І молодша група А “Казка” Вихователі: Сторожко Т.Г., Ценцеря А.Ю.

3.10.2022

Дитина у соціумі

Тема : Розгляд картини“ Золота осінь”.

Мета: удосконалювати уміння дітей відповідати на запитання вихователя, складати невеликі описові розповіді; формувати навички вживання іменників у формі давального відмінка, удосконалювати навички діалогічного мовлення; вчити декламувати невеликі вірші; розвивати зв’язне мовлення, уяву,пам’ять; виховувати любов до природи.

Матеріал: магнітофонний запис звуків осені, картина з осіннім пейзажам,художнє слово,кошик,осіннє листя. Обладнання для малювання ( фарби,штампи,серветки,затонований аркуш с деревом на кожну дитину).

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Як швидко літо проминуло!
Настала осінняя пора.
Немов на крилах промайнуло
Кохане літечко з двора…

Бесіда за картиною.

  • Скажіть, яка пора року зображена на картині? (Осінь)
  • Як ви зрозуміли що це осінь? ( пожовкле листя)
  • Які осінні місяці ви знаєте? (вересень,жовтень,листопад).
  • Що відбувається у природі з приходом осені? ( день стає коротше,ніч довше;дощі,опадає листя, стає холодно, птахи відлітають у теплі края).
  • А які прикмети ви знаєте?

Дидактична гра “ Осінь яка” ( щедра,багата,золота,дощова,різнобарвна,багряна)

  • А що осінь дарує людям? (Врожай)
  • А що саме? ( овочі та фрукти)
  • А чи знаєте ви прислів’я про осінь?
  • Що з врожаю збереш,на тому взимку і живеш.
  • Осінь прийшла — дощі з собою принесла.

Фізхвилинка https://youtu.be/hXu9WW6te6c

Рухлива гра “Збери листочки у кошик”

30.09.2022
Дитина в природному довкіллі

Тема: Овочі на городі”

Мета: закріпити знання дітей про овочі, їх зовнішній вигляд, колір, розмір; формувати уявлення про те, де вони ростуть; розвивати зорову память, уважність, мовлення, пізнавальний інтерес; виховувати бережне ставлення до природи.

Матеріал: овочі (цибуля, морква, буряк, капуста, огірок, помідор), город з поролону чорного, іграшковий зайчик, зображення бабусі, яка працює на городі, сліди-підказки у формі квіточок, пеньочків, озерець із картону.

Хід заняття

Мов голубонька рідненька-

Добра, мила і старенька.

Я ніколи не журюся,

Бо у мене є…               (Бабуся)

Бабусин город

Дивина така в природі:

У бабусі на городі

Різні овочі ростуть,

Ось гарбуз тут і квасоля,

І поважна бараболя,

І капуста, і салат,

Помідори й кабачки

Дружно стали у рядки,

І зелені огірочки

Виглядають з-під листочків.

Д/гра: «Збери овочі»

Д/гра: «Мозайка»

29.09.2022

Конструювання

Мета:

-​ продовжувати формувати сенсорні основи сприйняття, технічні навички у конструкторській діяльності, збагачувати емоційну сферу;

– вчити уважно слухати вихователя, спілкуватися, відповідати на запитання за темою, вчити дітей орієнтуватися у просторі;

-​ закріпити у мовленні слова ‟пластинки”,  ‟пластини”,‟доріжки”, ‟будинок ”,

‟квіти”;

– удосконалювати вміння дітей розрізняти та правильно використовувати деталі конструктора LEGO DUPLO, з’єднувати деталі конструктора між  собою;

-​ розвивати дрібну моторику рук, мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення;

– виховувати спостережливість, бажання працювати у колективі однолітків;

-​ викликати у дітей позитивні емоції під час заняття, створити радісний настрій.

Матеріал:        конструктор LEGO DUPLO ‟Сім’я ”, пластинки маленькі

(4 кольорів) , пластини великі, лялька, атрибути для рухливої гри.

Хід заняття:

Звертаємо увагу дітей  на гарні квіти, що ростуть біля будинку.

  • Вам подобаються квіти?
  • Якого вони кольору? (жовті, червоні, зелені, сині)
  • Де взагалі ростуть квіти? (на землі)
  • З яких деталей ми зробили землю? (з пластин великих)
  • Саме на цих пластинах (на землі) Наталка попросила зробити доріжки.

Подивіться скільки деталей для доріжок нам привезла вантажна машина.

– Як називаються ці деталі? (пластинки)

– Скільки їх? (багато)

– Які вони за розміром: великі чи маленькі? (маленькі)

– Якого вони кольору? (жовті, червоні, зелені, сині)

  • Дидактична гра: ‟ Розбери за кольором ”
  • Робота дітей з конструктором LEGO.

– Як називаються ці деталі?(маленькі пластинки)

Саме з цих пластинок ми будемо робити доріжки. Доріжку до квітів. Вона повинна бути довгою  і того ж самого кольору, що і квітка.

  • Де виросли квіти? (біля будинку , на землі)
  • З яких деталей ми зробили землю? (з пластин великих)
  • Що у вас в кошиках? (пластинки маленькі)
  • Якого вони кольору? (питаю кожну дитину)
  • До квіточки якого кольору будеш викладати доріжку? (питаю кожну дитину)

Виконання роботи дітьми.

 Дидактична гра ‟Кольорова доріжка”

Рухлива гра ‟ Збери букет”

28.09.2022

Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку

Тема: День народження Зайчика

Мета: Розвивати сенсорно-пізнавальні здібності, дрібну моторику рук, уяву, стимулювати зорово-моторну координацію, сприяти розвитку активного мовлення, мовленнєвого дихання.

Матеріал: музичні інструменти (дзвіночок, маракаси, барабан, ксилофон), чарівна торбинка (капуста, морква), тіньовий театр (білка, їжак, вовк, лисиця, ведмідь), борошно, лоточки, склянки, манка, геометричні фігури (трикутник, квадрат, круг), пластилін, серветки, макет торта, зайчик.

Хід заняття:

Логоритміка «Добрий день!»

Сонечко встало,

Іде новий день,

Любі дівчатка

Усім «Добрий день!»

(дівчатка дзвонять в дзвіночки і співають «Добрий день!»)

Пташечка в небі

Співає пісень,

Ніби вітає хлоп’ят

«Добрий день!»

(хлопчики грають на маракасах і співають «Добрий день!»)

Дзвоник видзвонює

Дзень, дзень – дзелень!(вихователь дзвонить у дзівочок)

Любі малята

Усім: «Добрий день!».

(діти дзвонять у дзвіночки та грають на маракасах і співають «Добрий день!»)

Мотивація пізнавальної діяльності

– Ви готові відправиться до зайчика на День народження?

– А що ж ми подаруємо зайчику? Давайте зазирнемо в чарівну торбинку.

Гра «Чарівна торбинка»

Діти по черзі дістають одну капустину та багато морквин

Д/гра М. Монтессорі «Відміряємо борошно на торт»

Д/гра «Відшукаємо прикраси для торта»(манка, геометричні фігури)

27.09.2022

Мовлення

Тема: «Спостереження за кішкою»

Мета: закріпити вміння дітей розпізнавати кішку за зовнішніми ознаками; формувати навички вимовляти звуконаслідування; продовжувати вчити відповідати на запитання; розвивати увагу, спостережливість, мислення; виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до них, бажання доглядати за ними.

Матеріал: кошик, киця-іграшка, картинки із зображенням дитинчат кішки та інших тварин, картинки із зображенням страв (молоко, риба, м’ясо), наголівники для гри «Кішка й кошенята».

Хід заняття:

І вусата, і хвостата

Ця тварина волохата.

Любить рибу, любить м’ясо

І облизується ласо.

Я біленька, я пухнаста…

Їм я мишку і ковбаску.

Люблю спати я клубочком,

Потім граюся з клубочком.

Запитання до дітей:

– Якого кольору у неї шерсть?

– Що є у киці на голові?

– Який у неї хвостик?

– Чим умивається киця? Киця яка?  (пухнаста, м’якенька)

– А що любить їсти киця?

– Ой, киця когось шукає. ЇЇ дітки десь поділись. А як називають діток у киці?

– Скільки кошенят (одне чи багато)? А киць?

– Давайте заспіваємо пісеньку про кицю.

Сіра киця вмилася, у вікно дивилася.

