ініціативу під час дидактичних ігор-вправ, розвивати мислення, увагу.
06.09.2022 ВІВТОРОК
Мовлення дитини
Тема: “Чарівний кошик”
Мета. Формувати вміння розрізняти та називати овочі та фрукти. Поширювати словник іменниками, Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять. Викликати пізнавальний інтерес.
Хід заняття
Розгляньте та назвіть овочі та фрукти
Дидактична гра “Чарівний кошик”
Гра”Збери овочі у кошик”
Малювання “Чарівний олівець, та пензлик”
Мета :Формувати вміння малювати нескладні зображення. Розвивати моторику рук, фантазію, естетичний смак. Виховувати інтерес до нетрадиційного малювання
05.09.2022 ПОНЕДІЛОК
Дитина у соціумі
Тема: “Наш веселий дитсадок.”
Мета: згадати дитячий садок, його назву, назву групи, а також що роблять малюки у садочку. яких правил дотримуються. Поповнити словник дітей ввічливими словами. Розвивати мову, увагу, гарний настрій. Виховувати дружні стосунки.
Хід заняття
Чий такий красивий дім?
Грають промені на нім.
Сяє напис “Теремок”
Це наш веселий дитсадок!
Перегляд відео “Правила поведінки дошкільнят у дитячому садку”
Гра чарівні слова “Чемний котик”