Друга молодша група Б “Чомусики”. Вихователі: Грищенко Л. М., Разумова Ю. В.
13.01.2023 П`ятниця
Дитина в соціумі + БЖД
Тема: “Безпека під час зимових розваг”
Мета: розширити знання дітей про зимові розваги, активізувати словник; формувати поняття про необхідність дотримання правил безпеки під час зимових розваг; учити обирати безпечні місця для ігор; виховувати бережне ставлення до власного здоров`я.
Хід
Відгадайте загадки
Назвіть зимові розваги, які ви знаєте.
Перегляньте відео Правила безпечної поведінки взимку.
12.01.2023 Четвер
Мовлення дитини+Літературне образотворення
Тема: Читання оповідання В. Сухомлинського “Дівчинка і синичка”
Мета: розширити знання дітей про пташку синичку, спонукати малят зацікавлено слухати літературний твір, розуміти його зміст, відповідати на запитання дорослого; розвивати увагу, зосередженість, логічне мислення, емоційни відгук на прослуханий текст; виховувати захоплення літературними творами, красою природи, описаної в оповіданні.
Хід
Перегляньте відео
Пальчикова гра “Годівничка”
Д/гра “Хованки”
11.01.2023 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Пташина їдальня”
Мета: формувати у дітей елементарні уявлення про природні умови; розрізняти і називати пору року, стан погоди; привчати сприймати пташок як живих істот, допомагати зимуючим птахам – насипати корм у годівниці; ознаомити із зимуючими птахами – горобцем, синицею, снігуром; учити правильно називати їх основні частини тіла (голова, тулуб, лапи, хвіст), особливі яскраві ознаки зовнішнього вигляду (крила, дзьоб), рухи (ходить, стрибає, літає, дзьобає); виховувати чуйність, спостережливість, пізнавальний інтерес до природного довкілля.
Хід
Перегляньте відео Природа “Їдальня для птахів”
Разом з батьками можете виготовити екологічні годівнички для птахів
9.01.2023 Понеділок
Мовлення дитини+Літературне образотворення
Тема: “Морозець, морозець”
Мета: розширювати знання дітей про особливості погодних умов узимку; закріплювати вміння дітей уважно слухати літературні твори, сприймати їх зміст на слух, прищеплювати любов до художнього слова; формувати вміння за допомогою дорослого переказувати віршик; розвивати творчу уяву, мовленнєве дихання, відпрацьовування плавного сильного видиху; збагачувати словник дітей; вправляти у відповідях на запитання, учити будувати словосполучення та речення; виховувати пізнавальний інтерес до художніх творів.
Хід
Вправа для розвитку мовленнєвого дихання «Зимовий вітер».
Спокою вітер взимку не знає-
Віхоли крутить, шляхи замітає.
(глибокий вдих через ніс, затримання дихання, сильний тривалий видих у-у-у).
Тільки під ранок вітер спочине-
Вляжеться тихо на сніжній перині.
(глибокий вдих через ніс – затримання дихання –
сильний тривалий видих у-у-у).
– А тепер подмухаємо на сніжинки.
– Яка зараз пора року? (зима)
– Що лежить на землі? (сніг)
– Який сніг? (білий, пухнастий, холодний)
– На вулиці холодно чи тепло? (холодно)
– Чому? (мороз).
Дидактична гра “Добери слово”
Зима яка? (холодна,морозяна, сніжна)
Сніг який? (білий, холодний, блискучий)
Сонце зимою яке? (зовсім не гріє)
Замети які? (високі, білі. великі)
Вітер який? (холодний, сильний, крижаний)
Руханка-танок “Морозець”
Читання вірша Г. Бойко «Морозець, морозець».
Морозець, морозець!
Не щипай за щічки.
Теплі валянки у нас,
Шубки й рукавички.
Морозець, морозець!
Плещемо в долоньки.
У дівчаток і хлоп’яток
Носики червоні.
Бесіда за змістом вірша.
– За що щипає морозець дітей? (за щічки).
– Діти боялися морозу? (ні).
– У що були одягнуті діти? (валянки, шубки, рукавички).
– Що робили діти, щоб не замерзнути? (плескати).
– Які у них були носики?
Розповідь вірша за допомогою мнемо таблиці.
Вправа на розвиток мовного дихання “Морозець”
6.01.2023 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Дитячі розваги”
Мета: Розширити уявлення дітей про зиму, зимові розваги, ознайомити з головними зимовими святами: Миколая, Різдвом, Новим роком; розповісти про значення свят у житті людей. Збагачувати словниковий запас дітей словами з лексичної теми, що розглядається. Розвивати мовлення. мислення, пам’ять. Виховувати культуру пізнавальної та ігрової діяльності.
Хід
5.01. 2023 Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Зайчику сіренький, зайчику біленький”
Мета: уточнити і розширити уявлення дітей про зайця (характерні ознаки зовнішнього вигляду, деякі повадки); збагачувати словник словами: зайча, зайчисько, зайченятко, довговухий; закріпити вміння утворювати іменники від назв тварин; активізувати вживання іменників: білочка, ведмідь, лисичка, вовк, їжак; прикметників: пухнастий, сірий, м`якенький, маленький, вухастий; дієслів: біжить, стрибає; розвивати зв`язне мовлення, увагу, логічне мислення, уміння слухати; виховувати інтерес і дбайливе ставлення до тварин.
Хід
4.01.23 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Мандрівка до зимового лісу. Тварини взимку”
Мета: ознайомлення дітей з дикими тваринами, їх характерними зовнішніми ознаками в , рухами, поведінкою в довкіллі; учити правильно називати основні частини тіла, рухи; формувати знання про тварин своєї місцевості – заєць, вовк, лисиця, ведмідь; вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників; розвивати розуміння елементарної залежності між станом погоди і поведінкою тварин у лісі (їм важко добувати їжу з-під снігу, деякі взимку сплять); виховувати гуманне ставлення до тварин.
Хід
Давайте вирушимо в уявну подорож до зимового лісу
-Кого можна там побачити?
-Хто великий, а хто маленький?
-Хто бігає, а хто стрибає?
-Хто швидкий, а хто повільний?
Як люди дбають про тварин?
3.01.23 Вівторок
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Прикрасимо ялинку (Число і цифра 1. Орієнтування в часі)”
Мета: формувати поняття про число; учити лічити предмети в межах 2; ознайомити з цифрою 1, учити співвідносити цифру з кількістю предметів; вчити орієнтуватися в часі, користуючись поняттями “тепер”, “пізніше”, виховувати організованість, увагу.
Хід
Перегляд відео “Число і цифра 1. Орієнтування в часі”
Малювання
Тема: “Прикрасимо шапочку”
Мета: поглиблювати знання малюків про предмети одягу, їх оздоблення; закріпити вміння малювати пензликом, ватними паличками, створюючи різні візерунки із ліній і цяточок; розвивати творчу уяву, сприяти розвитку самостійності, охайності; виховувати цікавість до занять з малювання.
Хід
Читання вірша О. Ковальчука “Вітру шапку не віддам”
Вітру шапку не віддам
Розігрався вітерець –
Сипле сніг за комірець.
То у мене, то у брата
Хоче шапку відібрати.
Та старається дарма –
Ходить поруч з ним зима,
Вітру шапку не віддам,
Бо тоді замерзну сам.
Про що розповідається у вірші?
Пропоную прикрасити шапочку
Пальчикова гімнастика
2.01.23 Понеділок
Мовлення дитини+Дитина в соціумі
Тема: “Зиму зустрічаємо та весело граємо”
Мета: закріпити знання дітей про зиму, особливості змін з настанням зими та зимовий одяг; продовжувати вчити відповідати на питання дорослого, підтримувати діалог; збагачувати словниковий запас новими словами-прикметниками; розвивати мовлення, мислення, пам`ять. Заохочувати малят до різноманітних ігрових вправ; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу.
Хід
Перегляд відео “Зима. Розвиток мовлення. Ознаки зими.”
Що ми одягаємо взимку?
Розгляньте малюнки і назвіть, чим можуть діти займатися взимку?