Хвостиком махала, кошенят чекала.

– Де мої малята? Сірі кошенята!

Час уже їм спати, сірим кошенятам. 

Дидактична гра: «Знайди будиночок для кошенятка»

Пальчикова гімнастика: «Кошенята»

(починаючи з мізинчика, послідовно загинаємо пальчики в кулачок)

Це кошеня вже хоче спати.

Це кошеня – стрибнуло в хатку.

Це кошеня – вже задрімало.

Це кошеня уже поспало.

Прокинулись кошенята: «Ура!»

«У дитсадок іти пора!»

Рухлива гра: «Сонечко і дощик».

Вийшла киця погуляти, а за нею – кошенята.

Вони бігають, стрибають, радо сонечко вітають.

Любе, ясне сонечко, лагідно сміється.

У садочку кошенятам, весело живеться.

Аж ось налетів вітерець: ш-ш-ш-ш!

Нагнав хмарки… Сонечко заховалось… і почав капати дощик.

Няв-няв! Кошенята, швидше додому!

Дощик, дощик! Кап-кап-кап! Мокрі всі доріжки.

Нам не можна йти гуляти, бо вже мокрі ніжки.

А ось і дощик перестав капати:

Знову заглянуло сонечко у наше віконечко… Няв-няв!

Кошенята граються, радісно всміхаються!

26.09.2022

Дитина в соціумі

Тема. Ляльки в гості завітали.

Мета: вчити дітей знаходити та називати однакові за кольором предмети; порівнювати групи предметів за кольором; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, кмітливість; виховувати посидючість, інтерес до заняття, доброзичливість, взаємодопомогу.

Обладнання: ляльки, посуд (тарілочки і чашки), глечики, квіти – червоного, жовтого, зеленого, синього кольорів.

Хід заняття.

Є ляльок багато в мене:

В Люди платтячко зелене,

В Олі стрічки красивіші,

В Юлі очі блакитніше,

В Галі кращі черевички,

І у всіх красиві личка.

  1. Дидактична гра «Сервіруємо стіл»
  2. Пальчикова гімнастика «Квітка»

Вранці сонечко зійшло,

Розпустилась квітка,

А  ввечері закриє

Пелюсточки швидко.

  1. Дидактична гра «Підбери глечик для квітки».

23.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Тема: Хто в будиночку живе.

Мета: Формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв’язок в природі.

Підвести дітей до розуміння, що всьому живому на землі потрібні вода і

світло для життя.

Стимулювати дитячу допитливість та зацікавленість у пізнанні природи.

Розвивати дрібну моторику рук.

Виховувати співчуття, бажання робити добрі справи, піклуватися про росли

ни і тварин.

Матеріал: собачка – іграшка, виготовлені з картону силуети Сонечка та Хмаринки, атрибути для рухливої гри «Хмарка і краплинки» (наголівники –  для вихователя хмаринка, для дітей – краплинки; лійка з водою, порожня миска; силует їжачка з картону, прищіпки, іграшка – білочка, горішки та шишки, два кошики

Хід заняття

Вихователь:

  • Добрий день малята, коли я йшла сьогодні до вас то зустріла ось цю собачку. Її звуть Жучка. Давайте послухаємо яка історія з нею трапилася.
  • Жила собі собачка Жучка зі своєю подружкою Кімнатною рослинкою. Кожного ранку вони прокидалися, визирали у віконечко і зустрічали Сонечко. Але одного разу Сонечко не з’явилося на небі. Друзі засумували, рослинка навіть захворіла, тому Жучка вирішила знайти будиночок Сонечка і вилікувати свою подружку. Жучка просить і ,вас дітки, щоб ви допомогли їй знайти Сонечко. Тож пропоную вам вирушити в подорож. (Під веселу мелодію діти вирушають в подорож, построївшись  у «паровозик» йдуть за вихователем)

Зустріч з Їжачком

  • Їжачку, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де воно живе?
  • Я не знаю де Сонечко, в лісі стало так темно, що я розгубив свої колючки, допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти прищеплюють защіпки на контур їжачка)
  • Ну що Їжачку, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за вихователем)

Зустріч з Білочкою

  • Білочко, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де його будиночок?
  • Ні, не знаю, в лісі стало так темно, що я розсипала свої шишки та горішки. Допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти збирають в різні кошики шишки та горішки). Потім запрошують Білочку йти з ними.
  • Ну що Білочко, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за вихователем та знаходять Сонечко закрите Хмаринкою (прикріплені на вікно))
  • Дітки, погляньте, а ось і будиночок Сонечка! Але щось тут не так, чому ж не виходить наше Сонечко зі свого будиночку? (Воно закрите хмаринкою)
  • Давайте його погукаємо:

Сонечко, сонечко,

Заглянь у віконечко,

Дітки гукають,

Тебе виглядають.

Дослідницько – експериментальна діяльність «Як утворюються калюжі»

Вихователь бере лійку з водою і велику порожню миску. Починає з лійки лити водичку в миску, заповнюючи її та коментуючи усі свої дії.

Пояснює, що таким чином і на вулиці утворюються калюжі.

  • А зараз давайте трішечки пограємо з Хмаркою.

Рухлива гра «Хмаринка і Краплинки»

  • Я буду мама – Хмаринка, а ви мої дітки Крапельки. Спочатку всі Краплинки сплять біля мами – Хмарки, коли починається дощик Краплинки покидають Хмарку і весело граються доки не впадуть на землю у калюжки(під музичний супровід за сигналом вихователя «почався дощик» діти весело граються, бігають, стрибають; на сигнал «дощик закінчився» дітки утворюють «калюжки», міцно беруться за ручки і присідають на килимок).
  • Погляньте, дітки, поглянь Жучка, наша Хмарка звеселіла та відкрила Сонечко. Тепер твоя подружка, Кімнатна рослинка, перестане хворіти і виросте дуже красива.

22.09.2022

Ліплення

Тема:” Грона калини”

Мета: Вчити дітей відщіпувати дрібні шматочки від великого та формувати з них кульки методом скочування пальчиками; ознайомити дітей із зовнішнім виглядом ягід калини, наголосити на їх цілющих властивостях. Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, творчу уяву. Виховувати цікавість до заняття з ліплення, інтерес до природи.

Матеріал: картина”Кетяги калини”, іграшка ворона Каркуша, пластиліну червоного кольору, дощечки для ліплення, стеки, аркуш А4 з намальовано гілочкою(без ягід), серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Беріть калину-червоні корали

Ці кетяги сонце і небо ввібрали.

Напоїть матуся калиновим чаєм

Недугу ураз як рукою знімає.

Пальчикова гра “Сорока-ворона”).

Для того щоб отримати ягідку калини треба відщіпнути невеличкий шматочок пластиліну червоного кольору та скатати у кульку.

Потім цю кульку притискаємо пальчиком до гілочки намальовано на аркуші паперу.

21.09.2022

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Мета:  продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів;
навчати простих прийомів встановлення схожості та відмінності однорідних предметів; зіставляти форми предметів зі зразком; вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); вчити порівнювати предмети (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький);  розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук; виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.

Матеріал: іграшкові білочка, мишка, ведмедики (2), ялинки (2), кошики (2), яблука та груші (муляжі); дидактичні ігри: «Склади намисто», «Побудуй будиночок», «Залатай килимок».

Хід заняття.

Д/г «Склади намисто».

Д/г  «Побудуй будинок» (з геометричних фігур.

Д/г «Розклади по кошиках»

20.09.2022

Мовлення

«Подорож до казки курочка Ряба»

 

Мета: Формувати у дітей уміння уважно слухати українську народну казку, розуміти її зміст, стежити за розвитком подій; розвивати мову дітей, збагачувати її  потішками і забавлянками.

Закріплювати поняття «великий-малий», «один-багато», порівнювати предмети за величиною. Закріплювати назву основного кольору: жовтий.

Розвивати активне мовлення дітей, пам’ять, сприймання кольору, дрібну моторику рук пальців.

Виховувати позитивні емоції, увагу, доброзичливість, уміння співчувати героям казки.

Хід.

Розповідь казки: «Курочка ряба»

Пальчикова гімнастика «Моя сімя»

Цей ось пальчик – мій дідусь,

Цей ось пальчик – мій татусь,

Цей ось пальчик – моя матуся,

Цей ось пальчик – моя бабуся,

А цей пальчик це є – я,

Ось і вся моя сім’я.

Забавлянка «Ладусі»

Ладусі, ладусі.

Де були? В бабусі!

А що їли – кашку!

А що пили – бражку!

А що на закуску?

Хліб і капустку!

Кашка солоденька,

Бабуся добренька.

Загадка.

Жовтенькі клубочки,

Сидять біля мами квочки… (Курчатка)

  • Курчатка (відповіді дітей)
  • Подивіться, малята, які вони?
  • Гарні, тепленькі, пухнасті. (відповіді дітей)
  • Якого кольору курчатка?
  • Жовтенькі. (відповіді дітей).

19.09.2022

Дитина в соціумі

Тема :“Хто я?”
Мета: Вчити дітей орієнтуватись у визначенні протилежної статі, знати свою статеву належність, власне ім’я, виявляти інтерес до інших дітей які мають таке саме ім’я. Розвивати увагу, пам’ять. Виховувати позитивне ставлення до дітей іншої статі.
Обладнання: дидактичні ляльки різної статті, одяг для іграшок, іграшкові собачки.
Хід заняття.
Ігровий момент: прихід песиків.
– Хто до нас завітав?
– Цього собачку звати Руденький, а цього Чорновух. Як ви вважаєте, чого їх так назвали?
– А як я усіх вас називаю?
– А чим ви схожі? А чим ж ви відрізняєтесь один від одного?
Кожна людина має своє ім`я.
– Людині дають ім`я, коли вона маленька чи доросла?
Ім`я може дуже багато розповісти про людину. Почувши його ми одразу можемо сказати, про кого йдеться мова: про хлопчика чи дівчинку, про дорослого чи дитину.
Дидактична гра “Дівчинка чи хлопчик”.
Мета: навчити дітей визначати стать по імені, виховувати позитивне ставлення до дітей іншої статті.
Вихователь називає імена, а діти визначають кому воно може належати.
– Катя – це хлопчик чи дівчинка? – А у нас в групі є дівчинка Катя? (Дівчинка виходить до вихователя) – Катя красива, слухняна, завжди допомагає іншим…
Дидактична гра “Назви, що це?”
Мета: вчити називати одяг; розвивати мовлення, увагу.
Сьогодні до нас в гості прийшла лялька Натуся з своїм другом Андрійком. Натуся це хлопчик чи дівчинка? Андрійко це хлопчик чи дівчинка?
В Натусі та Андрійка є валіза. А що там? Вихователь дістає одяг діти називають ,що це.
Дидактична гра «Кому, що потрібно»
Мета: вчити розрізняти чоловічий одяг та жіночий.
Вихователь пропонує розділити одяг на дівочий та хлопчачий.
– Хто ходить у платі? …
Прощання з іграшками.

16.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Мета:  продовжити формувати в дітей уявлення про сезонні зміни в природі лісу; навчати дітей уважно слухати вірші та загадки;   розвивати зорову та слу­хову уяву; закріпити назви кольорів (жовтий, чер­воний, зелений); виховувати у малят любов до природи, бережливе ставлення до неї.

Обладнання: ілюстрація «Осінній ліс»; малюнки із зображенням осінніх листочків з дерев; вирізані з картону і розрізані навпіл листочки,картинки із зображенням грибів,намальований ліс.

Базові слова:«грибочок»,«листочок»,«ліс».

ХІД ЗАНЯТТЯ

На початку заняття вихователь звертає увагу дітей, який сьогодні чудовий день.

Психогімнастика

Доброго ранку! Доброго дня!

Все навкруг добрим хай буде щодня –

Ви, мої діти, звірята і квіти,

Сонцю всміхайтеся мило щодня.

Вихователь розпочинає заняття бесідою.

Вихователь. Діти, ми вже знаємо, як осінь змінила наше місто, які дари вона принесла нам з родючого городу, як змінила осінь-чарівниця погоду, сонечко, вітер. А сьогодні, маля­та, ми дізнаємося, які чудеса творить золота осінь у лісі. А для цього вирушимо в цікаву та дивовижну лісову мандрівку. Чи го­тові ви до подорожі? (Так.)

Педагог пропонує дітям поїхати до лісу на чарівному паро­возику

Фізкультхвилинка

Діти стають одне за одним, зображуючи вагончики паровозика і рухаються вперед, промовляючи услід за вихователем слова та звуконаслідування.

Паровоз вперед летить,

Всіх маляток швидко мчить:

Олю, Петрика, Ларису

Паровоз везе до лісу —

Ту-ту! У-у-у! Ту-ту! У-у-у! –

Всю веселу дітвору.

Діти збираються біля вихователя. На дошці з’являється ілю­страція «Осінній ліс».

Вихователь.

Куди ж ми прибули, малята? Кущів, дерев тут так багато! Ой, як тут гарно! Звичайно, це осінній … (ліс).

Вихователь звертає увагу дітей на ілюстрацію і пропонує роз­дивитись її.

Чого в лісі росте багато? (Дерев) Так. Погляньте, як тут погосподарювала хазяйка-осінь. Пам’ятаєте, якими зеленими були ліси, парки, алеї влітку? (Вихователь показує дітям зобра­ження осінніх листочків.) А що ж осінь зробила нині з листочка­ми дерев та кущів? (Пофарбувала їх.) У які кольори пофарбува­ла осінь листя? (У жовтий, червоний, зелений.)

Гра «Склади листочки»

Педагог роздає кожній дитині вирізані з картону половинки листочків і пояснює їм завдання.

Вихователь.

Осінь-художниця зробила листочки барвис­тими, гарними. Але пустотливий вітерець — відомий бешкетник. Ось він і порозривав усі листочки навпіл. І тепер вам, малята, слід листочки поскладати.

Діти виконують запропоноване завдання.

Вихователь.

От які листочки. З кожного дерева восени ле­тить, щоб упасти до рідної землі-матінки, листочок-мандрівник.

Вихователь показує дітям поляну грибів та продовжуєрозмову з ними.

Вихователь:

Давайте добре пошукаємо і трішечки пограємо.

Заблукав грибок у лісі,

(діти крокують)

Бо листком накрився.

(діти присідають)

Глянув вліво, глянув вправо

(поворот голови вліво та вправо)

І подумав: «Кепські справи».

А дітки прийшли

(діти знову крокують)

Та грибочок знайшли.

(нахиляються та імітують, що поклали грибочок у кошик)

Вихователь.

Ой дітки ми вже з вами опинилися у лісі. Гарно тут, зелено та красиво. Скільки опалого листя навкруги дерева стоять убрані в гарні шати. Щойно пройшли осінні рясні дощики, і на лісових стежинках з’явилося багато грибочків. Ой, а що це?

Діти.

Грибочки

Вихователь.

Давайте тепер їх роздивимось. Які вони? Великі чи маленькі? Багато чи мало їх?

Вихователь.

Наша лісова подорож наближається до кінця. Казковий паровозик уже готовий відвести малят назад, до дитя­чого садочка. Отже, рушаймо!

Фізкультхвилинка

Діти, як і на початку заняття, стають одне за одним, зобра­жуючи вагончики паровозика і рухаються вперед, примовляючи услід за вихователем слова та звуконаслідування.

Паровоз везе діток

У дитячий наш садок.

І Сашка, й Олега й Лізу

Паровоз везе із лісу.

Ту-ту! У-у-у! Ту-ту! У-у-у! –

До дитячого садка.

Наприкінці заняття педагог звертається до малят.

Вихователь.

Діти, де ми щойно з вами побували? Що ми по­бачили у лісі? Чи сподобалася вам ця мандрівка? (Відповіді дітей.)

Вихователь хвалить дітей за уважність.

15.09.2022

Ліплення

Програмовий зміст: Вчити дітей відщіпувати дрібні шматочки від великого та формувати з них кульки методом скочування пальчиками; ознайомити дітей із зовнішнім виглядом ягід калини, наголосити на їх цілющих властивостях. Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, творчу уяву. Виховувати цікавість до заняття з ліплення, інтерес до природи.

Матеріал: картина”Кетяги калини”, іграшка ворона Каркуша, пластиліну червоного кольору, дощечки для ліплення, стеки, аркуш А4 з намальовано гілочкою(без ягід), серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Малята, погляньте хто сьогодні завітав до нас у гості. Це ворона Каркуша. Привітаймося з нею.