Пропоную вивчити вірш Г. Бойка “Морозець, морозець!” за мнемотаблицею
30.12.22 П’ятниця
Дитина в соціумі+Мовлення дитини+Аплікація
Тема: Новорічна ялинка”
Мета: поглибити знання дітей про традиції святкування Нового року (прикрашання ялинки), учити уважно слухати вірш, розуміти його зміст, запам’ятовувати віршований текст; збагачувати активний словник дітей епітетами, дієсловами; вчити дітей передавати в аплікації образ прикрашеної новорічної ялинки, оздоблювати її кульками, намистом, формувати вміння акуратно наклеювати прикраси; розвивати естетичні почуття; виховувати удітейсамостійність; викликати радісні почуття від святкового настрою.
Хід
Руханка-танок “Де ти ходиш Новий рік”
29.12.2023 Четвер
Мовлення дитини + Літературне образотворення
Тема” Красуня-зима”
Хід
Загадка
Все пухнастим снігом вкрито:
Луки, річка, гай, земля…
Білий ліс і поле біле –
Вже до нас прийшла…(зима).
Читання вірша М. Познанської “Сніг іде”
Тихо, тихо сніг іде,
Білий сніг лапатий;
Ми у двір скоріш підем,
Візьмемо лопати.
Ми прокинем зранку
Стежку біля ганку,
Вийде мама з хати
І почне питати:
-Хто ж це так доріжку
Вміє прокидати?…
Бесіда за змістом вірша.
Руханка-танок “Морозець
Д/гра “Докажи вірш
Тихо, тихо …(сніг іде),
Білий сніг, лапатий;
Ми у двір скоріш …(підем),
Візьмемо…( лопати).
Ми прокинем зранку
Стежку біля …(ганку),
Вийде мама з хати
І почне …(питати):
-Хто ж це так…( доріжку)
Вміє прокидати?..
28.12.22 Середа
Дитина у природному довкіллі+Валеологія
Тема: “Як не захворіти взимку?”
Мета: дати можливість дітям зрозуміти, що здоров’я – це одна з головних цінностей життя. Розширити знання дітей про основні чинники здоров’я та способи зміцнення свого організму; розвивати мислення, пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати навички здорового способу життя. Формувати у дітей бажання бути сильними, енергійними та дбати про своє здоров’я.
Хід
Навчальне відео “Як не захворіти взимку”
Руханка “Мороз ух-ух
27.12.2022 Вівторок
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Порівняння предметів за товщиною. Геометричні фігури”
Мета: ознайомити дітей із товщиною предметів; учити порівнювати предмети, використовуючи метод накладання; позначати результати порівняння словами товстий, тонкий; закріпити знання дітей про геометричні фігури, вправляти в умінні розрізняти й називати геометричні фігури – круг, квадрат, трикутник; застосовувати прийоми обстеження їх дотиково-руховим і зоровим способами; формувати вміння працювати самостійно; виховувати уважність.
Хід
Перегляд відео заняття
26.12.2022 Понеділок
Мовлення дитини + Дитина в соціумі
Тема: “Зимонька-зима”
Мета: поповнювати словниковий запас малят прикметниками та дієсловами; вчити добирати і називати споріднені слова, відповідати на питання дорослого; уточнити знання вихованців про природні явища взимку; розвивати увагу, пам’ять, слух; виховувати цікавість до навколишнього світу, естетичні почуття.
Хід
Перегляньте відео “Зима”
Д/вправа “Зима яка?”
Д/гра “Як звучить зима?”
Руханка-танок “Зима”
01.12.22 Четвер.Мовлення. Український одяг.
Мета: Поглибити знання дітей про український національний одяг.Закріпити назву одягу. Розвивати мову, пам’ять, мислення. Виховувати почуття гордості за свою країну.
Українці ми маленькі,
Українці тато й ненька,
І сестричка й братик милий
В Україні народились!
Конструювання.Веселі чоловічки.
Мета: Продовжувати формувати вміння малят конструювати з предметів які нас оточують( кришечок та сірників). Закріпити знання правильного поводження з сірниками, геометричну фігуру квадрат. Розвивати окомір, дрібну моторику. Виховувати інтерес та бажання конструювати.
30.11. 22.Середа
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі.
Тема:” День народження Ясі”
Мета :Формувати поняття “багато-один”, “вгорі-внизу”. Закріпити поняття “зліва-зправа”. Розвивати мову, логічне мислення, увагу. Викликати бажання зніматися
29. 11. 2022р.Вівторок
Ранкова руханка.
Мета:Викликати бажання робити вранці зарядку. Розвивати рухливість, позитивні емоції.
Заняття 1:Мовлення дитини
Тема :Інтегроване заняття “Подорож до осіннього лісу”.
Мета: Продовжувати надавати знання дітям про осінні зміни в природі(рослини, тварини). Розвивати зв’язне мовлення,вміння відгадувати загадки, поширювати словник прикметниками. Викликати позитивне ставлення до занять
Заняття 2: Дитина у світі культури.
Малювання
Тема :”Листопад – листопад “
Мета:Формувати вміння дітей малювати листопад, ритмічними мазками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, м’язи рук та пальців, почуття кольору. Виховувати охайність під час роботи з фарбами.
28.11.2022 Понеділок
Ранкове привітання
Заняття 1:Дитина у соціумі
Розповідь української народної казки” Ріпка”
Мета : Продовжувати знайомити дітей з українським народним фолькльором,уважно слухати казку, розуміти її зміст, відгадувати загадки. Розвивати пізнавальний інтерес, мову, увагу, мислення, пам’ять, Виховувати працьовитість, бажання приходити на допомогу.
Хїд.
25.11.2022 Природа.
Як лісові тварини готуються до зими.
Мета: Продовжувати знайомство з тваринами які живуть у лісі. Підготовку їх до зими. Закріпити назви тварин.Учити відповідати на запитання. Розвивати мислення, мову. Виховувати позитивне ставлення до тварин.
Хід заняття:
Заняття з фізкультури:
23 .11.2022 Середа
Сенсорний розвиток.
«Наш веселий друг квадрат».
Мета: познайомити дітей з квадратом.Формувати вміння складання фiгур з окремих частин.Учити обстежувати фігуру дотиково = руховим і здоровим способом.Закріпити вміння порівнювати предмети способом накладання.Розвивати логічне мислення.Виховувати позитивне ставлення до занять
Хід заняття :Знайдiть предмети схожі на квадрат.
Заняття музичне
Хід заняття
21.11.22 Понеділок
Дитина у соцiумі.
Тема: Наш нацi ональний український куточок.
Мета: продовжувати розширювати знання дiтей про нацiональнi символи України. Закріпити знання про національний одяг, віночок зі стрічками, вишиті рушники.Розвивати допитливість, мовлення. Виховувати інтерес до наііональної культури.
Хід
Давайте вивчемо вiршик. БАТЬКІВЩИНА.
МОЯ рідна Батьківщина.
Має назву Україна.
В мене нація своя.
Українець в мами я.
18.11.2022 П’ятниця
I Заняття
Дитина в соціумі
Тема: “Падають листочки золоті”
Мета:формувати у дітей уявлення про пори року, їх послідовність; вчити розпізнавати і називати ознаки осінньої погоди; ознайомити з характерною ознакою осені – листопадом; розвивати увагу, спостережливість; виховувати естетичне відчуття краси природи восени.
Хід
Перегляньте відеозаняття “Падають листочки золоті”
II Заняття
Конструювання
Тема: “Чарівні ворота”
Мета: вчити дітей вертикально ставити цеглинки, відповідно до довжини пластини(верхнього перекриття); оздоблювати ворота кубиками, приклавши їх з обох боків і розмістивши один зверху; пояснити дітям, що такий самий об’єкт можна будувати різними способами; розвивати пам’ять. мислення; виховувати бережливе ставлення до будівельного матеріалу.
Розгляньте картинку ворота
17.11.2022 Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Як звірі до зими готуються”
Мета: Продовжувати формувати у дітей уявлення про тварин, учити розпізнавати їх за зовнішніми ознаками (вуха, хвости). Пояснити особливості линяння тварин та зміни кольору хутра. Розкрити підготовку до зими тварин, які впадають в сплячку. Вчити впізнавати та називати тварин, давати відповіді на питання, узгоджувати числівники з іменниками у числі і відмінку. Формувати інтелектуальну, екологічну, комунікативну компетентності. Розвивати інтерес до об’єктів природи, активність, мову, мислення, увагу, пам’ять. Виховувати бережне ставлення до тварин.
Хід
Перегляньте відеозаняття
16.11.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Пізня осінь”
Мета: систематизувати уявлення дітей про пору року – осінь, про послідовність змін у природі восени; ознайомити зі змінами, що відбуваються в природі восени; дати уявлення про характерні ознаки пізньої осені в живій та неживій природі; розкрити зв’язок між змінами в природі та умовними періодами осені(рання, золота, пізня); учити пов’язувати народну мудрість із характерними ознаками осені.
Хід
Перегляньте відеозаняття “Пізня осінь”
15.11.2022 Вівторок
I Заняття
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Трикутник. Порядкова лічба”
Мета: ознайомити дітей з фігурою трикутник, поняттями “”перший”, “другий”, “останній”; вчити розрізняти й називати круг, квадрат, трикутник; складати зображення предмета з геометричних фігур; вправляти в порядковій лічбі в межах 2; розвивати довільну увагу; виховувати спостережливість.
Хід
Перегляньте відеозаняття
II Заняття
Малювання
Тема: “Осіннє дерево”
Мета: поглиблювати знання про осінь, закріплювати вміння дітей малювати ватними паличками; розвивати уяву, виховувати інтерес до малювання; викликати емоційний настрій; виховувати інтерес до природи і нахил до творчої діяльності.
Хід
Перегляньте відео
14.11.2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: “Наше місто”
Мета: закріпити знання дітей про назву рідного міста, дати поняття про те, що в місті є вулиці, житлові будинки тощо, формувати у малят навички безпечної поведінки на вулиці; збагачувати словниковий запас малят, навчати їх визначати розмір заданого об’єкта, вживати у мовленні слова “більший”, “менший”, “найбільший”, “однакові”; розвивати пізнавальний інтерес до довкілля.
Хід заняття
Ми усі живемо в чудовому місті.
Як називається наше рідне місто?
Подобається вам наше місто?
Подумайте і скажіть, яке наше місто?(велике, гарне…)
Скільки в ньому живе людей?(Багато)
Скільки їздить машин, автобусів?(Багато)
А ще в нашому місті багато вулиць.
Гляньмо, дітки пильним оком –
Вулиця така широка!
Їй не личить тиша й сум –
Всюди гамір, всюди шум.
Скрізь біжать автомобілі
Жовті, сині, чорні, білі.
Всі несуться, всі гудуть,
Спритні шини мчаться в путь.
Ні дорослим, ні малятам
Пішки їх не наздогнати.
Їдуть всі вони мерщій,
В кожнім за кермом – водій.
Дітки, що ви бачите на малюнку?(Вулицю)
Яка міська вулиця?(Велика, широка, довга)
Ця вулиця тиха чи гамірна?(Гамірна)
Що можна побачити на вулиці?(Різний транспорт, людей)
Що росте на вулиці обабіч дороги?(Дерева)
А ще на кожній вулиці – багато різних будинків та будиночків.
Д/гра “Такі різні будинки!”
Що є у кожного будиночка?
Ой летить пернатий птах,
Він присяде нам на …(дах).
Як настане ранок, сонце
Світить лагідно в …(віконце).
Білить хату бабця Ніна –
У хатині білі …(стіни).
Вклалась спати тітка Мері,
І на ключ замкнула …(двері).
Тож давайте спробуємо відчинити замкнені двері.
Пальчикова гімнастика “Замок”
Малята, розкажіть, в якому будиночку ви живете.
Кожен будинок – гарний та затишний. Але час від часу діткам хочеться погуляти на вулиці. Подумайте і скажіть, чи можна гратися на дорозі?
Де можна гратися дітям?(На дитячих майданчиках, у дворі)
Наш двір
Тут ти гуляєш з друзями,
Тут лавочки з бабусями.
Якщо погратись хочеться,-
Є гойдалка й пісочниця.
Всі люблять цей майданчик –
Юрко, Олег, Богданчик,
Олеся і Маринка,
Катруся і Іринка.
Для тебе і для мене –
Він затишний, зелений,
Найкращий він, повір,
Наш любий, милий двір.
11.11.2022 П’ятниця
I Заняття
Дитина в соціумі
Тема: “Щоб щасливо жити – треба з усіма дружити”
Мета: уточнювати і розширювати уявлення дітей про дружбу, товаришування, дружні взаємини між людьми; вчити уникати конфліктів, підтримувати інтерес до ігрових дій, формувати бажання гратись разом, вживати в мовленні різні типи речень, сприяти розвитку чіткості мовлення, радіти власним позитивним рисам і намагатись позбутися негативних, формувати вміння цінувати дружбу та справжніх друзів; викликати позитивні емоції, використовуючи гру; розвивати увагу, уяву, пам’ять, мислення. Виховувати доброту, відповідальність, чуйність, доброзичливість, готовність прийти на допомогу, гуманне ставлення до іншої людини, бажання бути справжнім другом.
Хід
Бесіда про дружбу
Руханка “Справжній друг”
Д/гра “Чи вмієш ти дружити?”
Вірш “Про дружбу” О. Гапонюк
II Заняття
Ліплення
Тема: “Дощик і хмаринка”. Рельєфне ліплення.
Мета: пробуджувати в дітей свідоме сприймання об’єктів неживої природи, бажання передавати їхні образи шляхом ліплення; навчати прийомів розмазування пластиліну на площині (хмаринка) і створення однакових модулів (крапельок); розвивати фантазію, окомір, уміння орієнтуватися на площині, самостійність; виховувати акуратність під час роботи з пластиліном.
Хід
Казка “Про неслухняну хмаринку”
Розминка для рук «Дощ»
Діти, повторюючи за дорослим, імітують дощ:
— дрібний дощик (малята ледь-ледь барабанять пальчиками по столу);
— зливу (малята барабанять пальчиками з більшою швидкістю й інтенсивністю);
— сильну зливу (краплі стають важчими, швидкість руху пальців збільшується).
Практична робота
- Вирішіть, якого кольору буде ваша хмаринка. Знайдіть пластиліновий брусок такого самого кольору.
- Відщипніть від бруска шматочок пластиліну завбільшки з квасолину.
- Розмажте шматочок у верхній частині картонного прямокутника.
- Надайте пластиліновій плямі форми хмаринки, заокруглюючи нерівності.
- Відщипніть від решти пластиліну кілька шматочків розміром із гречане зернятко й скачайте їх у маленькі кульки.
- Розкладіть кульки на аркуші під хмаринкою. Вказівним пальчиком трохи розтягніть кульки з невеликим ухилом (навскоси) так, щоб вийшли дощові краплинки.
- Полічіть свої краплинки. Скільки їх вийшло?
10.11.2022 Четвер
Мовлення дитини + Літературне образотворення
Тема: Слухання казки “Колосок”
Мета: ознайомити дітей з українською народною казкою «колосок», учити розуміти зміст прозового художнього твору; розвивати вміння запам’ятовувати послідовність дій, відтворювати зміст оповідання за запитаннями вихователя; розвивати уяву, фантазію, мислення; учити емоційно сприймати зміст оповідання; формувати вміння давати етично- моральні оцінки та судження діям героїв твору за їхні вчинки.
Хід
Послухайте українську народну казку “Колосок”
- Про кого ця казочка?
- Що робили мишенята?
- Що знайшов півник?
- Що він зробив з колоском?
- Чи куштували мишенята пиріжки? Чому?
- Правильно, потрібно допомагати дорослим, своїм друзям.
Спробуйте розповісти казку за малюнками.
9.11.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Свійські тварини”
Мета: формувати уявлення дітей про свійських тварин і птахів: їх зовішні ознаки, учити звуконаслідувати домашніх тварин, впізнавати їх по голосу; розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять, зорове сприйняття; виховувати позитивне ставлення до тварин.
Хід
Впізнай та назви.
Спробуйте відгадати загадки про домашніх тварин.
Гра “Впізнай чий голос”
Гра “Чия тінь?”
8.11.2022 Вівторок
1 Заняття
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Порівняння предметів за висотою. Орієнтування вчасі”
Мета: ознайомити дітей із висотою предметів, учити порівнювати предмети за висотою, позначаючи результати порівняння словами: вищий, нижчий; продовжувати вчити розрізняти й називати частини доби: день, ніч; виховувати інтерес до занять, охайність у користуванні роздавальним матеріалом.