– Добрый день, Каркушо!

Погляньте, що вона нам принесла. А принесла вона нам картину.

– Що на ній зображено?

Дітки, на картині зображені ягідки калини.

Давайте мы з вами розглянемо ягідки калини.

– Скільки ягідок на гілочці? (Багато)

– Якого вони кольору? Які за розміром?

– Чи є листочки на гілочці? Якого кольору листочки?

А зараз послухайте вірш про калину.

Беріть калину-червоні корали

Ці кетягисонце і небо ввібрали.

Напоїть матуся калиновим чаєм

Недугу ураз як рукою знімає.

– Малята, вам подобаються ягідки калини?

Так, вони дуже гарні, червоненькі. А вы знаєте, що калина дуже корисна. Взимку можна пити чай з калиною, щоб не застудитися.

Давайте ми з вами зробимо калинові кетяги на аркуші паперу, покажемо їх мамам і татам та прикрасимо нашу роздягальню.

– Перш ніж ліпити, ми підготуємо наші ручки до роботи. (Пальчикова гра “Сорока-ворона”).

А тепер до діла. Для того щоб отримати ягідку калини треба відщіпнути невеличкий шматочок пластиліну червоного кольору та сказати його пальчиками ось так. (Показ скочування)

– Діти, погляньте, ось у мене утворилась кулька. Потім я цю кульку притискаю пальчиком до гілочки намальовано на аркуші паперу. Ось так я це роблю.

– Зрозуміло?

Тепер і ви можете взяти пластилін і почати скочувати ягідки калини. (Діти розминають пластиліну, відщіпують невеличкі шматочки, скочують їх, притискають).

– Ой, які ви молодці, як добре у вас виходить.

– Погляньте, які гарні кетяги калини ви зробили. Каркуші вони дуже подобаються. Давайте прикрасимо ними нашу роздягальні, щоб ваші тата й мамы теж могли ними помилуватися.

Заняття закінчується.

14.09.2022

Дитина  сенсорно-пізнавальному просторі

Тема : «Жук-сонечко»

Мета: учити дітей добирати однакові за кольором предмети, групувати їх відповідно до кольору, згідно зі словесними інструкціями вихователя; вчити розрізняти фігури за формою; закріплювати поняття «один — багато»; закріплювати назви основних кольорів (зеленого, червоного) та ознайомити з чорним кольором; розвивати пам’ять, спостережливість; виховувати інтерес до пізнання нового.

Матеріал: круги різних кольорів та овали червоного кольору; картинки із зображенням жуків; іграшка жук- сонечко.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь звертає увагу дітей на великого червоного жука, який сидить на килимку.

Два сонечка я знаю:

Мов куля золота,

Одне у небі сяє,

А друге ось літа.

За сонечком маленьким

Біжу я навпростець.

Ловлю його у жменьку,

Мов сонця промінець.

– Боятися не треба,

Лети собі у світ

І сонечку на небі

Мій передай привіт. (П.Мостовий)

— До нас сьогодні завітав незвичайний гість. Хто це? (Жук)

— Якого кольору жук? Яким коьором в нього цятечка?

— Які в нього вуса?

— Чули ви пісеньку жука? Заспіваймо її. Спочатку співатимемо тихенько: «жу-жу-жу-жу!» А тепер заспіваймо голосно.

Діти імітують пісеньку жука.

— Цей жук-матуся  прилетіла до нас не випадково. Вона просить, щоб ми допомогли їй знайти її діток, маленьких сонечок. Вони червоного кольору, схожі на свою матусю. Знайдімо їх серед цих фігур.

Діти підходять до столу, на якому розміщені круги різних кольорів та овали червоного кольору, і вибирають лише овали червоного кольору.

— Чому ви вирішили, що це дітки жука-матусі? (Відповіді дітей.)

— Скільки великих жуків? (Один)

— А маленьких? (Багато)

— Якого кольору жуки?

— Посадімо жучків на зелену смужечку, на травичку.

Діти виконують завдання.

А запросимо жуків разом з нами танцювати.

Під веселу музику діти виконують танцювальні рухи.

— Поки ми з вами танцювали, до нас у гості завітав ще один жук. Погляньте на нього. Вихователь виставляє на дошку зображення жука-бронзівки.

— Якого кольору жук? На що він схожий? (Відповіді дітей.)

— Цей жук теж шукає своїх малюків. Допоможіть йому.

Діти вибирають серед різних фігур зелені круги.

— А тепер біля жучка-тата покладіть малюків, схожих за кольором.

Діти поряд з жуком-бронзівкою розкладають круги зеленого кольору.

— Жучки зраділи і полетіли. Діти піднімають кольорові круги вгору та бігають по килимку.

Час комахам спочивати,

А малятам час гуляти.

Малювання

Тема: «Плями для жирафи»

Мета: продовжувати вчити дітей малювати нетрадиційним способом ( за допомогою

картопляних штампів), правильно розміщувати зображення на аркуші паперу, закріпити

вміння малювати фарбами (гуаш); розвивати увагу, дрібну моторику рук; виховувати

самостійність та охайність під час роботи.

Матеріал: зображений силует жирафи на жовтого кольору аркуші паперу формату А4

(на кожну дитину), іграшка – жирафа, фарба коричневого кольору, пластмасові тарілочки

під фарби і картопляні штампи (на кожну дитину).

Попередня робота: перегляд мультфільму «У зоопарку»

Хід заняття:

Діти вітаються з гостями. Потім вихователь пропонує привітатися одне з одним –

подарувати свій гарний настрій.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку у небі пташки,

Доброго ранку , тобі і мені!

Чути звукозапис голосу жирафи.

– Що це за шум? Діти, я зараз подивлюсь, хто це може бути.

Вихователь показує іграшкову жирафу.

– Діти, а хто це завітав до нас у гості? (Відповідь дітей: Жирафа)

– Так, це жирафа.

– Якого кольору жирафа? (Жовтого)

– А яка в неї шия? (Довга)

– Тіло жирафи вкрите жовтою шерстю із коричневими плямами. Погладьте жирафу і

відчуєте. Яка вона на дотик. (М’якенька)

– У жирафи плями є скрізь: і під вушками, на голові, шиї, спині й ногах.

У жирафи плями, плями,

Плями, плямочки є скрізь,

 

У жирафи плями, плями,

Ти на неї подивись.

– Жирафа дуже висока. Покажіть, дітки, яка висока жирафа? (Діти підіймають вгору руки і

говорять:Жирафа висока)

– А ви, діти, які? (Діти присідають, показуючи, які вони низенькі)

– У жирафи не тільки довга шия, а й довгі ноги, хвіст, язик. Покажіть свої язички. На

голові у жирафи є вушка та ріжки. Їсть жирафа листя з високих дерев, тому й шия у неї

така довга.

– Жирафа принесла нам фотографії своїх друзів жираф. Подивіться чим вони не схожі на

нашу гостю жирафу? (У них немає плям)

– Треба допомогти жирафі і намалювати плями для її друзів на цих фотографіях.

(Вихователь пропонує дітям сісти за столи на свої місця)

– Я вже намалювала плями у жирафи на фотографії. Подивіться.

– Якого кольору плями? (Коричневого)

– Якої форми плями? (Круглої)

– Скільки плям у жирафи? (Багато)

– Так, плями я намалювала скрізь, по всьому тілу жирафи: на голові, шиї, тулубі й ногах.

– Перед тим, як малювати, давайте пограємо трішечки нашими пальчиками.

Жирафа має довгу шию,

(Діти витягують руку, згинають у кисті)

У хмарах вуха свої миє,

(Повороти кистю)

Їсть листочки та зернини,

(Розкривають та закривають пальці)

Бачить світ із височини.

(Повороти кистю)

Любить з вітром танці

(Розправляють пальці та стискають у кулачок)

З сонцем бавитись уранці.

(Вільні рухи кистю руки)

 

– Відпочили, наші пальчики? Час ними попрацювати.

– Зараз я вам покажу, як треба правильно малювати плямочки. Дивіться уважно, як я буду

малювати. Вирівняйте спиночки, а ручки покладіть на коліночки.

– Малювати я буду незвичайним способом. Для цього у мене є ось такий штамп із

картоплі. Я беру штамп правою рукою за один кінчик, ось так. (Вихователь пропонує

дітям теж взяти картопляний штамп у праву руку, а потім просить щоб діти поклали їх на

своє місце у пластмасову тарілочку)

– Я вмочую другим кінчиком штампу у тарілочку із фарбою коричневого кольору.