Хід
Перегляньте відеозаняття.
2 Заняття
Малювання
Тема: “Пташка”
Мета: вчити дітей малювати в нетрадиційній техніці долонькою, поглиблювати знання дітей про будову птаха; розвивати творчі здібності; виховувати охайність в роботі.
Хід
Перегляньте відеозаняття і намалюйте пташку долонькою. Бажаю успіхів!
7.11.2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: Свійські птахи”
Мета: розширити знання дітей про свійських птахів та їх дитинчат, їх зовнішні ознаки та поведінку; впізнавати та називати, вчити правильно називати дорослих птахів та їх дитинчат, відповідати на питання дорослого; розвивати увагу, спостережливість, мовлення; виховувати інтерес та любов до свійських птахів.
Хід
Перегляньте відеозаняття
4.11.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Головне – це бути добрим”
Мета: ознайомити дітей з казками В. Сухомлинського; розширювати знання малят про життя диких тварин, про пристосування їх до життя у лісі; підводити дітей до розуміння того, що світ – прекрасний, непередбачуваний своїми дивами,а людина може робити його ще кращим; розвивати у дітей уміння помічати красу, захоплюватися нею та берегти її; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної природи, вміння любити світ, бачити і відчувати його красу, радіти життю.
Хід
Перегляд відеозаняття “Головне – це бути добрим”.
Читання оповідання І. Січовика “Добре бути добрим”
Ознайомтеся з прислів’ям.
Аплікація
Тема: Буда для собаки”
Мета: закріпити вміння створювати зображення предмета з кількох частин, дотримуючись певної послідовності, правильно розміщувати аплікацію на аркуші паперу; закріпити назви та основні ознаки геометричних фігур( квадрат, круг, трикутник); розвивати увагу, дрібну моторику рук; виховувати чуйність, любов до тварин та турботу про них.
Хід
Перегляньте відеозаняття і виконайте аплікацію.
3.11.2022 Четвер
Мовлення дитини+Літературне образотворення
Тема: “Був собі журавель”
Мета: розширити знання дітей про журавля як символа та оберега України, про будову тіла та зовнішній вигляд; вчити звуконаслідувати журавля; формувати вміння називати дитинчат цього птаха; вивчити пісеньку “Був собі журавель”; привчати уважно слухати віршований твір, розуміти його зміст. емоційно відгукуватися на нього. Розвивати мовлення, пам’ять. Виховувати любов до рідного краю, до природи та рідної мови.
Хід
Перегляньте відеозаняття.
2.11.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Життя комах восени”
Мета: уточнити та збагатити знання дітей про комах (спосіб життя, будову тіла тощо); формувати елементарну уяву про цілісність живої природи, про зміни в житті комах з приходом осені; розвивати логічне мислення; активізувати пам’ять і сприймання; викликати у малят цікавість до спостереження за комахами в природі; формувати позитивне ставлення до комах.
Хід
https://youtu.be/BXToLHfbSyo
1.11.2022 Вівторок
1 Заняття Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: Утворення груп з окремих предметів. Поняття “один”, “багато”.
Мета: учити складати групу предметів з окремих предметів; закріпити знання дітей про контрастні множини (один, багато); виховувати інтерес до занять із математики, бажання займатися розумовою працею.
Хід
Перегляд відеозаняття
2. Заняття Малювання
Тема: “Доріжки для звірят”
Мета: продовжувати ознайомлювати малят з тваринним світом, збагачувати знання про диких тварин (у лісі живуть ведмідь, заєць, лисиця); учити імітувати рухи тварин (зайчика, ведмедика, лисички; вчити дітей співвідносити предмети за розміром (широкий та вузький) проводити горизонтальні лінії широку та вузьку; закріплювати вміння дітей правильно користуватися пезликом під час малювання.ю охайно набирати фарбу; розвивати пізнавальну активність, увагу, мислення, пам’ять; виховувати інтерес до об’єктів живої природи, позитивне ставлення до них, інтерес до малювання.
Хід
31.10 2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: “Осінні павутинки”
Мета: закріпити знання дітей про осінні явища природи; поняття “рання осінь”, “пізня осінь”; вміння втановлювати зв’язки між явищами осінньої природи і змінами в житті тварин, зокрема павучків. Активізувати словник дітей словами-діями та словами-ознаками, стимулювати до вживання різних типів речення. Вчити правильно вживати слова у місцевому відмінку. Виховувати бережне ставлення до природи і дбайливе ставлення до тварин.
Хід
Перегляд відеозаняття “Осінні павутинки”.
28.10.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Користь від дерев та кущів”
Мета: розширювати знання дітей про дерева та кущі, про їх значення для життя людини; учити дітей дотримуватись елементарних правил природокористування; закріпити вміння розпізнавати листя за їх виглядом та описувати їх, закріпити поняття великий-маленький; виховувати бережливе ставлення до дерев, до природи взагалі.
Хід
Дерево велике.
Кущ – маленький.
II Заняття
Конструювання
Тема: «Гараж для машини»
Мета: продовжувати вчити дітей освоювати технічні вміння: щільно приставляти губку до губки, робити нескладні перекриття; викликати бажання використовувати свої споруди під час ігор. Продовжувати розвивати вміння організовувати своє робоче місце, розбирати будівлю та складати їі. Корегувати увагу, пам’ять. Виховувати працелюбність.
Хід
27.10.2022 Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Якою буває погода”
Мета: вчити дітей розрізняти й називати чотири стани погоди, називати компоненти природного довкілля та їх якості; вправляти в умінні правильно вживати іменники в однині та множині; формувати чітку вимову звуків, зокрема звука [ш] з різною силою голосу; розвивати мовлення, поповнювати словниковий запас дітей; виховувати пізнавальний інтерес до природного довкілля.
Хід
26.10.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Пернаті наші друзі”
Мета: продовжувати знайомити малят з птахами, їх зовнішнім виглядом, способом живленя, закріплювати поняття “зимуючі” та “перелітні”, продовжуати вчити дітей відповідати на питання, відгадувати загадки; виховувати бережливе ставлення до птахів; розвивати логічне мислення, память, увагу, звязне мовлення.
Хід
Д/гра “Назви пташку”
Д/гра “Опиши пташку за схемою”
25.10.2022 Вівторок
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Квадрат. Порівняння предметів”
Мета: ознайомити дітей із квадратом, зі способом складання фігури з окремих частин; учити обстежувати фігуру дотиково-руховим і зоровим способом; закріпити вміння порівнювати предмети, використовуючи метод накладання; виховувати позитивне ставлення до занять.
Хід
Малювання
Тема: “Кольорові клубочки для котика”
Мета: спонукати дітей самостійно створювати прості образи; продовжувати вчити малювати нетрадиційними методами(ватними паличками); закріпити кольори, поняття велике-маленьке; заохочувати їх до малювання і самостійних творчих проявів.
Хід
Намалюємо для котика клубочки різнокольорові, великі і маленькі, щоб йму було весело гратися.
24.10.2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: “Магазин іграшок”
Мета: учити дітей правильно і чітко промовляти звуки; формувати у дітей уміння уважно роздивлятись предмети, уточнювати слова ознаки; вчити складати словесний опис предметів, порівнювати, виявляти та називати схожості та відмінності в них; виховувати дбайливе ставлення до іграшок; розвивати зв`язне мовлення, пам`ять, увагу.
Хід
Що зображено на малюнку? Назви одним словом.
Дидактична гра “Порівняймо йграшки.”
-Один м`ячик великий, а інший…(маленький.)
-Один гумовий, а інший…(пластмасовий.)
-Одна машинка зелена, а інша…(жовта.)
-Одна легкова, а інша..(вантажна.)
Чистомовки про іграшки:
-Шина — шина — шина — у Сашка швидка машина.
-чі — чі — чі — є у діточок м`ячі.
-щу — щу — щу — ляльці хустку полощу.
-жи — жи — жи — ти до іграшок біжи.
-жи — жи — жи — скласти їх допоможи.