Вмочую дуже обережно, щоб не розбризкати фарбу з тарілочки і притискаю його до

аркушу паперу, а потім прибираю. Ось у мене вийшла перша плямочка. (Вихователь

робить плями по всьому тілу жирафи)

– Давайте ще раз пригадаємо як ви будете малювати. Якою рукою ми беремо штамп? Як

ми беремо штамп правою рукою? (За один кінчик) Як треба брати? (Дуже обережно)

– Після того, як ви намалювали,штамп потрібно буде покласти на своє місце у тарілочку.

Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя дітям вразі потреби.

– Жирафа, вам, вдячна за допомогу. Тепер всі друзі – жирафи мають такі гарні плямочки

як і у нашої гості.

– Що ми сьогодні з вами робили?

– Чим малювали плями?

– Для кого ми малювали плями?

– Тепер нашій гості час прощатись. Приходь до нас ще, жирафа.

13.09.2022

Мовлення

Тема: «Що нам осінь принесла?»

Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про овочі, фрукти, ягоди. Закріпити знання назв та характерних ознак 6-8 найбільш поширених видів овочів, 4-5 видів плодоягідних культур.

Розрізняти овочі за вершками та коренеплодами. Збагатити словник дітей словами-порівняннями, образними словами. Вчити дітей класифікувати дари осені  за певною ознакою, користуватися узагальнюючими словами: овочі, фрукти, ягоди. Закріпити правила безпечної поведінки в лісі, в саду. Виховувати  любов та інтерес до природи.

Матеріал: демонстраційний – картини «Осінь», «Сад», «Город»; муляжі овочів та фруктів; роздатковий – картки для гри «Що зайве?».

Хід заняття:

Вихователь. Діти, яка зараз пора року? (Вихователь заносить ляльку-осінь).

Вихователь. Хто до нас зайшов у гості? Давайте привітаємось. Запрошуємо осінь погостювати у нас. А я хочу розповісти  дуже цікаву легенду про осінь.

Вихователь розповідає легенду.

За легендою Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила

батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою. Віддавай своє багатство людям і вони полюблять тебе.

Вихователь. Чи виконує осінь наказ Сонця? Чи любимо ми осінь? За що?

Дидактична вправа «Осінь яка?» (діти називають: щедра, багата, різнобарвна, золота, дощова…).

Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь.

У легенді говориться, щоб осінь все своє багатство віддавала людям. Давайте поміркуємо, чи виконує Осінь наказ Сонця. Осінь нас запрошує у подорож до лісу.

(Вихователь вивішує картину «Ліс»).

– Який ліс зображено на картині ?

– Які дерева восени? Які листочки восени?

– Які дари Осені ми можемо знайти в лісі ?

– А зараз назвіть всі кольори осені.

Вихователь. Як ви бачите, осінь все своє багатство віддала природі і тому ми її називаємо якою? Давайте, діти, пригадаємо як потрібно поводитись в лісі щоб не завдати шкоди ні собі, ні природі.

А тепер Осінь запрошує нас у сад (вивішується картина «Сад»).

Вихователь. Розгляньте картину і назвіть що принесла Осінь до саду.                                             Як називається все це одним словом? Зверніть увагу на фрукти, які розташовані по краях картини. Роздивились? А тепер до вас таке завдання :

  • Які з цих фруктів не ростуть у наших садах?
  • Які із ягід ростуть у нашому саду?
  • Які фрукти ростуть у нашому саду?

Ось це все багатство принесла Осінь до нас у сад.

Вихователь. Пригадаємо, що потрібно зробити щоб фрукти були корисними для нас і не принесли шкоду нашому здоров’ю.

Вихователь. А зараз Осінь запрошує нас у город. (Вивішати  картину «Город»). Уважно розгляньте картину і скажіть :

– Що росте на городі?

– Як назвати все це одним словом?

– Які овочі ростуть у землі?

– Які над землею?

Вихователь. Ось і закінчилась наша подорож. Ми переконалися, що Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує людям щедрий урожай. Зараз ми ще  покажемо осені які ми кмітливі, розумні…

Завдання  «Закінчи речення»:

  1. Яблука, груші, сливи, черешні, абрикос це –(фрукти).
  2. Картопля, капуста, помідор, огірок, часник це –(овочі).
  3. Суниця, малина, смородина, порічки це –(ягоди).

Вихователь. У мене в руках ланцюжок дарів Осені. Завдання до вас визначити і сказати :

– Що тут солодке?

– Що тут гірке?

– Що тут кисле?

– Що тут соковите?

– Що тут довге?

– Що тут кругле?

– Що тут корисне?

Дидактична гра «Впізнай за смаком» (діти закривають очі, вихователь дає їм шматочок овоча або фрукта, діти впізнають їх за смаком і називають).

Вихователь. Осені дуже сподобалось у нас на занятті, сподобались наші ігри, ваші знання. Але вона повинна йти далі бо скоро – яка пора року? Вона прощається з вами. До побачення!

 

12.09.2022

Дитина в соціумі

Тема: «Весела мандрівка»

Завдання: учити дітей складати невелике описове оповідання разом з вихователем, активізувати вживання в мовленні різних частин мови: іменників, прикметників і дієслів; сприяти розвитку психічних процесів і позитивних емоцій, виховувати активність, ініціативність, любов до природи і тварин.

Матеріал: дерева, Лисичка, Зайчик, Ворона.

 

Хід заняття:

  1. Організаційний момент. Психогімнастика.

У людей бувають різні настрої. Іноді буває сумно. Покажіть, як нам сумно. (Діти роблять сумні обличчя). А буває дуже весело. Покажіть, як нам весело. (Діти посміхаються).

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко

Дуже раді всі малята

Плескають в долонечки.

(Діти плескають)

 

Мовленева вправа «Доброго ранку!»

 

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, тобі і мені!

 

  1. – Діти, хто залетів до нас у групу?

(кар-кар-кар)

Ворона – Каркуша, вітається. Прилетіла до нас в гості із запрошенням в осінній ліс.

– Як нам дістатися до лісу, адже він знаходиться далеко?

 

Ми поїдемо на потягу.

Паравозик наш біжить,

Паравозик наш пихтить,

Вирушає потяг точно

І везе собі садочком

Всю веселу дітвору,

Ту-ту-ту, у-у-у!

 

Ось ми і дісталися лісу. У лісі завдяки осені відбулися значні зміни.

 

– Діти, ми у лісі. Нас зустрічають жителі лісу.

– Хто це?

Лисичка, Зайчик і Ведмедик.

– Лисичка яка?

– Як ходить Лисичка?

Вона замітає сліди, щоб ніхто не здогадався, що вона вистежує здобич. Вона вимовляє «Тяв-дзявк».

– Як ходить Лисичка?

Діти імітують ходьбу Лисички.

– А ось зайчик прибіг.

– Зайчик який?

– Як зайчик стрибає?

 

Гра «Зайчики сіренькі сидять».

 

Ворона любується, як діти гарно виконали завдання. Хвалить дітей.

Ворона:

– А як це ви такі розумні, стільки всього знаєте!

Діти:

– Так. Ми багато чого знаємо, а ще вчимося.

Вихователь:

– Нам потрібно поспішати в дитсадок, там на нас чекає багато цікавого. До побачення Вороно, лісові мешканці. Нам з вами було дуже весело і цікаво. Сідаємо в поїзд і відправляємось. Поспішаємо.

Паравозик наш біжить

Паравозик наш пихтить

Вирушає потяг точно

І везе собі в садочок

Всю веселу дітвору.

Ту-ту-ту, у-у-у.

9.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Тема: «Що нам осінь принесла в чудовий сад?»

Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про  фрукти,їх особливості (форма, колір, смак, де росте); розвивати вміння складати невеликі описові розповіді; закріплювати  навички дітей відповідати на запитання вихователя; вправляти в чіткій вимові голосних звуків; виховувати пізнавальний інтерес до природи.

Матеріал: фрукти, овочи, ілюстрації осінь в саду,каструли, клей, пензлики, папір жовтого кольору,зразки груши для кожної дитини.

Хід заняття

Вихователь. Послухайте віршик і скажіть, про яку пору року йде мова.

Як швидко літо проминуло!

Настала осінняя пора.