21.10.2022 П’ятниця
Заняття 1. Дитина в соціумі + БЖД
Тема: “Безпечні та небезпечні речі для малечі”
Мета: Учити дітей дотримуватися правил безпечного користування предметами, надавати перевагу безпечним видам діяльності, підтримувати свідоме, відповідальне ставлення до особистої безпеки. Формувати уявлення дітей про небезпечні для здоров’я та життя предмети (колючі, ріжучи, вогненебезпечні, травмонебезпечні та отруйні). Покращувати навички пояснювального мовлення. Розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними. Виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.
Хід
Заняття 2:Ліплення
Тема:”Грибочок”
Мета :Формувати вміння дітей ліпити грибочок повздовжніми рухами рук, з’єднувати частини, та робити поглиблення в шляпці грибочка. Розвивати дрібну моторику рук та пальців. Виховувати бажання ліпити, охайнисть під час роботи.
Хід
У лісочку під листочок
Сів малесенький грибочок,
Капелюха одягнув
Й в ковдру з моху він пірнув.
Коли дощик накрапає,
То грибочок підростає.
О. Бабяк
Ліпимо грибочки великі і маленькі.
Фізкультхвилинка
Я грибок-Боровичок,
Все на ніжці скок та скок(імітуємо)
Виставляю свій бочок,
Капелюшок повертаю,
Поки хтось зірве, чекаю.
20. 10. 2022 Четвер
Мовлення дитини+ Літературне образотворення
Тема: “Заучування вірша М. Познанської “Правда ж, мамо, я великий?” за мнемотаблицею”
Мета: вчити слухати поетичний твір, емоційно відгукуватися на нього, розуміти зміст, формувати вміння та бажання заучувати вірш за мнемотаблицею. Закріпити поняття великий-маленький. Розвивати мову, увагу, пам’ять. Виховувати бажання спілкуватися з дорослими.
Хід
Мультфільм про безпечну поведінку дітей вдома.
19.10.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі + БЖД
Тема: “Тварини – наші друзі”
Мета: розширити знання малят про тварин, їх поведінку, догляд за ними, познайомити з правилами спілкування з тваринами, пояснити дітям, що контакти з тваринами іноді можуть бути небезпечними. Розвивати мислення, мовлення, увагу. Виховувати позитивне ставлення до тварин, бажання спілкуватися з ними та дбати про них.
Хід
Загадки про свійських тварин
-Сьогодні ми з вами поговоримо про те, як потрібно поводитися з домашніми тваринами. Тварин треба любити. про них требе дбати, але при цьому треба пам’ятати, що навіть домашн тварини можуть бути небезпечними.
Прочитайте вірш Валентина Байкова “Кусючий собака”
Чому собаки бувають злими?
Як потрібно піклуватися про своїх домашніх тварин?
Правило N 1. Навіть якщо ти боїшся собак, ніколи цього не показуй. Собака може це відчути і напасти на тебе.
Правило N 2. Ні в якому разі не тікай від собаки. Вона може взяти тебе за дичину і пополювати.
Правило N 3. Пам’ятай, що взмахивание хвостом не завжди говорить про доброзичливому настрої собаки.
Правило N 4. Якщо тобі хочеться погладити чужого собаку, запитай дозволу у господаря собаки. Гладь її обережно, не роблячи різких рухів.
Правило N 5. Не годуй чужих собак і не чіпай їх під час їжі або сну.
Правило N 6. Не підходь до собаки, що сидить на прив’язі.
Правило N 7. Не наближайтеся до великих собак охоронних порід. Їх часто вчать кидатися на людей, що підійшли близько.
Правило N 8. Не намагайся відібрати предмет, з яким грає собака.
Кішки можуть сильно подряпати і покусати. Від кішок і собак людям передаються такі хвороби.
Правило N 9. Після того як ти погладив собаку або кішку, обов’язково вимий руки з милом.
А якщо поїдете в село до бабусі та дідуся, то не підходьте близько до чужих корів. кіз, биків.
Чому? (Тому що у них є роги і вони можуть ними поколоти).
Тож ми з вами зрозуміли. що треба дотримуватися правил безпеки при спілкуванні з тваринами. Не треба ображати тварин на вулиці. А якщо у вас вдома є домашні улюбленці , то необхідно про них постійно дбати, любити їх.
18.10.2022 Вівторок
Заняття 1. Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Порівняння предметів за шириною. Величина предметів.”
Мета: ознайомити дітей із поняттям “ширина”; вчити порівнювати предмети за шириною методом накладання, вживати слова широкий, вузький; закріпити вміння порівнювати предмети методом накладання і прикладання; виховувати організованість, дисциплінованість.
Хід
Заняття 2. Малювання
Тема: “Чарівні листочки”
Мета: донести до дітей барвисту красу “золотої” осені. Вчити дітей малювати в техніці, яка називається “друк”, наносити фарбу на зворотню сторону листочка від середини до країв, самостійно добирати потрібні листочки та гармонійно поєднувати кольори. Робити відбитки на аркуші, зображуючи листочки. Розвивати уяву, образне мислення, сприймання. Виховувати любов до природи, бажання відтворювати свої фантазії на папері.
Матеріали: гуашеві фарби, листочки різних дерев, серветки, білий папір, пензлики, склянка з водою.
Хід
Відгадайте загадку
В зеленім лісі ненароком,
Якийсь художник побував.
У золотисто – жовтий колір,
Усі дерева перефарбував.
Ти хто такий? – всі дивувались,
Чому тебе не бачим досі!
Та придивися добре,
І ти тоді побачиш …. (Осінь)
- Правильно, цією невидимкою – художником є чарівниця осінь.
Діти, давайте пригадаємо, що ми знаємо про листочки:
- Змінюють восени свій колір;
- Вміють танцювати, кружляти;
- Плавати по воді, наче човники;
- Літати в повітрі як парашутики;
- Листочки всі однакові чи різні? Чим вони відрізняються? (кольором, формою, розміром)
А ви знаєте, що осінніми листочками можна малювати?
- Беремо листочок за кінчик.
- Кладемо його на клейонку, зворотною стороною догори. Чому? – добре видно прожилки, випуклості, рельєфні ший більше пензлик.
- Наносимо фарбу потрібного кольору від середини до країв, притримуємо листок при цьому вказівним пальцем лівої руки.
- Миємо та витираємо пензлик.
- Беремо листок за кінчик і переносимо його на аркуш, кладемо зафарбованою стороною.
- Зверху накриваємо листок серветкою і легенько притискаємо долонькою.
- Забираємо листок, а на його місці залишається гарненький відбиток – точнісінька копія його самого.
Пальчикова гімнастика
17.10.2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: Розгляд картини «Кішка з кошенятами»
Мета: створювати умови для для збагачення життєвих вражень дітей про свійських тварин, розширювати особистий досвід під час розгляду картини. Виховувати культуру спілкування та слухання, формувати моральні якості особистості. Вчити відповідати на запитання за змістом картини, складати розповідь з 2-3 речень та за допомогою прийому – домовляння. Вправляти у відмінюванні іменників, що означають назву малят тварин, в називному й родовому відмінках однини і множини, у правильному вживанні іменників у роді і числі. Вправляти у вимові приголосних та голосних звуків.
Хід
1. Звернення до досвіду дітей:
- ви тримали в руках маленьке кошеня?
- Як це сталося?
- Як ви думаєте, кішка Мурка любить своїх кошенят?
- Як ви про це здогадались? (лагідно на них дивиться).
- Чому сіреньке кошеня не грається разом з іншими кошенятами?
- Як можна сказати по-іншому? (хлебче)
- Як би ми могли почути кішку Мурку, як вона мурличе до своїх кошенят?
- Складання розповіді за картиною з використанням прийому «домовляння».
– Сьогодні ми вчитимемося складати розповідь по картині про кішку з кошенятами. «У кішки Мурки є … (кошенята). Кішка лежить на … (килимку) та дивиться на своїх малят-… (кошенят). Сіре кошеня зголодніло та … (хлебче) з миски молоко, а руде … (кошеня) стрибнуло й перекинуло кошик з … (нитками). З кошика покотились на … (підлогу) клубки ниток. Кошеня почало весело… (гратись) синім клубком ниток. Чорне з білими смужечками … (кошеня) згорнулось біля мами – … (кішки) й …(заснуло). Кішка дивиться на своїх … (кошенят) й мурличе: … («Мур-мур-мур! »)
- Дидактична гра «Великі- маленькі»
Мета: вправляти у відмінюванні іменників, що означають назву малят тварин, в називному й родовому відмінках однини і множини, у правильному вживанні іменників у роді і числі.
- Кішка велика, а як сказати про маля кішки? (кошеня).
- Кішка вона, а кошеня? (воно).
- Одне кошеня, а багато? (кошенята)
- Немає кішки, а як сказати про її мале, немає кого? (кошеняти)
- Дидактична гра «Схоже – відмінне»
Мета: вправляти в добиранні слів-назв, ознак, дій за змістом картини.
-Чи відрізняються кошенята один від одного за кольором? (одне кошеня руде, друге – чорне, третє – сіре). Правильно, вони відрізняються забарвленням хутра.
– А чим вони ще відрізняються?
– Подивіться, що робить кожне кошеня? (одне грає з клубком, друге спить, третє хлебче молоко). Правильно, вони відрізняються діями.
- Чим схожі всі кошенята?
- Які вони? (всі маленькі, пухнасті, грайливі).
- Дидактична гра «Веселий язичок»
Мета: Вправляти у вимові приголосних та голосних звуків.
- Покажіть всі свій Язичок. Язичок подивився на картину.
- Кого він побачив?
- Він вирішив покликати кішку з кошенятами:
- Кс-кс-кс! – заспівав тихенько пісеньку Язичка.
- Як співав Язичок?
- Заспіваємо тихенько пісеньку Язичка.
- Почули кошенята пісеньку Язичка і заспівали йому свою пісеньку: няв-няв-няв!
- Тихенько заспівали, а потім голосно: няв-няв-няв!
14.10.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “День захисника України”
Мета: познайомити дітей зі святом Покрови Пресвятої Богородиці та святом захисника вітчизни, традиціями українців. Формувати уявлення дітей про козаків, як сміливих воїнів які захищали український народ. Виховувати у дітей інтерес та повагу до козаків, народних традицій.Спонукати до наслідування кращих рис характеру козаків: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.
Хід
Історія свята
Гімнастика для очей
Розповідь про козаків
Гра “Одягни козака”
Дитяча пісня “Славні козаки”
13.10.2022 Четвер
Мовлення дитини + Літературне образотворення
Тема:”Зваримо борщик”
Мета: Продовжувати вчити малят впізнавати та називати овочі, відповідати на питання дорослого, формувати вміння дітей обирати овочі для української страви-борщ, вчити слухати поетичний твір, емоційно відгукуватися на нього, розуміти його зміст. Розвивати мислення, увагу, пам’ять, мовлення. Виховувати пізнавальний інтерес, позитивні емоції.
Хід заняття:
Розгляньте та назвіть овочі
Які овочі ми візмемо, щоб зварити борщик?
Молодці! Гадаю усі впоралися з цим завданням?
А чи всі ви любите, смачний і корисний борщик?
Послухайте веселий віршик
“Зайці в полі варять борщ”
Коли йде осінній дощ
Зайці в полі варят борщ
Зайці варят борщ у полі
З буряков і бараболі
Зайці моркву в борщ кладуть
І капусту в борщ січуть
Листья кидають із лавра
Щоб удався борщ на славу
🎵 АУДІОКАЗКА НА НІЧ – “БОРЩ” Зварю тобі борщику | Терапевтичні казки для дітей українською мовою 💙💛 – YouTube https://m.youtube.com/watch?v=6lvVtHN8xxU
12.10.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “У гості до бабусі”
Мета: розширити знання дітей про овочі та фрукти, що ростуть на городі і в саду; навчати вирізняти городні рослини від садових; сприяти розвитку уваги, мовлення, мислення, пам’яті, дрібної моторики рук; виховувати любов до природи та праці.
Хід
11.10.2022 Вівторок
Заняття 1. Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Круг. Порівняння предметів за величиною”
Мета: ознайомити дітей з кругом; учити обстежувати фігуру дотиково-руховим і зоровим способами; закріпити поняття “один”, “багато”, “великий”, “маленький”; вправляти у визначенні величини предмета способом накладання; розвивати увагу, виховувати організованість.
Хід
Заняття 2. Малювання
Тема: “Яблука для їжачка”
Мета: формувати уявлення малят про фрукти – яблука засобами образотворчого мистецтва, виробити навички малювання фарбами гуаш; поняття про форму, колір. Вчити дітей акуратно користуватися фарбами, ритмічно наносити за допомогою штампу “яблучка”. Розвивати дрібну моторику, мислення, уяву, естетичний смак. Виховувати інтерес до малювання.
Хід
7.10.2022 П’ятниця
Заняття 1. Дитина в соціумі+Літературне образотворення
Тема: “Праця людей восени”
Мета: збагачувати уявлення дітей про особливості сезонних змін у природі та трудову діяльність людей в осінню пору; розвивати інтерес до природи; привчати слухати віршовані твори, розуміти їх зміст; виховувати екологічну свідомість, бажання допомагати дорослим.
Хід
Заняття 2. Конструювання
Тема: “Парканчик для саду й городу”
Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук та чуття симетрії; удосконалювати зорову увагу; підтримувати інтерес до ігрової конструктивної творчості; виховувати прагнення бути сумлінними, акуратними.
Хід
Погляньте, який гарний будиночок! А що можна побачити біля будиночка? (садочок, город)
У гарному садочку,
Неначе у віночку:
Тут знайдуть милі діточки
Ще й ягідки і квіточки,
І фрукти соковиті, Росою чисто вмиті…
І на городі грядки –
Утіха всім маляткам,
Там гарних овочів розмай:
Лиш не лінуйся, а збирай!
Як слід доглядати деревця в садку? А овочі на городі?
А ще город і садок треба обгородити парканчиком. А для чого він потрібен?
Збудуємо наш парканчик.
Пальчикова гімнастика
Ось будинок нам знайомий.
(Долоні з’єднані пучками пальців — «дах будиночка»).
Це — парканчик біля нього.
(Ставлять прямі долоні щільно поруч.)
Завітав сюди раз бичок —
(Із кисті однієї руки зображують голову бичка, виставляючи вказівний та мізинний пальці вгору, а решту стиснувши
в кулачок.)
Почухав трохи свій бочок
(Колові рухи кистями.)
І спантеличено дивився:
(Кружечки з вказівних та великих пальців підносять до очей.)
Чому парканчик завалився?
(Розводять долоні в сторони.)
6.10.2022 Четвер
Мовлення дитини+Літературне образотворення
Тема: “Ходить гарбуз по городу”
Мета: розширювати та поглиблювати знання дітей про овочі, їх відмінності, місце вирощування, про страви, які можна з них приготувати; вчити дітей відгадувати загадки; формувати вміння дітей складати описові розповіді про овочі за допомогою схем моделей, активізувати словник дітей словами-назвами овочів; вчити заучувати вірш за допомогою мнемотехніки; розвивати зв’язне мовлення дітей, удосконалювати артикуляцію, дикцію; виховувати цікавість до занять; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Хід
Відео-заняття “Ходить гарбуз по городу”
5.10.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі+Мовлення дитини
Тема: “Що вродило на городі”
Мета: познайомити малят з об’єктами живої природи – овочевими культурами та їх характерними ознаками, зокрема формою, кольором; формувати узагальнююче поняття “овочі”, уявлення про вирощування овочів та користь їх для здоров’я людини; розвивати спостережливість, мовлення. Виховувати любов до природи.
Хід
Яка зараз пора року, діти?
Д/гра “Осінь яка?”(золота, холодна, дощова, барвиста, кольорова, щедра…)
Чому осінь називають щедрою?
Відео-заняття “Овочі”
Д/гра “Овочеві страви”
Тетянка варить пюре із картоплі. Яке пюре варить Тетянка? (картопляне)
Олечка готує салат із буряка. Який салат готує Олечка? (буряковий)
Юля готує рагу з капусти. Яке рагу готує Юля? (капустяне)
Катруся варить кашу з гарбуза. Яку кашу варить Катруся? (гарбузову)
Наталочка пече запіканку з моркви. Яку запіканку пече Наталочка? (морквяну)
4.10.2022 Вівторок
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Орієнтування в просторі. Величина предметів.”