Немов на крилах промайнуло

Кохане літечко з двора…

— А яка пора року зараз? (Осінь.)

— Що можна почути восени в природі?

— Послухайте уважно і скажіть, що ви почули?

(Звучить аудіозапис: шум дощу, завивання вітру, гомін птахів, шелест листя.).

Вихователь.Сьогодні я йшла до дитячого садочка то біля воріт  знайшла «Чарівний мішечок».

Вихователь .– Дітки, «Чарівний мішечок» нам підкаже, про що ж буде наше заняття. По черзі витягніть предмет з мішечка і називайте, що ви дістали.

(Відповіді дітей)

    Розгляд ілюстрації « Осінь в саду »

Дидактичний вправа «З якого дерева плід?»

З яблуні збирають урожай … чого? Яблук.

З сливи збирають урожай … чого? Слив.

З груші збирають урожай … чого? Груш.

З персика збирають урожай … чого? Персиків.

З абрикоса збирають урожай … чого? Абрикосів.

Пальчикова гра «Компот»

Будемо ми варити компот.

Фруктів потрібно багато, ось.

(«Варять» – заважають пальчиком на долоньці)

Будемо яблука кришити,

грушу ми будемо рубати,

(ребром долоні стукають по інший долоньці)

Отожмем лимонний сік,

Злив покладемо і пісок,

(стискають кулачки)

Варимо, ми варимо компот,

Пригостимо дорогий  народ

(знову «варять»)

Дидактична гра « Зваремо компот »

( На столі лежать 3 каструлі і багато різних видів фруктів та овочів )

Кожна дитина обирає серед покладених перед ними овочів та фруктів потрібні фрукти і складають в потрібну каструлю, діти називають який компот вони  варять.

З яблук варять … який компот? Яблучний

Із слив варять … який компот? Сливовий

З груш варять … який компот? Грушевий

Дидактична гра «Впізнай на смак»

Дітям пропонується з закритими очима спробувати шматочок і назвати фрукт.

8.09.2022

Конструювання

Тема: Дім для Нюши.

( Будівельний матеріал).

Програмовий зміст: ознайомити дітей з будівельним матеріалом, зацікавити ним, показати який він яскравий, барвистий; пояснити поняття форма, колір, розмір; заохочувати бавитися будівельним матеріалом, вчити будувати з нього споруди, а після гри – складати на місце; учити виконувати вказівки дорослих; викликати у дітей позитивні емоції; розвивати творчість, уяву.

Обладнання: кубики, цеглинки, пластини, піраміди, іграшки смішарики, велика вантажна машина.

Художнє слово: вірш В. Паронової «Кубики»

Хід заняття

І. Організаційний момент. Створення позитивного настрою.

– Доброго ранку, малята,

Любі хлопчики й дівчатка!

Ви сьогодні встали рано,

Мами вбрали вас аг гарно!

Покажіть де ваші ніжки

Що стрибають по доріжкам?!

А де, дітки, ваші ручки?

Ваші ротики-чомучки?

Очі дивляться навкруг,

Добре чує пара вух.

  • Малята, а чи чують ваші вушка як щось сигналить? Що це може бути?
  • Погляньте, це приїхала велика вантажна машина. Ви бачите хто за кермом?  Так, це Нюша із мультфільму «Смішарики» . Давайте подивимося що вона привезла.

ІІ. Мотивація.

  • Це – будівельний матеріал. Ось це – цеглинки, бруски, кубики, пластини (показує вихователь) Бачите, всі вони різного розміру, кольору, форми. Розкажіть, які кольори ви тут бачите? (відповіді дітей)
  • А ось ця цеглинка яка за розміром? А цей брусок? (відповіді дітей)
  • Діти, а як ви гадаєте, що можна робити з цим матеріалом? (відповіді дітей)
  • Ось послухайте вірш, про те, що можна робити з кубиків.

Кубики.

З кубиків будую дім –

Лялька буде жити в нім.

Стіл зроблю, диван і ліжко,

Рівно викладу доріжку.

                                         В. Паронова

  • Малята, Нюша також хоче побудувати для себе і своїх друзів смішариків будиночки, але не знає з чого почати. Давайте ми їй в цьому допоможемо!
  • Але спочатку підготуємо наші ручки до роботи.

Рухлива гра.

Будували ми будинки

(постувати долоньками об стіл)

Ставили рівненькі стінки

(руки рівно перед собою, долоні пальцями вверх)

Будували дах вгорі

(зімкнути руки над головою «будиночком»)

На потіху дітворі!

(поплескати в долоні)

 

 

ІІІ. Продуктивна діяльність.

  • Для початку візьміть пластину. Якої вона форми? (квадрат) Це буде підлога будиночка. Кладіть її на стіл. А як ви гадаєте, діти,  з чого можна побудувати стіни?
  • Правильно, із цеглинок. Для цього треба викласти цеглинки по периметру нашої підлоги. Ось так, один ряд, потім ще один, іще…

Вихователь слідкує щоб діти справилися із завданням, за потреби допомагає.

  • Дах будинку можна зробити із пластини, ось так. Але тоді дім буде схожий на великий кубик. Краще використаємо ось таку піраміду. Тепер це справжній будинок.

ІV. Підсумок.

  • Погляньте, які гарні будиночки ви збудували. Тепер не тільки Нюші, а й всім іншим смішарикам є де жити. Погляньте, Нюша запросила усіх своїх друзів.

Заняття закінчується, вихователь пропонує дітям погратися з будиночками та смішариками.

(можуть бути будь-які мультиплікаційні або казкові герої)

7.09.2022

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема : «Бджілка та ромашка»

Мета: ознайомити дітей з поняттям «один-багато»; знайомити дітей з жовтим та білим кольорами; вчити розміщувати предмети; позначати за допомогою кольору властивості предмета (ромашки); забезпечувати розуміння поняття «вгорі — внизу»; розвивати дрібну моторику, мислення; виховувати стриманість.

Матеріал: бджілка, ромашка ; один жовтий круг, 4 білих круга.

Хід :

У групі, на килимку «росте» ромашка.

Вихователь

Всі скоріш до мене, діти,

Тихо, тихо, не шуміти.

Диво-квітка в нас росте,

Саме час нам гру почати!

Вихователь звертає увагу дітей на ромашку.

— Як називається ця квітка? Якого кольору в неї пелюсточки? Якого кольору серединка?

На стрункій високій ніжці,

Біля річки, на лужку,

У косинці-білосніжці

Стріла квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхалася мені.

Хочу я її зірвати,

А бджола сказала: — Ні!

До групи «залітає» бджілка.

— Малята, погляньте, як високо літає бджілка! Станьте навшпиньки, підніміть ручки і покажіть, як високо летить бджілка.

Діти виконують рухи,підіймаючи руки до гори.

Бджілка прилетіла,

На квіточку присіла,

Пісню заспівала

І медок зібрала.

Вправа «Вгорі-внизу»

Вихователь піднімає бджілку догори і промовляє: «Бджілка вгорі» — діти встають, саджає бджілку на квітку: «Бджілка внизу» — діти присідають.

Вправа повторюється 3-4 рази.

— Чи хочете ви пограти з бджілками?

— Ось погляньте, скільки бджілок-подружок прилетіло.

Вихователь показує бджілок.

— Скільки їх? (Багато)

— Бджілок багато, а квіточка в нас лише одна. Зробімо для бджілок квіточки ось із цих кружечків.

Вихователь супроводжує показ поясненням.

— Я візьму жовтий кружечок і покладу його на стіл. Це буде серединка. А потім я візьму білі кружечки і покладу навколо жовтого. Погляньте, яка гарна ромашка.

Діти виконують завдання, вихователь допомагає. Хто з дітей зробив ромашку, отримує бджілку.

Час настав нам всім пограти,

Бджілкам треба політати.

На слова вихователя «Бджілки вгорі» діти піднімають руки вгору і бігають по килимку. На слова «Бджілки внизу» діти саджають бджілок на квіти.

Добре гралися, малята,

Треба нам відпочивати.

З ким сьогодні грали?

Що з кругів складали?

Малювання

Мета: Створити умови для розвитку творчих здібностей. Формувати пізнавальну активність дітей.Вчити дітей за допомогою ватної палички наносити ритмічні мазки.Вчити передавати в малюнку враження від навколишнього життя. Закріпити знання дітей про характерні особливості осінньої погоди.Показати прийоми отримання точок, використовуючи точку як засіб виразності. Вчити впізнавати і правильно називати синій колір, розвивати почуття кольору і ритму, естетичне сприйняття і бажання малювати.

Виховувати акуратність.Дати дітям елементарні уявлення про призначення парасольки.

Матеріал: Гуаш (синього кольору, ватяні палички, серветка, аркуш паперу на якій зображений парасольку, парасольку для гри, мольберт.

Хід заняття:

Вихователь входить в групу з парасолькою в руці і читає вірш:

Дощик, дощик, повно лити,

Малих діточок мочити.

Парасолька мерщій розкриємо,

Від дощу себе закриєм

Вихователь звертається до дітей: – Діти! Вам сподобалося вірш? Про що він?

Відповіді дітей: – Про дощик.

Вихователь: – Настала похмура, дощова осінь. Дощик йде все частіше і частіше. У дворі сиро і холодно, кругом калюжі. А які речі знадобляться нам, щоб ми не промокли?

Вихователь пропонує дітям вибрати необхідні картинки, розташовані на столі і помістити на мольберт.

Діти показують: Куртку, гумові чоботи, парасолька.

Вихователь: – Діти, а що ж нам допоможе сховатися від дощу?

Відповіді дітей: – Парасолька.

Вихователь: – Правильно парасольку!

Далі, вихователь разом з дітьми розглядає різні парасольки – дитячі і дорослі.

Вихователь: – Парасольки бувають різного розміру і різного забарвлення. Вони виготовлені зі спеціального матеріалу, який не пропускає воду. Щоб вода не збиралася на ньому, а скочувалася, верхня частина у парасольки має обтічну, округлу форму, а утримуємо його за допомогою ручки.

Вихователь звертається до дітей: – Парасолька у нас вже є, тому пропоную вам пограти в гру «Сонечко і дощик».

Рухлива гра «Сонечко і дощик».

Правила гри. За сигналом дорослого на слова «сонце» – діти «гуляють» (під супровід бубна, стрибають, бігають. Як тільки вихователь вимовляє слова «дощик» – збираються під розкритим парасолькою поруч з дорослим (гра проводитися 2-3 рази).

Після гри вихователь запрошує дітей сісти на свої місця.

Далі вихователь звертається до дітей: – Сьогодні я вас навчу малювати дощик за допомогою ватної палички. Вихователь докладно пояснює послідовність малювання гуашевими фарбами. Діти спостерігають за діями вихователя.

Вихователь: – Спочатку слід вмочити ватяну паличку в синю фарбу і прикласти до паперу, аркуш паперу притримуємо рукою-помічницею і малюємо крапельки дощу. Ритм малювання крапельок вихователь супроводжує ритмом слів: «кап-кап-кап, кап-кап-кап». Потім вихователь пропонує дітям намалювати дощик «як у мене». Діти виконують самостійно. Педагог індивідуально допомагає тим дітям, у кого виникають труднощі. Заохочує дітей, які супроводжують ритм відбитків ритмом слів: «кап-кап, кап-кап, кап-кап». Під час всього заняття вихователь стежить за поставою дітей і за правильністю прийомів малювання. У разі необхідності, вихователь бере руку дитини в свою, і малює разом кілька точок.

Діти розглядають свої малюнки, педагог хвалить дітей за роботу і читає дітям вірш Г. Верді

У небі хмаринки набігли,

Але з собою ми парасольку взяли.

Голосно б’ють об землю краплі, –

Чи не боїмося ми ні краплі.

6.09.2022

Мовлення

Тема: «Весела мандрівка»

Завдання: учити дітей складати невелике описове оповідання разом з вихователем, активізувати вживання в мовленні різних частин мови: іменників, прикметників і дієслів; сприяти розвитку психічних процесів і позитивних емоцій, виховувати активність, ініціативність, любов до природи і тварин.

Матеріал: дерева, Лисичка, Зайчик, Ворона.

 

Хід заняття:

  1. Організаційний момент. Психогімнастика.

У людей бувають різні настрої. Іноді буває сумно. Покажіть, як нам сумно. (Діти роблять сумні обличчя). А буває дуже весело. Покажіть, як нам весело. (Діти посміхаються).

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко

Дуже раді всі малята

Плескають в долонечки.

(Діти плескають)

 

Мовленева вправа «Доброго ранку!»

 

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, тобі і мені!

 

  1. – Діти, хто залетів до нас у групу?

(кар-кар-кар)

Ворона – Каркуша, вітається. Прилетіла до нас в гості із запрошенням в осінній ліс.

– Як нам дістатися до лісу, адже він знаходиться далеко?

 

Ми поїдемо на потягу.

Паравозик наш біжить,

Паравозик наш пихтить,

Вирушає потяг точно

І везе собі садочком

Всю веселу дітвору,

Ту-ту-ту, у-у-у!

 

Ось ми і дісталися лісу. У лісі завдяки осені відбулися значні зміни.

 

– Діти, ми у лісі. Нас зустрічають жителі лісу.

– Хто це?

Лисичка, Зайчик і Ведмедик.

– Лисичка яка?

– Як ходить Лисичка?

Вона замітає сліди, щоб ніхто не здогадався, що вона вистежує здобич. Вона вимовляє «Тяв-дзявк».

– Як ходить Лисичка?

Діти імітують ходьбу Лисички.

– А ось зайчик прибіг.

– Зайчик який?

– Як зайчик стрибає?

 

Гра «Зайчики сіренькі сидять».

 

Ворона любується, як діти гарно виконали завдання. Хвалить дітей.

Ворона:

– А як це ви такі розумні, стільки всього знаєте!

Діти:

– Так. Ми багато чого знаємо, а ще вчимося.

Вихователь:

– Нам потрібно поспішати в дитсадок, там на нас чекає багато цікавого. До побачення Вороно, лісові мешканці. Нам з вами було дуже весело і цікаво. Сідаємо в поїзд і відправляємось. Поспішаємо.

Паравозик наш біжить

Паравозик наш пихтить

Вирушає потяг точно

І везе собі в садочок

Всю веселу дітвору.

Ту-ту-ту, у-у-у.

5.09.2022

Дитина в соціумі

Тема «Дитячий садок»

Програмовий зміст: допомогти дітям адаптуватися в груповій кімнаті, показати розташування окремих предметів і об’єктів; формувати уявлення про призначення й функцію деяких предметів; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, мислення; виховувати інтерес та бережне ставлення до довкілля.

Вступна частина

В и х о в а т е л ь                        Доброго ранку,

Доброго дня.

Зичимо всім ми лише добра.

Як знайомих я зустріну

— Привітаюсь неодмінно:

Добрий ранок, добрий день,

А прийду в дитячий сад —

Привітаюсь до малят.

Основна частина

Як слід вітатися вранці?  Як ми привітаємося вдень? увечері?

Пропоную вам, малята, Ім’я один одного запам’ятати.

Дидактична вправа «Назви своє ім’я»

М’яч скоріш передавай,

Своє ім’я всім називай…

— Ось ми всі і познайомилися.

В подорож запрошую малят,

Подорожувати кожен рад.

Будемо групою мандрувати,

В усі куточки заглядати.

Куточки всі розглянемо,

Для чого вони — запам’ятаємо.

Вихователь пропонує дітям створити потяг, ставши один за одним.

Потяг наш гудок подав

І по колії помчав.

Всіх забрав у свій вагон,

Залишив пустий перон.

Діти переміщуються груповим приміщенням, наслідуючи гудок паровоза.

Зупинка «Книжкова»

— Що перед нами?

— Що знаходиться на поличці?

— Якого розміру книжки?

— Що можна робити з книгами?

— Як слід поводитися з книгами?

— Яка твоя улюблена книжка?

Паровоз гудок подав,

Знов у подорож помчав.

Діти знову утворюють потяг, продовжують переміщуватися груповою кімнатою.

Зупинка «Юних талантів»

— Що перед нами?

— Що стоїть на поличках?

— Навіщо потрібні олівці, фломастери, фарби?

— Що лежить на столі?

— Що б ти зробив з пластиліном?

На місця скоріш сідаємо,

Далі в подорож вирушаємо

Діти знову утворюють потяг, продовжують переміщуватися груповою кімнатою.

Зупинка «Іграшкова»

— Що перед нами?

— Скільки шаф?