Мета: учити розрізняти й називати частини доби: день, ніч; вправляти в порівнянні предметів, різних за довжиною, використовуючи метод накладання;виховувати інтерес до занять із математики.
Малювання
Тема: “Їжачок”
Мета: вправляти дітей у малюванні нетрадиційною технікою – пластиковою виделкою. Розширити знання дітей про їжака(особливості зовнішнього вигляду, спосіб життя та підготовку до зими). Розвивати мислення та пам’ять, мовлення, творчі здібності. Виховувати інтерес до живої природи, бажання відтворювати її образи в малюнках.
Хід
Вірш Платона Воронька “Їжачок-хитрячок”.
Пальчикова гімнастика “Маленький їжачок”.
Малювання виделкою “Їжачок”
3.10.2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: “Осінь чарівна”
Мета: звернути увагу дітей на осінні зміни в природі, навчати їх спостерігати за цими змінами; продовжувати збагачувати словник дітей; вчити складати розповідь за мнемотаблицею; активізувати вживання прикметників, дієслів; закріпити назви червоного та жовтого кольорів; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, виховувати любов до природи.
Хід
Послухайте вірш О. Роговенко “Осінь”
Склади розповідь за мнемотаблицею.
30.09.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Правила етикету на дитячому майданчику”
Мета: продовжувати формувати у малят знання про правила безпечної поведінки на дитячому майданчику, розуміння того. що небезпека приховується не тільки в самому обладнанні, а в неправильному користуванні ним. Розвивати увагу, мислення. Виховувати дисциплінованість, обачність, обережність, повагу до інших дітей.
Хід
Які правила поведінки на дитячому майданчику ви запам’ятали?
Ліплення
Тема: “Тарілочки для сороченят”
Мета: продовжувати знайомити дітей з властивостями пластиліну. Спонукати експериментувати з ним і оволодівати прийомами ліплення: скочувати грудочки в кулю і розплющувати її між долонь. Розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук. Виховувати цікавість до занять з ліплення, вміння радіти результатам роботи.
Хід
Сорока-ворона
На припічку сиділа,
Діткам кашу варила.
-Цьому дам і цьому дам,
А тому не дам!
Давайте зробимо тарілочки для сороченят.
Скачайте спочатку кульку, розм’якшивши пластилін в руках.
Придавіть зверху пальцями, формуючи рівний круглий коржик. Потім заготовку придавіть всією долонею, щоб вирівняти поверхню.
Придавіть центральну частину круглою кришечкою, формуючи дно тарілки. Необхідно виділити бортики.
Відриваючи невеликі шматочки від білого бруска, створюючи з них кульки, декорують бортики тарілки. Спочатку кріпите кульки на тарілку на рівній відстані один від одного, потім натискайте на них пальцем, щоб розплющити і отримати горошок.
Ось і все, тарілочка з пластиліну готова. Можна годувати сороченят.
29.09.2022 Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Посуд”
Мета: уточнювати й розширювати знання дітей про посуд, його призначення; ввести узагальнююче слово посуд; вчити утворювати прикметники від іменників на позначення матеріалу, з якого виготовлений посуд, активізувати словник дітей з теми; розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, спостережливість, виховувати інтерес до довкілля.
Хід
Подивіться відео, відгадайте загадки.
28.09.2022 Середа
День здоров’я
Дитина у природному довкіллі + Валеологія + Мовлення дитини
Тема: «Щоб зростати сильним, спритним»
Мета: уточнити поняття дітей про роль фізичних вправ та спорту для гарного стану здоров’я; виховувати позитивне ставлення до простих фізкультурних вправ та рухливих ігор.
Хід заняття
М/гра «Я дружу зі спортом»
Діти розглядають зображення і розповідають, хто чим займається.
Д/гра «Зі спортом дружити – що треба робити?»
Діти вправляються в утворенні від названих тематичних іменників відповідних дієслів, спочатку неозначеної форми, а потім першої особи однини.
Наприклад: Біг – я вмію бігати – я бігаю; Стрибки – я вмію стрибати – я стрибаю; Присідання – я вмію присідати – я присідаю; Нахили – я вмію нахилятися – я нахиляюсь…
Гра «Спортивний рахунок»
Діти дають відповіді на запитання, називаючи правильні числа.
-Скільки м’ячів потрібно для гри у футбол? Скільки лиж має бути у лижника? Скільки снігових куль потрібно, щоб зібрати сніговика? Скільки кросівок у бігуна?
Д/вправа «Для чого потрібен інвентар?»
Діти розглядають зображення спортивного інвентарю і називають для яких спортивних ігор чи вправ він потрібен.
Підсумок : перегляд мультфільму про спорт
27.09.2022 Вівторок
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “Квіти та метелики”
Мета: формувати поняття про кількість предметів, вміння порівнювати їх за допомогою складання пари. Закріпити поняття “один-багато”, вміння оперувати поняттями “більше-менше-порівну”. Вчити рахувати в межах п’яти. Розвивати мислення. Виховувати уважність.
Хід
Подивіться уважно і знайдіть відмінності.
Малювання
Тема: “Овочі в нетрадиційній техніці”
Мета: продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання – долонькою, ставити відбитки у відповідному місці – на тарілочці; закріпити знання кольорів – червоний, оранжевий, зелений. Розвивати творчість, естетичний смак, дрібну моторику рук. Виховувати охайність.
26.09.2022 Понеділок
Мовлення дитини
Тема: “Наші меблі“
Мета: ознайомити малят з особливостями зовнішнього вигляду, призначенням та назвами меблів; продовжувати навчати малят давати відповіді на запитання дорослого; відгадувати з його допомогою загадки; утворювати зменшувально-пестливі слова; виховувати охайність, бережливе ставлення до предметів побуту.
Відгадайте загадку
Не йдемо, хоч маєм ноги,
Всі тримаємось підлоги.
Що це?
Назвіть меблі у своїй кімнаті.
Д/гра “Іграшкові меблі”
Утворіть від назв предметів зменшувально-пестливі слова.
Наприклад. У нас – стіл, а у ляльки – …(столик); аналогічно до слів: ліжко, стілець, шафа, диван…
23.09.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Країна хлопчиків та дівчаток”
Мета: допомогти дітям усвідомити, що люди бувають різної статі: чоловічої і жіночої (хлопчики та дівчатка); учити порівнювати людей різної статі за ознаками зовнішнього вигляду, ім’ям; учити поважати протилежну стать; сприяти першим проявам статевого усвідомлення на підставі таких ознак, як одяг, взуття, зачіска, ім’я; розвивати уважність, симпатію одне до одного; виховувати повагу, доброзичливість.
Хід заняття
Аплікація
Тема: “Яблучка з листочками”
Мета: навчати складати цільний аплікаційний образ із 2-3 готових силуетів (яблуко й 1-2 листочки). Формувати композиційні вміння – створювати композицію з різнорідних елементів на тлі, переміщувати деталі в пошуках найкращого розташування й по черзі наклеювати. Виховувати інтерес до відображення уявлень про природу в образотворчій діяльності.
Хід заняття
Читання вірша Г. Шевчук “Дари осені”
Восени врожай збирають
На городах і всадках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.
В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила – і швиденько
Заховала в теремок.
Складання аплікації із двох-трьох силуетів, вирізаних дорослим з кольорового або фактурного паперу (яблуко й 1-2 листочки).
22.09.2022 Четвер
Мовлення дитини+Літературне образотворення
Тема: “Ми охайні малюки”
Мета: продовжувати знайомити дітей з предметами гігієни та їх призначенням. Формувати вміння та бажання заучувати вірші за мнемотаблицею. Розвивати мову, зорову увагу, пам’ять. Виховувати охайність, культурно-гігієнічні навички.
Хід заняття
Малята, що означає бути охайними?
Які речі допомагають вам слідкувати за чистотою ваших рук та тіла?
Послухайте і спробуйте вивчити за мнемотаблицею вірш Грицька Бойка “Здоровим будь”
Малята, послухайте казку і дізнаєтесь, що може трапитися, якщо нехтувати правилами гігієни.
Що трапилося з Мишенятком Мишком. Чому?
21.09.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “Вода – безцінний дар природи”
Мета: Збагачувати знання дітей про об’єкт неживої природи – воду. Ввести нове слово економія. ознайомити дітей з поняттям економія, учити розуміти, що без води неможливий розвиток всього живого, формувати усвідомлення зв’язків між природою і людиною, розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, сприяти розвитку дослідницького підходу до пізнання навколишнього, формувати вміння висловлювати свою думку, розвивати зв’язне мовлення, виховувати любов і бережнетставлення до природи.
Хід
Малята, краплинку води завжди зберігайте,
Воду розливати не дозволяйте,
Важко людині, рослині, тварині
якщо не буде води – у країні!
Адже вода – це безцінний дар природи,
Як нам прожити без води?
З нею ми завжди щасливі
З нею нам нема біди!
20.09.2022 Вівторок
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
Тема: “У гості до ведмедика”
Мета: продовжувати вчити обстежувати світ предметного довкілля за допомогою зору та дотику, формувати поняття великий-маленький, більший-менший, один-багато; закріпити кольори, розвивати інтерес до навколишніх предметів та їх властивостей; виховувати пізнавальну активність.
Хід
Малювння
Тема: “Мильні бульбашки”
Мета: викликати у малят гарний настрій, вчити малювати мильні бульбашки кришечками від пляшок; закріпити кольори; розвивати творчі здібності, естетичний смак, виховувати любов до мистецтва малювання.
Хід
Забава з мильної води
Подули – ось і пухирці.
Відбились в кульках усмішки.
Літають … мильні бульбашки
19.09.2022 Понеділок
Мовлення дитини + Дитина в соціумі
Тема: “Одяг”
Мета: продовжувати формувати знання малят про види одягу, тренувати в умінні підбирати одяг, взуття, головні убори за сезоном; вчити розповідати про них простими реченнями; розвивати мовлення, мовне дихання, мислення, пам’ять, увагу; виховувати дбайливе ставлення до одягу.
Хід
Загадки про одяг
16.09.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Професії у дитячому садку”
Мета: продовжувати формувати знання малят про роботу працівників дитячого садка, про їх трудові дї, про предмети, якими вони користуються у своїй роботі; збагачувати словник малят, продовжувати навчати дітей відповідати на питання, чітко та виразно повторювати слова за дорослим; уважно слухати віршики та розуміти їх зміст; виховувати у малят повагу до праці, доброзичливість, моральність, бажання допомагати дорослим.
Хід
15.09.2022 Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Знайомство у дитячому садку”
Мета: продовжувати закріплювати знання малят про дитячий садок, про стосунки між дітьми та дорослими; учити дітей складати описову розповідь про себе за зразком, розвивати мову. комунікативні навички, увагу, пам’ять. Виховувати товариськість, чуйність до новачків; викликати у малят бажання знайомитися з однолітками.
Хід
Читання вірша М. Познанської “Здрастуй, хлопчику”
Здрастуй, хлопчику маленький!
Йди в кімнату, ручку дай.
Хоч у нас ти і новенький –
Не соромсь, за стіл сідай.
Будеш снідати із нами:
Ось оладки, осьде чай.
Плачеш? Хочеться до мами?
Ой, не треба, не скучай!
В нас ведмедик є і м’ячик.
Коник он стоїть в кутку…
Подивись, ніхто не плаче
У дитячому садку.
Пригадайте ввічливі слова
09.09.2022 П’ятниця
Дитина в соціумі
Тема: “Український національний одяг”
Мета: ознайомити малят із традиціями українського народу та його національним одягом, як важливим елементом матеріальної та духовної культури; розвивати інтерес до українського народного одягу, як складової частини українців, розвиати мислення, увагу, мовлення; виховувати естетичні почуття, любов та повагу до українського народу.
Хід
Д/гра “Назви одяг який”
Ліплення
Тема: “Соняшник”
Мета: розширити знання дітей про рослину соняник, учити малюків бачити красу навколишнього світу; залучати їх до мистецтва; учити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети простої форми (кульки. палички) за допомогою дій відривання. скочування, розкочування, різання стекою, відтворюючи форму предметів та образів довкілля.
Хід
08.09.2022 Четвер
Мовлення дитини
Тема: “Дитячий садок. Іграшки”
Мета: продовжувати формувати вміння правильно називати предмети-іграшки. Активзувати словник дітей іменниками та прикметниками в родовому відмінку. Розвивати мовлення, увагу. Виховувати бережне ставлення до іграшок.
Хід заняття
У дитсадочку в нас. малята,
Гарних іграшок багато:
І великих, і малих –
Привітаємо ми їх.
“Добрий день”, – ми скажем вам –
І звірятам, і лялькам.
Будуть гратися малята
І не будуть нудьгувати.
Розгляньте малюнок та назвіть усі предмети, які ви бачте.
Як усе, що зображено на малюнку назвати одним словом?
Машинки та звірята,
І м’ячиків багато.
Конструктор, кубики, ляльки –
Це все дитячі…(іграшки)
Що розміщено на верхній полиці? Що на нижній? Що на середдній?
Загадки про іграшки
Її можна котити, при’язавши до неї мотузочку, нею можна перевозити різні вантажі. Що це?
Знають Петрик і Галинка,
Що ця іграшка – …(машинка).
Її можна одягати, роздягати, годувати, гуляти із нею, вкладати спати, колихати у колисці. Хто це?
Знає Іра й Валечка,
Іграшка ця – …(лялечка).
Її можна підкидати, покотити. Вона скаче, скаче, скаче…
Здогадались, що це? (М’ячик)
Д/гра “Знайди тінь”
Відео дидактична гра “Із чого виготовлені іграшки?”
Мультфільм
07.09.2022 Середа
Дитина у природному довкіллі
Тема: “У зеленому куточку”
Мета: закріпити поняття про куточок природи у груповій кімнаті. Познайомити з кімнатними рослинами, їх назвами, будовою. З’ясувати, що потріббно рослинам для їх росту і цвітіння. Розвивати інтерес до розвитку і росту рослин, вчити бути допитливими і спостережливими.
Хід заняття
Малята, як називається місце у нашій груповій кімнаті, де ростуть багато кімнатних рослин?
Це куточок живої природи.
Що ще є у нашому куточку живої природи?
Так. Акваріум із рибками.
Кожна рослина. як і ми з вами, має своє ім’я
Перегляньте відео і познайомтеся з назвами рослин, їх будовою, а також з правилами догляду за ними.
А тепер розкажіть, що можна робити з квітами?(Милуватися ними, доглядати їх, поливати, мити листочки, оприскувати…)
А як ви думаєте, чи можна гратися з кімнатими рослинами? Звичайно ні. Цього роити не можна, бо квіточки дуже ніжні, ми можемо їх зіпсувати. І тоді вони зів’януть.
Кімнатні квіти я люблю –
То пещу їх, то поливаю,
То з ними тихо говорю,
То їм пісні на сон співаю.
Вони всміхаються мені –
Вони – живі, красиві.
06.09.2022 Вівторок
Малювання
Тема: “Квіточки”
Мета: вчити малювати квіти у нетрадиційний спосіб, закріпити кольори( червоний, зелений, білий), будову квітки.розвивати творчі здібності, естетичний смак.
Хід заняття
Квітами багата Україна-мати:
Маки червоніють –
Вогники ясніють.
А волошки в житі –
Синьоокі квіти.
Світять чорнобривці –
Тільки подивіться!
Степом пахнуть кашки
Й зірочки-ромашки.
Он дзвенять дзвіночки
В літньому садочку.
Мальви біля хати
Будуть вас вітати.
Диво-цвіт – то сонях,
Сонце у долонях.
Бережуть державу
Соняшники й мальви.
Пісня солов’їна
Славить Україну.
Відео “Малювання. Квіти”
Мовлення дитини + Дитина в соціумі
Тема: “Наш веселий дитсадок”
Мета: згадати дитячий садок, його назву, назву групи, а також що роблять малюки у садочку. яких правил дотримуються. Поповнити словник дітей ввічливими словами. Розвивати мову, увагу, гарний настрій. Виховувати дружні стосунки.
Хід заняття
Чий такий красивий дім?
Грають промені на нім.
Сяє напис “Теремок”
Це наш веселий дитсадок!
Перегляд відео “Правила поведінки дошкільнят у дитячому садку”
Гра чарівні слова “Чемний котик”
Пісенька “Що таке наш дитсадок?” слова і музика Т. Плескач