— Що стоїть на поличках шаф?

— Що ви любите робити з іграшками?

Діти знову утворюють потяг, продовжують переміщуватися груповою кімнатою.

Зупинка «Зелений куточок»

— Що стоїть на поличках?

— Хто живе в куточку?

Заключна частина

Діти знову утворюють потяг, зупиняються посередині килима.

Весело ми подорожували,

В усі куточки завітали.

Куточки разом розглядали,

А назви ви запам’ятали?

— На яких зупинках ми побували?

— Що разом розглядали?

Будемо разом в групі жити,

Будемо садочок наш любити.

2.09.2022

Дитина в природному довкіллі

Тема: “Водичко, водичко

Мета: ознайомити дітей з властивостями води: вона мокра, ллється, холодна, тепла, без смаку. Формувати усвідомлене позитивне ставлення до свого організму: вода дає здоров’я; залучати дітей до повторення потішки, вчити дітей відповідати на питання вихователя; розвивати мову дітей, увагу, виховувати дбайливе ставлення до води, бажання допомагати.

Словник: поповнити словник словами: вода, ллється, прозора, холодна, тепла, купати.

Матеріал: лялька Оленка, фартушки, ємкість з теплою водою, лійка з холдною водою, рушники, чашечки з водою, ванночка з водою, мило, мочалка, рушник, відвар з ромашки, суха ромашка, ілюстрація “Ромашка”

 

Хід заняття

  • Діти, сьогодні мені зателефонувала лялька Оленка і запросила нас в гості.
  • Підемо?
  • Пішли

Малесенькі ніжки

Йшли по доріжці

Туп-туп-туп

  • А ось і Оленка нас зустрічає.
  • Доброго ранку!
  • Малята, погляньте, а що це з Оленкою.
  • Оленко, чому ти така брудна? Які ручки в тебе брудні. Ти що не купалася, не вмивалася? Поглянь які малята в нас чисті, всі вмиті.
  • Діти, ви вмивалися зранку?
  • Діти, Оленка каже, що вона дуже боїться води.
  • Давайте познайомимо Оленку з водою. Але спочатку нам треба одягти фартушки.
  • Підходьте до води. Давайте привітаємося з водичкою. Доторкніться пальчиками до води, а тепер долоньками. А тепер занурьте ручки в воду.
  • Які в вас долоньки? Сухі чи мокрі? Вода теж мокра. Вона зробила долоньки мокрими.
  • Вода холодна чи тепла?
  • А ось в лійці в мене теж є вода. Підставте свої долоньки. Яка ця вода? (холодна)
  • Як ллється вода? (“с-с-с”)
  • Вода може бути холодною, теплою чи гарячою.
  • А спробуйте схопити воду в кулачок. Покажіть, є вода?
  • А ви п’єте воду?

Хто водичку попиває,

Той здоров’я добре має

  • Скуштуйте воду. Яка вода на смак?

Ось така вода

Без смаку вона

  • А навіщо нам потрібна вода?

Нею умиваються

У ній всі купаються

Одяг перуть, їжу варять

І рослини поливають

  • Малята, Оленка зрозуміла, що вода дуже корисна і потрібна всім. І вона вже не буде боятися купатися.
  • Давайте допоможемо Оленці та покупаємо її (Діти сідають на стільчики)
  • Малята, що потрібно для купання?
  • Якою водою треба митися? А холодною можна митися?Чому не можна?
  • Так, ми ляльку Оленку покупаємо в теплій воді.
  • В народі, під час купання дитини, в воду додавали відвари трав чи квітів.
  • Ось погляньте, як називається ця квітка? Якого вона кольору? А серединка?
  • Так, ось таку ромашку збирали, сушили та робили з неї відвар. Понюхайте ці квіти. Пахнуть
  • А ось відвар з ромашки
  • Щоб Оленка була красива, здорова, не хворіла, я додам в воду відвар з ромашки.
  • Спочатку Оленку треба роздягти.
  • Сідай, Оленко в ванночку. Я вмию личко Оленці.

Водичко, водичко

Умий Оленці личко

Рожев та біле,

Як яблучко спіле

  • Давайте покажемо Оленці, як треба вмиватися. (Діти показують, повторюють потішку)
  • А тепер я візьму мочалку та мило, намилю Оленку та змию запашною водичкою.

Хлюп, хлюп, водиченько

Хлюп, хлюп на личенько

І на ручки

І на ніжки

Хлюп, хлюп, хлюп

  • Ось яка Оленка стала чистенька. Що треба зробити?

Той хто умивається –

З рушничком вітається.

  • А витирали малят ось такими рушниками.
  • А тепер одягнемо Оленку.
  • Оленці дуже сподобалося вмиватися та купатися.
  • Давайте пограємо.

Киця прокидається – лапкою вмивається

Квітка прокидається – росами вмивається

Сонце прокидається – хмаркою вмивається

Ну а ми з сестричкою вмиємось водичкою.

  • Малята, а зараз нам час повертатися.
  • До побачення, Оленко!

1.09.2022

Ліплення

Тема: «Мило для ляльки Марічки»

Мета: спонукати дітей до ліплення різних простих форм, стимулювати їх до творчих проявів під час оформлення виробу; вчити на готовому виробі робити пальцем заглиблення; розвивати творчі прояви дітей; виховувати інтерес до процесу ліплення, ініціативність, самостійність.

Матеріал: пластилін, дощечки, стеки, серветки, різне за формою мило.

Хід заняття

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання.

Вихователь.

Привітаємось, малята!

Будемо на гостей чекати.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Ігрова ситуація. Дітки сьогодні до нас в гості завітала лялька Марічка.

Марічка. Добрий день любі друзі.

Вихователь. Щось  нашій групі дивне відбувається! Хтось не знайомий оселився у нас!  Давайте разом відшукаємо незнайомця. А Марічка нам в цьому допоможе.

(Діти разом з вихователем  і лялькою Марічкою вирушають на пошуки)

Вихователь. А  хто це сховався в нашій шафі?

Діти. Мікроб!

Вихователь. Звідки він тут узявся?

Діти. Хтось не помив руки!

Вихователь. Всі діти в садочку добре знають що після прогулянки на вулиці, перед сніданком, обідом та вечерею необхідно ретельно вимити руки з милом. Так?

Діти. Так!

Вихователь. Хто ж не вимив руки?

Марічка. Вибачте мої любі друзі це я не помила руки.  Перед тим як завітати в гості, я гралася на вашому майданчику. Там стільки цікавих іграшок та ще й пісок.

Мікроб.  На  брудних долоньках я потрапив  у вашу групу. І тепер звідси нікуди не піду!

Вихователь. Дітки а що нам допоможе позбавитися мікробів?

Діти. Мило!

Всі сідають за стіл. На столі зразки мила.

Вихователь. Пропоную Вам розглянути мило. Для  чого потрібне мило, яке воно на колір, запах, яку має форму.

Вихователь. Дітки перед початком роботи зробимо невеличку гімнастику для пальчиків.

Пальчикова гімнастика. «На роботу».

Старший встав — не лінувався.

Вказівний за ним піднявся —

Розбудив сусід його.

Той — свого, а той — свого.

Встали вчасно всі брати —

На роботу треба йти.

(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: «Встали вчасно всі..» широко розставити пальці.)

Вихователь. Давайте всі разом зробимо мило для Марічки.

Інструктаж з техніки безпеки.

  1. Пластилін не можна їсти.
  2. Інструменти для роботи Не можна брати до роту.
  3. Під час заняття не можна заважати один одному.

Вправа ліплення «Мило для ляльки Марічки»

На столі дощечки, пластилін,стеки, зразки мила.

Діти за допомогою вихователя виконують завдання. Педагог підтримує бажання малят прикрасити готові вироби — намалювати паличкою довільні візерунки або зробити пальчиком заглиблення, — активізуючи задоволення від спільної праці.

Вихователь. Ми з Вами гарно попрацювали, а тепер трішки відпочинимо.

Фізкультхвилинка. (лунає музика)

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

III. ПІДСУМОК

Марічка. Дякую Вам друзі. Я обіцяю дотримуватися правил особистої гігієни.

Вихователь. Діти тепер в нас є засіб  який переможе всі мікроби. Пропоную Вам навчити Марічку як правильно треба мити руки з милом.

Діти разом з вихователем та лялькою  Марічкою йдуть мити руки

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *